• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dąbrowa: niebezpieczne skrzyżowanie bez sygnalizacji. Szansą Trasa Kaszubska

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie. Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie.

Mieszkańcy Dąbrowy proponują, by na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni zamontować sygnalizację świetlną. Urzędnicy twierdzą, że poprawili już bezpieczeństwo w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h. Na większe zmiany trzeba będzie poczekać do budowy Trasy Kaszubskiej.



Czy na przejściach z sygnalizacją czekasz na zielone światło?

Droga przelotowa, jaką jest Chwaszczyńska, łącząca Gdynię z Kaszubami, powoduje, że samochody rozpędzają się na niej do ponadprzeciętnych prędkości. Chociaż przejście przy Rdestowej jest wyraźnie oznaczone, to mało kto w tym miejscu zwalnia, by przepuścić pieszych.

Większy ruch, bo więcej firm



W Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji w zeszłym roku zanotowano trzy potrącenia pieszych. W ilu wypadkach skończyło się na strachu? Tego nie wiadomo.

Mieszkańcy szybko wskazują powód takich zdarzeń: na terenie dawnego Polifarbu powstało wiele firm, więc ruch się zwiększył.

- To skrzyżowanie jest jak rosyjska ruletka. Codziennie kierowcy i piesi narażani są na utratę życia. Samochody od strony obwodnicy pędzą w stronę Chwaszczyna i z powrotem. Piesi nie mają szans bezpiecznie  przejść, a auta nie mogą wyjechać z Rdestowej. Wszyscy przemykają i wszystko jakimś cudem się udaje. Obawiam się, że do czasu. Ruch samochodowy jest olbrzymi i niebezpieczny, powinny być więc zamontowane światła, choćby jakieś tymczasowe - relacjonuje pan Marcin.

W przyszłości Trasa Kaszubska rozwiąże problem



Mieszkaniec Dabrowy ma świadomość, że sytuacja zmieni się po budowie w tej okolicy początku Trasy Kaszubskiej. Pod koniec marca podpisano umowę na budowę 20-kilometrowego odcinka tej drogi z Gdyni do Szemudu. Firma Polaqua ma na to prawie trzy lata i otrzyma za prace 817 mln zł.

Czytaj więcej:: Trasa Kaszubska z Gdyni do Szemudu za 817 mln zł

Budowa drogi rozpocznie się jednak najwcześniej za rok.

- A do tego czasu trzeba też jakoś funkcjonować. Mieszkam tu i pracuję tu, więc znam sprawę z życia codziennego - opowiada, apelując do urzędników o reakcję.
Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok. Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok.
Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ odpowiadają, że mają świadomość istnienia problemu. Ponieważ jednak nie mają pieniędzy na inne działania, pod koniec poprzedniego roku ograniczyli prędkość w tym rejonie.

ZDiZ Gdynia: ograniczyliśmy prędkość



- Na odcinku ul. Chwaszczyńskiej obejmującym skrzyżowania z ul. Rdestową, Krzemową i Starochwaszczyńską, dla poprawy bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wymieniliśmy też oprawy lamp na LED emitujące białe światło, żeby poprawić widoczność po zmroku - wylicza Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozwiewa przy okazji nadzieje mieszkańców na dalsze działania.

- Budowy samej sygnalizacji nie planujemy, ponieważ w przyszłym roku ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej, co mocno zmieni sytuację drogową w tym rejonie - ucina Folejewski.

Miejsca

Opinie (112)

  • szczur tylko liczy na innych :D (3)

    hopki ze idzie zawieche zgubić na al zwycięstwa zrobi dopiero semeko bo obok budują molochy :) jakby nie oni to hopki nigdy by nie znikły :D Gdynia pod rządami tych błaznów z pisosamokliki umiera

    • 54 20

    • te hopki zostawić!

      raz, że nie ma sensu tego robić przed wejściem inwestora, który za chwilę będzie to pruł - za to powinna być prokuratura

      dwa, nie ma piękniejszego widoku niż te iskry, jak jeżdżący szybko i bezpiecznie stówą w tamtym miejscu przypieprzają podwoziem

      • 9 3

    • na jesień pełna mobilizacja i odeślemy ich na smietnik historii!!!

      • 8 6

    • wystarczy zrobić azyl pośrodku i już będzie bezpieczniej

      • 2 1

  • bez jaj (8)

    z tego korzysta garstka ludzi, a światła tylko dokorkują trasę..
    sam jestem pieszym i mieszkańcem Dąbrowy, przechodziłem/przebiegałem/przejeżdżałem na rowerze przez te skrzyżowania nie raz i wiem z doświadczenia, że 10 czy 20 sekund wiosny nie czyni

    • 79 59

    • sam sobie sąsiedzie przeczysz (3)

      zdecyduj się - światła nic nie dadzą, czy zakorkują trasę? Jak jest korek to i tak jest, bez względu na to czy ktoś wciśnie guzik, czy nie. Jak nie ma korka, to włączenie czerwonego na paredziesiąt sekund go nie stworzy.

