• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dąbrowa: za lub przeciw jednokierunkowym ulicom

Patryk Szczerba
16 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Będą jednokierunkowe ulice na Dąbrowie
Po Grabówku Gdynia chce posłuchać, co na temat zmian w ruchu mają do powiedzenia mieszkańcy Dąbrowy. Po Grabówku Gdynia chce posłuchać, co na temat zmian w ruchu mają do powiedzenia mieszkańcy Dąbrowy.

Obiecane przez władze miasta na początku stycznia zmiany w ruchu na Grabówku polegające na wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na części ul. Kapitańskiej zobacz na mapie Gdyni zostaną zastosowane prawdopodobnie przed wakacjami. Tymczasem są już kolejne propozycje wprowadzenia jednokierunkowych ulic dotyczące Dąbrowy, które będą omawiane z mieszkańcami.



Jak oceniasz pomysły ograniczania ruchu aut?

Propozycje zmian w ruchu są efektem prowadzonych w listopadzie i grudniu szeroko zakrojonych konsultacji społecznych w dzielnicy. O zmiany wnioskowali mieszkańcy, którzy mają dość zastawionych przez auta ulic Beniowskiego i Kapitańskiej. Mediować próbowali radni dzielnicy, ale ostatecznie władze miasta zaproponowały zorganizowaną dyskusję, angażując do jej organizacji Laboratorium Innowacji Społecznych.

Zmiany w ruchu na Grabówku zaakceptowane w styczniu



Pod ocenę poddano pięć wariantów organizacji ruchu. Jeden z nich zakładał pozostawienie stanu dotychczasowego - ruchu dwukierunkowego, pozostałe wprowadzenie ruchu jednokierunkowego (na różnych odcinkach i w różnych kierunkach). W spotkaniach uczestniczyło 80 osób. Do urzędników trafiło 345 formularzy z uwagami.

Propozycje zmian na Grabówku. Propozycje zmian na Grabówku.
W styczniu na konferencji prasowej wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała i dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni Roman Witkowski poinformowali, że wybrano wariant ruchu jednokierunkowego na ul. Kapitańskiej zobacz na mapie Gdyni - od pl. Neptuna zobacz na mapie Gdyni do ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni w stronę Chyloni. Obecni na spotkaniu zapewniali, że stanie się to "najszybciej jak to możliwe".

W planach było ustawienie znaków pionowych, poziomych, a cała ulica miała zostać objęta strefą Tempo 30. Minęły cztery miesiące, a o spełnienie obietnic coraz głośniej zaczynają dopytywać mieszkańcy.

- Są w fazie przygotowania. W ciągu miesiąca pojawią się znaki i zmiany w organizacji ruchu. Z czasem zostaną także zamontowane elementy spowalniające ruch, jak progi i wyniesione przejścia - odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy UM w Gdyni.

Dąbrowa: mieszkańcy wskażą propozycje jednokierunkowych ulic



Kolejne konsultacje i analizy mają pomóc na Dąbrowie. Chodzi o ulice Paprykową, Szafranową, Kameliową i Sojową. Zdań i rozbieżności w  opiniach dotyczących ruchu jednokierunkowego jest dużo.

- Z ruchu dwukierunkowego nie muszą być przecież wyłączane całe ulice, a jedynie ich fragmenty. Dzięki temu każdy mógłby nie tylko swobodnie dojechać pod swój blok, ale też swobodnie przy nim zaparkować - opowiada Lechosław Dzierżak, przewodniczący Rady Dzielnicy Dąbrowa.
O zorganizowanie konsultacji społecznych dotyczących właśnie tej części Dąbrowy radni dzielnicy na czele z zatrudnionym w Referacie Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni przewodniczącym zwrócili się do prezydenta Wojciecha Szczurka, który zarządził ich przeprowadzenie.

Procedura będzie podobna do tej na Grabówku. Konsultacje prowadzone przez Laboratorium Innowacji Społecznych rozpoczną się 25 maja i potrwają do 11 czerwca 2018 roku. W ich trakcie będą zbierane opinie na temat problemów związanych z poruszaniem się oraz możliwych zmian w organizacji ruchu - w szczególności dotyczących wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na ulicach Paprykowej, Szafranowej, Kameliowej i Sojowej zobacz na mapie Gdyni.

Konsultacje społeczne na Dąbrowie: jak i gdzie?



Do wypełnienia będzie formularz konsultacyjny zamieszczony na stronie internetowej www.badanialis.pl/dabrowa, który później będzie można wysłać pocztą elektroniczną na adres konsultacje@lis.gdynia.pl. Będzie dostępny od 25 maja.

W ramach konsultacji w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 przy ul. Nagietkowej odbędą się dwa otwarte spotkania z mieszkańcami: 26 maja 2018 roku o godz. 14 i 28 maja 2018 r. o godz. 17:30.

- O tym, że taka forma rozmowy i decydowania o zmianach w najbliższym sąsiedztwie jest potrzebna i skuteczna, niech świadczy przykład Grabówka. Do udziału w konsultacjach zachęcam jak największą liczbę mieszkańców. Im więcej uwag i sugestii zbierzemy, tym bardziej zmiany będą odpowiadały oczekiwaniom - zapewnia Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • Powalilo chyba (5)

    Na Paprykowej jeden kierunek? Debilizm

    • 25 4

    • Potwierdzam, Paprykowa powinna być dwukierunkowa

      • 13 4

    • Dlaczego nie? (3)

      Ruch jednokierunkowy wpłynie na uspokojenie rajdowych zapędów, bo niektórych nawet próg zwalniający nie dotyczy. Poza tym jest problem kiedy z naprzeciwka jedzie ciężarówka lub śmieciarka - nie miniesz się inaczej jak na żyletki. Na Szafranowej jeszcze gorzej

      • 3 7

      • Jak nie umiesz jeździć to twój problem (1)

        • 5 3

        • może być i twój

          już cię widzę jak się mijasz z dostawczakiem na Paprykowej :) grzecznie zawracasz i jedziesz na około

          • 1 0

      • Ruch jednokierunkowy powoduje to,

        że prowokuje do szybszej jazdy, ponieważ nie ma obawy o nadjeżdżający pojazd z przeciwnej strony. Dla poprawy bezpieczeństwa tylko wymuszenie wolniejszej jazdy

        • 3 2

  • Jak będzie kontraruch dla rowerów to jaknajbardziej (1)

    W Gdańsku praktycznie wszystkie jednokierunkowe mają kontra ruch i to się chwali.

    • 13 12

    • To po 5 latach wszechstronnych analiz Marka S.

      • 1 1

  • Remontowali Wiśniewskiego i co farby zbrakło że buspas do centrum już nie namalowany?

    • 17 1

  • Mam lepszą propozycję (7)

    Przydałby się zakaz zatrzymywania przy Biedronce na ulicy Sojowej. Kierowcy parkują przy wejściu do sklepu całkowicie zastawiając jeden pas. Pozostali muszą jeździć wahadłowo, ale nie jest to największym problemem. W pobliżu jest przychodnia, do której przeważnie chodzą osoby starsze i matki z dziećmi. Ograniczona widoczność nie wpływa korzystnie na ich bezpieczeństwo. Faktem jest też, że często w godzinach szczytu skrzyżowanie z Rdestową zostaje zablokowane przez skręcających w Sojową, bo po prostu nie ma gdzie wjechać.

    • 29 1

    • no i dobrze

      nie tragizuj

      • 0 8

    • Ale tam nie wolno parkować - dzwoń na SM. (2)

      Namalowali ciągłą więc nie można już parkować. Problem polega na tym, że nikt nie przestrzega przepisów. Pod sklepem jest zakaz na wyjeździe z parkingu z tyłu, a i tak codziennie jest tam mnóstwo aut. Jedyne wyjście to dzwonić na straż miejską za każdym razem gdy stoją auta. Teoretycznie nie można postawić znaku, bo nie wolno tam parkować - ile ja się naużerałam z radą dzielnicy, policją i strażą miejską - oni potrafią tylko mówić, że się NIE DA. Głupie malowanie zajęło 9 miesięcy.

      • 8 1

      • No nie wiem, nigdy nie dzwoniłem na SM, policję żeby kogoś podesrać. Czuję awersję do takich czynów.

        • 0 1

      • Da sie

        Zebrac kilka osob, ktore umieja szybko malowac i... namalowac w nocy. Tak, jak powinno byc zeby nie bylo juz tego problemu. Byc moze banalne i smieszne, jednak byloby skuteczne.

        • 0 0

    • Bardzo słusznie. Ale proponuję też "wyczyścić" z parkujących samochodów drogę pożarową z zakazem zatrzymywania i postoju obok parkingu podziemnego.

      • 3 0

    • (1)

      Przecież tam na skrzyżowaniu nawet przejścia dla pieszych nie ma.

      • 1 3

      • Już jest

        • 2 1

  • (3)

    tego sie sluchać nie da co ci urzednicy pieprzą, ale mają problem, juz się wymiotować chce od tych analiz konsultacji i faz przygotowań

    • 23 3

    • lepiej konsultować niż wydawać nieprzytomne pieniądze na wielopiętrowe parkingi (2)

      pseudobezkolizyjne skrzyżowania i inne udogodnienia, które mają poprawić warunki parkowania lub przejazdu samochodem.

      Miasto trzeba planować dla ludzi, a nie dla ludzi przyspawanych mentalnie do swoich pojazdów dwuśladowych z napędem spalinowym. Jest wiele rozwiązań innowacyjnych, które się lekceważy.

      Dlaczego nie bierze się poważnie pod uwagę przedłużenia PKM do północnych dzielnic Gdyni?

      Dlaczego nie przewiduje się połączenia Oksywia z centrum Gdyni przy pomocy zwodzonej kładki pieszo - rowerowej od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza?

      Dlaczego tylu internautów ciągle domaga się wyłącznie rozbudowy ulic dla samochodów i darmowych parkingów w centrum miasta - powodujących jedynie zwiększenie korków na dojazdach do niego?

      • 2 5

      • podaj mi przykład gdzie kierowcy domagają się BEZPŁATNYCH parkingów?

        • 0 0

      • Dlaczego znów nie bierzesz przepisanych leków?

        • 0 0

  • konsultacje społeczne worek bez dna (2)

    pod pozorem konsultacji jedna czy dwie osoby załatwiają swoje sprawy a reszta kilku tysięczna czesc mieszkańców zostaje na sile podporządkowana, nie mowiac o kosztach ksprysow sfrustrowanych blokersow

    • 19 3

    • podstawowa wada realizatorów projektów drogowych w krajach tzw. Zachodu: (1)

      zbyt szybkie przystępowanie do fazy wykonawczej, bez zbadania możliwości realizacji projektów alternatywnych.

      Dobrze prowadzone konsultacje z mieszkańcami to podstawa dobrego funkcjonowania miasta.

      • 3 2

      • Problem w tym, że mieszkańcy mają różne zdanie.

        Ponieważ te konsultacje nie są wiążące dla decydentów (tak jak referendum), to i tak wprowadzają zmiany, które oni uważają za lepsze.

        • 1 1

  • Gdynia przesdpala czas inwestycji

    wystarczy wyjechac do Gdanska a różnice widac na kazdym kroku

    • 21 2

  • Podobnie na Karwinach (1)

    Ulica Kruczkowskiego też wymaga zmiany na jednokierunkową, ponieważ czasami ledwo mieszczą się tam samochody i jest trudno przejechać

    • 8 6

    • nic nie wymaga

      Bzdura

      • 4 4

  • Gdynia - miasto z morza i niespelnionych marzen

    A nadnim latające sepy pisowskie

    • 10 10

  • Na Kameliowej zamontujcie progi zwalniające bo 30 km/H nikt nie jeźdz (4)

    • 9 5

    • Marzenia (2)

      Od roku walczę z radą dzielnicy o poprawienie bezpieczeństwa drogi dzieci do szkoły, które chodzą, a nie są dowożone. Przejście Kameliowa/Kolendrowa szczególnie przed 8 rano jest bardzo niebezpieczne. Na wszystkie propozycje słyszę tylko, że się nie da. Pasów nie namalują, progów nie zrobią. Pod szkołą zamiast kliku miejsc parkingowych zrobili nikomu niepotrzebny chodnik. Generalnie władza do wymiany,

      • 10 3

      • Progi są słabe. Hamują i rura. Lepszy fotoradar

        i myk 500 zł za nie wskazanie...

        • 3 2

      • Pamiętaj, by iść na wybory samorządowe i oddać ważny głos.

        • 3 1

    • Pod domem sobie zamontuj

      Masz próg zwalniający na Kameliowej i wystarczy juz.

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane