- 1 Mała uliczka, duży problem (244 opinie)
- 2 Alkoholowa mapa Polski (18 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (322 opinie)
- 4 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (120 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
Dealer zadba o flotę aut twojej firmy
Ważnym filarem działalności wielu trójmiejskich dealerów - oprócz oczywiście sprzedaży i serwisowania aut - jest zarządzanie flotą samochodową swoich kontrahentów. Sprawdziliśmy, na czym dokładnie taka usługa polega.
I o ile obsługa niewielkiej floty aut nie stanowi większego problemu dla właścicieli firm, to w miarę rozwoju przedsiębiorstwa i rozbudowy parku samochodowego, staje się to coraz trudniejsze. Dlatego też dealerzy oferują obsługę flot w zasadzie każdej firmie, niezależnie od wielkości taboru.
Zarządzanie flotą aut - na czym polega?
Trójmiejscy dealerzy samochodowi, oprócz oczywiście dostarczenia pojazdów służbowych, zajmują się kompleksową obsługą firmowych flot (CFM - Car Fleet Management).
- Zarządzanie flotą samochodową to przede wszystkim nadzorowanie procesu dokonywania napraw oraz pozostałych czynności serwisowych. W szerszym pojęciu to także zajmowanie się innymi aspektami dotyczącymi floty, jak chociażby: finansowanie, ubezpieczenie czy zarządzanie transakcjami paliwowymi - wyjaśnia Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk.
Zakres obowiązków osób administrujących floty samochodowe jest naprawdę spory. Menadżerowie flot mają za zadanie m.in. monitorować stan liczników, kontrolować liczbę przejechanych kilometrów, monitorować lokalizacje aut, a także nadzorować naprawę szkód komunikacyjnych.
- Naszym zadaniem w zarządzaniu flotą samochodową jest przede wszystkim odciążenie klienta od konieczności opiekowania się firmowymi autami. Klienci mogą skupić się na swojej działalności, a my zajmujemy się całą resztą. Po czasie określonym przez klienta zajmiemy się także sprzedażą samochodów oraz oczywiście zapewnieniem nowych aut - dodaje Paweł Konsik z Hyundai Margo.
Monitorowanie floty
Im więcej aut liczy flota - tym jej monitorowanie jest trudniejsze, dlatego niezbędne są specjalne narzędzia. Warto zainwestować w zaawansowane systemy monitorowania pojazdów, dzięki którym mamy wgląd do wielu informacji.
- Na rynku dostępny jest szereg programów ułatwiających sprawne monitorowanie i zarządzanie flotą samochodów - od tych podstawowych, po bardzo rozbudowane, które po integracji z systemami GPS dają łatwą możliwość analizy i kontroli nad eksploatacją pojazdów - od ogólnych danych i trendów, po bardzo szczegółową ocenę wybranego auta i pracownika. Dzięki nowoczesnym systemom GPS możemy m.in. ustalić położenie i kierunek poruszania się pojazdu, sprawdzić historię trasy oraz przeanalizować dane pod tym kątem, odczytać informacje z komputera pokładowego (np. spalanie i tankowania) czy nawet podejrzeć wyświetlacz deski rozdzielczej, włączyć alarm zdefiniowanych zdarzeń, a także aktywować alarm samochodu i odciąć zapłon poprzez wysłanie wiadomości SMS - tłumaczy Konsik.
Ale to nie wszystko.
- Nowe systemy monitoringu posiadają także funkcję wirtualnego asystenta, pomagającego kierowcy właściwie eksploatować pojazd. System zbiera informacje o gwałtownych przyspieszeniach, hamowaniach, wysokich obrotach silnika, prędkości pojazdu, a nawet jeździe bez zapiętych pasów bezpieczeństwa czy nacisku na pedał gazu. Dane te są przetwarzane, a następnie przekazywane kierowcy i zarządzającemu flotą. To pozwala na wykształcenie prawidłowych zachowań na drodze i wpojenie sobie zasad eco-drivingu. Wirtualny asystent w oparciu o dane drogowe pomaga także zoptymalizować trasę, jaką musi wykonać pracujący samochód - dodaje Lesińska.
Jakie korzyści daje sprawne zarządzanie flotą?
Sprawne zarządzanie flotą samochodową z perspektywy przedsiębiorcy przekłada się na korzyści finansowe, ale również na zaoszczędzony czas.
- Fundamentalną korzyścią jest możliwość zbudżetowania kosztów związanych z użytkowaniem floty w zakontraktowanym okresie (nawet na 4 lata) oraz korzystanie z rabatów programu Toyota Business Service, na bazie którego tworzona jest miesięczna stawka za zarządzanie flotą. Dla klientów korzystających z usług wynajmu długoterminowego do dyspozycji oddane jest centrum techniczne, z którym użytkownicy kontaktują się pod jednym, dedykowanym numerem dostępnym przez całą dobę. Korzystanie z usługi wynajmu długoterminowego zdejmuje z menadżera floty lub innej osoby zajmującej się w przedsiębiorstwie kwestiami związanymi z pojazdami służbowymi, cały ciężar związany z kontaktem, nadzorem i organizacją mobilności użytkowników, zwłaszcza jeżeli flota pojazdów jest liczna i jest użytkowana na terenie całego kraju. Odchodzą również wszelkie jednostkowe autoryzacje napraw, nadzorowanie ich, a przede wszystkim weryfikacja słuszności ich wykonania - zakończyła Maja Lesińska.
Trójmiejskie salony samochodowe
Miejsca
Opinie (13) 2 zablokowane
-
2019-07-31 16:41
Czy tu nie zachodzi konflikt interesow? (1)
Dealer chce jak najwięcej zarobić a właściciel floty jak najmniej wydać
- 26 1
-
2019-07-31 20:10
konflikt jest wtedy gdy outsorcing załatwia też badania techniczne pojazdu.
- 4 3
-
2019-07-31 20:12
Nie warto u dealera
W Polsce jest sporo firm które wynajmują oraz obsługują floty samochodowe. Alphabet, ALD, Leaseplan, Athlon i wiele innych. Raz że taniej, dwa optymalny wybór kart paliwowych oraz pełny assistance czyli to czego nie ma większość tzw. dealerów.
- 11 3
-
2019-07-31 20:51
Jestesmy mala firma a nasza "flota" to 8 samochodow. Kazdy kierowca jest "kapitanem" swojej jednostki i za nia odpowiada.
Po prostu patrzy jak w swoim samochodzie prywatnym kiedy trzeba wymienic olej czy zrobic przeglad.Za to dostaje dodatkowo 1/5 tego, co kosztuje "manager-ha,hha Jessika albo Brajan" nie liczac kosztow Business Service Managerow firmy, ktora nam sprzedala auta.
Problem socjalizmu polega na tym, ze na 1 pracujacego przypada po 5 tfu.."managerow".
Ja pamietam jak bylo za nieboszczki komuny i co ten system rozlozylo.Chociaz wtenczas ci "managerowie" nazywali sie po prostu referentami.- 18 2
-
2019-07-31 20:52
Wiecie na co możecie liczyć?
Na duże rachunki
- 18 2
-
2019-07-31 21:18
(1)
Wez leasing abeda cie doic ile sie da
A napraea auta srednio miesiąc
Minw ducato wymieniali drzwi i blotnik 3 tygodnie
Floty tylko dla największych firm- 3 2
-
2019-08-02 08:30
Trauma związana z wymianą drzwi sprawiła bełkotliwe zachowanie?
No nie wiem jak rozmawiasz tak jak operujesz słowem pisanym to się nie dziwię że się nie dogadałeś a teraz wylewasz gorzkie żale.
Niektórzy są z założenia skazani na niepowodzenia wszelkiej maści - to są jednostki co w drewnianym kościele cegłą w głowę dostaną ...- 0 0
-
2019-07-31 21:52
Jakby się ktoś z Was zastanawiał, czy warto brać (2)
Leasing to tak, ale nie w Masterlease, gdzie cokolwiek załatwić na czas i uczciwie jest problemem. W moim samochodzie okazało się, że była zainstalowana "L", choć w ofercie nie było o tym mowy a śladu w samochodzie również. Oczywiście w dniu wydania auta karta pojazdu zaginęła i nie mogłem zweryfikować sprawy.
Ogólnie zdecydowanie nie polecam. Szukajcie innej firmy.- 6 5
-
2019-08-01 09:46
(1)
Prosimy o kontakt mailowy na opinie@masterlease.pl
Chcielibyśmy bliżej przyjrzeć się sprawie.- 0 0
-
2019-08-01 15:07
Na moje to brałeś z master1 a nie z masterlease
- 1 0
-
2019-07-31 22:06
(1)
Wypowiedź reprezentantów dwóch marek to trochę mało, żeby wyrobić sobie zdanie.
Pozostały: Ford, Opel, VW, Fiat, Peugeot, KIA. Renault.- 6 1
-
2019-08-02 08:34
wypowiedzi pozostałych nie wiele by zmieniły w skali całego artykułu bo to i tak bełkot,
aż sprawdzę czy wszystko to co ostało napisane w firmie Carter jest oferowane - czy tylko leasing lub wynajem z pakietem przeglądów i ubezpieczeniem - od cała obsługa floty - żarty!- 0 0
-
2019-08-01 10:02
Flota firmowa czyli wszystkie samochody o tych samych numerach ?
Jak te skody z artykułu sprzed kilku m-cy że nie idzie dojść kto prowadził ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.