- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (298 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (221 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (100 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Nie tylko ultraluksusowa klasa S czy demony prędkości odziane w logo AMG są ważne dla Mercedesa. Właśnie poznaliśmy najnowsze oblicze blaszanego kompana niewielkiego przedsiębiorcy - Sprintera.
Pierwszy Sprinter wyjechał na drogi w 1995 roku. Przez osiemnaście lat na na zakup dostawczaka z gwiazdą na masce zdecydowało się prawie 2,5 miliona klientów.
Mercedes sprzedaje Sprintera w 130 krajach na całym świecie. Zakłady produkcyjne, gdzie powstaje ten popularny dostawczak zlokalizowano w Niemczech, USA, Argentynie i Chinach.
Gdy z taśmy produkcyjnej zjeżdżał pierwszy Sprinter obecnej generacji, powitało go całe szefostwo Mercedesa. Także w Trójmieście, przedstawiciel marki zdecydował się go hucznie powitać.
Mercedes zwraca przede wszystkim uwagę, że wszystkie silniki nowego Sprintera spełniają normę Euro 6. Podkreśla też zalety nowych systemów bezpieczeństwa. Najciekawszy wydaje się asystent bocznego wiatru połączony z ESP, mający minimalizować skutki podmuchów.
Od aut dostawczych oczekuje się przede wszystkim użyteczności. Sprinter wyróżnia się jednak ciekawie zaprojektowanym przodem.Profil maski poprowadzono wyżej, a charakterystyczny kształt zderzaka nawiązuje do tego spotykanego w SUV-ach.
Praktyczna innowacja w Sprinterze to obniżenie podwozia. To pozwoliło na ograniczenie współczynnika oporu powietrza i zużycia paliwa, a przy okazji na ułatwienie załadunku i rozładunku.
Gama silników obejmuje cztero i sześciocylindrowe diesle o mocy od 70 kW (95 KM) do 140 kW (190 KM). Alternatywą dla nich jest czterocylindrowy motor benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generuje on moc 115 kW (156 KM) z pojemności 1,8 litra i jest także dostępny w wersji zasilanej gazem ziemnym.
Dla sprzedawców Mercedesa jesień wcale nie zapowiada się smutno i depresyjnie.
- Wręcz przeciwnie, dotychczasowe wskaźniki zamówień wskazują, że o rynkowe powodzenie Sprintera możemy być spokojni - mówi Daniel Dadacz z firmy BMG Goworowski, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Nie tylko Sprinter. Znajdź salony Mercedesa w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (13) 1 zablokowana
-
2013-09-26 08:52
a co z rdzą, czy będzie jak z poprzednikiem, że już w salonie sprintery gniły (3)
- 24 3
-
2013-09-26 10:40
mózg ci gnił jeszcze w łonie ... (2)
- 0 16
-
2013-09-26 12:50
Odpowidział (1)
Pracownik Mercedesa
- 9 1
-
2013-09-26 12:56
Wcale nie
Jeżdzę golfem 3, mieszkam u mamy i hejtuje wszystkich i wszystko co się pojawi w necie.
- 7 0
-
2013-09-26 11:36
czy ja na zdjeciu widzialem rdze?
2,5 klientow z czego ilu zadowolonych?
- 7 1
-
2013-09-26 12:47
Blachy
Żywotność karoserii 2 lata...
- 9 1
-
2013-09-26 13:52
(1)
Żuk to jest samochód nie do zdarcia, do tego piękny dizajn.
- 3 2
-
2013-09-26 17:21
ano jo
- 3 1
-
2013-09-26 13:59
Mercedesy gniją, niestety taka jest prawda :)
Zadam dobre pytanie - gdzie są wszystkie Sprintery, które zostały wyprodukowane przed 2000 rokiem?
- 4 3
-
2013-09-27 00:50
to nie jest rdza tylko - nalot.
w Niemczech to bardzo tradycyjne i ciągle modne zjawisko
- 0 2
-
2013-09-27 07:11
Idealny tytył artykułu - ,,Jesień Mercedesa,, .......
...masakra : paliwożerny , i mega-zgnilec ,korozja rąbie go w dzień i w nocy ,i wykonany z chińskich plastików............
- 3 3
-
2013-10-02 08:20
cena zabija
Zamiast sprintera czy craftera lepiej kupic jumpera i go wymienic po 5latach na nowego. Cena dwoch jumperow to jedem mercedes. Tyle w temacie
- 3 2
-
2013-10-09 15:52
Mercedes nie dla wszystkich
A ja mam 4 Sprintery i jestem z nich zadowolony, lepiej zapłacic na początku ciut więcej i miec spokój niż potem w serwisie stac i płacić..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.