• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: uruchomienie sygnalizatorów sparaliżowało Dąbrowę

Przemysław
4 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (184)
Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej

Zgłosił się do nas oburzony czytelnik, mieszkaniec Gdyni, który poinformował nas o drogowym paraliżu po uruchomieniu sygnalizatorów świetlnych na Dąbrowie. Jego zdaniem zmiana kompletnie zakorkowała ulice Rdestową i NowowiczlińskąMapka na dojeździe do trójmiejskiej obwodnicy.



Problem w naszym Raporcie z Trójmiasta zasygnalizowali także inni czytelnicy.


Poniżej treść wiadomości, którą otrzymaliśmy od pana Przemysława.

Uruchomieniem sygnalizacji świetlnej na Dąbrowie, na wysokości zjazdów na obwodnicę, sparaliżowało poranny ruch na ul. Rdestowej i Nowowiczlińskiej. 2 marca, już od godz. 6:30 był problem z włączeniem się do ruchu na ul. Rdestową. Mieszkańcy są wściekli na te światła. Przejechanie 200 metrów trwa 20 minut. Dosłownie. Przed uruchomieniem sygnalizacji ruch był całkiem płynny. Oczywiście wcześniej, w godzinach szczytu, były w tym miejscu korki, ale jakoś to "szło". Teraz czas oczekiwania, przez te światła, został potrojony.



Czy sytuacja drogowa na Dąbrowie uległa poprawie Czy sytuacja drogowa na Dąbrowie uległa poprawie
Z ulic podporządkowanych kierowcy płynnie włączali się do ruchu. Na lokalnych forach wrze. Masa niewybrednych komentarzy. Kto na to zezwolił?

Proszę również zwrócić uwagę, ile w tym miejscu ustawiono sygnalizatorów. Jest to dla mnie kompletnie niezrozumiałe. Jaki był tego cel?

  • Komentarz naszych czytelników.
  • Komentarz naszych czytelników.
  • Komentarz naszych czytelników.
  • Komentarz naszych czytelników.
Proszę napiszcie o tym, bo zamęczą kierowców w tym rejonie Gdyni. Najpierw przedłużający się o 1,5 roku remont tego węzła, a teraz dowalili te światła.

Poniżej kilka komentarzy naszych czytelników, które pojawiły się pod wspomnianym raportem. Komentujący podzielają opinie pana Przemysława.

Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej
Zwężenie na ul. Słowackiego: tymczasowe, ale świetne rozwiązanie Zwężenie na ul. Słowackiego: tymczasowe, ale świetne rozwiązanie
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
Przemysław

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (184) 9 zablokowanych

  • Niesety światła tam muszą być (24)

    Skala wymuszeń pierwszeństwa i nieostrożnego włączania się do ruchu dramatycznie zwiększyło prawdopodobieństwo tragicznego w skutkach wypadku. Jedyne rozwiązanie to rondo.

    Na chwilę obecną polecam komunikację miejską, rower i zmianę mentalności, bo na nic innego nie można liczyć przez kilka kolejnych lat, a liczba dojeżdżających autem tylko wzrsata.

    • 31 93

    • Wzrasta liczba aut bo mieszkania w centrum drogie (5)

      ludzie wyprowadzają się na peryferia i musza dojeżdżać , odwozić dzieci do szkoły, przedszkola, na drugi koniec miasta , robić zakupy bo nie wszystko kupisz w żabce itd, a tobie proponuję rower w styczniowej śnieżycy przy - 10 i twoim rodzicom i dziadkom też ,jak jadą np do lekarza, a co tam niech pedałują, zdrowsi będą , o ile dojadą

      • 25 17

      • Znów te bzdurne argumenty, to już nudne (1)

        Śnieżyca i -10 zdarza się kilka razy w roku, a większość kierowców to młodzi zdrowi ludzie. Uprzedzając kolejny argument - ci kierowcy nie wożą bułek do sklepu, kafli na remont ani teściowej do lekarza. A gdyby ci co nie muszą jechać autem przesiedliby się na coś innego, to dla tych co muszą byłoby lepiej.

        • 15 29

        • Podejrzewam, że Ci którzy wożą bułki też są wściekli. Światła działają cała dobę. Ruch zerowy - czerwone jest !

          • 0 0

      • Nikt nie ma pretensji jak jedziesz samochodem kiedy musisz.

        Problem w tym, że "muszę pojechać 300m do Biedronki po browary" nie jest poprawnym argumentem...

        • 12 9

      • Jak "muszą" to niech stoją

        • 8 4

      • Na kredyt wyższy o 1000 zł nie stać

        Ale już na paliwo za 2000 zł tak

        • 9 5

    • Polecaj se rower dla siebie i swojej rodziny (1)

      A przede wszystkim zmianę mentalności

      • 25 11

      • więc zatrzymaj swoją mentalność i stój w korku

        twoja sprawa

        • 11 11

    • Więc zmień swoją mentalność i nie narzucaj innym czym mają jeździć (2)

      a sam przesiądź się na rower lub komunikację miejską jak czułeś się tam niebezpiecznie.

      • 20 9

      • więc jeździj czym chcesz, ale nie bądź roszczeniowy

        jak was jest za dużo w samochodach to stoicie w korku - normalne prawo natury

        • 9 13

      • To nie cykliści wypocili ten artykuł

        • 9 3

    • Światła muszą być, bo tak napisał urzędnik. (4)

      Mieszkańcy Dąbrowy przez lata dawali sobie radę bez świateł i ruch był względnie płynny. Teraz będą stać w korkach i zakończenia ich tortur kolejnymi remontami nie widać.

      Właśnie zlikwidowano im również 23 z Dąbrowy tak w kwestii przesiadki na komunikację miejską. Ścieżki rowerowej łączącej Dąbrowę z Karwinami albo Wiczlinem nadal nie ma.

      • 22 10

      • A z czym tam konkretnie było skrzyżowanie kilka lat temu? (3)

        • 6 1

        • Ze ślepą drogą (1)

          • 3 1

          • I największa zagadka ludzkości sprawnie rozwiązana

            artykuł można dawać do archiwum

            • 3 1

        • Z Anyżową i Lubczykową

          • 0 0

    • Z urzedu miasta piszesz? (1)

      Sam se zmien mentalnosc. My zmienimy wladze w miescie. Nareszcie.

      • 17 10

      • Jak słyszę o wymianie władz w Trójmieście

        która jest w całej Polsce uznawana za najbardziej prosamochodową metropolię (i ma w porównaniu do innych najmniejsze korki) to zawsze mam ubaw. Zmieniajcie, zmieniajcie. Z deszczu pod rynnę ;)

        • 8 8

    • Tylko rondo .. a nie staroć rozwiązań w postaci świateł. Lobby sygnalizatorów góra . Serwis kosztuje . Inwestor płaci długie lata

      • 3 2

    • Rondo

      W pełni popieram: W tym miejscu rondo aż się prosi. Szkoda tylko, że drogowcy tego nie wiedzą...

      • 6 2

    • Rondo na węzłach dróg ekspresowych w bliskiej sąsiedztwie miast to fatalny pomysł. Wystarczy pojechać na węzeł Straszyn i Węzeł Rusocin by samemu się przekonać jak to funkcjonuje. Kolejki ze wszystkich stron cofające się również na obwodnicę przez co stoi sama obwodnica.

      • 4 0

    • (2)

      Może rowerowy faszysta co nie ma pojęcia o komunikacji niech sie nie wypowiada. Podaj proszę ilośc wypadków do których tam doszło.

      • 2 3

      • Dzieciaku ja nawet roweru nie mam. (1)

        • 1 0

        • I nie wiesz ile tam było wypadków oczywiście

          • 0 0

  • Jak zawsze. Kurde, jak zawsze. Zero symulacji, badań, analiz (5)

    Najpierw zmiany, potem zobaczymy. Zrobi się korekty. Tak jest ze wszystkim w tym kartonowym grajdole. Przy remontach dróg, przy tymczasowych objazdach, przy zamknieciach. Kierowcy stoją w korkach? No i co z tego, urzędnicy nie stoją.
    Ale jedno trzeba cały czas przypominać - kierowcy!
    Ruszajcie spod świateł dynamicznie i naraz jak tylko zapali się zielone!!! Obserwuj sygnalizację, wbij zawczasu bieg, odłóż telefon, szminkę, szczotkę do zębów, obcinacz do paznokci i ruszaj od razu!

    • 78 4

    • (4)

      Z tym ruszaniem dynamicznym to by się przydały sekundniki ale u nas jak zwykle nie da się. Chyba że chodzi sekundniki dla tramwajów, to wtedy da się.

      • 10 3

      • Tym bardziej przy sygnalizatorze LED

        Zero przeróbek, tylko kwestia sterowania wyświetlaczem

        • 5 4

      • Jest taki wynalazek jak zapalające się żółte światło przed zielonym (2)

        Do tego właśnie służy. We Włoszech wtedy wszyscy ruszają. Naraz. A u nas ćwiczą refleks szachisty. Widocznie polscy kierowcy słabsi od południowców...

        • 10 2

        • We Włoszech po 2 sekundach trąbią (1)

          Serio wolisz hałas klaksonów niż ciche sekundniki?

