• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dealer jako pierwszy w Polsce zaprezentował nowego Mercedesa klasy E

Michał Jelionek
12 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

BMG Goworowski jako pierwszy dealer w Polsce pokazał swoim klientom odświeżonego Mercedesa-Benz klasy E. Co ciekawe, była to premierowa prezentacja tego samochodu nie tylko w Trójmieście, ale w całym kraju, bo ogólnopolski pokaz, zorganizowany przez importera Mercedes-Benz Polska, odbył się dzień później, 31 lipca.



Kameralna prezentacja nowego Mercedesa-Klasy E odbyła się przy okazji wydarzenia AMG Performance Tour 2020, podczas którego zaproszeni goście mieli okazję zwiedzić malownicze Kaszuby za sterami piekielnie szybkich modeli ze stajni AMG. Nową klasę E zaprezentowano w salonie, tuż po powrocie z wyprawy.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Klasa E to ikona i najlepiej sprzedający się model Mercedesa w historii marki ze Stuttgartu. Do tej pory od 1946 roku niemiecki producent dostarczył ponad 14 mln egzemplarzy limuzyn i kombi. Najnowsza, dziesiąta generacja klasy E (W 213) zadebiutowała w 2016 roku. Do dziś kupiło ją ponad 1,2 mln kierowców. Duża w tym zasługa nie tylko rynku europejskiego, ale także chińskiego i koreańskiego. Model po niespełna czterech latach od swojego debiutu doczekał się kuracji odmładzającej. Co się zmieniło?

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Nową Klasę E na drodze poznacie przede wszystkim po zmienionej atrapie chłodnicy, przestylizowanych lampach z przodu i z tyłu, przeprojektowanym zderzaku przednim oraz zmodyfikowanej masce. Dodajmy, że przednie reflektory już w standardzie są w pełni LED-owe, a opcjonalnie dostępne są LED Multibeam.

Niemcy dla podkreślenia komfortu i luksusowego wyposażenia nowej klasy E zdecydowali, że nową bazową specyfikacją zewnętrzną klasy E będzie dynamiczna linia Avantgarde. Po raz pierwszy podstawowa odmiana ma gwiazdę na grillu.

Warto również dodać, że po modernizacji klienci mają do wyboru trzy nowe lakiery nadwozia (srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave) oraz nowe wzory aerodynamicznych obręczy kół.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
W kabinie nowością, która w pierwszej kolejności rzuca się w oczy, jest zmienione koło kierownicy. To nowa generacja kierownic z czujnikami pojemnościowymi, które wykrywają, kiedy kierowca nie trzyma dłoni na wieńcu.

W standardowym wyposażeniu oferowane są dwa ekrany o przekątnych 10,25 cala. Opcjonalnie, przy dopłacie, można zamówić kokpit panoramiczny z dwoma wyświetlaczami 12,3 cala z najnowszą generacją systemu multimedialnego MBUX.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Producent popracował nad wzbogaceniem systemów bezpieczeństwa. W nowej Klasie E znalazły się m.in. aktywny asystent odległości Distronic z regulacją prędkości na podstawie trasy, aktywny asystent stop-and-go, aktywny asystent kierowania i hamowania czy aktywny asystent martwego pola. Dodatkowo dostępny jest pakiet wspomagania parkowania w połączeniu z kamerą 360 stopni. Nowy, rozbudowany widok z boku i - po raz pierwszy - automatyczne parkowanie nie tylko na równoległych i prostopadłych miejscach parkingowych, ale także na oznaczonych obszarach.

Nowością jest system Urban Guard, który jest strażnikiem zaparkowanego auta. Czujniki rejestrują próby kradzieży, odholowania czy stłuczek parkingowych. W bardziej rozbudowanej wersji system umożliwia lokalizację skradzionego Mercedesa.

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Klasa E po modernizacji oferuje silniki benzynowe w zakresie mocy od 156 do 367 KM (nie wliczając wersji AMG), a także diesle: od 160 do 330 KM. W ofercie silnikowej pojawiły się dwie nowe pozycje. Obie to "miękkie hybrydy", które współpracują z rozrusznikiem-alternatorem ISG i 48-woltową instalacją elektryczną. Pierwsza z nich to dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 272 KM, natomiast drugą nowością jest trzylitrowy motor o mocy 367 KM. Co ważne, nowa klasa E dostępna będzie w aż siedmiu wersjach hybrydowych plug-in.

Topową wersją w gamie silnikowej Mercedesa Klasy E będzie AMG E 53 (wersja sedan lub kombi). Pod maską atletycznego modelu kryć się będzie sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik benzynowy generujący moc 435 KM. Bonusowe 22 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest dzięki pracy elektrycznego rozruszniko-alternatora (EQ Boost).

Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
Limuzyna i kombi - to pierwsze dwa rodzaje nadwozia, w których oferowany jest Mercedes-Benz klasy E. Wkrótce do oferty dołączyć ma coupe, kabriolet i uterenowiona wersja All Terrain, której wizualnie będzie bliżej do rodziny SUV-ów. Co ciekawe, na rynku chińskim pojawi się także limuzyna z wydłużonym rozstawem osi.

Cennik zmodernizowanej Klasy E z bazowym silnikiem diesla E 200 d startuje od kwoty 192 500 zł.

  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu
  • Mercedes-Benz Klasa E po faceliftingu

Miejsca

Opinie (60) 3 zablokowane

  • straszne (8)

    gdzie te merce z charakterem? teraz same opływowe czopki bez pazura. nowy peugeot 508 wygląda bardziej dynamicznie niż ta nowa e klasa

    • 38 10

    • (7)

      same dziadki u germańców tym jeżdżą

      • 5 1

      • polscy złodzieje samochodów dobrze o tym wiedzą (6)

        • 0 0

        • (5)

          a tak serio - nikt mądry w tym kraju nie kupuje ani Mercedesa ani BMW bo w niemieckim salonie dopstaje się bogatsze wyposażenie , auto 100% nie uszkodzone bez wad fabrycznych i z wieloma upustami ...a w polskim salonie Polak cwaniakuje ... wada fabryczna , zleciał z lawety podczas transportu i inne historie nie przeszkadzają auta sprzedać jako nówka ... dowodów w necie jest pełno

          • 4 2

          • (4)

            Po treści wpisu widać wyraźnie, że kolega nigdy nowego auta tej klasy w salonie nie kupował, ba, nie zna kolega nikogo takiego.

            • 2 1

            • (3)

              eee , mylisz się ...polecam tor testowy i salon w Monachium :) , pojedź sprawdź - daj znac jak było ... mi się podobało, tam BMW oferuje klientom zupełnie coś innego niz polski salon

              • 1 0

              • polski salon oferuje samochody, motocykle a tam zupelnie cos innego, czyli co? (2)

                • 0 0

              • (1)

                czcza ma wypowiedż skoro i tak niczym laik podchodzisz do tematu

                • 0 0

              • takowa jest, bowiem nie baczysz na logike

                • 0 0

  • Poslowie pis po podwyzkach swoich pensji po wyborach

    Rzuca sie do salonów. I rolnicy, wyborcy PiS.

    • 0 0

  • Dla dziadka albo hotelowego Korpo-Taxi będzie jak znalazł

    ..pogubili się stylistycznie, straszne to!

    • 1 0

  • weź

    potem próbujesz tym parkować na mieście i nie ma gdzie

    • 0 0

  • Mały błąd w artykule

    Jest już gotowe E63 AMG i to będzie najmocniejsza wersja.

    • 0 1

  • Z tyłu jak oktawia...

    porażka

    • 1 1

  • Mercedes za 1 mln zł (5)

    Przed zakupem mercedesa polecam obejrzeć na yt film na kanale Global Motors, jak pan co kupił mercedesa za blisko 1 mln zł buja się z dilerem.

    • 9 3

    • Hmm (4)

      A co ma wspólnego słynna sprawa z Klasą S Coupe, z premierowym pokazem Klasy E w trójmiejskim salonie?

      • 1 7

      • To samo

        Podejscie do klienta?

        • 6 0

      • Nie no w sumiw to nic...

        Tylko markę...

        • 4 0

      • Wspólny jest MB Polska

        • 7 1

      • nic, ale ci, którzy obecnie nie są grupą docelową dla tego auta muszą znaleść jakiś minus,

        a za 15 lat będą się jeszcze nim przed rodzina, sąsiadami i w Sopocie chwalić, że samochód na lepszy wymienili, taka z nimi bajka całe życie

        • 0 7

  • Pierwszy raz zrobiono w samochodzie lifting aby finalnie samochód był brzydszy niż jego poprzednik. Co to w ogóle jest ? Obły ogórek kiszony bez wyrazu ? Wyglądem celuje w grupę docelową panów 60+.

    • 7 1

  • Ciekawe ile by kosztował bez tych wszystkich zbędnych czujników. (4)

    Czujnik deszczu, zmierzchu, kamery 360 itp itd - czy to jest auto dla niewidomych?

    • 6 7

    • (2)

      Wiesz, akurat kamera się przydaje - dzisiejsze samochody mają złą widoczność z wnętrza (dużo blachy, mało szyb). Czujnik deszczu działa OK. Mam już w trzecim samochodzie z kolei. Równolegle mam inne auto bez niego i też potrafię jeździć. Ale jak dobrze działa, to jest wygodny. Nie ma co tego negować, a realny koszt to grosze.

      • 3 0

      • grosze? (1)

        w tym aucie pewnie dodali za to 10.000

        • 0 0

        • Nie wspominał o cenie, a o realnym koszcie....

          • 0 0

    • a sa auta dla niewidomych?

      • 0 1

  • (1)

    Czy plastiki też będą trzeszczeć podczas dotykania, jak w poprzedniej wersji? Kiedyś to było coś, w porównaniu do VW, Forda czy Opla, a dzisiaj?

    • 6 2

    • A dzisiaj "premium" nie robi się jakością, trwałością i serwisem

      ....a marketingiem i ceną.

      Ludzie tak bardzo chcą się dowartościować, że kupią każde g.... zwane premium.

      MB premium z silnikiem Dacii Duster....
      ....

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane