• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dąbrowa: niebezpieczne skrzyżowanie bez sygnalizacji. Szansą Trasa Kaszubska

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie. Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie.

Mieszkańcy Dąbrowy proponują, by na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni zamontować sygnalizację świetlną. Urzędnicy twierdzą, że poprawili już bezpieczeństwo w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h. Na większe zmiany trzeba będzie poczekać do budowy Trasy Kaszubskiej.



Czy na przejściach z sygnalizacją czekasz na zielone światło?

Droga przelotowa, jaką jest Chwaszczyńska, łącząca Gdynię z Kaszubami, powoduje, że samochody rozpędzają się na niej do ponadprzeciętnych prędkości. Chociaż przejście przy Rdestowej jest wyraźnie oznaczone, to mało kto w tym miejscu zwalnia, by przepuścić pieszych.

Większy ruch, bo więcej firm



W Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji w zeszłym roku zanotowano trzy potrącenia pieszych. W ilu wypadkach skończyło się na strachu? Tego nie wiadomo.

Mieszkańcy szybko wskazują powód takich zdarzeń: na terenie dawnego Polifarbu powstało wiele firm, więc ruch się zwiększył.

- To skrzyżowanie jest jak rosyjska ruletka. Codziennie kierowcy i piesi narażani są na utratę życia. Samochody od strony obwodnicy pędzą w stronę Chwaszczyna i z powrotem. Piesi nie mają szans bezpiecznie  przejść, a auta nie mogą wyjechać z Rdestowej. Wszyscy przemykają i wszystko jakimś cudem się udaje. Obawiam się, że do czasu. Ruch samochodowy jest olbrzymi i niebezpieczny, powinny być więc zamontowane światła, choćby jakieś tymczasowe - relacjonuje pan Marcin.

W przyszłości Trasa Kaszubska rozwiąże problem



Mieszkaniec Dabrowy ma świadomość, że sytuacja zmieni się po budowie w tej okolicy początku Trasy Kaszubskiej. Pod koniec marca podpisano umowę na budowę 20-kilometrowego odcinka tej drogi z Gdyni do Szemudu. Firma Polaqua ma na to prawie trzy lata i otrzyma za prace 817 mln zł.

Czytaj więcej:: Trasa Kaszubska z Gdyni do Szemudu za 817 mln zł

Budowa drogi rozpocznie się jednak najwcześniej za rok.

- A do tego czasu trzeba też jakoś funkcjonować. Mieszkam tu i pracuję tu, więc znam sprawę z życia codziennego - opowiada, apelując do urzędników o reakcję.
Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok. Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok.
Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ odpowiadają, że mają świadomość istnienia problemu. Ponieważ jednak nie mają pieniędzy na inne działania, pod koniec poprzedniego roku ograniczyli prędkość w tym rejonie.

ZDiZ Gdynia: ograniczyliśmy prędkość



- Na odcinku ul. Chwaszczyńskiej obejmującym skrzyżowania z ul. Rdestową, Krzemową i Starochwaszczyńską, dla poprawy bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wymieniliśmy też oprawy lamp na LED emitujące białe światło, żeby poprawić widoczność po zmroku - wylicza Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozwiewa przy okazji nadzieje mieszkańców na dalsze działania.

- Budowy samej sygnalizacji nie planujemy, ponieważ w przyszłym roku ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej, co mocno zmieni sytuację drogową w tym rejonie - ucina Folejewski.

Miejsca

Opinie (112)

  • Z.D i Z w Gdyni- też się nie da jak w UM ????

    Musi dojść do podobnego wypadku jak na skrzyżowani Ul.Komandorskiej i ul.Mireckiego na Gdyńskim Grabówku. Muszą być zabici. W tym miejscu wielokrotnie dochodziło do kolizji. Apele, petycje i prośby nic nie dawały przez wiele lat , a ZDi Z w Gdyni wiecznie nic nie mógł. Po wypadku w którym były dwie ofiary śmiertelne- dało się. Postawiono znaki STOP i progi zwalniające- kolizji chyba nawet już nie ma.

    • 5 1

  • (4)

    Niestety ograniczenie prędkości nic nie dało, kierowcy nadal jeżdżą tam za szybko.
    Codziennie wracając z pracy czekam na przejściu aż ktoś z łaski się zatrzyma i najczęściej są to samochody ciężarowe lub dostawcze. Osobowe bardzo rzadko się zatrzymują ba, nawet próbują wyprzedzać z lewej strony stwarzając dodatkowe niebezpieczeństwo.
    Dopiero większa ilość chcących przejść sprawia że samochody się zatrzymują chociaż też nie zawsze.

    • 32 7

    • (2)

      Radar oraz kamera!

      • 5 0

      • (1)

        radar oraz kamera oraz grupa uderzeniowa grop oraz strazaki oraz karetki oraz...
        skoncz juz trolu.

        ale ty masz betonowy mozg.

        • 1 6

        • Co to jest "grupa grop"?

          • 2 1

    • Tak. szczególnie pieszym jest tam bardzo trudno. Kierowcy próbujący wyjechać na główną ul. Chwaszczyńską też ryzykują

      • 3 0

  • (2)

    niebezpieczne skrzyżowanie ? gdzie ? normalne skrzyżowanie tylko trzeba umieć się poruszać

    • 9 16

    • Nie wypowiadaj się jak nie wiesz o czym piszesz..przejdź się tam to od razu zrozumiesz

      • 3 1

    • Poruszaj się po nim nie szybciej, niż 50 km/h

      • 3 0

  • Ile musi być ofiar śmiertelnych? (4)

    Półtora roku temu na tym przejściu został potrącony śmiertelnie mój kolega który wracał z pracy.Przejście jest szerokie i trudne do przejscia, rano sporo osób przechodzi do firm na terenie po byłym Polifarbie.Ile musi być ofiar śmiertelnych żeby zainstalować sygnalizację świetlną?

    • 40 23

    • ile musi być ofiar śmiertelnych żeby kierowcy w końcu tam zwolnili? (3)

      • 13 3

      • (2)

        Musi być RADAR.

        • 5 4

        • (1)

          nudny jestes z tym swoim radarkiem. wierzysz w utopię, ze radar cos pomoze!! ogarnij się!

          • 3 10

          • Jeden nie. Multum radarów! Inaczej święte krowy myślą, że przepisy dotyczą tylko innych.

            • 5 2

  • Strach sie nie bać

    Często korzystam z tego przejscia i gdyby nie moja uwaga to już kilka razy skończyło by się bardzo żle..ostatnio dwa razy kierowca z prawego pasa zatrzymał sie zeby przepuścić mnie z małym dzieckiem w wózku a drugi z lewego pasa kierowca audi nawet nie zorientował się że jest przejście dla pieszych pojechał nam prawie po stopach..takie sytuacje zdażaja sie tam co dzień

    • 9 1

  • Montowanie tam świateł nie ma sensu (2)

    Sam tam przechodzę i wystarczy trochę cierpliwości. Nie popadajmy w paranoje, bo jak tak dalej pójdzie to wszędzie będą progi zwalniające, fotoradary i sygnalizacje świetlne co 50 metrów. A osoba, która się wypowiadała, że tam jest codziennie walka o życie.. powinna zacząć się leczyć.

    • 7 12

    • Bardzo niebezpieczne przejścia w tym rejonie

      Zgadzam się z opinią, iż jest to bardzo niebezpieczne przejście, jak również te przejście obok w kierunku zajezdni autobusowej na Kacze Buki.
      Pracuję w tym rejonie i codziennie trzeba bardzo bardzo uważać, aby bezpiecznie dojść na przystanek autobusowy. Przede wszystkim rzadkością jest, żeby kierowcy się chętnie zatrzymywali widząc kogoś przy pasach dla pieszych. Pędzą jak wariaci w kierunku Chwaszczyna, jak i centrum Gdyni. Co gorsza, jak jeden kierowca zatrzyma się na jednym pasie, to drugi tego nie czyni i gdyby nie moje ograniczone zaufanie, to kilkukrotnie już by mnie rozjechano. Pracuję tam od ponad 10 lat i co roku sytuacja jest coraz gorsza, bo ruch jest coraz bardziej wzmożony.

      • 4 0

    • Na tym portalu chodzi o to żeby narzekać. Nieważne że coś jest nieprawdą lub jest wyolbrzymione, czy też faktycznie coś się poprawia.

      • 3 3

  • Przy serwisie Peugeot - światła natychmiast- tam są 3 kolizje ale tygodniowo !

    Ilość kolizji na w okolicach wjazdu do serwisu Peugeot na Chwaszczyńskiej to 3 ale na tydzień nie na rok. Nie można bezpiecznie przejść na przystanek autobusowy w godzinach szczytu przez dwupasmową drogę bez świateł. Auta parkują wokół wjazdu w miejscach niedozwolonych. Trudno wjechać i wyjechać kierowcom a piesi bardzo ryzykują próbując przejść przez pasy lub drogą bez chodnika. Okoliczne zakłady zgłaszały problem już w ubiegłych latach - ale bez odzewu. Dlatego ludzie jeżdżą do pracy samochodami - aby nie być potrąconym na pasach idąc pieszo lub z rowerem. Może ktoś się zastanowi i zrobi coś więcej niż znak ograniczenia prędkości ? Niestety to brak decyzji osób odpowiedzialnych jest powodem korków i niebezpiecznych sytuacji na drodze.

    • 7 3

  • (1)

    Ooooo ale nie daj boże coś by się stało z waszymi bliskimi lub dzieciom to dopiero by się działo. Dopiero byłyby zarzuty dlaczego jeszcze nie ma. A zrobić grany przed każdym przejściem dla pieszych jak by zgubili części samochodowe to może by się pamiętał jeden z drugim.

    • 7 2

    • taaaa.. fantazje to ty masz.

      • 0 1

  • W Gdańsku nawet na zielonym musisz czekac by przejsc bp wiekszosc kierowców to pirat drogowy co wymusza pierwszeństwo!

    • 6 0

  • Dskoro niebezpieczne, to czego tam laza? (1)

    • 2 10

    • Napisu prszu po polsku jeszczeras?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Lexus?

 

Najczęściej czytane