• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Debiut nowego Golfa w Gdynia Arena

Michał Jelionek
22 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Miesiąc temu mieliśmy przyjemność przetestować zmodernizowanego Volkswagena Golfa siódmej generacji. Teraz dealer Plichta zaprezentował najnowsze wcielenie flagowego modelu szerszej publiczności. Trójmiejski pokaz Golfa odbył się w sportowej scenerii gdyńskiej Areny zobacz na mapie Gdyni.



Trójmiejski przedstawiciel Volkswagena wpadł na nietypowy pomysł zaprezentowania swojego nowego modelu w dość oryginalnym miejscu. Z reguły tego typu pokazy odbywają się w salonach samochodowych, ten zorganizowano w hali sportowej, w której na co dzień swoje mecze rozgrywają koszykarze Asseco Gdynia, a których sponsorem jest właśnie dealer Plichta.

- Nie bez przyczyny nazwaliśmy tę imprezę "Wielką rodziną Golfa", a jako miejsce wybraliśmy gdyńską Arenę. Chcieliśmy nawiązać do takich bardzo przyjemnych rodzinnych wypadów na mecze, a przy okazji pokazać jak bardzo rodzinnym autem jest Golf. Dlatego też podczas dzisiejszego spotkania nie mogło zabraknąć akcentów sportowych - wyjaśnia Paweł Niecikowski z VW Plichta.
Uczestnicy wydarzenia mogli z bliska przyjrzeć się czterem różnym odmianom najnowszego Golfa. Obok klasycznego hatchbacka we flagowym kolorze kurkumy stanęły: rodzinny Variant, uterenowiony Alltrack oraz usportowiona, 310-konna "R-ka". Gratką dla gości imprezy była mała podróż do przeszłości, gdyż najnowszym Golfom towarzyszyli poprzednicy, czyli sześć wcześniejszych generacji tego popularnego modelu.

- Bezapelacyjnie, Golf to flagowy model VW, który w naszym kraju sprzedaje się zdecydowanie najlepiej. Niemcy nieznacznie odświeżyli wygląd Golfa. Mowa o przednim i tylnym zderzaku. Pojawiły się również w pełni LED-owe światła najnowszej technologii. Jednak najwięcej zmian, a przede wszystkim nowinek technologicznych i funkcjonalnych rozwiązań, pojawiło się we wnętrzu auta. Jednym z nich jest system, który reaguje na gesty kierowcy - wylicza Michał Ćwikliński z VW Plichta.
Dodatkowymi atrakcjami - obok oczywiście prezentacji samochodów - byli koszykarze Asseco Gdynia, z którymi najmłodsi mogli potrenować rzuty do kosza, a także cheerleaderki gdyńskiego klubu, które z kolei zaprezentowały publiczności swoje układy.

Więcej informacji na temat nowego VW Golfa znajdziesz tutaj.

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (66) 4 zablokowane

  • eko jazda (2)

    Moje zasady eko jazdy są następujące :
    1.załóżmy , że kierowca stoi na czerwonym świetle na skrzyżowaniu z zamiarem skrętu w prawo .Światła zmieniają się na zielone i co się dzieje ? Kierowca gwałtownie wciska gaz i ostro skręca z piskiem opon wchodząc w wiraż . Tutaj eko ma coś do powiedzenia , w zakręt wchodzi się powoli i delikatnie , a po jego wykonaniu dopiero wrzucamy 3 bieg wyrównując tor jazdy .
    2.Sprawa gazu. Gazu nie wciskamy tylko POPYCHAMY stopą . Nie ważne jest czy do dechy czy 3/4 , ważne że delikatnie . Spowoduje to , że chętniej zwolnimy nie przekraczając dozwolonej szybkości . W moim przypadku do pracy ze 140 zwolniłem do 90 . po tankowaniu pod korek okazało się że nie 8 ale 5 benzyny. No i silnik nie wyje .
    3.Sprawa hamulców . Hamulec również popychamy można poćwiczyć zimą tak żeby nie włączył się ABS jest optymalnie. Trzeba też spróbować cofnąć fotel max do tyłu , żeby dostosować usadowienie się.
    4.Sprawa hamulców nr 2 . Nie zakleszczamy hamulców na tarczach przy dohamowaniu wiele osób wam nie będzie mogło powiedzieć , że nadużywacie tego.
    5.Hamowanie silnikiem. Jeśli zmieniasz biegi w sposób taki że czekasz aż obroty spadną do minimum i wrzucasz bieg wyższy wtedy , to jeśli wrzucisz bieg niższy przy minimalnych obrotach to zahamujesz silnikiem .
    6.Taki jeszcze jeden element stosowany tylko podczas dnia . Można jechać blisko krawędzi jezdni okazuje się , że nagle polskie drogi są szerokie robi się jakieś 1,5 metra między przeciwnymi strumieniami ruchu . Często przepuszczałem tak motory , raz jechał na czołowe 0,1 sekundy w oku no i się udało .Tylko trzeba uważać na pieszych nie wolno tak jechać w nocy .
    7.Porada na zimę . Pozwól silnikowi nagrzać się zanim włączysz ogrzewanie zimny silnik nie da ciepła . Ewentualnie w miarę podgrzewania możesz ewentualnie dodawać temperatury - on się chętnie podzieli i w razie mrozów nie będzie go tracić na początku jeśli max ;
    8.Traktuj podgrzewanie jak prędkościomierz - w zasadzie jak turbo nagrzany kierowca ma więcej p.....e w głowie dłużej pojeżdzisz na swoim silniku , o ile jeszcze nie nadaje się na żyletki .
    9.Inne . Można oczywiście wyjąć koło zapasowe , można też negocjować z serwisem ustawienie spalania LPG na mniejsze. Mi się udało to ustawili 4 litry mniej na sto .Można ? Można .
    10.Dzięki wolniejszej jeździe unikniesz na dłużej stłuczenia przedniej szyby .
    11.Częściowo te zasady można zastosować na rowerze .
    12.Nie zajeżdżajcie drogi TIRom , one ważą 30 ton i kierowca musi kopać w hamulec , a jak mu się nie uda to w was wjeżdża .
    13. Jeśli chodzi o ta rezerwę , to tankując co 2 dni 15 litrów bak jest lżejszy o 45 kg , więc im bliżej pustego tym mniej pali litrów - to jasne , i wcale nie trzeba rzeczywiście jechać na rezerwie , tylko po prostu jechać "lżejszy"
    14. Klimatyzacja jest zimniejsza na benzynie .
    15. Jeżeli jedziesz drogą krajową gdzie obowiązuje 90 /h to jedź nią 80 /h , zobaczysz , co się stanie umożliwisz innym agresorom wyprzedzenie ciebie i tym jadącym z naprzeciwka uniknięcie z dużym wyprzedzeniem czasu jazdy na czołowe
    16. Na drogach krajowych 90/h hamuj na każdym zakręcie , ułatwi to trzymanie się jazdy na wprost (z punktu 1 ), bez wyrzucania z łuku . Jeżeli się do tego przyzwyczaisz , to będzie ci również łatwiej na rondach zatrzymasz się przed rondem a nie zdziwiony na jego połowie

    17. Napiszę wam o co naprawdę chodzi  z tym 98 . ja kupiłem auto w salonie i zauważyłem , że nowiutkie wnętrze zaczyna się szybko kurzyć zaczęło od drobinek które notabene zaczynały doprowadzać do wściku bo przecież wszystko nowe . a że miał około 2 tyś przebiegu i do wymiany oleju żeby dotrzeć silnik było , więc  pomyślałem sobie - a gdyby zmienić zwyczaj tankowania 95 który miałem całe życie na 98 (był jeszcze czas do wymiany oleju ) i tak zostawić na zawsze te 98 ?! No i kurz zaczął znikać przez te 3 tysiące km  do nowego oleju , a to co było do odkurzenia zbierało się w łatwo dostępnych miejscach . Czyli podsumowując , jeśli masz używany samochód z przebiegiem np. 150 tyś . , to szybko leć zmień cały olej i jak sie okazuje po przebiegu 150 tyś czy innym można go jeszcze poprawić dotrzeć czyli warto poświęcić te 30 groszy na lepsze wnętrze milsze i przyjemniejsze do oddychania . w związku z tym naprawdę polecam 98 , o której do tej pory nie było wiadomo o co chodzi . BARDZO WAM RÓWNIEŻ POLECAM mycie z woskowaniem to najdroższe ale  nic nie zmieni tego na co patrzę po wyjeździe z myjni .  WOSKOWANIE POWIĄZANE Z 98   TO jest to czego nigdy nikomu nie oddam i nie zmienię . T-Y-L-E

    18.jeszcze jeden element - chodzi o to , żeby "popychając " ten gaz "przylepić " stopę czy nogę jak kto woli do pedału czyli w ogóle jej nie odrywać od gazu.
    no i jakie korzyści są z tego po pierwsze szybszy przejazd przez miasto bez marudzenia , dwa że luzując gaz hamujemy silnikiem co jest bardzo prawdopodobne , bo nie odcina dopływu benzyny całkowicie jeśli zdejmujemy nogę z pedału - nie wiem jeszcze to bym musiał posiedzieć w danych technicznych silnika . Po trzecie całkowicie unikamy szarpania silnikiem co jest chyba dla niego zdrowe .
    cztery mniej używamy hamulca co jest też dobre .

    19. Nie dać zepchnąć się do dziury podczas wyprzedzania przez inny samochód i nie wyprzedzać na dziurach . Zwolnić trzeba a może nawet zatrzymać na awaryjnych bo potem lecą "brzydkie słowa ".
    Takie niby nic ale na trasie tych dziur jest więcej i - wiadomo o co chodzi

    • 1 6

    • Pisać każdy może...

      jeden lepiej, drugi gorzej.

      • 0 0

    • może mi ktoś to streścić, nie chce mi się czytać...

      • 2 0

  • Fuuuuuuuuuuuuuuuuu

    • 2 2

  • dfghdfgh

    co w nim nowego?

    • 2 0

  • Każdy "nowy" golf to lekki lifting poprzedniego (1)

    Na maksa nudnego auta.... a potem wiejski szpan za 100 tys zł i ze 115kucykami hahahahahah

    • 4 1

    • Prostota jest zawsze elegancka,ale co ty lemingu możesz o tym wiedzieć.

      • 1 1

  • a w pakiecie

    CD z disco polo.

    • 2 1

  • Tlumow nie bylo

    Szalu nie ma.
    Zeby chociaz TDI pokazali..

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane