• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy poprawią przyczepność na kolejnych ulicach

Maciej Naskręt
11 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Poprawa bezpieczeństwa po uszorstnieniu ul. Słowackiego była na tyle duża, że drogowcy planują kolejne prace tego typu. Poprawa bezpieczeństwa po uszorstnieniu ul. Słowackiego była na tyle duża, że drogowcy planują kolejne prace tego typu.

Po uszorstnieniu, czyli poprawie nawierzchni, na ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest tam wyraźnie mniej kolizji i wypadków. Ponieważ miasto zaoszczędziło na wymianie uszkodzonych barier, może wydać te pieniądze na odświeżenie nawierzchni w innych miejscach. Czy z dobrodziejstwa uszorstniania skorzystają też mieszkańcy Gdyni?



Czy miasta powinny częściej poprawiać przyczepność ulic?

Przypomnijmy: w pierwszej połowie sierpnia, na leśnym odcinku ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, wykonano tzw. śrutowanie nawierzchni jezdni. Zrobiła to maszyna, która wyrzucając z siebie metalowy śrut w kierunku nawierzchni, przywróciła jej pierwotną chropowatość, a co za tym idzie - większą przyczepność.

To był pierwszy raz, gdy Gdański Zarząd Dróg i Zieleni skorzystał z tej nowej - przynajmniej w Trójmieście - metody. Wydał na nią ok. 240 tys. zł.

Pierwsze dane z ul. Słowackiego pokazują, że uszorstnienie jezdni przyniosło efekty.

- Na obiektywne dane dotyczące efektu zleconych przez nas prac trzeba będzie poczekać do lata, aż minie rok od wykonania robót - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jednak już dzisiaj widać, że na tej ulicy jest bezpieczniej, odnotowujemy tam mniej wypadków i kolizji. Dzięki temu wydajemy też wielokrotnie mniej na wymianę barier zniszczonych podczas wypadków.
Drogowcy szacują, że wydatek na uszorstnienie zwróci się im w ciągu dwóch lat. Warto nadmienić, że firma wykonująca prace udzieliła gwarancji aż na cztery lata.

- Oszczędności powstałe na wymianie barier będzie można przekazać na dalsze prace tego typu. Szykujemy się do uszorstnienia kolejnej nitki ul. Słowackiego - tym razem w kierunku Matarni - zapowiada Kotłowski.
W planach jest też poprawa nawierzchni na ul. Świętokrzyskiej i ul. Spacerowej.

Tak wyglądało śrutowanie



Uszorstnienie przydałoby się także w Gdyni



Kierowcy przekonują, że podobne prace jak na ul. Słowackiego trzeba przeprowadzić w Gdyni - na ul. Sopockiej zobacz na mapie Gdyni i zjeździe do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni od strony obwodnicy.

Pytaliśmy o to drogowców z Gdyni, ci jednak nie widzą na razie potrzeby przeprowadzenia podobnych prac.

- Do tej pory nie mieliśmy sygnałów o wątpliwej jakości wspomnianych dróg - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni monitoruje sytuację na ul. Sopockiej czy Trasie Kwiatkowskiego. Jak przekonują urzędnicy, nie zachodziła tam też potrzeba przeprowadzenia badań laboratoryjnych przyczepności jezdni.

Opinie (133) 7 zablokowanych

  • "Oszczędności powstałe na wymianie barier będzie można przekazać na dalsze prace tego typu." (2)

    Co za BZDURA !
    Za zniszczoną barierę płaci sprawca ze swojego OC !
    Jeśli osoba z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tego nie wie i marnowała nasze pieniądze z podatków na te bariery to jest do dymisji (wraz z zarządem) i zwrot kosztów do publicznej kasy !!!

    • 24 4

    • Ty (1)

      Zrozum zła nawierzchnia miasto zawiniło!!!!!!

      • 3 2

      • buahahahaha

        zamiast idota podpisałeś sie PO
        przynajmniej jestes samokrytyczny
        co do szorstkosci to byla w normach zuchu

        • 1 1

  • ja bym uszorstkowił swoje mózgowe wszystkich bezmyślnych kierujących (1)

    który sadzą tam na łysych oponach w deszczu śniegu i podczas gołoledzi

    • 12 5

    • no swoje, swoje...

