- 1 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (101 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (173 opinie)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (84 opinie)
- 4 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (72 opinie)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (132 opinie)
Kiedy powstanie "Droga trzech powiatów"? Najpierw Droga Czerwona
Kilka miesięcy temu Gdynia, Rumia i Kosakowo ustaliły, że wspólnie zapłacą za koncepcję siedmiokilometrowej drogi, która połączy Gdynię z Rumią i zapewni dojazd do Doliny Logistycznej - obszaru na granicy Gdyni i Rumi, na którym siedziby będą mieć firmy obsługujące Port Gdynia. Do rozpoczęcia prac jeszcze jednak daleko, ale pojawił się pomysł połączenia tej trasy z - także planowaną - Drogą Czerwoną.
Droga przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych, znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.
- Budowa tej drogi ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.
Listy intencyjne dróg nie budują
Na razie w temacie jest jednak więcej słów niż konkretów. W lutym wydawało się, że wreszcie coś ruszy, bo za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję. Ma ona pomóc określić nie tylko dokładny przebieg drogi, organizację ruchu na niej, a przede wszystkim kalkulację kosztów.
Na razie zamiast konkretów mamy porozumienie o współpracy, którym właśnie pochwalił się burmistrz Rumi.
Czy możemy liczyć jednak na jakieś konkrety: terminy, liczby, wstępny koszt?
- Szczegóły techniczne drogi, liczba pasów ruchu czy jezdni będą wynikały z analiz, które są częścią planowanej koncepcji. W tym momencie możemy określić jedynie długość drogi - wyniesie niespełna 7 km - informuje Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.
Najpierw powstanie Droga Czerwona
Wiele wskazuje więc na to, że najpierw powstanie Droga Czerwona, której finansowanie zapowiedział już rząd. W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że będzie ona częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.
- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów, ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK
Droga Czerwona miała łączyć się obwodnicą i planowaną Via Maris, o której przebiegu wiadomo na razie niewiele. Może więc połączyć się też z "Drogą trzech powiatów", na co liczą władze Rumi, będącej liderem tego projektu.
- Liczymy na szybką realizację obietnic rządowych dotyczących wybudowania Drogi Czerwonej. Połączenie jej z Drogą Trzech Powiatów pozwoli mieszkańcom Rumi na łatwy dojazd do obwodnicy, a tereny inwestycyjne staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla inwestorów - podkreśla burmistrz Rumi Michał Pasieczny.
Opinie (136) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-19 12:38
Tylko jak już budować to zgodnie z planami rozwoju miasta. (13)
Nie tak, jak Kwiatkowskiego. Trzeba było od razu budować jako 4 pasmówkę albo nie wydawać zezwoleń na budowę kolejnych bloków do czasu rozwoju komunikacji. Ale u nas to tak jest. "Jakoś tobędzie". Więc mamy to co mamy.
- 90 27
-
2020-10-19 12:47
Młodyś... (10)
Estakadę zaczęli budować, jak dwa samochody na krzyż w ciągu godziny jechały.
- 28 4
-
2020-10-19 12:57
Właśnie o tym piszę. (9)
Powstały nowe osiedla, mnóstwo ludzi. Budując Kwiatkowskiego trzeba było myśleć na jutro, nie na wczoraj.
- 5 15
-
2020-10-19 13:49
to może myślą ju o jutrze? Gdzie bedzie mniej samochodow (2)
bo najprawdopodobniej taka bedzie przyszlosc, transport indywidualny spadnie znacznie. Szczegolnie przy rozwoju rynku elektrycznych samochodow, ciezko bedzie dostac tani uzywany samochod za 10-20 lat. I zostanie tylko autobus dla wiekszosci mieszkancow polnocnych kaszub
- 11 11
-
2020-10-19 14:14
Nie jestem tego pewien...
Potrzeba matką wynalazków.
- 7 5
-
2020-10-19 17:41
Dopóki samochody elektryczne nie dorobią się wymiennych akumulatorów zamiast wielogodzinnego ładowania pozostaną drogą
Teraz prace idą w kierunku zeroemisyjnych paliw do silników spalinowych wi3c przyszłość jest niewiadoma. A ty proponujesz powrót do lat 60 ubiegłego wieku, gdzie "winogrona" wisiały przy każdych drzwiach autobusu i skm-ce? Dzisiaj ludzie nie chcą być bateryjkami w Matrixie. A może jednak chcą, skoro tak ciągną do miasta owczym pędem?
- 4 6
-
2020-10-19 13:53
ty najpierw 4x pomyśl zanim napiszesz kolejną totalną bzdurę... (4)
Gierek w 1974r miał przewidzieć 1000-krotny wzrost zamożności Polaków w 2020r?
gdy w latach 70tych na 100mieszkaniowy blok przewidywano max 4miejsca parkingowe ;)))- 18 6
-
2020-10-19 18:37
Wystarczyło spojrzeć, jak rozwija się świat.
Gierek nie był głupi, wiele lat spędził pracując we Francji. Tylko nie było kasy. Nikt nie myślał, jak dzisiaj będzie wyglądało Pogórze. I dzisiaj za to płacimy.
- 7 10
-
2020-10-20 07:16
Posiadanie golfa trójki = wzrost zamożności (1)
> XD
- 3 1
-
2020-10-23 15:11
To zależy z czym porównujemy :P
- 0 0
-
2020-10-20 08:56
Czasem mam wrazenie, ze na starych osiedlach
jest wiecej miejsc parkingowych, niz obecnie planuja deweloperzy (vide Gar niz on, zeby daleko nie szukac)
- 2 1
-
2020-10-22 10:59
Budowa
A skąd miasto by wzięło środki na budowę 4 pasów, podczas gdy zapotrzebowanie było na jeden pas. W tamtych czasach byś pisał, że to rozrzutność i niech lepiej zbudują place zabaw itd.
- 0 0
-
2020-10-19 18:50
(1)
Kiedy informacja o tunelu łączącym Skwer Kościuszki z Północnymi dzielnicami Gdyni :)
- 4 2
-
2020-10-19 19:20
jak w Zatoce zostaną odkryte zasoby ropy
na miarę Kuwejtu czy Norwegii...
- 2 1
-
2020-10-19 12:39
(3)
Intencje..listy...koncepcje...a drogi jak nie było tak nie ma....taka prosta sprawa jak wspólny bilet też od tylu lat nierozwiązana...katastrofalny stan trójmiejskich dróg,czy ktoś tym w ogóle zarządza??
- 96 14
-
2020-10-19 13:00
Marudzisz jak zwykle (2)
Pisali ostatnio o przetargach na "wspólny bilet". Płacą ci za te wieczne zrzędzenie na wszystko w Trójmieście?
- 2 11
-
2020-10-19 13:48
tak, pisano o tych przetargach (1)
że oprotestowane i odwołane...
I nie na "wspólny bilet" a na "wspólną portmonetkę" z której przewoźnik wybiera po uważaniu...- 4 1
-
2020-10-20 00:44
W Gdańsku wspolny bilet juz jest. A w Gdyni zawsze nie da sie
- 1 2
-
2020-10-19 12:43
UM wGdyni (7)
Namaluje, wizualizacja i projekty w infoboxie. Koszt zabawy 10 mln. Macie Gdynianie droge,:)
- 98 12
-
2020-10-19 13:50
A Horala i tak zaproponuje Via Maris oraz wbije łopatę pod OPAT jak niegdyś (6)
Takich mamy reprezentantów w rządzie co nic dla nas nie załatwia
- 12 8
-
2020-10-19 13:56
ale przynajmniej zapisy ustawowe są, czyli główna kość niezgody
Państwo przyznaje się do portu i jego zaplecza a nie jak z estakadą, jest to droga miejska. Sporo w tym zasługi magistratu, który onegdaj poszedł na udry z drogowcami i, między innymi tego, efektem było:
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
"- Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "- 3 1
-
2020-10-19 14:06
a mamy reprezentantów w rządzie? (2)
kto z okolic magistratu w nim funkcjjonuje?
Co osiągnął poseł Aziewicz o imponującym stażu parlamentarnym i dysponujący całym zapleczem polityczno wykonawczym PO?
" a w wyborach w 2005 został wybrany na posła V kadencji w okręgu gdyńsko-słupskim. W wyborach parlamentarnych w 2007 po raz drugi uzyskał mandat poselski, otrzymując 17 275 głosów. Trzeci raz został wybrany liczbą 14 013 głosów w wyborach w 2011.
Również w 2015 z powodzeniem ubiegał się o poselską reelekcję (dostał 6625 głosów). W Sejmie VIII kadencji został zastępcą przewodniczącego Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz członkiem Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa. W wyborach w 2019 został wybrany na kolejną kadencję z ramienia Koalicji Obywatelskiej, otrzymując 9385 głosów. W IX kadencji zasiadł w Komisji Gospodarki i Rozwoju, Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowe"
I emerytura!
To jest sztuka!- 8 2
-
2020-10-19 15:37
Aziewicz z zawodu poseł. (1)
- 7 0
-
2020-10-19 19:38
Ktoś go do tego zawodu winduje...
- 1 0
-
2020-10-19 14:11
(1)
ten gosciu to pasmo kompromitacji, ale jak widac tacy w pis robia kariery
- 4 7
-
2020-10-19 19:39
Pasmo kompromitacji to rządzi Gdynią od kilkudziesięciu lat ;)
- 4 2
-
2020-10-19 12:44
Jak nabiją kieszenie milionami za koncepty i projekty to może wbiją szpadel na pokaz i nic dalej. Gdynia to się cofa w rozwoju
- 55 8
-
2020-10-19 12:49
A co z droga OPAT? (4)
Droga trzech powiatow to OPAT? Ma teraz inna nazwe?czy to cos nowego?
- 49 5
-
2020-10-19 12:50
W co ty wierzysz :) nic nie powstanie, kryzys gospodarczy idzie. Jak masz dobrą prace to się ciesz
- 6 5
-
2020-10-19 12:56
To nie OPAT (2)
OPAT miał być inwestycją centralną realizowaną przez GDDKiA a więc droga krajową o przekroju 2x2. Póki co ani widu ani słuchu o tej inwestycji.
- 16 0
-
2020-10-19 14:15
(1)
ale obietnice pisu byly, i pokazowki z wbijaniem lopat dla tvpis
- 14 6
-
2020-10-20 12:24
kto ich słucha, ogląda, i przede wszystkim wierzy, sam sobie szkodzi
- 3 0
-
2020-10-19 12:57
Co za bieda. (7)
Nie kasy na wybudowanie 7 km drogi...
- 48 3
-
2020-10-19 13:49
nie w drodze problem (5)
a w wybudowaniu połączenia z obwodnicą.
Na to trzeba miliarda...- 3 3
-
2020-10-19 14:22
(4)
to zadanie dla wladz centralnych w ramach programu laczenia infrastruktury drogowej z portami
- 7 1
-
2020-10-19 16:30
właśnie wsadzono 2mld pln
z czego ponad połowę w... Gdynię.
Widać efekty?
No właśnie. To jest skala zaniedbań.- 6 0
-
2020-10-19 16:59
policz ile i za ile ze swojego budzetu... (2)
zbudowal Gdansk...
- 1 2
-
2020-10-20 08:32
ale co porównujesz (1)
Gdańsk - Lotos, Energa
Gdynia - ????
Nie rozumiem porównywania jednego miasta do drugiego, one powinny się uzupełniać. Gdynia to mniejsza siostra Gdańska i tak powinno pozostać.- 1 0
-
2020-10-20 08:53
Gdynia - PLO, Dalmor, Transocean
Mors, 3x większa stocznia, pierwszy port kontenerowy, Polifarb...
Wszystko przeszłość...
Nie zbyt duże nagromadzenie głupoty w jednym miejscu?
Gdynia nie jest siostrą i na pewno nie mniejszą...- 0 1
-
2020-10-19 13:51
A z czego ma być jak Gdynia nie ma podatków z firm
Nawet Rysia imperium niestety się skończyło
- 5 2
-
2020-10-19 12:59
(4)
A co z bezpieczenstwem osob tam sie poruszajacych??? Czują strach przed nielegalnymi uzytkownikami tej drogi, ktorzy nie respektują znaku zakaz wjazdu i szarzują stwarzajac zagrozenie utraty zdrowia a nawet zycia. Policja ma to gdzies, mimo zgloszen
- 18 26
-
2020-10-19 22:03
(1)
Sama widzialam jak motory jezdzom 300km/h na jednym kole tom drogom. Ras zbieralam marhef jak jeden jehal autem pod prond z durzom szybkosciom.
- 2 1
-
2020-10-20 09:41
Posać żotkiefkie, bedzie mniej kóżydź
- 2 1
-
2020-10-20 11:38
chyba duzo osob tedy jezdzi ze nie ciesza się z komentarza
- 2 0
-
2020-10-20 13:50
moze w koncu jak Trojmiasto opisze problem to zadziałaja. Lepiej zeby tak to wyglądało, niż jak będzie sie szukało winnego czyjegos kalectwa lub smierci.
- 0 0
-
2020-10-19 13:00
Tia... (2)
Jest w planie razem z SKM do dzielnic północnych Gdyni. Koncepcje, wizualizacje, obietnice.
- 54 0
-
2020-10-19 14:59
(1)
Chyba wszyscy już stracili wiarę w możliwości i chęci działania władz Gdyni.
- 7 2
-
2020-10-19 19:41
Nad urną gdy przyjdzie czas zapewne niestety odzyskają :/
- 1 1
-
2020-10-19 13:01
Jeszcze więcej dróg? (3)
Po co?
- 14 46
-
2020-10-19 13:36
bo na tym polega rozwój świata (1)
Drogi, koleje, trasy rzeczne...... Ogólnie sprawny mniej szkodliwy transport.
- 6 5
-
2020-10-20 10:03
mniej szkodliwy transport ?
na pewno nie drogowy. Im więcej pasów jazdy, tym większa skłonność do wsiadania do samochodu. Korki bywają na "autostradach" typu 2x4 pasy. Bez sensu.
- 3 2
-
2020-10-19 17:43
Bo drałując pieszo z Pogórza do Orłowa nogi byś poobcierał.
- 5 1
-
2020-10-19 13:01
Zostawcie to Rumi (4)
Jak zabierze się za to Gdynia to na istniejącej drodze namalują buspas i DR
- 91 5
-
2020-10-19 13:13
Port Rumia (2)
i nawet Port Rumia już jest
- 12 0
-
2020-10-19 18:21
(1)
Czy wiesz, ze przed wojna byl plan dokopania sie z Rumi do morza i z tego wlasnie wzgledu ul. Zwirki i Wigury jest taka szeroka bo miala tamtedy isc linia kolejowa do portu?
- 4 1
-
2020-10-19 18:39
Czytalem o innej ....
Wrrsjo .
Wzdluz Zwirki i Wigury mial byc polozony tor az do lotniska .
Pociagi mialy podjezdzac do bramy lotniska gdzie mial byc peron .?- 1 0
-
2020-10-19 21:25
ale za to w Rumi
nie ma infoboxu ;)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.