- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (170 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 3 Ten kierowca musi kochać Jezusa (127 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (15 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (253 opinie)
- 6 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
Dealer jako pierwszy w Polsce zaprezentował nowego Mercedesa klasy E
BMG Goworowski jako pierwszy dealer w Polsce pokazał swoim klientom odświeżonego Mercedesa-Benz klasy E. Co ciekawe, była to premierowa prezentacja tego samochodu nie tylko w Trójmieście, ale w całym kraju, bo ogólnopolski pokaz, zorganizowany przez importera Mercedes-Benz Polska, odbył się dzień później, 31 lipca.
Kameralna prezentacja nowego Mercedesa-Klasy E odbyła się przy okazji wydarzenia AMG Performance Tour 2020, podczas którego zaproszeni goście mieli okazję zwiedzić malownicze Kaszuby za sterami piekielnie szybkich modeli ze stajni AMG. Nową klasę E zaprezentowano w salonie, tuż po powrocie z wyprawy.
Klasa E to ikona i najlepiej sprzedający się model Mercedesa w historii marki ze Stuttgartu. Do tej pory od 1946 roku niemiecki producent dostarczył ponad 14 mln egzemplarzy limuzyn i kombi. Najnowsza, dziesiąta generacja klasy E (W 213) zadebiutowała w 2016 roku. Do dziś kupiło ją ponad 1,2 mln kierowców. Duża w tym zasługa nie tylko rynku europejskiego, ale także chińskiego i koreańskiego. Model po niespełna czterech latach od swojego debiutu doczekał się kuracji odmładzającej. Co się zmieniło?
Nową Klasę E na drodze poznacie przede wszystkim po zmienionej atrapie chłodnicy, przestylizowanych lampach z przodu i z tyłu, przeprojektowanym zderzaku przednim oraz zmodyfikowanej masce. Dodajmy, że przednie reflektory już w standardzie są w pełni LED-owe, a opcjonalnie dostępne są LED Multibeam.
Niemcy dla podkreślenia komfortu i luksusowego wyposażenia nowej klasy E zdecydowali, że nową bazową specyfikacją zewnętrzną klasy E będzie dynamiczna linia Avantgarde. Po raz pierwszy podstawowa odmiana ma gwiazdę na grillu.
Warto również dodać, że po modernizacji klienci mają do wyboru trzy nowe lakiery nadwozia (srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave) oraz nowe wzory aerodynamicznych obręczy kół.
W kabinie nowością, która w pierwszej kolejności rzuca się w oczy, jest zmienione koło kierownicy. To nowa generacja kierownic z czujnikami pojemnościowymi, które wykrywają, kiedy kierowca nie trzyma dłoni na wieńcu.
W standardowym wyposażeniu oferowane są dwa ekrany o przekątnych 10,25 cala. Opcjonalnie, przy dopłacie, można zamówić kokpit panoramiczny z dwoma wyświetlaczami 12,3 cala z najnowszą generacją systemu multimedialnego MBUX.
Producent popracował nad wzbogaceniem systemów bezpieczeństwa. W nowej Klasie E znalazły się m.in. aktywny asystent odległości Distronic z regulacją prędkości na podstawie trasy, aktywny asystent stop-and-go, aktywny asystent kierowania i hamowania czy aktywny asystent martwego pola. Dodatkowo dostępny jest pakiet wspomagania parkowania w połączeniu z kamerą 360 stopni. Nowy, rozbudowany widok z boku i - po raz pierwszy - automatyczne parkowanie nie tylko na równoległych i prostopadłych miejscach parkingowych, ale także na oznaczonych obszarach.
Nowością jest system Urban Guard, który jest strażnikiem zaparkowanego auta. Czujniki rejestrują próby kradzieży, odholowania czy stłuczek parkingowych. W bardziej rozbudowanej wersji system umożliwia lokalizację skradzionego Mercedesa.
Klasa E po modernizacji oferuje silniki benzynowe w zakresie mocy od 156 do 367 KM (nie wliczając wersji AMG), a także diesle: od 160 do 330 KM. W ofercie silnikowej pojawiły się dwie nowe pozycje. Obie to "miękkie hybrydy", które współpracują z rozrusznikiem-alternatorem ISG i 48-woltową instalacją elektryczną. Pierwsza z nich to dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 272 KM, natomiast drugą nowością jest trzylitrowy motor o mocy 367 KM. Co ważne, nowa klasa E dostępna będzie w aż siedmiu wersjach hybrydowych plug-in.
Topową wersją w gamie silnikowej Mercedesa Klasy E będzie AMG E 53 (wersja sedan lub kombi). Pod maską atletycznego modelu kryć się będzie sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik benzynowy generujący moc 435 KM. Bonusowe 22 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest dzięki pracy elektrycznego rozruszniko-alternatora (EQ Boost).
Limuzyna i kombi - to pierwsze dwa rodzaje nadwozia, w których oferowany jest Mercedes-Benz klasy E. Wkrótce do oferty dołączyć ma coupe, kabriolet i uterenowiona wersja All Terrain, której wizualnie będzie bliżej do rodziny SUV-ów. Co ciekawe, na rynku chińskim pojawi się także limuzyna z wydłużonym rozstawem osi.
Cennik zmodernizowanej Klasy E z bazowym silnikiem diesla E 200 d startuje od kwoty 192 500 zł.
Miejsca
Opinie (60) 3 zablokowane
-
2020-08-12 07:28
straszne (8)
gdzie te merce z charakterem? teraz same opływowe czopki bez pazura. nowy peugeot 508 wygląda bardziej dynamicznie niż ta nowa e klasa
- 38 10
-
2020-08-12 10:12
(7)
same dziadki u germańców tym jeżdżą
- 5 1
-
2020-08-12 10:16
polscy złodzieje samochodów dobrze o tym wiedzą (6)
- 0 0
-
2020-08-12 11:30
(5)
a tak serio - nikt mądry w tym kraju nie kupuje ani Mercedesa ani BMW bo w niemieckim salonie dopstaje się bogatsze wyposażenie , auto 100% nie uszkodzone bez wad fabrycznych i z wieloma upustami ...a w polskim salonie Polak cwaniakuje ... wada fabryczna , zleciał z lawety podczas transportu i inne historie nie przeszkadzają auta sprzedać jako nówka ... dowodów w necie jest pełno
- 4 2
-
2020-08-12 13:07
(4)
Po treści wpisu widać wyraźnie, że kolega nigdy nowego auta tej klasy w salonie nie kupował, ba, nie zna kolega nikogo takiego.
- 2 1
-
2020-08-13 07:33
(3)
eee , mylisz się ...polecam tor testowy i salon w Monachium :) , pojedź sprawdź - daj znac jak było ... mi się podobało, tam BMW oferuje klientom zupełnie coś innego niz polski salon
- 1 0
-
2020-08-13 08:21
polski salon oferuje samochody, motocykle a tam zupelnie cos innego, czyli co? (2)
- 0 0
-
2020-08-14 09:26
(1)
czcza ma wypowiedż skoro i tak niczym laik podchodzisz do tematu
- 0 0
-
2020-08-14 11:55
takowa jest, bowiem nie baczysz na logike
- 0 0
-
2020-08-14 07:00
Poslowie pis po podwyzkach swoich pensji po wyborach
Rzuca sie do salonów. I rolnicy, wyborcy PiS.
- 0 0
-
2020-08-13 19:40
Dla dziadka albo hotelowego Korpo-Taxi będzie jak znalazł
..pogubili się stylistycznie, straszne to!
- 1 0
-
2020-08-13 15:35
weź
potem próbujesz tym parkować na mieście i nie ma gdzie
- 0 0
-
2020-08-13 15:02
Mały błąd w artykule
Jest już gotowe E63 AMG i to będzie najmocniejsza wersja.
- 0 1
-
2020-08-13 11:23
Z tyłu jak oktawia...
porażka
- 1 1
-
2020-08-12 11:33
Mercedes za 1 mln zł (5)
Przed zakupem mercedesa polecam obejrzeć na yt film na kanale Global Motors, jak pan co kupił mercedesa za blisko 1 mln zł buja się z dilerem.
- 9 3
-
2020-08-12 13:44
Hmm (4)
A co ma wspólnego słynna sprawa z Klasą S Coupe, z premierowym pokazem Klasy E w trójmiejskim salonie?
- 1 7
-
2020-08-13 09:20
To samo
Podejscie do klienta?
- 6 0
-
2020-08-13 08:44
Nie no w sumiw to nic...
Tylko markę...
- 4 0
-
2020-08-12 19:37
Wspólny jest MB Polska
- 7 1
-
2020-08-12 16:44
nic, ale ci, którzy obecnie nie są grupą docelową dla tego auta muszą znaleść jakiś minus,
a za 15 lat będą się jeszcze nim przed rodzina, sąsiadami i w Sopocie chwalić, że samochód na lepszy wymienili, taka z nimi bajka całe życie
- 0 7
-
2020-08-13 09:16
Pierwszy raz zrobiono w samochodzie lifting aby finalnie samochód był brzydszy niż jego poprzednik. Co to w ogóle jest ? Obły ogórek kiszony bez wyrazu ? Wyglądem celuje w grupę docelową panów 60+.
- 7 1
-
2020-08-12 11:34
Ciekawe ile by kosztował bez tych wszystkich zbędnych czujników. (4)
Czujnik deszczu, zmierzchu, kamery 360 itp itd - czy to jest auto dla niewidomych?
- 6 7
-
2020-08-12 12:17
(2)
Wiesz, akurat kamera się przydaje - dzisiejsze samochody mają złą widoczność z wnętrza (dużo blachy, mało szyb). Czujnik deszczu działa OK. Mam już w trzecim samochodzie z kolei. Równolegle mam inne auto bez niego i też potrafię jeździć. Ale jak dobrze działa, to jest wygodny. Nie ma co tego negować, a realny koszt to grosze.
- 3 0
-
2020-08-12 13:58
grosze? (1)
w tym aucie pewnie dodali za to 10.000
- 0 0
-
2020-08-12 19:42
Nie wspominał o cenie, a o realnym koszcie....
- 0 0
-
2020-08-12 16:37
a sa auta dla niewidomych?
- 0 1
-
2020-08-12 09:56
(1)
Czy plastiki też będą trzeszczeć podczas dotykania, jak w poprzedniej wersji? Kiedyś to było coś, w porównaniu do VW, Forda czy Opla, a dzisiaj?
- 6 2
-
2020-08-12 19:35
A dzisiaj "premium" nie robi się jakością, trwałością i serwisem
....a marketingiem i ceną.
Ludzie tak bardzo chcą się dowartościować, że kupią każde g.... zwane premium.
MB premium z silnikiem Dacii Duster....
....- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.