• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dąbrowa: za lub przeciw jednokierunkowym ulicom

Patryk Szczerba
16 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Będą jednokierunkowe ulice na Dąbrowie
Po Grabówku Gdynia chce posłuchać, co na temat zmian w ruchu mają do powiedzenia mieszkańcy Dąbrowy. Po Grabówku Gdynia chce posłuchać, co na temat zmian w ruchu mają do powiedzenia mieszkańcy Dąbrowy.

Obiecane przez władze miasta na początku stycznia zmiany w ruchu na Grabówku polegające na wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na części ul. Kapitańskiej zobacz na mapie Gdyni zostaną zastosowane prawdopodobnie przed wakacjami. Tymczasem są już kolejne propozycje wprowadzenia jednokierunkowych ulic dotyczące Dąbrowy, które będą omawiane z mieszkańcami.



Jak oceniasz pomysły ograniczania ruchu aut?

Propozycje zmian w ruchu są efektem prowadzonych w listopadzie i grudniu szeroko zakrojonych konsultacji społecznych w dzielnicy. O zmiany wnioskowali mieszkańcy, którzy mają dość zastawionych przez auta ulic Beniowskiego i Kapitańskiej. Mediować próbowali radni dzielnicy, ale ostatecznie władze miasta zaproponowały zorganizowaną dyskusję, angażując do jej organizacji Laboratorium Innowacji Społecznych.

Zmiany w ruchu na Grabówku zaakceptowane w styczniu



Pod ocenę poddano pięć wariantów organizacji ruchu. Jeden z nich zakładał pozostawienie stanu dotychczasowego - ruchu dwukierunkowego, pozostałe wprowadzenie ruchu jednokierunkowego (na różnych odcinkach i w różnych kierunkach). W spotkaniach uczestniczyło 80 osób. Do urzędników trafiło 345 formularzy z uwagami.

Propozycje zmian na Grabówku. Propozycje zmian na Grabówku.
W styczniu na konferencji prasowej wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała i dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni Roman Witkowski poinformowali, że wybrano wariant ruchu jednokierunkowego na ul. Kapitańskiej zobacz na mapie Gdyni - od pl. Neptuna zobacz na mapie Gdyni do ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni w stronę Chyloni. Obecni na spotkaniu zapewniali, że stanie się to "najszybciej jak to możliwe".

W planach było ustawienie znaków pionowych, poziomych, a cała ulica miała zostać objęta strefą Tempo 30. Minęły cztery miesiące, a o spełnienie obietnic coraz głośniej zaczynają dopytywać mieszkańcy.

- Są w fazie przygotowania. W ciągu miesiąca pojawią się znaki i zmiany w organizacji ruchu. Z czasem zostaną także zamontowane elementy spowalniające ruch, jak progi i wyniesione przejścia - odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy UM w Gdyni.

Dąbrowa: mieszkańcy wskażą propozycje jednokierunkowych ulic



Kolejne konsultacje i analizy mają pomóc na Dąbrowie. Chodzi o ulice Paprykową, Szafranową, Kameliową i Sojową. Zdań i rozbieżności w  opiniach dotyczących ruchu jednokierunkowego jest dużo.

- Z ruchu dwukierunkowego nie muszą być przecież wyłączane całe ulice, a jedynie ich fragmenty. Dzięki temu każdy mógłby nie tylko swobodnie dojechać pod swój blok, ale też swobodnie przy nim zaparkować - opowiada Lechosław Dzierżak, przewodniczący Rady Dzielnicy Dąbrowa.
O zorganizowanie konsultacji społecznych dotyczących właśnie tej części Dąbrowy radni dzielnicy na czele z zatrudnionym w Referacie Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni przewodniczącym zwrócili się do prezydenta Wojciecha Szczurka, który zarządził ich przeprowadzenie.

Procedura będzie podobna do tej na Grabówku. Konsultacje prowadzone przez Laboratorium Innowacji Społecznych rozpoczną się 25 maja i potrwają do 11 czerwca 2018 roku. W ich trakcie będą zbierane opinie na temat problemów związanych z poruszaniem się oraz możliwych zmian w organizacji ruchu - w szczególności dotyczących wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na ulicach Paprykowej, Szafranowej, Kameliowej i Sojowej zobacz na mapie Gdyni.

Konsultacje społeczne na Dąbrowie: jak i gdzie?



Do wypełnienia będzie formularz konsultacyjny zamieszczony na stronie internetowej www.badanialis.pl/dabrowa, który później będzie można wysłać pocztą elektroniczną na adres konsultacje@lis.gdynia.pl. Będzie dostępny od 25 maja.

W ramach konsultacji w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 przy ul. Nagietkowej odbędą się dwa otwarte spotkania z mieszkańcami: 26 maja 2018 roku o godz. 14 i 28 maja 2018 r. o godz. 17:30.

- O tym, że taka forma rozmowy i decydowania o zmianach w najbliższym sąsiedztwie jest potrzebna i skuteczna, niech świadczy przykład Grabówka. Do udziału w konsultacjach zachęcam jak największą liczbę mieszkańców. Im więcej uwag i sugestii zbierzemy, tym bardziej zmiany będą odpowiadały oczekiwaniom - zapewnia Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • Studium na temat dróg osiedlowych

    Proponuję zrobić studium 9najlepiej na Uniwersytecie), to teraz modne w naszym mieście.

    • 3 0

  • Co to za bzdury??

    "Z ruchu dwukierunkowego nie muszą być przecież wyłączane całe ulice, a jedynie ich fragmenty. Dzięki temu każdy mógłby nie tylko swobodnie dojechać pod swój blok, ale też swobodnie przy nim zaparkować - opowiada Lechosław Dzierżak, przewodniczący Rady Dzielnicy Dąbrowa. "

    To, że ulica będzie jednokierunkowa wcale nie oznacza, że magicznie ubędzie samochodów chcących tam parkować. Będzie ich dokładnie tyle samo, co teraz (a nawet więcej, bo cały czas rośnie ilość samochodów).

    • 3 0

  • (5)

    Dąbrowie nic nie pomoże rozładować tamtejszych korków. PKM daleko a o nowych drogach się nie mówi

    • 56 7

    • nowe drogi nie rozładowują korków (2)

      generują tzw. indukowany ruch samochodów

      W najlepszym razie jedynie przesuwają korki gdzie indziej.

      Potrzebna jest całościowa polityka zrównoważonego rozwoju mobilności , stawiająca na poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów a na dalsze odległości: wymiana taboru i poprawa częstotliwości serwisu SKM oraz/lub PKM

      • 12 4

      • Poczekaj chwilę, a cały ruch który teraz odbywa się Chwaszczyńską do i z Obwodnicy pójdzie Rdestową. (1)

        Obecna Chwaszczyńska będzie wyłączona z ruchu w związku z budową S-6 czy jak ona tam się zwie.

        Wszystko to co teraz jedzie dwupasmówką w obie strony zostanie wtłoczone na Rdestową - po jednym pasie w każdą stronę, między autobusami i trajtkami.

        Dopiero wtedy będziesz miał powody do narzekania.

        • 19 3

        • gdzie w moim tekście dopatrzyłeś się narzekania?

          tam jest zestaw propozycji, a nie narzekań

          • 1 0

    • (1)

      w cywilizowanym swiecie powstalby buspas od chwaszczyna az do Karwin PKM, to by pozwolilo ludziom odstawic auta

      • 8 2

      • tak ale jako dodatkowy pas a nie zabrany poprzez odmalowanie chlorokauczukiem...

        • 3 1

  • Mam nadzieję, że na tych jednokierunkowych ustawią policjanta, który będzie skrupulatnie karał wjeżdżających pod prąd... (1)

    ...rowerzystów. "Zero tolerancji" dla pe**larstwa!

    • 1 5

    • co ty bierzesz?

      • 1 0

  • Witomino (1)

    Pańska i pionierow na odcinku między hodowlaną a Pańską mogły by być jednokierunkowe... a hodowlana w strefie 30 i skrzyżowaniami rownorzednymi

    • 5 1

    • Piardu piardu...A Chwarznieńska i Małokacka strefa 5.

      • 1 2

  • (2)

    Czyli od tej pory chcąc podróżować do pracy rowerem będę musiał objeżdżać pół dzielnicy, bo nikt ze światłych gdyńskich urzędników nie wpadnie na pomysł znaku "nie dotyczy rower ów", jak to się robi w miastach cywilizowanych?

    • 4 1

    • Buuu dzidzia na rowerku już jęczy.

      Jak ja was nie lubię rowerzyści! Przez waszą głupotę. Jesteś durniem to kupujesz rower w Tesco i jeżdzisz bez celu.

      • 1 5

    • Na całej rdestowej masz ścieżkę rowerową. Nie dramatyzuj

      • 2 1

  • po co uchwala się Miejscowy Plan Zagospodarowania Terenu

    skoro później jest tyle komplikacji? MPZT jest pisany pod deweloperów? zwykły Kowalski ma tylko pod górę w Wydz. Architektury i Biurze Planistycznym

    • 2 1

  • Wyłączyć rdestową z ruchu i zrobić deptak!

    • 3 0

  • konsultacje społeczne worek bez dna (2)

    pod pozorem konsultacji jedna czy dwie osoby załatwiają swoje sprawy a reszta kilku tysięczna czesc mieszkańców zostaje na sile podporządkowana, nie mowiac o kosztach ksprysow sfrustrowanych blokersow

    • 19 3

    • podstawowa wada realizatorów projektów drogowych w krajach tzw. Zachodu: (1)

      zbyt szybkie przystępowanie do fazy wykonawczej, bez zbadania możliwości realizacji projektów alternatywnych.

      Dobrze prowadzone konsultacje z mieszkańcami to podstawa dobrego funkcjonowania miasta.

      • 3 2

      • Problem w tym, że mieszkańcy mają różne zdanie.

        Ponieważ te konsultacje nie są wiążące dla decydentów (tak jak referendum), to i tak wprowadzają zmiany, które oni uważają za lepsze.

        • 1 1

  • Na Kameliowej zamontujcie progi zwalniające bo 30 km/H nikt nie jeźdz (4)

    • 9 5

    • Marzenia (2)

      Od roku walczę z radą dzielnicy o poprawienie bezpieczeństwa drogi dzieci do szkoły, które chodzą, a nie są dowożone. Przejście Kameliowa/Kolendrowa szczególnie przed 8 rano jest bardzo niebezpieczne. Na wszystkie propozycje słyszę tylko, że się nie da. Pasów nie namalują, progów nie zrobią. Pod szkołą zamiast kliku miejsc parkingowych zrobili nikomu niepotrzebny chodnik. Generalnie władza do wymiany,

      • 10 3

      • Pamiętaj, by iść na wybory samorządowe i oddać ważny głos.

        • 3 1

      • Progi są słabe. Hamują i rura. Lepszy fotoradar

        i myk 500 zł za nie wskazanie...

        • 3 2

    • Pod domem sobie zamontuj

      Masz próg zwalniający na Kameliowej i wystarczy juz.

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie odbywał się słynny rajd Wrak Race?

 

Najczęściej czytane