- 1 Alkoholowa mapa Polski (40 opinii)
- 2 Mała uliczka, duży problem (254 opinie)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (324 opinie)
- 4 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (126 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
Debiut Nissana Murano na „New York International Auto Show”
Nadwozie, stworzone w myśl filozofii "rzeźba w ruchu" - jest obszerne i dynamiczne, z łatwością dostrzeżemy w niej "architektoniczny" grill i szeroki, sportowy słupek D, który łączy się z zaokrąglonymi tylnymi drzwiami. Te ostatnie wykonano w nowoczesnej technologii z tworzyw sztucznych wzmacnianych stalą. Nie tylko łatwo się otwierają, ich kształt podkreśla też styl Murano. Przednie światła mogą być wyposażone w ksenonowe żarówki. W standardzie auto otrzymuje 18-calowe koła i szerokie opony idealnie dobrane do nowoczesnej stylistyki auta. Elementy poprawiające aerodynamikę pojazdu to spoilery i osłona pod silnikiem.
"Wydaje się nam, że nasz styl jest futurystyczny, pełen wyobraźni i ożywiający - czyli dokładnie taki, jakiego oczekują klienci Nissana", dodał Kirrane.
W odpowiedzi na potrzeby aktywnych klientów wnętrze nowego Nissana skonstruowano tak, żeby, zapewniało luksus dla czworga pasażerów z dużym bagażem. Styl wnętrza ściśle łączy się ze stylem całego nadwozia. Specjalnie zaprojektowane siedzenia mają gwarantować komfort i przestrzeń - np. fotel kierowcy ma aż 8 różnych możliwości ustawienia (można regulować również położenie pedałów i kolumny kierowniczej). Składane i pochylane tylne siedzenia można łatwo wyjmować na zewnątrz. Auto ma również dwustrefową klimatyzację z przodu i indywidualne nawiewy z tyłu (w słupkach bocznych). W tablicy rozdzielczej króluje aluminium, na górze znalazł się wyrafinowany system audio Bose z 7 głośnikami, ze standardowym monitorem (możliwość "płynnego" kontrolowania systemu audio, sprawdzania parametrów podróży i - opcjonalnie - systemu nawigacyjnego).
Nissan Murano 2003 jest dostępny z dwoma różnymi systemami napędowymi: tylko na przednie koła lub z nowym systemem napędu na 2 osie AWD. Wszystkie modele są wyposażone w 240-konne silniki, o pojemności 3,5 litra DOHC (V-6), pochodzące z sedanów Altima i Maxima. Nissan Murano wśród aut typu "crossover SUV" przoduje dzięki zastosowaniu (po raz pierwszy na rynku amerykańskim) przekładni CVT. W odróżnieniu od konwencjonalnych skrzyń "automatycznych" w nissanowskiej przekładni występuje jeden "bieg" o zmiennym przełożeniu. W CVT stosuje się pojedynczy pas napędowy i dwa koła pasowe. Są one tak skonstruowane, że w przekładni zmiana przełożenia występuje płynnie, "bez zmiany biegów". CVT pracuje delikatniej i dopasowuje się do pracy silnika w zależności od warunków na drodze i stopnia obciążenia auta. Zysk dostrzeżemy np. podczas długich podjazdów - w CVT wyeliminowano tradycyjne "poszukiwanie" właściwego biegu. Dla tych kierowców, którzy w jeździe wolą jednak wykorzystywać "normalne" biegi, stosuje się (w modelach SE) nieco odmienną przekładnię (także CVT), która umożliwia ich ręczną zmianę (7 przełożeń).
Nissan Murano 2003 to jedno z serii nowych aut Nissana, które są konstruowane w ramach NRP - Nissan Revival Plan (Planu Restrukturyzacji Nissana). Wprowadzenie na rynek nowego SUV poprzedzi premiera Nissana 350Z, a w przyszłości gamę uzupełnią nowy i duży pick-up oraz duży SUV. Dwa ostatnie auta będą produkowane w budowanej właśnie fabryce Nissana w Canton (USA, Mississippi).
Opinie (4)
-
2005-01-08 12:22
nie wróżę mu nic dobrego w europie
BMW X I MERCEDES ML NAJLEPSZE SUWY
- 0 0
-
2005-07-24 02:26
po pierwsze samochod zostal zaprojektowany na rynek USA,
po drugie jest on o kilkanascie tysiecy dolarow tanszy od BMW X i Mercedesa M, po trzecie niemieckie samochody a zwlaszcza mercedes nie grzesza ostatnio niezawodnoscia, w przeciwienstwie do nissana. Po czwarte w czym objawia sie ta niby najlepszosc BMW i Mercedesa ? Po piate, moze dal niektorych nie ma to znaczenia, ale BMW a zwlaszcza mercedes nie wygladaja tak ladnie jak Murano.
- 0 0
-
2005-07-28 11:45
popieram Marka
Po co kupować "mesia" albo "bejcę" skoro każdy drech takim jeździ. Niedługo będzie ich więcej niż seicento. Jak postawisz w rzedzie 10 aut: 9 bmw i merców i 1 murano/ x-trail/ nowego pathfindera - który rzuci ci się w oczy?
pozdrawiam- 0 0
-
2008-03-03 14:52
piekny woz
kupie taki sobie bajer
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.