• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "osłupkować" całe ścisłe centrum Gdańska

24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (245)
Najnowszy artykuł na ten temat Zakończono montaż słupków na Głównym Mieście
Gdańsk zainwestuje w tym roku w nowe, pneumatyczne słupki, które mają być skuteczniejsze niż dotychczasowe rozwiązania. Gdańsk zainwestuje w tym roku w nowe, pneumatyczne słupki, które mają być skuteczniejsze niż dotychczasowe rozwiązania.

W tym roku w centrum Gdańska mają się w końcu pojawić słupki pneumatyczne, które skuteczniej niż dotychczasowe rozwiązania zablokują kierowcom wjazd. Zdaniem naszego czytelnika to jednak wciąż za mało, by problem rozwiązać. - Od lat powinien być w Gdańsku sukcesywnie wdrażany plan inteligentnego osłupkowania całego ścisłego centrum - od PodwalaMapka do PodwalaMapka, od Wyspy SpichrzówMapka po Forum GdańskMapka - uważa.



W ścisłym centrum miasta powinno pojawić się więcej słupków blokujących kierowcom wjazd?

Władze Gdańska zapowiedziały, że w tym roku wezmą się za docelowe rozwiązanie problemu z wjeżdżaniem samochodami na Długą, Długi Targ Mapka i okoliczne uliczki będące w Strefie Ograniczonej Dostępności.

Receptą ma być 40 pneumatycznych słupków (tzw. pilomaty). Mają one zastąpić sfatygowane już i regularnie niszczone przez niesfornych kierowców słupki żeliwne. Urządzenia mają pojawić się na drogach prowadzących do Długiej i Długiego Targu. M.in. na PiwnejMapka, KołodziejskiejMapkaOgarnejMapka. Aktualnie w tym rejonie jest tylko pięć podobnych słupków.

"Rajd" po Długiej. Zarzut usiłowania zabójstwa dla kierowcy

Poniżej opinia naszego czytelnika, który uważa, że miasto w temacie słupków powinno pójść jeszcze dalej. I to dosłownie:

"Strefa ograniczonej dostępności w Gdańsku to fikcja. Straż Miejska jest niedofinansowana od lat. A jej absolutne niedopasowanie do dzisiejszych realiów jest wręcz legendarne.

Usunąć samochody z przejść, chodników, trawników



Szansa, by dostać blokadę w Gdańsku, parkując źle gdziekolwiek indziej niż na trzech najpopularniejszych wśród strażników ulicach Śródmieścia, jest niewiele większa niż wygrana w totka. Zapewne z przyczyn politycznych miasto Gdańsk nawet nie rozważa częściowej prywatyzacji egzekwowania przepisów parkingowych (co jest prawem dopuszczalne!), bo głosy osób uzależnionych od swoich samochodów są ważniejsze niż bezpieczne chodniki.

Sam jestem kierowcą, nie mówię o tym, by sypać mandatami na miliony, tylko usunąć samochody z przejść dla pieszych, wąskich chodników, trawników.

Osłupkować całe ścisłe centrum miasta



Ale wracając do tematu. Od lat powinien być w Gdańsku sukcesywnie wdrażany plan inteligentnego osłupkowania całego ścisłego centrum miasta - od Podwala do Podwala, od Wyspy Spichrzów po Forum.

Pijany wjechał autem na Długi Targ. Zatrzymali go świadkowie Pijany wjechał autem na Długi Targ. Zatrzymali go świadkowie

Na zachodzie istnieją liczne inteligentne systemy dostępowe na podstawie kamer sczytujących rejestracje samochodu. Wtedy, na tak wygrodzonych terenach centrów miast, swobodnie kursują autobusy, śmieciarki, a dostawcy i taksówkarze wykupują online (w systemie czynnym całodobowo) za symboliczne kwoty dostęp dla swoich pojazdów. Goście hoteli i apartamentów wykupują dostęp na konkretny samochód i czas albo pozostawiają pojazd dalej i spacerują. Takie Śródmieście jest potem strefowane lub wręcz wyznaczane są bramki "wjazdowe" i "wyjazdowe" dla konkretnych ulic i podwórek, a mieszkańcy otrzymują dostęp na odpowiedni kawałek - by dojechać i zaparkować pod domem i z niego wyjechać - a nie, tak jak teraz, na całe Śródmieście.

Taki system praktycznie:

  • wykluczyłby udział Straży Miejskiej w weryfikowaniu prawa do wjazdu do strefy (szczególnie w sezonie, gdy praktycznie codziennie strażnicy na wjazdach na Główne Miasto sprawdzają przepustki), ograniczyłby liczbę niesłusznie wpuszczanych pojazdów,
  • uregulował i uprościł wydawanie przepustek (po co naklejki, gdy jest baza numerów rejestracyjnych), zwiększył dochody z tego tytułu,
  • z czasem umożliwił łatwe wprowadzenie strefy zielonego transportu, bo samochody niespełniające wymogów ustawy byłyby w systemie "odrzucane" od wydawania przepustki.

  • Latem ubiegłego roku wjazd na Długą i Długi Targ został zastawiony takimi barierkami. Nie jest to jednak rozwiązanie docelowe.
  • Gdańsk zainwestuje w tym roku w nowe, pneumatyczne słupki, które mają być skuteczniejsze niż dotychczasowe rozwiązania.
Mamy wyjątkowo piękne Śródmieście, czas zacząć dialog technologiczny nad docelowym rozwiązaniem i walczyć o to, by było to miejsce bezpieczne dla pieszych, wolne od zbędnych samochodów i wirujących pseudotaksówek, estetyczne (bez barierek metalowych, wiecznie przesuwanych betonowych przegród).

Taki kierunek nas czeka prędzej czy później. Tylko że my za 10 lat będziemy zrywać teraz montowane barierki - a bo to nie przewidziano pociągnięcia światłowodu, nie ma miejsca na kamerę albo w sumie to lepiej było zamontować ulicę wcześniej, zamiast tutaj, bo strefa urosła. Czyli typowo - po polsku!".

Od Redakcji: W ubiegłym roku operatorzy monitoringu miejskiego przekazali policji 20 zgłoszeń oraz sporządzili 40 notatek dot. łamania przez kierowców przepisów w rejonie ul. Długiej i Długi Targ. Dodatkowo przekazali też 25 zgłoszeń w tej samej sprawie do patroli straży miejskiej. W sumie zgłoszenia te dotyczyły 85 ujawnionych przypadków wjazdu, a więc złamania obowiązujących przepisów.


Film z czerwca ubiegłego roku:


Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (245) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (5)

    Słuszna koncepcja,słupki wszędzie gdzie się da a parkingi zlikwidować.Cytując klasyka nie będzie niczego))Zakaz wjazdu aut w promieniu 30 km od centrum.Jedynie dorożka,koń,rower miejski którego nie ma,względnie hulajnoga albo balon...ehh komedyja mili moi.Ja na szczęście z dala od tego cyrku.

    • 50 46

    • Parkingów jest dosyć, tylko płatnych. (4)

      Ale polskiej cebuli się wydaje (bo o myślenie nawet nie podejrzewam), że darmowe miejsce parkingowe dostali czasem z zakupem samochodu. Co jeszcze cebula by chciała darmowe? Paliwo? Części zamienne? Opony zimowe?
      Nie stać cię na parking, to kup sobie dobre buty bo cię nie stać na samochód. Ani grosza więcej nie dokładacie do budżetu miasta niż piesi i rowerzyści, bo wszelkie opłaty wynikające z faktu posiadania auta trafiają do budżetu centralnego, więc niby dlaczego miasto ma was uprzywilejować darmowym parkingiem?

      • 22 6

      • (2)

        To mówisz że w tamtej okolicy parkowanie jest darmowe? Ciekawe, a myślałem że najdroższe w Gdańsku, jeśli nie w całej Polsce.

        • 1 9

        • Parkowanie jest darmowe w miejscach do tego nieprzeznaczonych np. na trawniku. Klasycznie nie rozumiesz o czym mowisz.

          • 8 3

        • Nawet czytać ze zrozumieniem nie potrafisz cebulaku.

          • 6 4

      • Czyli rowerzyści i pieszy tez płacą podatki i akcyzy w paliwie, (które idą do budżetu centralnego), a miasto utrzymuje pani "prezydęt" ze swoich prywatnych dochodów? miesiąc, ba! tydzień staneły by wszystkie auta i państwo byłoby bankrutem, a ceny by oszalały jak Zimbabwe. A darmowy parking sie należy jak psu buda. Może ulice sobie też mamy sami wybudować? Tylko wtedy piesi niech sobie budują np. chodniki, albo przejścia dla pieszych.... Poza skłócaniem rowerzystów vs. pieszych vs. kierowców, komuszki w każdy, nawet najgłupszy sposób, ale cierpliwie i skutecznie będą zwalczać samochody, bo samochody to możliwość swobodnego przemieszczania się na duże odległości w dowolnym kierunku i czasie, a "to niedobra jest"....

        • 0 1

  • Słupki pneumatyczne? Jeszcze czego - może od razu dwu metrowy mur betonowy postawić ? :))) (1)

    • 23 35

    • Na kierowco to pole minowe

      • 12 2

  • No i te słupki zamarzną i wtedy lament (2)

    • 18 15

    • Słupkoza i krawężnikoza to nie rozwiązania problemu

      tylko najlepszy dowód na to, że nie umiemy sobie z tym problemem poradzić.

      • 4 2

    • zima

      Przy każdym słupku postawić koksownik i niema problemu...

      • 0 1

  • Jak w starym kawale o złotej rybce (3)

    Na wakacje wybrali się Kaszub, Ślązak i Warszawiak. Pewnego razu złapali złotą rybkę i ta im obiecała spełnić 3 życzenia - po jednym na łebka.
    Pierwszy Kaszub:
    - Ja chcę żeby u mnie była czysta woda i mnóstwo turystów, którzy będą zostawiali mnóstwo pieniędzy.
    Rybka:
    - Nudne to życzenie, ale OK.
    Drugi Warszawiak:
    - Ja chcę żebyś ogrodziła całą Warszawę murem tak żeby chamy się tam nie pchały.
    Rybka:
    - Jesteś wałem, ale OK.
    Trzeci Ślązak:
    - Ty, rybka, ile ma ten mur?
    Rybka:
    - 100m szerokości i kilometr wysokości, mysz się nie prześlizgnie.
    Ślązak:
    - To nalej gnojówki do pełna.

    • 49 12

    • (2)

      Dokładnie!! W samo sedno!! Tzw. gdańszczanie przejęli mentalność warszawiaków

      • 7 12

      • Pod Neptuna byś chciał podjechać? (1)

        • 17 4

        • Owszem, a co?

          Kiedyś można było nawet tramwajem.

          • 4 3

  • Taaa i co jeszcze

    Utrudnianie życia

    • 30 31

  • (10)

    Przecież obserwując to co się dzieje na mieście to pomimo tego ,że jak są słupki to samochody i tak stoją zaparkowane za nimi pan kierofczyk musi zaparkować więc traktuję chodnik jako pas ruchu i wie, że nikt mu mandatu na 1500 za jazdę po chodniku nie wystawi no i sobie parkuję bo kto mu zabroni

    • 41 27

    • (1)

      Tylko duże zasieki podłączone do prądu i mur betonowy może zatrzymać kierofczykow którzy wszędzie wjadą zniszczą bo on jest najważniejszy i żadne zakazy znaki trawniki mu nie straszne

      • 19 8

      • Nudno w ferie?

        • 3 0

    • Tak samo jak nie wystawi mandaciku kolesiom w obcisłym jadcym kolarzowkami po chodnikach (7)

      • 4 9

      • Odspawaj się od fotela kierowcy i trochę poczytaj wtórny analfabeto. (3)

        • 8 3

        • Odspawaj d od roweru

          • 3 2

        • (1)

          Co niby ma poczytać?

          • 1 0

          • Przepisy o ruchu drogowym na dobry początek.

            • 1 1

      • Biedny czlowiek (1)

        Wszędzie widzi rowerzystów. Nocami mu się snia. Rozmawia z żoną o zakupach i co drugie zdanie gdzieś wtrąca "rower", "obcisłe gacie". To chyba jakaś choroba.

        • 5 3

        • Biedny człowiek to wszędzie widzi auta a to normalny rozwój cywilizacji.

          • 4 2

      • Obluda rowerzystow

        O, tak. To jest towarzycho. Blokuje jezdnie przez pol miasta, teorzy sie korek, a gdy czerwone swiatlo, to zjezdza sobie na chodnik i objezdza zeby nie stac. Albo niech beda konsekwentni i przestrzegaja prawa zawsze, rowniez na swiatlach, albo niech zjada czasem na ten pusty chodnik zeby rozladowac korek i przepuscic kierowcow, skoro lamanie prawa przed swiatlami mu niestraszne.

        • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Gdańsk to jest miasto z najsłabiej rozwiązanym problemem tego typu (13)

    W innych miastach w Polsce i na wschodzie i zachodzie i południu Europy, wszędzie jest lepiej. W Rumunii 10 lat temu widziałem szlaban z licznikiem miejsc parkingowych przed wjazdem do ścisłego centrum jednego z zabytkowych miast, a u nas się stawia jakieś kamloty i donice i SM tylko w sezonie, kiedy turyści wszędzie pchają się na pałę.

    Na Całej kołodziejskiej i Tkackiej przez lata taksówkarze urządzali sobie postoje, podjeżdżali bod same drzwi klubu na Tkackiej, regularnie skracają sobie drogę przez Piwną, jak tylko słupki są opuszczone, a fotorejestrator tych wykroczeń usunięto wiele lat temu.

    • 135 41

    • (9)

      Jak wybierata tak mata.Hakuna matata)

      • 10 26

      • Kwicz kacperek, kwicz.. (4)

        • 21 13

        • Prawda boli co Józef Bąk specjalista w MZK w Gdańsku ,a siostrunia w ZDIZ (3)

          • 9 15

          • A obajtki są wszędzie, we wszystkich radach nadzorczych i spółkach (2)

            Troli z pisu to nie boli

            • 17 7

            • ruski trolu zazdroscisz sie zalisz a raczej usparwiedliwaiasz patologie a no tak bo patolohgia moze byc tylko w PO (1)

              zgodnie z propaganda tuska

              • 4 17

              • Masz jakieś sensowne argumenty na obronę swoich złodziei, kłamców i nieudaczników z PiSu?

                Czy tylko będziesz powtarzać puste frazesy o Tusku, PO, TVN, i Wyborczej jak mantrę?

                • 16 5

      • Na pis nie głosowaliśmy i też go mamy

        • 24 2

      • A kto był w alternatywie do wybrania? (2)

        Kazper? Braun? Błagam, to nie jest wina wyborców, że do wyborów stają same pokemony.

        • 16 3

        • też wolę pokemona

          niż oszołoma

          • 5 1

        • czyli jesteśmy skazani na plebiscyt PO PiS

          a wygra ten co przekona że mniej kradnie.

          • 0 0

    • Jakie prawdziwe

      Zwłaszcza drugi punkto-akapit

      • 2 4

    • Najważniejsze że pieniądze w urzędzie się zgadzają

      Tylko to się liczy, ty masz tylko oddać głos na to samo co zawsze

      • 0 0

    • Dobre rozwiązanie z tym szlabanem, pamiętasz gdzie to było?

      • 0 0

  • (11)

    Niech czytelnik postawi sobie slupek pod mieszkaniem w ogródku.. gdyby racjonalnie pomyślał o służbach takich jak pogotowie straż pożarna i policja to właśnie im robi najbardziej pod górkę swoimi bezsensownymi pomysłami. Słupki mogą opóźnić akcje każdej z tych służb a co za tym idzie ktoś może stracić życie przez słupki czytelnika.

    • 54 39

    • zatroskana autkowa rasa panów jak zwykle te same argumenty (6)

      służby mają klucze od tych słupków, poza tym mogą jeździć pod prąd i jak mi tylko potrzeba

      tymczasem autkowicze sami zastawiają drogi pożarowe pod swoimi domami

      • 29 14

      • (4)

        Ale boli ze kogoś stac na auto czy jak? Nie interesują mnie kierowcy tylko np twoja d. Bo Ty możesz potrzebować pomocy lezec na ul. Długiej a służby będą walczyły ze słupkiem który się nie otworzy na czas.

        • 6 18

        • Auto było synonimem luksusu czterdzieści lat temu. (2)

          Dzisiaj to taki sam towar jak telewizor czy pralka. Ile za swojego gruza dałeś bogaczu? Dwie średnie krajowe?

          • 18 6

          • (1)

            96 tys w salonie skody

            • 4 4

            • Tyle to mój rower w salonie Porshe kosztował w 1996r.

              • 1 3

        • Nie, boli sowiecka mentalność

          Kupienie pierdzikółka nie oznacza zwolnienia z części przepisów, ani tym bardziej nie jest równoznaczne z otrzymaniem miejsc parkingowych za darmo.

          • 18 3

      • To trać czas na otwieranie takiego słupka gdy ktoś potrzebuje pomocy

        • 0 3

    • Służby nie mają problemu, mają piloty do słupków.

      • 18 5

    • Tak o 10 sekund

      Weź się zastanów o czym piszesz. Chyba, że nawet nie czytałeś tekstu, który komentujesz.

      • 10 1

    • a jak złom blokuje drogi pożarowe to jest ok?

      bardzo bym chciał mieszkać w miejscu gdzie wjazd jest mocno ograniczony własnie dlatego że w takie miejsca jest łatwy dojazd ale tylko dla tych co mają do niego prawo lub za to odpowiednio płacą, po co mi darmowe miejsca parkingowe pod budynkiem skoro, kiedy mi są naprawdę potrzebne bo np przewożę szafę to nie mam szansy z nich skorzystać? to albo tych miejsc nie ma wcale i jest np ładna zieleń albo niech są ograniczenia lub wysokie opłaty żebym miał szansę parkować tam gdzie potrzebuję, nie jestem niepełnosprawny i nie potrzebuję parkingu pod domem codziennie

      • 15 2

    • Służby mają piloty do tych zabezpieczeń i awaryjnie klucze, żeby można było opuścić je mechanicznie. W Oslo taki system działa od lat.

      • 6 2

  • niech się czytelnik osłupkuje (14)

    Główne miasto to też teren gdzie żyją normalni ludzie, którzy - o zgrozo, również chcą korzystać z samochodów. Blokowanie dostępu samochodowego to zmienianie głównego miasta w jeden wielki hotel, gdzie nie będzie już w ogóle zwykłych mieszkańców, wszystkie mieszkania zostaną przeznaczone na najem krótkoterminowy lub kawiarnie / restauracje, dla turystów. Nie sądzę, żebyśmy takiego Gdańska chcieli.

    • 82 91

    • jako mieszkaniec (3)

      bardzo chętnie przywitam takie rozwiązanie, gdzie słupki byłyby opuszczane tylko przy pomocy karty umożliwiającej wjazd

      • 41 7

      • ale pamietajj ze beda odbijane 2 razy jak w Fali bilety :)

        • 6 16

      • Jakiej karty?

        Przecież to działa dokladnie jak szlaban na pilota.

        • 15 1

      • zwlaszcza jak udostepnia tobie cennik takiej karty? sadzisz ze bedzie to za darmo? raczej bedzie to model biznesowy

        • 6 16

    • (2)

      Widac, ze jestes sloikiem mieszkajacym na Szadolkach. Sam mieszkam na Starym Miescie i mam tu wielu znajomych (chociaz to coraz bardziej wyludniajaca sie dzielnica na rzecz airbnb) i nikt nie ma problemow z korzystaniem z samochodu, wszyscy mamy prywane miejsca na podworkach. Naszym utrapieniem jest wlasnie wtlaczanie coraz wiekszej ilosci samochodow do centrum zamiast ograniczyc tu ruch, w sezonie wyjechanie z domu to katorga. Wlasnie takiego Gdanska chca mieszkancy centrum. Z ograniczonym ruchem samochodow. Takiego Gdanska nie chca mieszkancy Szadolek, ktorzy najchetniej wjechaliby i zaparkowali w przedsionku restauracji na Dlugiej.

      • 41 6

      • (1)

        Ale mieszkasz na Starym Mieście czy Głównym Mieście? Bo to jednak spora różnica ;)

        • 7 4

        • Akutalnie na starym, przez wiele lat w glownym, obiecuje ci, ze dla samochodzikow z szadolek utrudniajacych ci zycie to zadna roznica.

          • 3 1

    • 90% samochodow na glownym miescie to przyjezdni, ktorzy zamieniaja ta dzielnice w wielki parking, zaden mieszkaniec nie ma problemu z parkowaniem ani poruszaniem sie samochodem, utrapieniem sa tacy jak ty, korkujacy scisle centrum co weekend i przy kazdej mozliwej okazji zamieniajacy ta dzielnice w niezdatna do zycia. Wlasnie dlatego ona sie wyludnia, bo nikt nie bedzie stal w korku 30 min zeby wyjechac spod kamienicy. Ograniczenie ruchu to recepta na wyludnianie.

      • 35 3

    • Żyją tam też najwyraźniej analfabeci nie potrafiący czytać ze zrozumieniem i to w 21 wieku

      Patrząc po twojej wypowiedzi

      • 3 11

    • żyją ludzie

      a nie samochody ...

      • 13 1

    • co Ty piszesz, najwięcej parkuje samochodów

      które nigdy tam nie powinny się znaleźć, ciekawe, że po sezonie, albo przy kiepskiej pogodzie są wolne miejsca...mieszkańcy GM sobie poradzą, pod warunkiem, że nie będzie tolerancji dla łamiących przepisy. W sezonie turyści to święte krowy, a SM swoje interwencje kończy zazwyczaj na pouczeniu...

      • 10 3

    • (2)

      Kto normalny mieszka w ścisłym centrum? Chyba tylko jeszcze ludzie z mieszkaniem komunalnym.

      • 0 16

      • (1)

        Haha, boli oj boli ze kogos stac :D

        • 1 2

        • Nie chodzi o to czy kogoś stać czy nie.

          Chodzi o to, że tam jest taki burdel, hałas, tłumy, korki, że abym chciał tam zamieszkać, to, albo musiałbym być turystą na weekend, albo musiałbym być masochistą.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane