- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (274 opinie)
- 2 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (212 opinii)
- 3 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (135 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (222 opinie)
- 6 138 policjantów z drogówki na torze (26 opinii)
Drogowcy planują usprawnienie wjazdu do centrum Gdańska
Drogowcy rozważają budowę wysepki oddzielającej przystanek autobusowy przed LOT-em od prawoskrętu z ul. Wały Jagiellońskie w Targ Drzewny . Czy to dobry pomysł?
Problem w tym, że czekający na wjazd na Targ Drzewny kierowcy ustawiają się w długiej kolejce i blokują tym samym zatokę autobusową. Autobusy czekają na wjazd, pasażerowie denerwują się, że utknęli w korku kilkanaście metrów przed przystankiem.
By ukrócić to zjawisko, drogowcy chcą odseparować zatokę od prawoskrętu.
- Taką propozycję przedstawił nam Zarząd Transportu Miejskiego. Na razie w tej kwestii nie podejmujemy jeszcze decyzji, czekamy bowiem m.in. na opinię policji. Sądzimy jednak, że zmiana może usprawnić ruch w tym miejscu - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Czytaj też: Kolejny odcinek Grunwaldzkiej do przebudowy
Pomysł jednak dzieli kierujących pojazdami.
- Rozdzielenie zatoki i prawoskrętu to dobre rozwiązanie. Niejednokrotnie przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu w rejon przystanku mamy problemy, bo zatoka autobusowa zastawiona jest przez kierowców jadących w prawo przy budynku PZU - skarży się nam kierowca autobusu miejskiego.
Kierowcy samochodów osobowych oceniają to inaczej.
- Brak możliwości zjechania wcześniej na prawoskręt nawet przez zatokę będzie potęgować zator. Kierowcom autobusów będzie trudno włączyć się z zatoki do ruchu, bowiem prawy pas będzie i tak niedrożny, bo kierujący małymi samochodami zastawią go - mówi pan Wojciech, który dojeżdża autem do centrum Gdańska.
Opinie (140) 2 zablokowane
-
2017-05-15 11:48
Pan Wojciech
powinien więcej chodzić. To pozytywnie wpływa na serce.
- 5 1
-
2017-05-15 11:49
Kiedy inwestycje dla rowerzystów? (2)
- 5 13
-
2017-05-15 13:23
Propaganda musi ci wystarczyć
- 4 0
-
2017-05-15 14:09
w d*pie pajacu urzedniczy
- 2 1
-
2017-05-15 11:54
Czy miasto mogłoby pomyśleć kiedyś o południowych dzielnicach? Tam się w ogóle nie da wyjechać nawet z garażu czy z parkingu, bo na ulicy ciągnie się korek. Wyjazd na którąkolwiek z głównych ulic trawa 30-40 min. Tylko w wakacje jest spokój kiedy ludzie nie muszą dzieciaków do szkoły odwozić, a tak to permanentny korek od 7 do 17/18 i nie ma jak rozbudować drug bo wszędzie dookoła osiedla pobudowali. Czy to dojazd na Armii Krajowej czy na Jabłoniową czy na Havla czy jakkolwiek dopchać się do obwodnicy. Nie ma dla ludzi żadnej innej alternatywy, bo komunikacja też grzęźnie w korkach a rowerem - po ulicy nie ma gdzie bo jezdnia wąska i nie ma co liczyć na zostawienie metra od krawędzi, a po chodniku zgodnie z prawem nie można, a ścieżek rowerowych w ogóle nie ma.
Proszę nie pisać że jak się kupiło dom na końcu świata to było trzeba przewidzieć że tak będzie wyglądać sytuacja - Ujeścisko to nie koniec świata. Miasto chce wybudować w okolicy kolejne szkoły, rozumiem że jest zapotrzebowanie, ale niech pomyślą też o dojeździe, bo nie wszystkie dzieci, które tam będą się uczyć mieszkają w okolicy.- 11 8
-
2017-05-15 11:56
Pomysł dobry, ale to i tak pudrowanie trupa. Samochody powinny zjechać pod ziemię...
A nie ludzie, jak obecnie. Na dystansie między bramą Wyżynną a Dworcem PKP jest gigantyczny ruch pieszych i muszą oni albo chodzić ohydnymi tunelami albo dosłownie biegać na dwuetapowych przejściach dla pieszych. Totalny kretynizm i całkowity prymat samochodów nad pieszymi, komunikacją miejską i rowerzystami. Mentalny Trzeci Świat urbanistyki!!!
Jak można rozjechać Śródmieście miasta? !- 19 7
-
2017-05-15 11:57
Znowu pół-środki
Kiedy wreszcie miasto zleci badanie rozkładu ruchu.
Bez danych: gdzie ludzie mieszkają a gdzie pracują i jak dojeżdżają do pracy
to każde rozwiązanie to tylko prowizorka.
Z taki danymi można dopiero rozwijać połączenia drogowe i komunikację miejską
Miastu potrzeba matematyka a nie nowego urzędasa- 9 3
-
2017-05-15 11:58
Zły pomysł z takim prawoskrętem/wysepką
Jak autobusy mają wyjechać z zatoki, gdy na światłach na wszystkich pasach będą stały samochody? Na zakładkę Polacy przecież nie jeżdżą...
- 7 0
-
2017-05-15 12:01
dlaczego Pan WOjciech nie dojeżdża do Centrum komunikacją?
tylko pcha się autem i powoduje zatory?
- 7 4
-
2017-05-15 12:06
gdyby te autobusy rzeczywiście często jeździły
śmieszne jest to wydzielanie zatoczek np.. dla autobusu 149, który ma kursów gdzieś 20 dziennie
- 10 4
-
2017-05-15 12:11
tylko ktoś z Bangladeszu
oby nie nasze inżyniery usprawniały to rondo oby nie !
- 3 3
-
2017-05-15 12:39
Bardzo zły pomysł
Jak już wcześniej zostało wspomniane, samochody oczekujące na zjazd w stronę Targu będą teraz blokowały prawy pas ruchu. Nie dość, że autobusy nie dojadą do zatoki, to jeszcze zostanie przyblokowany ruch dla aut jadących na wprost prawym pasem ruchu! No i obecnie często jest tak, że gdy autobus chce się włączyć do ruchu, jest przepuszczany przez samochód, chcący skręcić w prawo - zamieniają się miejscami. Po zmianie będzie to niemożliwe.
Bardziej bym się zastanowił nad zmianą lokalizacji przystanku autobusowego, bo to miejsce jest faktycznie trudne. A może przystanek typu PAT?- 18 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.