• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DS 7 Crossback: paryski szyk na czterech kołach

Michał Jelionek
1 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
DS 7 Crossback DS 7 Crossback

W połowie kwietnia oficjalnie otwarty został pierwszy w Trójmieście autoryzowany salon marki DS Automobiles. Marki, która dla Polaków wciąż jest dość enigmatyczna. Mieliśmy okazję sprawdzić, z czym to się je - przetestowaliśmy model DS 7 Crossback.



Na wstępie warto nieco przybliżyć historię marki DS Automobiles, która na naszym rynku wciąż jest mało popularna. W latach 2009-2014 DS stanowił gamę modelową Citroena. W pewnym momencie Francuzi stwierdzili jednak, że chcą oferować DS-y bardziej wymagającym klientom z segmentu premium. I tak też się stało, DS Automobiles został odłączony od Citroena i stał się oddzielną marką. Czymś na wzór Lexusa od Toyoty, Acury od Hondy czy Infiniti od Nissana.

DS Automobiles samodzielną działalność rozpoczął w 2014 roku. Pierwsze cztery lata okazały się - delikatnie mówiąc - kompletnie nieudane. Francuzi oferowali trzy modele: DS 5, DS 4 i DS 3, które nie były do końca udanymi konstrukcjami. Z pewnością daleko im było do segmentu premium. Tak naprawdę dopiero w 2018 roku, po czterech latach działalności, marka DS wspięła się na wyżyny klasy premium. Wszystko za sprawą głównego bohatera tego artykułu - DS 7 Crossback.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback
Ten samochód to zupełnie inny poziom od oferowanych wcześniej DS-ów. Model, który - mimo że ma już dwa lata - wciąż prezentuje się bardzo świeżo. A zdaje się, że to dopiero początek ofensywy DS-a, bo na horyzoncie pojawiła się luksusowa limuzyna DS 9, która do salonu DS Zdunek Trójmiasto wjedzie pod koniec roku.

Czy zatem paryska marka zawojuje rynek i przechwyci część klientów klasy premium? Zobaczymy, czas pokaże. Najważniejsze, że w końcu Francuzi obrali słuszny kurs.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback
Wróćmy jednak do meritum, czyli modelu DS 7 Crossback. Auto na pierwszy rzut oka prezentuje się naprawdę elegancko. Francuzi przedstawiają swojego SUV-a jako samochód awangardowy, swego rodzaju paryski szyk na czterech kołach. Trudno się do tego odnieść, ale nie zmienia to faktu, że DS 7 Crossback to bez wątpienia auto atrakcyjne, bogato wyposażone, a do tego niesamowicie komfortowe. Myślę, że ma szansę namieszać w mocno obsadzonej niemieckimi markami klasie premium.

Zgrabna sylwetka, dobrze dobrane proporcje, duży grill, ostre cięcia i smaczki w postaci lamp, zarówno tych z przodu, jak i z tyłu - ot, cała stylistyka DS 7 Crossback. Stylistyka, która przyciąga wzrok innych kierowców i przechodniów.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback
Po uruchomieniu i wyłączeniu silnika przednie reflektory Active LED Vision rozpoczynają swoje show. Soczewki w kształcie sześcianów zaczynają... tańczyć, a to w połączeniu z iluminacją świetlną wygląda bardzo widowiskowo. Nie mniej efektownie prezentują się tylne lampy z charakterystyczną LED-ową siatką. Całość dopełniają "pływające" kierunkowskazy. Moim zdaniem wizualny efekt nieznacznie zaburzają pionowe światła LED do jazdy dziennej. Na tle pozostałego oświetlenia prezentują się trochę tandetnie.

Czytaj także: Gdańsk salon DS Zdunek oficjalnie otwarty



  • DS 7 Crossback
  • DS 7 Crossback
  • DS 7 Crossback
  • DS 7 Crossback
  • DS 7 Crossback
  • DS 7 Crossback
Zasiadam w bardzo wygodnych, wentylowanych, efektywnie masujących fotelach. Rozglądam się dookoła i widzę powiew świeżości. Widzę wnętrze, które wygląda inaczej od tych, które znam z innych aut. Czy to jest ten moment, aby powiedzieć, że faktycznie mamy tu do czynienia z paryskim szykiem? Chyba tak. W kabinie dominuje motyw rombów i ostrych cięć, co bez wątpienia ma swój urok. Brawo, Francuzi.

Kokpit wykonany jest z naprawdę bardzo dobrej jakości miękkich materiałów (twarde plastiki znajdują się jedynie w dolnych partiach kabiny). W oczy rzuca się kolumna środkowa z dźwignią zmiany biegów do bólu przypominającą tę z modeli Peugeota. Po obu stronach wybieraka znajdują srebrne tunele z przyciskami do... otwierania okien i ryglowania drzwi. Przyznajcie, to dość oryginalne miejsce na przyciski odpowiadające za uchylanie okien. Trzeba się do tego przyzwyczaić. Oczywiście tych zapożyczeń z innych modeli z grupy PSA jest więcej, ale to absolutnie nie razi, bo - jak na produkt premium przystało - zostało elegancko opakowane.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback
Nad kolumną środkową wkomponowano duży, 12-calowy, płaski ekran dotykowy naprawdę wysokiej jakości. Niestety w parze z bardzo dobrą jakością ekranu nie idzie jakość obrazu z kamery cofania. Jest zdecydowanie gorzej. System multimedialny początkowo wydaje się mało intuicyjny, ale po kilku kontaktach staje się łatwy w obsłudze. System sprawnie paruje się ze smartfonem, dla którego przygotowano funkcje Apple Car Play i Android Auto. Warto również pochwalić naprawdę nieźle brzmiący system audio Focal Electra (14 głośników i subwoofer).

Tuż nad ekranem dotykowym Francuzi umieścili... przycisk do uruchamiania i wyłączania silnika. Kolejne mocno niestandardowe i nie do końca korzystne miejsce. Po uruchomieniu silnika, oprócz wspomnianego tańca soczewek przedniej lampy, tuż nad przyciskiem "startera" wysuwa się analogowy zegarek. Francuska fanaberia? Można tak to nazwać.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback
DS 7 Crossback oferowany jest w pięciu opcjach wyposażenia: Chic, Be Chic, So Chic, Performance Line + oraz Grand Chic. Widoczny na zdjęciach egzemplarz posiada topowe wyposażenie Grand Chic oraz najszlachetniejszą linię stylistyczną Opera.

Wnętrze jest wystarczająco przestronne, miejsca nie brakuje zarówno z przodu, jak i z tyłu. Minusem jest dość nisko poprowadzony słupek dachowy, z którym przy wychodzeniu z auta może spotkać się wasze czoło. SUV mierzy 4573 mm długości, 1906 mm szerokości i 1625 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2738 mm.

Bagażnik DS 7 Crossback pomieści 555 litrów. Kufer ma regularne kształty, podwójną podłogę, ale za to tylko jeden haczyk na torbę z zakupami. Klapę bagażnika otwiera i zamyka się elektrycznie, można ją także otworzyć, poruszając stopą pod zderzakiem.

DS 7 Crossback DS 7 Crossback
Według mnie to jednak nie samo wyposażenie jest najważniejsze w kabinie. Pierwsze skrzypce gra tutaj zawieszenie. I myślę, że to mocna karta przetargowa w walce z mocnymi konkurentami klasy premium. Francuzi od lat słyną z budowy aut o bardzo komfortowych zawieszeniach. W DS 7 Crossback kierowca i pasażerowie odpoczywają, bo to auto "płynie". Zwróciłem szczególną uwagę na trzy tryby - w nastawie sportowej zawieszenie nie jest zbyt twarde, w komforcie "pływa" chyba aż za bardzo, natomiast najbardziej optymalnym rozwiązaniem wydaje się opcja jazdy "normalna".

DS 7 Crossback DS 7 Crossback
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił silnik benzynowy PureTech o pojemności 1,6 litra i mocy 225 KM (300 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów. Szkoda, że auto nie jest oferowane z napędem na wszystkie koła. Sprint do "setki" trwa 8,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h.

225 KM sprawia, że ten samochód jest wystarczająco dynamiczny. Skrzynia biegów działa bez zarzutów. Co warto dodać, auto jest nadzwyczaj zwinne i zwrotne.

Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym wyniosło 12 litrów paliwa na 100 km.

  • DS 7 Crossback
  • DS 7 Crossback
  • DS 7 Crossback
  • DS 7 Crossback
Auto jest nieźle wygłuszone. Dźwięk silnika dociera do nas dopiero przy wyższych obrotach. W trybie sportowym Francuzi aktywowali bardziej rasowy dźwięk silnika... wydobywający się z głośników. Czy to zabieg konieczny? Chyba niekoniecznie.

DS 7 Crossback to bardzo przyjemne auto, które oczywiście ma bardzo dużo plusów, ale i kilka minusów. Chyba tym największym jest cena. Testowany egzemplarz w topowej wersji wyposażenia został wyceniony na kwotę aż 240 tys. zł. Cennik paryskiego SUV-a w najbardziej ubogiej wersji Chic otwiera kwota 139 900 zł, więc tutaj nie jest tak źle.

Miejsca

Opinie (60) 2 zablokowane

  • Jedna zasada żadnego auta na "F" niestety przekonałem się mając C5 po przekroczeniu 200 000 wszystko zaczęło padać i władowałem ponad 20 tysi w naprawy.

    • 8 12

  • Te reflektory LED Vision ultima coś tam nie powinny "tańczyć" ani dawać "show" jak to zostało ujęte (1)

    Bo To Niebezpieczne dla jadących z naprzeciwka ! Wiem coś o tym kiedy mijam takie mieniące się na różne kolory i pod różnym kątem superhipernowoczesne auta !

    • 8 0

    • Idź do okulisty

      • 1 2

  • Ostatni szykowny Citroen to C6... (1)

    przed nim XM, CX i na najwyższym podium oryginalny DS.

    • 9 0

    • C6 zajefajne auto z klasa.

      to jeden z ładniejszych francuzów.

      ekonomia i serwis się liczą tylko dla masy.

      • 0 0

  • I kolejny paskudny tablet na środku

    • 10 1

  • (2)

    dwie uwagi:
    - pływające kierunkowskazy powinny być zabronione - nie wiem dlaczego, ale są niesamowicie denerwujące
    - przedziwne są drogi myślenia PSA... Peugeoty (czyli klasa średnia) maja zdecydowanie ładniejszą, nawet stylową i "francuską" linię niż ten niby "szykowny" i oh-ah luksusowy DS, który wyglada jak poskładany z resztek z magazynów innych firm, głównie Lexusa.

    • 9 2

    • Niech zgadnę jesteś kobietą

      • 0 0

    • Jako wlasciciel puga 3008 potwierdzam

      DS7 to podbajerzony brat blizniak 3008 i wyglada lepiej, niż ta udziwniona cytryna

      • 0 0

  • Auto w wersji premium i silnik 1,6.....

    i 12l/100 w mieście. Faktycznie pewnie z 14-15. Dajcie sobie spokój i ta cena za auto z takim motorkiem. Kompletna klapa gwarantowana.

    • 7 1

  • Duże spalanie i zawrotna cena. Oj nie jest to auto dla mnie. Ja tam jednak zostaje przy moim tivoli z 128KM i lpg. Auto kosztowało 1/4 tej ceny a dodatkowo za tankowanie dużo nie płace

    • 2 1

  • z zewnątrz przestarzały jakiś

    • 3 0

  • Auto ladne

    W zeszłym roku chciałem to auto kupić, pojechałem nawet do salonu w Krakowie i odbylem jazdę próbną. Miałem wrażenie braku pełnej kontroli nad autem, ale może to takie subiektywne odczucie.
    Powiem tak - na początku lat 80 Audi 80 bylo pogardliwie okreslane w Niemczech jako "auto dla kierownika poczty " . Kolejne generacje Audi dzięki jakości wykonania, trwałości i coraz bardziej zaawansowanej technice stały się w końcu "premium". Podobnie BMW. Mercedes od początku byl "premium" ze względu na ponadprzeciętną jakość i trwałość. Projekty marketingowe, aby na sile przekonać kogoś, ze dobre ale całkiem przeciętne samochody takie jak Range rover, Subaru, czy Citroen stana sie "premium" sa po prostu nieuczciwe.

    • 5 0

  • znowu Mercedes ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane