- 1 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (39 opinii)
- 2 Kredkami w kierowców przy przejściu (104 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (282 opinie)
- 5 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (30 opinii)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
Dealer Jaguara i Land Rovera zgłosił wniosek o upadłość
British Automive Holding zgłosił wniosek o upadłość. A to oznacza, że swoją działalność w trybie natychmiastowym kończy m.in. autoryzowany serwis zlokalizowany w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej 241.
Były importer marek Jaguar i Land Rover British Automotive Holding poinformował o zakończeniu działalności w trybie natychmiastowym. Przedstawicielom firmy nie udało się dojść do porozumienia z koncernem JLR w sprawie spłaty zobowiązań - przekazał Miesięcznik Dealer.
Przypomnijmy, że w lipcu 2020 r. BAH otworzył w Gdańsku nowoczesny obiekt. Po blisko 2,5 latach, dokładnie 1 stycznia 2023 r., British Automotive Gdańsk zaprzestało działalności dealerskiej. W tym roku w gdańskim obiekcie prowadzony był jedynie autoryzowany serwis marek Jaguar i Land Rover, a także sprzedaż aut używanych.
Serwis zamiast salonu Jaguara i Land Rovera
Zamieszanie wokół BAH trwa od dłuższego czasu. Trudności finansowe rozpoczęły się w 2020 r., gdy JLR wypowiedział spółce umowę importerską. Pojawiły się duże problemy z pozyskiwaniem finansowania, ale i malejącą z racji pandemii i kryzysu gospodarczego sprzedażą samochodów. Szacuje się, że wysokość długu British Automotive Polska wynosi ok. 25 mln euro.
We wtorek, 29 sierpnia, zgromadzenie wierzycieli wchodzącej w skład grupy spółki British Automotive Polska (BAP) odrzuciło propozycję układu dotyczącego spłaty zobowiązań. O fiasku rozmów zadecydował głos głównego wierzyciela BAP - firmy Jaguar Land Rover.
W efekcie braku porozumienia poinformowano o rozpoczęciu procedury złożenia wniosku o upadłość BAH.
Decyzją Zgromadzenia Wierzycieli BAP zmuszeni jesteśmy zakończyć w trybie natychmiastowym działalność operacyjną - przekazał Andrzej Nizio, prezes zarządu British Automotive Holding.
Dokończenie realizowanych napraw oraz wywiązanie się z umów dotyczących sprzedaży aut jest niemożliwe. Problem może rozwiązać obecny importer brytyjskich marek - Inchcape JLR Polska. Trwają rozmowy.
Nie udało nam się skontaktować z przedstawicielami firmy British Automotive Gdańsk, aby ustalić, co dalej z trójmiejskimi klientami, którzy pozostawili w serwisie swoje auta.
Jedynym autoryzowanym dealerem Jaguara i Land Rovera w Trójmieście pozostaje firma Zdunek.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-08-31 07:40
(4)
Podobnie jak Serwis Haller. W ciągu roku oddział w Gdyni, Elblągu i Gdańsku.
- 54 2
-
2023-08-31 08:57
Tego dealera wykończył koszmarny pomysł aut na minuty (1)
Jak to miało zarabiać, gdy auta paliły jak smoki, a po roku nikt tego nie chciał ubezpieczać
Podstawy logiki i dobrego kosztorysu- 14 3
-
2023-08-31 09:00
Oj nawet nie wiesz jak mało wiesz :)
- 7 2
-
2023-08-31 07:49
Motor Centrum , daje radę. (1)
- 9 15
-
2023-08-31 20:00
No nie. Zdecydowanie nie.
- 8 0
-
2023-08-31 10:57
idealna reklama obu marek samochodów... (3)
ciekawe kto jeszcze będzie kupował ich samochody w tym kraju? ps land Rover obok mercedesa G to najbardziej przepłacone samochody na świecie... zaprojektowane dziesiątki lat temu dla rolników i wojska zostały oblepione skórą i błyszczącym lakierem aby sprzedać je najbogatszym... hehe
- 57 9
-
2024-02-21 07:03
Hej
A widziałeś ile sprzęt dla rolników kosztuje? Za jedną przystawkę do kombajna można porshe kupić;) Także był bym ostrożny z opiniami.
- 0 0
-
2023-09-01 05:49
Dokładnie a już G klasa (1)
To porażka nie wiem jak można się Tarpanem podniecać
- 9 4
-
2023-09-02 01:35
Pochwal się czym ty się podniecasz. Kia sportage xd?
- 5 5
-
2023-08-31 07:59
jego wybór (8)
Tak musiało być , podziękować zarządowi , nie ma to nic wspólnego z kondycją rynku i inwestycją przy Grunwaldzkiej.
Jako serwis był bardzo slaby .- 61 2
-
2023-08-31 10:16
3x (7)
Trzy razy próbowałem kupić u nich auto. Ani razu nie dali rady przygotować nawet oferty. O serwisie nie powiem, bo nie dali mi szansy sprawdzić. To musiało się tak skończyć. Druga sprawa, że w perspektywie 5-8 lat taki los czeka każdego dilera, niezależnie od marki, bo auta będą się sprzedawać tylko w internecie. Nie będzie czego naprawiać (serwis auta elektrycznego wymaga prawie żadnego dozoru). 90% ludzi jeszcze w to nie wierzy, ale lada chwila uwierzy :)
- 8 18
-
2023-08-31 10:52
(4)
taaa, elektryki nie wymagają dozoru: elektryk ma takie samo zawieszenie, hamulce, łożyska, blacharkę które wymagają takiego samego serwisu jak pozostałe Do tego akumulatory, sterowniki ...
- 38 0
-
2023-08-31 18:53
fachowiec
Jeżdżę elektrykiem 6 lat, Na serwis wydałem w tym czasie jakieś 1500zł bo zmusili minie, żeby gwarancję zachować. O jakich hamulcach mówisz? Jakie sterowniki? jakie łożyska? To nie 20 leni szrot, a w takich się te naprawy robi, ale wtedy do autoryzowanego nie jedziesz, prawda? Hamulce w elektryku elektromagnetyczne w 90% używasz. Klocki zmieniasz po 200tys km :) a tarcz pewnie nigdy :) Pogadaj z chłopakami z serwisu co o elektrykach myślą, mówią jak Ty, bo pracy nie będzie
- 4 8
-
2023-08-31 11:20
(2)
Nie zapominaj o oponach które w elektryku powinny być wzmacniane czyli droższe bo zwykłe to zdziera szybciutko,płyn chłodniczy potrzeba go dużo więcej niż w zwykłym samochodzie i zamiast 80zł zapłacisz 800zł itd a jak go rozbijesz nawet lekko to nikt go nie naprawi tylko na złom!
- 19 3
-
2023-08-31 13:04
(1)
generalnie masz rację co do tych opon bo elektryki są dużo cięższe więc opony to takie SUVowe z wysokimi indeksami nośności tylko dają radę. Co do serwisu to jednak jest sumarycznie tańszy. Wg danych Citroena i VW ogólne koszta serwisowe to 60-70% ceny benzynowych odpowiedników. Póki ci baterie nie padną oczywiście. Ale to zrozumiałe z uwagi na dużo mniejszą ilość części ruchomych. Niemniej twierdzenie że serwis elektryka nie wymaga dozoru jest zabawne.
- 8 0
-
2023-08-31 18:58
waga
Tesla 3 - ok 1700kg :) to dużo? specjalne opony? Jak będziesz słuchał co mówi VW i Citroen, których priorytetem jest utrzymanie jak najdłużej dochodowej sprzedaży starych technologii, to daleko nie zajdziesz. Oni chcą naprawiać nasze auta :) A my mamy płacić :) Ja płacę 10 razy mniej za serwis jak kiedyś
- 0 6
-
2023-08-31 10:42
(1)
elektryki nie będą standardem przez następne 25 lat conajmniej, jeszcze wspomnisz te słowa.
- 25 1
-
2023-08-31 20:44
A co z Tesla ktora leci rakitą w kosmosie?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.