• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dąbrowa: niebezpieczne skrzyżowanie bez sygnalizacji. Szansą Trasa Kaszubska

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie. Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie.

Mieszkańcy Dąbrowy proponują, by na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni zamontować sygnalizację świetlną. Urzędnicy twierdzą, że poprawili już bezpieczeństwo w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h. Na większe zmiany trzeba będzie poczekać do budowy Trasy Kaszubskiej.



Czy na przejściach z sygnalizacją czekasz na zielone światło?

Droga przelotowa, jaką jest Chwaszczyńska, łącząca Gdynię z Kaszubami, powoduje, że samochody rozpędzają się na niej do ponadprzeciętnych prędkości. Chociaż przejście przy Rdestowej jest wyraźnie oznaczone, to mało kto w tym miejscu zwalnia, by przepuścić pieszych.

Większy ruch, bo więcej firm



W Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji w zeszłym roku zanotowano trzy potrącenia pieszych. W ilu wypadkach skończyło się na strachu? Tego nie wiadomo.

Mieszkańcy szybko wskazują powód takich zdarzeń: na terenie dawnego Polifarbu powstało wiele firm, więc ruch się zwiększył.

- To skrzyżowanie jest jak rosyjska ruletka. Codziennie kierowcy i piesi narażani są na utratę życia. Samochody od strony obwodnicy pędzą w stronę Chwaszczyna i z powrotem. Piesi nie mają szans bezpiecznie  przejść, a auta nie mogą wyjechać z Rdestowej. Wszyscy przemykają i wszystko jakimś cudem się udaje. Obawiam się, że do czasu. Ruch samochodowy jest olbrzymi i niebezpieczny, powinny być więc zamontowane światła, choćby jakieś tymczasowe - relacjonuje pan Marcin.

W przyszłości Trasa Kaszubska rozwiąże problem



Mieszkaniec Dabrowy ma świadomość, że sytuacja zmieni się po budowie w tej okolicy początku Trasy Kaszubskiej. Pod koniec marca podpisano umowę na budowę 20-kilometrowego odcinka tej drogi z Gdyni do Szemudu. Firma Polaqua ma na to prawie trzy lata i otrzyma za prace 817 mln zł.

Czytaj więcej:: Trasa Kaszubska z Gdyni do Szemudu za 817 mln zł

Budowa drogi rozpocznie się jednak najwcześniej za rok.

- A do tego czasu trzeba też jakoś funkcjonować. Mieszkam tu i pracuję tu, więc znam sprawę z życia codziennego - opowiada, apelując do urzędników o reakcję.
Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok. Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok.
Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ odpowiadają, że mają świadomość istnienia problemu. Ponieważ jednak nie mają pieniędzy na inne działania, pod koniec poprzedniego roku ograniczyli prędkość w tym rejonie.

ZDiZ Gdynia: ograniczyliśmy prędkość



- Na odcinku ul. Chwaszczyńskiej obejmującym skrzyżowania z ul. Rdestową, Krzemową i Starochwaszczyńską, dla poprawy bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wymieniliśmy też oprawy lamp na LED emitujące białe światło, żeby poprawić widoczność po zmroku - wylicza Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozwiewa przy okazji nadzieje mieszkańców na dalsze działania.

- Budowy samej sygnalizacji nie planujemy, ponieważ w przyszłym roku ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej, co mocno zmieni sytuację drogową w tym rejonie - ucina Folejewski.

Miejsca

Opinie (112)

  • Bez jaj..., zwykłego monitoringu nie da się zamontować? (1)

    Czy przenośnej kamerki lub aparatu z radarem jakie kiedyś straż gminna stawiała na poboczach...

    • 7 2

    • Niestety, Sejm uchwalił zlikwidowanie radarów, a teraz nie kwapi się do ich przywrócenia.

      • 0 0

  • Gdynia

    Tutaj nic nie mozna :(
    W innych miastach jednak sie da

    • 8 5

  • (2)

    niebezpieczne skrzyżowanie ? gdzie ? normalne skrzyżowanie tylko trzeba umieć się poruszać

    • 9 16

    • Poruszaj się po nim nie szybciej, niż 50 km/h

      • 3 0

    • Nie wypowiadaj się jak nie wiesz o czym piszesz..przejdź się tam to od razu zrozumiesz

      • 3 1

  • To skrzyżowanie to jedna sprawa. Druga to brak chodnika, żeby bezpiecznie przejść od anteny do przystanku niedaleko zajezdni autobusowej, czy też w drugą stronę. Zimą jak na poboczu jest błoto pośniegowe czy po prostu śnieg przejście jest praktycznie niemożliwe, nie mówią już o jakimkolwiek bezpieczeństwie. Trajtki czy większość autobusów jeździ tylko do Kaczych Buków, a Z czy 171 jest za rzadko i codziennie widuję osoby, które zasuwają poboczem, żeby nie marnować czasu. Ograniczenie prędkości nic nie daje, mało kto zwraca nie nie w ogóle uwagę. Zrobili światła przy antenie, bo pewien radny z Chwaszczyna posłuchał mieszkańców ( no i było śmiertelne potrącenie już po ograniczeniu prędkości do 50 km/h w tamtym miejscu ) i chciało mu się zawalczyć z gminą. Widać w Chwaszczynie potrafią coś zrobić, Gdynia nadal mówi "nie da się" i tylko stawia znaki. Wstyd.

    • 11 1

  • (1)

    Ooooo ale nie daj boże coś by się stało z waszymi bliskimi lub dzieciom to dopiero by się działo. Dopiero byłyby zarzuty dlaczego jeszcze nie ma. A zrobić grany przed każdym przejściem dla pieszych jak by zgubili części samochodowe to może by się pamiętał jeden z drugim.

    • 7 2

    • taaaa.. fantazje to ty masz.

      • 0 1

  • Skrzyzowanie....

    ul.Narwickiej i Marynarki Polskiej ... bardzo niebezpieczne skrzyzowanie , przejscie przez pasy.. to akt nie lada odwagi...

    • 3 1

  • to nie jest niebezpieczne skrzyżowanie (1)

    To jest niebezpieczne przejście dla pieszych. Autor popełnia typowy błąd: w mieście najważniejsze są warunki ruchu ludzi, a nie pojazdów.

    Tak sformułowany tytuł sugeruje, że pojazdy są ważniejsze niż ludzie.

    Przy założeniu, które bezrefleksyjnie przyjął autor notatki nie dziwi sytuacja, że Polska ma jedne z najgorszych wskaźników bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie.

    • 5 5

    • standard prosamochodowego zaślepienia: minusy są, argumentów nie ma

      • 3 0

  • To nie jest niebezpieczne skrzyżowanie (1)

    Idąc tym tokiem myślenia to każde jest niebezpieczne, bo kilku debili się rozbiło.

    • 4 10

    • skąd wiesz, jacy ludzie giną na skrzyżowaniach?

      nie zawsze sprawca wypadku jest jego ofiarą.

      • 3 0

  • Przejście na końcu świata, ilu ludzi tam przechodzi??

    • 4 13

  • Cyrk

    Jedno z najmniej wypadkowych skrzyżowań, ale przyczepić się trzeba.. tylko tam gdzie nie trzeba.

    • 6 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane