• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dąbrowa: niebezpieczne skrzyżowanie bez sygnalizacji. Szansą Trasa Kaszubska

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie. Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie.

Mieszkańcy Dąbrowy proponują, by na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni zamontować sygnalizację świetlną. Urzędnicy twierdzą, że poprawili już bezpieczeństwo w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h. Na większe zmiany trzeba będzie poczekać do budowy Trasy Kaszubskiej.



Czy na przejściach z sygnalizacją czekasz na zielone światło?

Droga przelotowa, jaką jest Chwaszczyńska, łącząca Gdynię z Kaszubami, powoduje, że samochody rozpędzają się na niej do ponadprzeciętnych prędkości. Chociaż przejście przy Rdestowej jest wyraźnie oznaczone, to mało kto w tym miejscu zwalnia, by przepuścić pieszych.

Większy ruch, bo więcej firm



W Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji w zeszłym roku zanotowano trzy potrącenia pieszych. W ilu wypadkach skończyło się na strachu? Tego nie wiadomo.

Mieszkańcy szybko wskazują powód takich zdarzeń: na terenie dawnego Polifarbu powstało wiele firm, więc ruch się zwiększył.

- To skrzyżowanie jest jak rosyjska ruletka. Codziennie kierowcy i piesi narażani są na utratę życia. Samochody od strony obwodnicy pędzą w stronę Chwaszczyna i z powrotem. Piesi nie mają szans bezpiecznie  przejść, a auta nie mogą wyjechać z Rdestowej. Wszyscy przemykają i wszystko jakimś cudem się udaje. Obawiam się, że do czasu. Ruch samochodowy jest olbrzymi i niebezpieczny, powinny być więc zamontowane światła, choćby jakieś tymczasowe - relacjonuje pan Marcin.

W przyszłości Trasa Kaszubska rozwiąże problem



Mieszkaniec Dabrowy ma świadomość, że sytuacja zmieni się po budowie w tej okolicy początku Trasy Kaszubskiej. Pod koniec marca podpisano umowę na budowę 20-kilometrowego odcinka tej drogi z Gdyni do Szemudu. Firma Polaqua ma na to prawie trzy lata i otrzyma za prace 817 mln zł.

Czytaj więcej:: Trasa Kaszubska z Gdyni do Szemudu za 817 mln zł

Budowa drogi rozpocznie się jednak najwcześniej za rok.

- A do tego czasu trzeba też jakoś funkcjonować. Mieszkam tu i pracuję tu, więc znam sprawę z życia codziennego - opowiada, apelując do urzędników o reakcję.
Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok. Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok.
Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ odpowiadają, że mają świadomość istnienia problemu. Ponieważ jednak nie mają pieniędzy na inne działania, pod koniec poprzedniego roku ograniczyli prędkość w tym rejonie.

ZDiZ Gdynia: ograniczyliśmy prędkość



- Na odcinku ul. Chwaszczyńskiej obejmującym skrzyżowania z ul. Rdestową, Krzemową i Starochwaszczyńską, dla poprawy bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wymieniliśmy też oprawy lamp na LED emitujące białe światło, żeby poprawić widoczność po zmroku - wylicza Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozwiewa przy okazji nadzieje mieszkańców na dalsze działania.

- Budowy samej sygnalizacji nie planujemy, ponieważ w przyszłym roku ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej, co mocno zmieni sytuację drogową w tym rejonie - ucina Folejewski.

Miejsca

Opinie (112)

  • W artykule nie ma nic o tym jak zmieni sie sytuacja pieszych po wybudowaniu trasy kaszubskiej

    • 7 0

  • Bez jaj..., zwykłego monitoringu nie da się zamontować? (1)

    Czy przenośnej kamerki lub aparatu z radarem jakie kiedyś straż gminna stawiała na poboczach...

    • 7 2

    • Niestety, Sejm uchwalił zlikwidowanie radarów, a teraz nie kwapi się do ich przywrócenia.

      • 0 0

  • Do d.. z tymi światłami dla pieszych. Pusta droga, czerwone, naciskam, czekam. W końcu przechodzę (1)

    na czerwonym wk...wiony i tyle. Odwracam się po minucie, zapala się zielone dla nikogo, ale samochody już muszą się zatrzymać. Czy tak trudno pieszym przejść po oznaczonych przejściach bez świateł? Oczu nie mają?

    • 15 5

    • Czy tak trudno kierowcom zwolnić przez oznakowanym przejściem dla pieszych? Mózgów nie mają?

      • 3 0

  • to nie jest niebezpieczne skrzyżowanie (1)

    To jest niebezpieczne przejście dla pieszych. Autor popełnia typowy błąd: w mieście najważniejsze są warunki ruchu ludzi, a nie pojazdów.

    Tak sformułowany tytuł sugeruje, że pojazdy są ważniejsze niż ludzie.

    Przy założeniu, które bezrefleksyjnie przyjął autor notatki nie dziwi sytuacja, że Polska ma jedne z najgorszych wskaźników bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie.

    • 5 5

    • standard prosamochodowego zaślepienia: minusy są, argumentów nie ma

      • 3 0

  • To nie jest niebezpieczne skrzyżowanie (1)

    Idąc tym tokiem myślenia to każde jest niebezpieczne, bo kilku debili się rozbiło.

    • 4 10

    • skąd wiesz, jacy ludzie giną na skrzyżowaniach?

      nie zawsze sprawca wypadku jest jego ofiarą.

      • 3 0

  • Niestety obecnie stosowana w Gdyni technologia poprawy bezpieczeństwa na drogach nie pozwala na ustawienie sygnalizacji.

    Możemy ją ewentualnie namalować, a piesi sami będa przemalowywali kolor na czerwony dla samochodów.

    • 7 2

  • Ciekawe ile ludzi musi być tam zabitych i potrąconych żeby w końcu zrobili tam światła

    • 13 4

  • Cyrk

    Jedno z najmniej wypadkowych skrzyżowań, ale przyczepić się trzeba.. tylko tam gdzie nie trzeba.

    • 6 14

  • Przejście na końcu świata, ilu ludzi tam przechodzi??

    • 4 13

  • Progi zwalniające! (1)

    Najlepiej takie jak na Chwarznieńskiej, z czerwonej kostki, których nie da się przejechać szybciej niż 5 km/h bez wybijania sobie zębów.

    • 9 0

    • progi

      jeżdżę do pracy Wiczlińską i Chwarznieńską
      progi na Chwarznieńskiej to pikuś w porównaniu do progów na Wiczlińskiej przy Miśku
      kto to projektował??? przecież tam nie da się przejechać łagodnie, nawet przy prędkości od 0 do 5 km
      kierowca

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane