- 1 Uniewinnienie ws. śmiertelnego potrącenia (363 opinie)
- 2 Naprawią uszkodzoną jezdnię obwodnicy (43 opinie)
- 3 Czy paliwo dalej będzie tanieć? (105 opinii)
- 4 Dla kogo Obwodnica Metropolitalna? (219 opinii)
- 5 Seria awarii na Migowskiej. Przez Jaśkową (140 opinii)
- 6 Rozbudują ul. Unruga za 30 mln zł (163 opinie)
Czytelnik: pożary aut elektrycznych niepokoją, bo palą się... nowe auta
Coraz częściej docierają do nas niepokojące sygnały o pożarach aut elektrycznych. A najbardziej niepokojący w tym wszystkim jest fakt, że zapalają się nowe samochody - pisze nasz czytelnik, pan Mateusz.
Z naszą redakcją skontaktował się pan Mateusz z Gdyni, który podzielił się swoim zdaniem w tym temacie. Poniżej pełna treść jego wiadomości.
Palą się nowe samochody
Ze sporym niepokojem patrzę na to, co się dzieje z autami elektrycznymi. Najpierw rekordowo długie gaszenie "elektryka" w Tuchomiu, teraz pożar elektrycznego Mustanga na stacji paliw w Gdańsku.
Powiecie: ale przecież palą się także auta spalinowe, i to częściej od "elektryków". Tak, palą, ale zasadnicza różnica polega na tym, że do samozapłonu "elektryków" dochodzi w nowych autach, które niedawno opuściły salon. A jak już słyszymy o pożarze samochodu z silnikiem benzynowym albo diesla, to z reguły jest to mocno zmęczony pojazd z nieudolnie przerabianą elektryką czy zdezelowanym silnikiem z wieloma wyciekami.

A to, że spalinówki palą się częściej, to chyba zrozumiałe. Jest ich zdecydowanie więcej, a wśród nich jest cała masa aut, których "żywot" jest na pograniczu jeżdżenia a... złomowca. Gdyby pozbyć się takich samochodów z naszych dróg - pożarów "spalinówek" byłoby dużo mniej.

A co jeśli zapali się w hali garażowej?
Tak chyba być nie powinno? Nie wyobrażam sobie zakupu nowego samochodu elektrycznego, który w każdej chwili może się... zapalić. A co, jeśli będzie akurat zaparkowany w hali garażowej albo w domowym garażu? Przecież w hali garażowej, w której zaparkowanych jest kilkadziesiąt aut, akcja gaszenia będzie zdecydowanie bardziej utrudniona, a do tego zająć mogą się pozostałe auta.

Nie ma przecież oficjalnego zakazu wjazdu samochodów elektrycznych do hal garażowych. A moim zdaniem powinno się go zacząć stosować, tak jak w przypadku samochodów zasilanych LPG, choć wydaje mi się, że autogaz jest dziś zdecydowanie bezpieczniejszy od modnych "elektryków".
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Używane auta z Trójmiasta
Opinie wybrane
-
2023-05-30 09:54
Za szybko staramy się "uszczęśliwić" wszystkich na siłę elektrykami. (29)
Nie tylko sieci przesyłowe nie wytrzymają ale jak widać baterie również. Pracują nad nimi dobre 20 lat, a ani zasięgi się znacząco nie zwiększają ani "odporność".
- 370 23
-
2023-05-30 10:20
(12)
To fajnie, tylko co z tego? Planeta płonie mocniej niż te samochody, alternatywą do samochodów ekologicznych nie jest dalsze używanie spalinowych tylko całkowity zakaz używania samochodów osobowych.
- 5 94
-
2023-05-30 11:06
Planeta płonie mocniej niż te samochody? (7)
Lit spala się w temperaturze ok. 2 000 °C. Dla porównania: benzyna spala się w temperaturze 945 °C. Nawet maksymalne temperatury wewnątrz silników odrzutowych w samolotach to ok. 1 700 °C. Czyli jak bateria samochodu elektrycznego wybuchnie w garażu to jest tam goręcej niż wewnątrz silnika odrzutowego na maksymalnym ciągu.
Znajdź mi miejsce na planecie Ziemia gdzie temperatury naturalnie przekraczają 2 000 °C.- 71 1
-
2023-05-30 11:32
Fajnie. Czystego litu nie ma w bateriach. (1)
Jeszcze chcesz czymś zabłysnąć?
- 6 52
-
2023-05-30 19:37
W naładowanej baterii jest wolny lit
Interkalowany w graficie
- 26 1
-
2023-05-30 13:25
(4)
w akumulatorach masz sole litu... No tak jak się głupcy wezmą za tematy o których nie mają pojęcia to się takie bzdury wypisuje ;D a wiesz mądralo że w zwykłych samochodach są stopy magnezu i to znacznie więcej niż tego litu w bateriach a jakoś nie ma problemu z gaszeniem i to wodą ;)... Zresztą ten cały artykuł napisany dla "kliknięć"
w akumulatorach masz sole litu... No tak jak się głupcy wezmą za tematy o których nie mają pojęcia to się takie bzdury wypisuje ;D a wiesz mądralo że w zwykłych samochodach są stopy magnezu i to znacznie więcej niż tego litu w bateriach a jakoś nie ma problemu z gaszeniem i to wodą ;)... Zresztą ten cały artykuł napisany dla "kliknięć" nieogarniętych ludzi, strażacy nie mają problemu z gaszeniem elektryków mówią wprost że taki pożar niczym się nie różni od zwykłego samochodu. Zwyczajnie procedura jest taka że trzeba "schłodzić" akumulatory czy jest to potrzebne czy nie to czas pokaże.
- 4 36
-
2023-05-30 16:17
Fakt (3)
Fakt = nowe elektryki się zapalają.
Mało kogo obchodzi czy są sole litu czy lit.- 25 1
-
2023-05-30 16:36
(2)
Dużo nowych pojazdów się pali zwłaszcza te ubezpieczone i co się nie spodobają ;)
- 3 5
-
2023-05-30 17:38
Sa jeszcze jakies auta nieubezpieczone? (1)
- 9 0
-
2023-05-30 19:41
są i się nie palą :)
- 3 4
-
2023-05-30 15:44
Zmień lekarza (3)
Już były miasta, które wprowadziły zakazy wjazdu aut spalinowych i po długich badaniach wyszło, że jakość powietrza poprawiła się o setne części % , więc to nie auta,a duże firmy są głównymi trucicielami. Skąd weźmiesz geniuszu prąd do tych pseudo ekologicznych wozideł? ze spalania węgla, którego proces niszczy planetę. Auto spalinowe po kolizji
Już były miasta, które wprowadziły zakazy wjazdu aut spalinowych i po długich badaniach wyszło, że jakość powietrza poprawiła się o setne części % , więc to nie auta,a duże firmy są głównymi trucicielami. Skąd weźmiesz geniuszu prąd do tych pseudo ekologicznych wozideł? ze spalania węgla, którego proces niszczy planetę. Auto spalinowe po kolizji (nie mylić z kasacja) można naprawić w aso,a zobacz ile elektrycznego złomu zalega na składowiskach, bo nikt tego nie naprawia. To nie jest ekologia tylko eko terroryzm
- 40 3
-
2023-05-30 16:39
(2)
Aut spalinowych w USA też nikt nie chce naprawiać tylko biorą kasę z ubezpieczenia i kupują nowe ;) a naprawiają co co mają tania robociznę... W Meksyku czy tam takiej Polsce ;)
- 6 3
-
2023-05-30 20:20
(1)
W USA nic nie chcą naprawiać ze względu na wysokie ceny pracy. Po prostu.
- 8 0
-
2023-05-31 09:06
to samo tyczy się elektrycznych samochodów, przez dopłaty nie opłaca się naprawiać bo zakup nowego jest tańszy ;)
- 1 0
-
2023-05-30 11:07
Stare mity Grupy Wielkich Sióstr wciąż silne (4)
Sieci wytrzymują. Jeśli chodzi o Polską - jej parametry od ok. 8 lat są zawyżane o 20%, a infrastruktura też nie jest specjalnie modernizowana. Polska energetyka została również mocno zastopowana lata temu blokując plany budowy elektrowni atomowej, ostatnie sytuacje z farmami wiatrowymi, wodnymi etc., stąd może pewne nieporozumienie.
Co doSieci wytrzymują. Jeśli chodzi o Polską - jej parametry od ok. 8 lat są zawyżane o 20%, a infrastruktura też nie jest specjalnie modernizowana. Polska energetyka została również mocno zastopowana lata temu blokując plany budowy elektrowni atomowej, ostatnie sytuacje z farmami wiatrowymi, wodnymi etc., stąd może pewne nieporozumienie.
Co do samych pożarów: póki co najbardziej niebezpieczne pod tym względem są hybrydy i auta gdzie ludzie na własną rękę, lub w niewyszkolonych poprawnie serwisach, wymieniali zasilanie, kable etc., na przykład zestawami lub podzespołami z tanich hurtowni internetowych.
W 2020 prawdopodobieństwo, że pakiet baterii w e-car się zapali ze względu na wady produkcyjne wynosiło 1:12000000 (jeden do dwunastu milionów).
Pierwsze auta elektryczne to lata 20 XXw., technologia zrobiła się popularna 20-30 lat temu, ale same baterie litowo-jonowe to technologia opracowana jeszcze w latach 1970, z wzdrożeniem do produkcji globalnej jakoś na początku lat 90-ych. więc bardziej 50-60 letnia technologia.
Zasięg się zwiększa produkując baterie o większej gęstości (pojemności), co również można zaobserwować rok do roku, np poprzez wprowadzenie flat-packów (baterii podobnych jak np w laptopach i smartfronach) - na przykład Tesla w każdej kolejnej wersji tych samych aut, zwiększa zasięg o 5-20%, podobnie Hyundai, Honda, Mitsubishi. Chyba tylko GM ma z tym poważne problemy, ale oni są nastawieni na produkowanie 1.5-2t czołgó... suvów :) i tam trochę logarytm strzela w kosmos powyżej pewnej masy jeśli chodzi o ilość potrzebnych baterii (i ich masy) do napędzania takiej wagi.- 5 28
-
2023-05-30 14:36
(1)
Ludzie to ignorancie w 2015 nikt nie wierzył że rozdawnictwo powoduje wzrost inflacji, dziś dalej w to wierzą ale wina tuska, ogrów i wojny ;D
- 12 4
-
2023-06-01 21:13
aaaaale monnnndrale ze wsi
- 0 0
-
2023-05-30 17:53
Coś te twoje liczby się nie zgadzają (1)
Na całym świecie mamy 15 milionów samochodów elektrycznych a tylko na Pomorzu przez ostatnie kilka miesięcy spłonęły 2. Skąd ci wyszło prawdopodobieństwo 1:12 milionów?
- 15 2
-
2023-06-02 23:35
"ze względu na wady produkcyjne".
- 1 0
-
2023-05-30 11:35
Nie pisz głupot że się zasięgi nie zwiększają, co chwilę słychać o kolejnych rekordach, chyba 1000 km już pękło (8)
A ponieważ elektryk ma sens gdy ładuje się go w nocy tanim prądem, to sieci przesyłowe jak najbardziej wytrzymają.
- 7 34
-
2023-05-30 13:29
Tani prąd w nocy ma tylko grupa uprzywilejowanych, którzy załapali się na fotwoltaikę na starych zasadach, stworzonych zresztą (6)
Dla reszty samochód elektryczny to rozwiązanie słabo opłacalne albo wręcz praktycznie niedostępne jak dla większości mieszkańców bloków.
- 32 6
-
2023-05-30 13:56
tani prąd w nocy (5)
Tani prąd w nocy (i np. weekendy) może mieć każdy, kwestia wyboru odpowiedniej taryfy
- 5 12
-
2023-05-30 14:08
teraz będzie tani prąd w dzień ;D jak to się wszytko zmienia
- 7 0
-
2023-05-30 14:36
(1)
A wiecie że po przekroczeniu magicznych 2000 kWh w taryfie G12 tania i droższa taryfa kosztują tyle samo?
- 8 1
-
2023-05-30 15:45
Zależy jaką masz taryfę na "rządowej" tak to wyglada
- 0 4
-
2023-05-30 15:25
Ok
Zaraz biegnę do Brico lub Obi po 30 metrowy przedłużacz. Tylko zimą będzie problem gdy go spuszczę z trzeciego piętra, bo okno się nie domknie i termostat na grzejniku zwariuje.
- 12 0
-
2023-05-31 05:40
zamow sobie ta taryfe to sie zdziwisz ,
sama energia elektryczna tania ale opłaty stałe duzo wyzsze i dodatkowa handlowa ktore nie tylko niweluja zysk ale i powoduja ze masz rachunek wyzszy niz na zwykłej taryfie.
- 3 0
-
2023-05-30 18:09
Pomyśl
Jeśli wymyślą silnik na marchewki to uważasz,że marchewki nadal będą tanie?To samo będzie z tanim prądem w nocy-przestanie być tani.Zobaczysz.Chyba że wierzysz we wspaniałomyślność daniela o.
- 16 0
-
2023-05-30 13:44
Co to znaczy staramy się ? Ja się nie staram. Mów za siebie.
- 10 0
-
2023-05-30 13:47
Kto się stara zadowolić elektrykiem? ty?
ty siedzisz w piwnicy. Ten szajs jest narzucany społeczeństwu...
- 13 0
-
2023-05-30 22:15
Kto płaci zagaszenie! (7)
Za gaszenie, które trwa kilka godzin, koszt około 10000 złotych płacimy my podatnicy. Bogaci jeżdżą tym g. A nas obciążają wydatkami, za darmowe parkingi, gaszenie tego i potem utylizację. Czyste rozdawnictwo, a rozdawnictwoto dla bogatych jest p
Ok zapewne. A tak naprawdę to elektryczna patologia, auta elektryczne powinny mieć system samogaszenia pry zapłonie- 126 22
-
2023-05-30 22:23
Mój LPG nigdy mi się nie spalił
A gdy dokonał żywota, przerobiłem go na grill ogrodowy
- 8 1
-
2023-05-30 23:35
Nie, bogaci nie jeżdżą tym g, bo bogaci kupują benzynowe V8. Elektryczny to można mieć czajnik.
- 11 6
-
2023-05-31 08:06
Powinni płacić w bój większe oc
- 1 0
-
2023-05-31 09:05
gaszenie nie trwa kilka godzin gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to byś wiedział bo nawet na tym portalu pisali dokładnie co zaszło
samochód ugaszono w 20 minut a kilka godzin czekano na kontener a akcja gaśnicza kończy się wraz z zakończeniem wszystkich procedur.- 2 4
-
2023-05-31 10:43
a dlaczego mamy płacić za akcję strażaków wezwanych do pijaka co zasnął z petem i spalił swoje mieszkanie?
- 3 1
-
2023-05-31 15:21
To weź się do roboty..