      • 18 7

      • Logika to nauka ze zgniłego zachodu (2)

        Nikt nas nie przekona, że czarne jest czarne, a białe jest białe

        • 7 1

        • ani vice versa

          • 4 0

        • ani sześciu króli

          łączących się w bulu

          • 0 0

    • Wczoraj czekałem 3min. Uprzejmy Pan kierowca z R zatrzymał się więc i reszta musiała.

      • 18 1

    • Migający znak o przejściu i zakaz wyprzedzania, też najlepiej migający.

      Trochę stres tak przez tyle pasów przechodzić, jak się zatrzymał tylko jeden samochód.

      • 2 0

    • dokładnie - to jest koniec świata (1)

      przechodzi tam pieszo garstka osób. A to że nie da się przejść na pieszą swiętą krowę nie czyni tego miejsca kandytatem do postawienia świateł.

      • 4 4

      • nie będziecie takimi chamami

        nie będzie potrzeby stawiania tylu świateł

        a że jesteście - niedługo będą wszędzie

        • 1 2

  • Poprawili bezpieczeństwo (2)

    w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h.

    Na co ja na co ale w oficjalnych kontaktach z prasą to urzędnicy ironie winni sobie darować.

    • 68 9

    • "niebezpieczne skrzyżowanie" czy może kierowcy mający ograniczenia gdzieś?

      • 9 0

    • Widzialem wiele rozwiazan tego referatu

      Tam pracuja bez szkoly

      • 2 0

  • Nie za kadencji Szczurka, który jak dziecko wyda pieniądze na zabawki i słodycze (3)

    I zostawił miasto na pastwę deweloperów

    • 39 11

    • Gdynia jeszcze nigdy nie wyglądała tak źle:) (2)

      • 7 4

      • fakty przeczą twoim urojeniom

        ale was towarzyszu nic nie przekona
        ze białe jest białe a czarne jest czarne

        • 1 5

      • to przestań chlać i okno otwórz

        nic dziwnego, że to co widzisz nigdy nie wyglądało tak źle,
        bo jedyne co widzisz to sufit i cztery ściany i ekran laptopa

        • 0 0

  • Proponuję postawić znak z ograniczeniem do 30 km/h ( koszt to kilkaset złotych) i namalować w gdyńskim stylu czerwone pasy na jezdni ( koszt farby) i po temacie. A tam gdzie są dziury w jezdni postawić znak, że są dziury.

    • 48 7

  • (11)

    Bez radaru kierowcy nie zwolnią. Tylko radary. Drogi są niebezpieczne z powodu kierowców.

    • 41 19

    • G*wno prawda (8)

      Naprawdę uważasz że radary poprawiaja bezpieczeństwo na drodze?
      Każdy kierowca po zauważeniu znaku informującego o pomiarze prędkości nerwowo szuka tej skrzyneczki w każdym możliwym punkcie OBOK drogi, nie patrząc zbytnio w tym czasie co dzieje się na jezdni.
      Połącz kropki kierowca który szuka sprzętu który ma na celu wystawić mu mandat i przejście dla pieszych na które w tym czasie zupełnie nie zwraca uwagi.

      • 3 20

      • (6)

        Należy zlikwidować znaki informujące o pomiarze prędkości, a nie aparaty mierzące prędkość. Kierowca powinien przestrzegać przepisów wszędzie, a nie tylko na 50 m bezpośrednio przed skrzyneczką i potem rura.

        • 9 1

        • (5)

          "Kierowca powinien przestrzegać przepisów wszędzie" - powiedział pieszy, przebiegając na czerwonym.

          KAŻDY powinien przestrzegać przepisów.

          • 4 5

          • (4)

            Oho, "a u was Murzynów biją" sie włączyło. Oczywiście, pieszy nie powinien wybiegać na czerwonym. Tylko ile znasz przypadków, żeby pieszy wybiegł na czerwonym i kogoś zabił? A kierowcy powodują ofiary niezależnie od barwy światła. Odpowiedzialność na drodze jest wprost proporcjonalna do pędu, jeśli wiesz, co to takiego...

            • 7 1

            • (1)

              Odpowiedzialność na drodze jest taka sama dla wszystkich niezależnie od prędkości. Jako pieszy, mam świadomość, że w starciu z samochodem to ja mam przechlapane, więc uważam na to co się wokół mnie dzieje i nie wchodzę na jezdnię jak nie jestem w 100% pewny że jest bezpiecznie. Nawet 95% nie jest satysfakcjonujące, bo w 5 na 100 przypadków będzie niebezpiecznie. Nie warto być świętą krową i liczyć na to, że to inni zadbają o twoje bezpieczeństwo.

              • 1 3

              • To teraz niech jeszcze kierowcy nauczą się nie przejeżdżać na "późnym pomarańczowym na 95% bezpiecznie", czy podcinać "szybko, ale na 95% bezpiecznie główną przelotówką z bezwzględnym pierwszeństwem" i będzie git.

                • 4 0

            • (1)

              znam takie przypadki. myślisz, że kierowcy wtedy nie próbują hamować, nie wykonują nerwowych ruchów w celu uniknięcia potrącenia w wyniku czego sami uderzają w jadące samochody? czy tylko bezpośredni kontakt jest przyczyną zabójstwa? użyj wyobraźni drogi gdańszczaninie.

              • 1 4

              • Podaj miejsce, datę, łączę - kiedy pieszy wybiegając na jezdnię zabił kogoś, poza sobą? Czekam.

                • 4 1

      • Toteż w ogóle nie powinno być takich znaków

        Ostrzeżeniem o pomiarze prędkości jest zapis w PoRD. Wystarczającym. Przecież kraść też nie wolno nie dlatego, że w każdym sklepie wisi przypominająca o tym tabliczka, tylko dlatego że jest to przestępstwo wpisane w kodeks karny.

        • 1 0

    • Z powodu pieszych i cyklistów (1)

      • 1 5

      • tia, z powodu drzew, pieszych i cyklistów

        • 2 0

  • jeżdżę tamtędy codziennie żeby ominąć korek do obwodnicy od strony tesco (5)

    Żadnego niebezpieczeństwa tam nie ma jak się ogarnia kierowanie pojazdem.
    Problem wymyślony na siłę i statystyka na siłę - 3 potrącenia / rok.

    • 48 43

    • (1)

      Jak ktoś potrąci Ciebie albo kogoś z Twojej rodziny też tak napiszesz?

      • 15 12

      • Przecież matka siedzi z tyłu...

        • 8 3

    • (2)

      stary, bo rano nikt tam raczej nie przebiega. Za to napisz jak Tobie się rano bez świateł skręca w lewo z Rdestowej? Że tam do tej pory nie było dzwona..... oczywiście w rannych porach

      • 6 2

      • bez problemu (1)

        Jedziesz w prawo i zawijasz po chwili na lewoskręcie. A barany stoją do skrętu w lewo ... ale jak pisałem, trzeba ogarniać kierowanie pojazdem.

        • 6 5

        • Ty może lepiej ogarnij, że jak pieszy czeka na przejście to cywilizowani kierowcy się zatrzymują, żeby mu to umożliwić. Więc dużo masz jeszcze "do ogarnięcia", młody człowieku.

          • 6 2

  • I dobrze. Mało tych sygnalizatorów w mieście ? Mam wrażenie że ktoś w urzędzie ma w rodzinie producenta tych sygnalizatorów.

    • 19 18

  • Ile musi być ofiar śmiertelnych? (4)

    Półtora roku temu na tym przejściu został potrącony śmiertelnie mój kolega który wracał z pracy.Przejście jest szerokie i trudne do przejscia, rano sporo osób przechodzi do firm na terenie po byłym Polifarbie.Ile musi być ofiar śmiertelnych żeby zainstalować sygnalizację świetlną?

    • 40 23

    • ile musi być ofiar śmiertelnych żeby kierowcy w końcu tam zwolnili? (3)

      • 13 3

      • (2)

        Musi być RADAR.

        • 5 4

        • (1)

          nudny jestes z tym swoim radarkiem. wierzysz w utopię, ze radar cos pomoze!! ogarnij się!

          • 3 10

          • Jeden nie. Multum radarów! Inaczej święte krowy myślą, że przepisy dotyczą tylko innych.

            • 5 2

  • (4)

    Niestety ograniczenie prędkości nic nie dało, kierowcy nadal jeżdżą tam za szybko.
    Codziennie wracając z pracy czekam na przejściu aż ktoś z łaski się zatrzyma i najczęściej są to samochody ciężarowe lub dostawcze. Osobowe bardzo rzadko się zatrzymują ba, nawet próbują wyprzedzać z lewej strony stwarzając dodatkowe niebezpieczeństwo.
    Dopiero większa ilość chcących przejść sprawia że samochody się zatrzymują chociaż też nie zawsze.

    • 32 7

    • (2)

      Radar oraz kamera!

      • 5 0

      • (1)

        radar oraz kamera oraz grupa uderzeniowa grop oraz strazaki oraz karetki oraz...
        skoncz juz trolu.

        ale ty masz betonowy mozg.

        • 1 6

        • Co to jest "grupa grop"?

          • 2 1

    • Tak. szczególnie pieszym jest tam bardzo trudno. Kierowcy próbujący wyjechać na główną ul. Chwaszczyńską też ryzykują

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane