- 1 Mała uliczka, duży problem (211 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (300 opinii)
- 3 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (110 opinii)
- 4 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (39 opinii)
- 6 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (400 opinii)
Dealer wziął pieniądze, ale auta nie wydał. Auto-Postek nie jest już przedstawicielem Citroena
Od 21 kwietnia firma Auto-Postek nie jest autoryzowanym przedstawicielem Citroena w Polsce. Gdański salon przy ul. Zawodników 2 opustoszał, a wszystkie auta zarekwirował importer. Problem w tym, że wielu klientów wpłaciło pełne sumy za samochody, których prawdopodobnie nigdy nie zobaczą na oczy.
- Kupiłem auto, które fizycznie widziałem i oglądałem na placu przy salonie Citoren Auto-Postek w Gdańsku - wyjaśnia pan Edward, poszkodowany klient.
Według zapewnień przedstawicieli salonu, Citroen miał trafić do klienta najpóźniej 30 marca. Nie trafił i tak naprawdę nie wiadomo czy kiedykolwiek trafi. W tym momencie pan Edward pozostał bez samochodu i bez pieniędzy.
- Wydanie pojazdu było co chwilę odraczane. I gdy tylko starałem się dowiedzieć czegokolwiek na temat mojego samochodu, współwłaściciel firmy informował mnie, że nie może wydać auta, gdyż Citroen Polska nie przekazał dealerowi niezbędnych dokumentów: świadectwa homologacji oraz karty pojazdu - dodaje poszkodowany.
21 kwietnia Auto-Postek, który od dłuższego czasu zmagał się z problemami finansowymi, stracił autoryzację Citroena Polska. Salon opustoszał, a wszystkie auta zostały wywiezione na lawetach do Warszawy, na parking importera. Również Citroen Jumper, za którego zapłacił nasz czytelnik.
- Wszystkie umowy z Auto-Postek dla lokalizacji Gdańsk i Elbląg zostały rozwiązane z dniem 21 kwietnia 2016 roku. Nie ujawniamy przyczyn zakończenia współpracy, gdyż była to umowa zawarta między Citroen Polska, a Auto-Postek - potwierdza Tomasz Mucha z Citroen Polska.
Auto-Postek był autoryzowanym dealerem Citroena od 1994 roku.
- Dziś spotykam się z prawnikami i podejmiemy konkretne kroki. Oczywiście nie objedzie się bez pozwu sądowego. Będziemy domagać się również wydania samochodu przez Citroen Polska. Zapłaciłem całą kwotę, więc pojazd jest moją własnością - kończy pan Edward.
Próbowaliśmy skontaktować się z przedstawicielami dealera, ale zgodnie z przewidywaniami, nie udzielono nam komentarza w tej sprawie.
Jak udało nam się jednak dowiedzieć, podobny problem może dotyczyć nawet kilkunastu klientów firmy Auto-Postek. Co w tej sprawie mogą ugrać poszkodowane osoby? Przedstawiciele Citroena nic nie obiecują.
- Nasz dotychczasowy dealer, firma Auto-Postek, jest sprzedawcą pojazdu i stroną w umowie. Na razie nie dysponujemy precyzyjnymi informacjami na temat tego przypadku, aby móc się ustosunkować. Będziemy zapoznawać się z przypadkami w tej sprawie i podchodzić do nich indywidualnie - zakończył Mucha.
Miejsca
Opinie (436) ponad 10 zablokowanych
-
2016-04-25 17:38
Ale bym się wku..ił !
Polska to fajna dżungla
- 16 1
-
2016-04-25 17:38
Dziś działają tylko salony z 23% marza :)
- 12 2
-
2016-04-25 17:40
Drapieżny kapitalizm w liberalnym wydaniu. Przy tej szybkości działania wymiaru sprawiedliwości ten poszkodowany gość odzyska coś może za 5 lat, przy dobrym wietrze.
- 14 3
-
2016-04-25 17:44
Ja wiem (1)
Ja już wiem że odbiorę samochod
- 6 1
-
2016-04-29 10:44
Jak to możliwe, że Pan wie , że odbierze Pan samochód? My kupiliśmy z mężem w salonie w Elblągu. Citroen milczy, śle wymijające odpowiedzi.
- 1 0
-
2016-04-25 17:47
normalka w Wolsce
Wyobrażacie sobie taka sytuację w Niemczech? Pan Edek jeździłby na koszt Citroena autem zastępczym do czasu wydania zamówionego auta, a zabojady przepraszając całowałyby go po rekach aby tylko nie kupił jakiegos Opla albo VW
- 59 5
-
2016-04-25 17:49
I to się dzieje naprawdę????? (1)
Nie chce mi się wierzyć, że to się przytrafiło naprawdę. Afer w stylu Amber Gold jest pełno w naszym kraju, co rusz coś,... A to komornik legalnie zabiera komuś majątek a to urząd skarbowy niszczy życie jakiemuś niewinnemu przedsiębiorcy.... I co najgorsze to się dzieje naprawdę!!!!
- 46 1
-
2016-04-25 18:27
Spokojnie. Zero to załatwi. Jest mistrzem ręcznego sterowania i wstawiania się za uciśnionymi
- 6 7
-
2016-04-25 17:57
Kupiłam od nich samochód dwa lata temu i już wtedy mieli problem z wydawaniem samochodów. Skończyło się na kilku skargach do Centrali, ale ostatecznie się udało. Uffff. Okazuje się, że miałam szczęście :)
- 45 3
-
2016-04-25 18:00
A na stronie www (3)
Na stronie citroena nie ma żadnej informacji, czyli przyzwolenie na oszukiwanie klientów?
- 34 1
-
2016-04-25 18:09
centrala nie odpowiada za poczynania swoich pośredników
wymaga konkretnych działań ale nie może wiedzieć wszystkiego...jezeli pan E nie ma dok. ze wpłaCIŁ I że auto jest jego .. no to nic nie zrobi
- 1 4
-
2016-04-25 19:17
nie ma postka jako dealera (1)
- 2 0
-
2016-04-25 20:15
A na stronie www
Dopiero po ukazaniu się artykułu nie ma- zanada
- 2 0
-
2016-04-25 18:07
przykra sprawa... i jak tu ufać komukolwiek
- 15 1
-
2016-04-25 18:07
Jeśli owy pan miał zapewniony odbiór auta do 30 marca... (3)
...i go nie otrzymał, to dlaczego zdecydował się wpłacić 1 kwietnia pozostałe 90% kwoty?
- 30 5
-
2016-04-25 18:12
nie on wplacil,tylko Bank
- 3 1
-
2016-04-25 18:19
Czytaj ze zrozumieniem w miarę prosty artykuł to nie będziesz zadawał głupich pytań.
Pan Edward nie jest właścicielem samochodu tylko jest nim firma leasingowa i to ona wpłaciła 90% ceny samochodu na konto dealera.- 10 2
-
2016-04-26 15:26
do debila
zeby odebrac samochod z salonu musisz wplacic calosc kwotyuzyj mozgu
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.