To też będziesz bogaty. Niektórzy płacą za ciebie podatki i utrzymują twoje dzieciaki i oczywiście muszą wysłuchiwać twojego bełkotu i żali
- 1 1
-
2023-06-27 15:35
dopłaty
Do tego dopłacamy 27000 do każdego nowego elektryka który wyjeżdża z salonu. Biedni sponsorują w podatkach bogatym.
- 1 0
-
2023-05-30 11:17
zgadzam sie w 100% (37)
Zapłony spalinówek zdarzaja sie niemalże tylko podczas ich pracy i zdecydowana wiekszość z nich jest znacznie przechodzona i w kiepskim stanie technicznym - cześć winy wiec jest po stronie zaniedbań samych użytkowników/właścicieli.
Natomiast zapalające sie "elektryki" nie dość że są młode to jeszcze stosunkowo często do samozapłonu dochodzi w czasie postoju.- 395 24
-
2023-05-30 11:51
(14)
Autor artykuły wysunął zupełnie błędne wnioski - płoną również i nowe auta spalinowe, często w wyniku błędów w projekcie konstrukcji, albo wadliwej części montowanej w modelach z danego okresu produkcyjnego, ale nie słyszy się o tym tak często, ponieważ pojazd spalinowy łatwo ugasić, jeśli zrobi się to dość szybko i zdławi pożar w zarodku - mało
Autor artykuły wysunął zupełnie błędne wnioski - płoną również i nowe auta spalinowe, często w wyniku błędów w projekcie konstrukcji, albo wadliwej części montowanej w modelach z danego okresu produkcyjnego, ale nie słyszy się o tym tak często, ponieważ pojazd spalinowy łatwo ugasić, jeśli zrobi się to dość szybko i zdławi pożar w zarodku - mało świadków i "nikt nic nie widział".
Z autami elektrycznymi jest zupełnie inaczej - pożar elektryczny to nie reakcja spalania, a chemiczna i trwa tak długo, dopóki jest paliwo zasilające cały proces, w tym wypadku najczęściej dotyczy to baterii. Wystarczy zwarcie w jednym ogniwie (a takich są w jednym samochodzie tysiące) i pożar gotowy. I nie da się tego ugasić - lanie wodą ma zapobiec przegrzaniu pozostałych ogniw i innych elementów, by i one nie zaczęły się "palić". Dlatego gaszenie trwa wieczność i robi się z tego sensacja naokoło.- 12 56
-
2023-05-30 12:02
wnioski zupełnie prawidłowe (12)
samozapłon w spalinówkach raczej tylko w czasie pracy wieć jest od razu zauważony ii niekoniecznie jest gwałtowny przez co udaje się go opanować
samozapłon w elektrykach często w pustych autach na postoju (więc nie ma kto zareagować) a poza tym przebieg reakcji raczej uniemożliwia szybkie wygaszenie i pali się aż do wypalenia.
Poza tymsamozapłon w spalinówkach raczej tylko w czasie pracy wieć jest od razu zauważony ii niekoniecznie jest gwałtowny przez co udaje się go opanować
samozapłon w elektrykach często w pustych autach na postoju (więc nie ma kto zareagować) a poza tym przebieg reakcji raczej uniemożliwia szybkie wygaszenie i pali się aż do wypalenia.
Poza tym elektryki to są auta kilkuletnie więc są w miarę "nowe" w porównaniu z wiekiem spalinówek jeżdzących po drogach
samozpałony elektryków są dużo bardziej niepokojace zwłaszcza biorąc pod uwagę ich niewielki udział w rynku. Gdyby były tak powszechne jak spalinówki to dopiero byłoby niewesoło.- 63 4
-
2023-05-30 13:53
(11)
bzdura auta elektryczne gasi się tak samo jak spalinowe i zajmuje to tyle samo czasu, wiedzę czerpcie od strażaków nie z miejskich legend.
Obecnie częścią procedury jest moczenie przez 8h i później powstają takie potworki o akcji gaśniczej trwającej kilkanaście godzin gdzie 99% czasu to było czekanie na kontener bo procedura nakazuje :) a głąby przeczytają że się samochód palił kilkanaście godzin gdzie samo gaszenie to 20-25 minut tyle co konwencjonalnego samochodu ;D- 8 71
-
2023-05-30 15:05
D (10)
chyba nie widziałeś jak wygląda zapłon ogniwa. W sieci jest sporo filmów.
- 30 3
-
2023-05-30 15:15
(2)
tak i jakoś nigdy to nie był samozapłon ;)
- 2 23
-
2023-05-30 16:44
Wcale nie był samozapłon....wpisz sobie (1)
An Electric Bus Caught Fire After Battery Explosion in Paris
Znam kilka takich przypadków, które nie zostały nagrane lub upublicznione.- 21 2
-
2023-05-31 09:00
super każdy pożar jest inny a jak widzimy w tym artykule straż pożarna poradziła sobie z tym gaszeniem i nikt nie czekał aż się samo wypali wbrew obiegowym opiniom i miejskim mitom :)
- 1 1
-
2023-05-30 15:25
(2)
Polska to jednak zacofanie i zabobon :D w każdą bzdurę uwierzą jak "nowa" technologia wchodzi. Maszty 5G też będziecie wycinać i w czołach z foli chodzicie? Bo z tymi pożarami to ten sam stek bzdor co z tym "elektro smogiem"
- 4 37
-
2023-05-30 16:48
To co napisałeś wystarczająco dużo mówi o twojej wiedzy na ten temat. (1)
Potem jeden z drugim zdzwieni, że im chata z dymem leci albo, że magiczny autopilot lub asystent pasa ruchu i systemy bezpieczeństwa nie zapobiegły np wypadnięciu z drogi lub najechaniu na auto z przodu, gdy kierowca akurat oglądał film na komórce...
- 19 1
-
2023-05-30 17:15
no tak eksperci swoje ale internet i tak wie lepiej ;D
- 3 2
-
2023-05-30 19:48
(3)
Przecież sama ta publikacja na trójmiasto jest dowodem na to że nie jest ciężko ugasić pożar samochodu elektrycznego :D patrzą na zdjęcia i dalej swoje a tak na marginesie to nie jest pierwszy model tej marki co się pali sam z siebie ;)
- 4 1
-
2023-05-31 01:06
No widać. Kilkadziesiąt minut. (2)
Ile się pali Passat b5 z pełnym bakiem?
- 1 0
-
2023-05-31 09:25
(1)
straz gasi passata w kilka minut a nie kilkadziesiat do kilku godzin jak w przypadku elektyka
- 2 1
-
2023-05-31 19:00
przeczytaj ten artykuł o tej akcji gaśniczej co trwała 21 godzin dokładnie bo robisz z siebie głupka ;)
- 1 1
-
2023-05-30 18:23
Palą się nowe
Bo stare już się spaliły.
Czy to takie dziwne.- 4 1
-
2023-05-30 12:19
BMW (10)
A słynne pożary BMW wywoływane wadliwymi zaworami EGR?
- 11 5
-
2023-05-30 14:36
Wada konstrukcyjna, która została usunięta (9)
Baterii zdolnej do samozapłonu nie można usunąć z elektryka :)
- 26 3
-
2023-05-30 15:14
Poza tym (1)
Taka przypadłość w spalinówkach dotyczy zwykle konkretnej marki i modelu, w którym coś zostało skopane, natomiast elektryki palą się jak leci.
- 20 1
-
2023-06-05 17:31
To wymień chociaż 50 tych "jak leci".
- 0 0
-
2023-05-30 15:51
(3)
Samozapłon baterii to też wada konstrukcyjna która się usuwa ;)
- 3 9
-
2023-05-30 17:59
Poprzez całopalenie?
;)
- 16 1
-
2023-05-30 18:03
Więc jaką wadę konstrukcyjną posiadał ten elektryk? (1)
Oczywiście, oprócz wady baterii składającej się z dużej ilości ogniw?
Wraz z ilością ogniw w takiej baterii rośnie prawdopodobieństwo uszkodzenia (zwarcia) któregokolwiek z nich. W efekcie następuje miejscowy wzrost temperatury i kolejne ogniwa lecą po kolei. Znasz zasadę domina?- 11 1
-
2023-05-30 19:39
zwarcie to ty masz półkul mózgowych, zwarcie w ogniwie jest tylko i wyłącznie wadą fabryczną w postaci np źle wykonanej warstwy izolacyjne ilość ogniw lub jakiegoś innego defektu fabrycznego.
ilość ogniw nie ma znaczenia ;)- 2 12
-
2023-05-31 07:53
Pewnie myślisz że każda marka moto ma swoją fabrykę akumulatorów? I że akumulatora nie da się wymienić?
Problemem jest identyfikacja usterki samego akumulatora żeby zapobiec zapłonowi ale pewnie nad tym pracują- 0 0
-
2023-05-31 11:16
Jak się spali, to już nie można!
Baterie można naprawiać i wymienić pojedyncze ogniwa albo jeden pakiet.- 0 1
-
2023-06-05 17:30
A jednak można - Chevrolet Bolt ma akcję wymiany, chyba też jakiś Hyundai.
- 0 0
-
2023-05-30 12:50
(2)
Chciałbym napomknąć, że w Polsce pali się około 1000 sztuk rocznie
- 3 2
-
2023-05-30 13:05
Niemożliwe (1)
Ja sam palę 10 dziennie
- 12 2
-
2023-05-31 19:46
Co to jest Marboro ?
Marlboro
- 0 0
-
2023-05-30 13:41
Poczekajmy aż się spali elektryczny autobus z pasażerami wtedy będą wszyscy beczeć. (3)
- 21 3
-
2023-05-31 01:07
Niejeden spalinowy już się spalił. (1)
To co, zakazujemy spalinówek?
- 0 4
-
2023-05-31 16:05
ale z dużo mniejszą gwałtownością, no i łatwiej ugasić
dlatego spalinowe są pod tym względem dużo bezpieczniejsze
- 1 0
-
2023-06-05 17:32
Poczekajmy aż spadnie jeden samolot z pasażerami i się spali, wtedy będą wszyscy beczeć.
- 0 0
-
2023-05-31 07:05
spokojnie to tylko testy.... (1)
...w 2060/70 jak juz zostana tylko same elektryki, zamiast 5G bedzie 9G, bedzie mozna podbic dowolny kraj bez 1 czolgu, wystarczy zhakowac system, wywolac zwarcie w ukladzie elektrycznym i wszystkie elektryki jednej nocy ida z dymem w calym kraju......
- 7 0
-
2023-05-31 15:05
W jaki sposób zwarcie w systemie miałoby spowodować zapłon podłączonych do niego odbiorników?
- 0 1
-
2023-05-31 09:04
d**ilizm
Serio nawet mi nie szkoda d**ili, którzy kupują elektryki. Szkoda mi tych strażaków, że marnowany jest ich cenny czas przez d**ilizm innych. Elektryki ładowane prądem, a ten prąd to nie węgla zero śladu węglowego - zero!
- 6 1
-
2023-05-31 11:05
nie-zgadzam sie w 100%
Sam piszesz, że palą się również auta z silnikami spalinowymi.
Taki pożar w garażu podziemnym sam przeżyłem. Też w czasie postoju, jak to dodał poprzedni komentujący.
Auto, które się zapali - obojętnie z jakim napędem, stoi w pełnym ogniu w przeciągu paru minut.
A przy pożarze w spalinowym może wybuchnąć paliwo w zbiorniku.
Co jest lepsze?
Czyli trzeba zabronić wjazdu do hal garażowych wszystkim pojazdom!- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.