          • 2 2

          • Wiem z doświadczenia, że sekundniki dają jedne wielki nic

            bo tak się nimi przejmują co niektórzy "skupieni na jeździe" jak i żółtym - więc cała reszta stoi

            • 2 0

  • Pomijając (2)

    już co tam się dzieje na Karwinach tempo tych prac powala na kolana i końca nie widać tej rozpierduchy.
    A korki tam były są i będą a światła niestety muszą tam być.
    Generalnie teraz od poniedziałku zacznie się remont ronda gdzie jest zjazd do Sopotu to dopiero będzie jazda formuły jeden bez trzymanki w korkach.

    • 40 3

    • tam nie ma żadnego ronda

      nie wprowadzaj ludzi w błąd...

      • 0 0

    • Peowczyki rządzą miastem to nie ma co sie dziwić

      • 0 0

  • Szykany na kierowców działają. Powinno być ich coraz więcej. (8)

    Tylko tak można uspokoić ruch samochodowy i zwiększyć bezpieczeństwo niechronionych uczestników dróg.

    • 16 86

    • (2)

      Niechronionych uczestników dróg najbardziej chroni myślenie wszystkich użytkowników dróg.

      • 12 1

      • A jak jakaś grupa nie myśli, tylko trajkocze odruchowo o cmentarzach pełnych ludzi z pierwszeństwem (1)

        to się ten deficyt wyrównuje rozwiązaniami infrastrukturalnymi

        • 5 5

        • NIE

          znacznie taniej i skuteczniej jest eliminować takich z ruchu. Ale kto ostatnio widział policję...

          • 0 0

    • (1)

      Dopiero 7 rano a ewangeliści C40 już ciężko pracują

      • 13 6

      • bo im grin pis płaci

        • 3 5

    • Czyli już nawet nie ukrywasz, że to są szykany, fanatyku?

      • 7 2

    • Idż do psychiatry... (1)

      zapewne nie pomoże, więc wyprowadź się na wieś

      • 3 3

      • Po co ma się z centrum na Dąbrowę wyprowadzać

        • 3 2

  • (4)

    światła praktycznie zawsze zmniejszają przepustowość, w zamian jest bezpieczeństwo i wygoda.

    • 14 50

    • Wiejski fiozof (3)

      Poczytaj sobie o miastach gdzie całkowicie wycofano sygnalizatory i są skrzyżowania równorzędne

      • 11 3

      • A kto lamentował, jak robiono strefy 30 ze skrzyżowaniami równorzędnymi? (2)

        Kierowcy ;)

        • 5 2

        • ze 2 strony dalej ciągle lamentują

          • 0 1

        • Nie kierowcy

          tylko szatany za kierownicą. To spora różnica

          • 0 0

  • Jadąc od Dąbrowy w kierunku obwodnicy trzeba czekać około 2 minut na światło w lewo w kierunku Chyloni. Absurd!!!! (3)

    • 39 3

    • Największym d**ilizmem było zrobienie świateł na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Miętową!!!! (2)

      • 3 10

      • (1)

        Światła na tym skrzyżowaniu to jedyna opcja, żeby się wydostać z prawej części Dąbrowy. Wyjazd z Koperkowej ma zerową widoczność, a po zamknięciu Anyżowej to jedyna droga dojazdu dla mieszkańców. Włączenie się do ruchu bez świateł to było ryzykowanie za każdym razem...

        • 12 6

        • Kierowca kierowcy kierowcą

          • 2 2

  • Wystarczyło pomyśleć (11)

    Kiedy światła były wyłączone ruch w tamtym miejscu odbywał się wolno ale płynnie. Potem ma jeden dzień je włączyli i od razu powstał problem z przejazdem. Czemu już wtedy nie podjęto decyzji stałym wyłączeniu świateł? Dlaczego ponownie pozowolono na taki balagan ma drogach? Do tego chciałbym poznać analizę stojącą za decyzją aby światła na przejsciu dla pieszych przed wjazdem na obwodnicę w kierunku Gdańska nie były na guzik tylko stałe się zmieniały! Kto to wymyślił?

    • 94 10

    • Idźmy krok dalej. (3)

      Skoro światła na guzik są takie cudowne, wprowadźmy je też dla kierowców!

      • 12 21

      • A widzisz różnicę, między przejściem przez jezdnię a przejazdem przez chodnik? (2)

        Jak zaczniemy budować te drugie, to przycisk jak najbardziej będzie OK :-)

        • 11 9

        • Tych drugich jest multum i jakoś przycisków tam nie ma (1)

          • 8 2

          • Światła na tym zjaździe z obwodnicy

            Prawdopodobnie są utworzone w związku z pobliskim budowanym centrum handlowym.

            • 0 2

    • GDDKiA

      Nie może być sytuacji, gdy korek zaczyna się ustawiać na obwodnicy. Nie pasuje organizacja zjazdów i wjazdów na drogę ekspresową, można postawić barierki. Będziecie znów wjeżdżać na węźle, roszczeniowcy.

      • 8 2

    • Odpowiadajac na pytanie

      To rozwiazanie wymyslil i**ota

      • 3 5

    • Tylko i aż pomyśleć (4)

      W UM rządzi banda starej gwardii. Oni coś wymyślają, kto inny to organizuje a oni podpisują finalny papier. Założę się ze za ruch drogowy w UM odpowiada kumpel szczura np weterynarz albo ex ubek.

      • 3 4

      • (3)

        Ale ten węzeł zbudowała GDDKiA, geniuszu!

        • 3 0

        • (2)

          Jest na kogo zwalić winę, geniuszu. Podobnie jak na PKP, PiS, Kosakowo itd

          • 1 3

          • Jeśli mój sąsiad popełni przestępstwo, to nie będę brał za niego winy (1)

            Nie jestem masochistą. I nie sądzę, by władze Gdyni były i babole zwłaszcza PKP brały na siebie.

            • 1 0

            • Największy babol to ta cała śmieszna Gdynia wystarczy się przejechać uliczkami działek leśnych by zobaczyć jaka banda upośledzonych umysłowo id .tow bierze się za temat dróg znaków itd znakoza progoza jednokierunkoza i co zrobią to spierd..la wyniesiemy se przejście bo tak bo chcemy pokazać że cokolwiek robimy oczywiście to że asfalt na ulicy jest w stanie agonalnym nas nie interesuje zbudujemy se wyniesione przejście tak strome że jadąc zgodnie z ograniczeniem możemy sobie pourywać osłony pod silnikiem ale walczymy dzielnie z wydumanymi problemami

              • 0 0

  • Niech ten czytelnik wstanie wcześniej z wyra (11)

    i by pomniejszyć ilość korków korzysta z transportu publicznego

    • 15 85

    • (5)

      Tylko czy ten twój transport publiczny też nie będzie stał w tych korkach i widzisz zanim cokolwiek się napisze to najpierw wypada zorientować się w temacie zamiast pisać głupoty

      • 16 6

      • jak chociaż co 5-ty wstanie wcześniej z wyra i skorzysta z komunikacji miejskiej

        to nikt nie będzie stał w korku

        • 6 16

      • Mój nie stoi, bo jeździ po torach i z centrum Sopotu do centrum Gdyni dociera w 10 minut

        ale wy gardłowaliście za drogami, nie ustaleniem alternatywnego przebiegu PKM, więc alternatywy mieć nie będziecie. A ona w miarę "obrastania" okolic przystanków dużymi osiedlami zwiększy takt i stanie się kręgosłupem górnego tarasu, tak jak SKM jest kręgosłupem dolnego.

        • 4 2

      • Przesiadanie się ludzi do KM czy na rowery zmniejsza korki dla wszystkich (2)

        do po prostu mniej aut konkuruje o tą samą infrastrukturę. A miasto nie jest z gumy i tej infrastruktury nie da się rozbudowywać w nieskończoność. W Stanach próbowali i się poddali.

        • 4 1

        • (1)

          Mam na 6 do pracy i ch..we połączenie, nie będę wstawał o 4 nad ranem by dotrzeć do pracy. Jak masz taką ochotę to tak rób, ja będę nadal dojeżdżał samochodem.

          • 7 3

          • Ale to Ty wybierałeś miejsce pracy i zamieszkania, czy wybierano Tobie?

            Nikt Ci nie broni jeździć choćby konno, tylko nie płacz na forach później że korki

            • 2 4

    • Może pojechać 23 (4)

      A nie, czekaj

      • 7 1

      • powinno się przywrócić oryginalne połączenie linii 23 (3)

        czyli bieg 23 musi się kończyć pętlą na Placu Górnośląskim.
        A te budy z lat 90', które tam są rozebrać.
        Co to za fanaberie żeby słoikom z przyłączonych do miasta wsi Karwiny i Dąbrowa robić infrastrukturę jak w mieście.

        • 1 6

        • (2)

          Oryginalnie to Gdynia była wioską rybacką, więc aspiracje do bycia miastowym są dużo na wyrost

          • 2 5

          • Wszyscy zaczynają od statusu wioski (1)

            Niektórym dojście do statusu dużego miasta zajmuje kilkadziesiąt lat, innym tysiąc.

            • 5 1

            • Gdynia wraca do swojej dziejowej rangi zacofanej nudnej wiochy już nawet nie rybackiej bo poławianie ryb jest w zielonej eko bolszewii passe to miasto nie ma już niczego do zaoferowania ludziom

              • 0 0

  • Kto mieszka na Dąbrowie w cyrku się nie śmieje

    • 63 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście swoją siedzibę ma Mercedes-Benz?

 

Najczęściej czytane