      • 4 0

  • Uszorstkawiać to można ale nową drogę. A nie stary szajs.

    • 3 12

  • Ale dlaczego (5)

    Nie jest wykorzystywany odcinkowy pomiar prędkości na Słowackiego? Jest tam już że dwa lata. Nie ma lepszego leku na głupotę niż słony mandat za każde wykroczenie.

    • 22 15

    • (2)

      żebyś się głupio pytał

      • 8 6

      • Odpowiedź (1)

        typowego faszystowskiego polaka-katolika.

        • 4 3

        • Donald sie odezwal

          • 0 0

    • (1)

      A minusy od debili szeryfów lewego pasa z Kartuz

      • 6 1

      • Minusują

        debile niezależnie od miejsca zamieszkania i pochodzenia.

        • 1 2

  • Dlaczego płaciło miasto a nie OC sprawcy? (2)

    Dlaczego to miasto a nie kierowcy płacili za naprawę wyrządzonych szkód i dlaczego autor artykułu nie podjął tego wątku? Może warto by zapytać ZDiZ, czy egzekwuje odszkodowania za wyrządzone miastu szkody z OC sprawców, a może zaniedbuje tą konieczność że szkodą dla podatników?

    • 11 4

    • A kto był sprawcą ? (1)

      Nie czasem Miasto Gdańsk, które utrzymywało fikcję bezpiecznej drogi od samego początku ? Gdzieś kiedyś była ekspertyza, że zakręty miały nie taką geometrię, a warstwa cierna miała od samego początku była zbyt śliska. Podczas tej modernizacji wywalono na zbity pysk panią inspektor, która kontrolowała bardzo restrykcyjnie wykonawcę. A efekty ? Takie jak było widać... Można tylko zapytać, czemu nie z prywatnej kieszeni odpowiedzialnych urzędników ?

      • 4 4

      • durna pała

        dobry podpis podsumowujący twoje wypociny
        .
        droga palancie miescila sie w normach

        • 2 2

  • Kierowca

    Czyli musiało dojść do tragicznego wypadku żeby drogowcy zauważyli problem. Brawo za refleks.

    • 5 9

  • (2)

    Czyli to jednak nie brawura kierowców a śliska jezdnia była przyczyną wypadków?! Może warto zacząć lepiej dbać o drogi aby mniej ludzi ginęło.

    • 9 9

    • nie pomyslales ze (1)

      przyczyna wypadkow byla sliska nawierzchnia i brawura kierowcow?

      jadac tam 70 nie wpadniesz w polizg
      jadac tam 110 mozesz wpasc ale teraz po uszorstnieniu nawet przy 110 nie wpadniesz

      teraz rozumiesz?
      zaloze sie ze jak by wprowadzili tam odcinkowy pomiar predkosci to liczba wypadkow spadlaby praktycznie do zera
      przypomnij sobie ile bylo wypadkow jak staly tam 3 fotoradary a wtedy byla przeciez ta "zla" nawierzchnia

      • 1 2

      • Oznacza to, że obecnie droga ma większą tolerancję na asów kierownicy.

        • 0 1

  • Odmalujcie pasy!!! (1)

    Ciemno i mokro a na jezdni odbija się wszyswszystko na raz czyli resztki obecnych pasów, ślady po pasach tymczasowych, ślady po ścięciu nawierzchni - i wszystko to na raz powoduje dezinformację i dezorientacje i o katastrofę nie trudno.

    • 14 1

    • Udaj się do okulisty, zrób prawko....

      • 1 5

  • Spokojnie poczują się bezpieczniej i znów będą dzwony tylko poważniejsze (1)

    Wtedy wylatywało przy 80 na godzinę teraz zaczną przy 100 o będą poważniejsze konsekwencje niż barierki

    • 10 0

    • Wtedy nie wylatywało się nawet przy 140km/h (na suchej nawierzchni) i teraz jest odobnie, a nawet lepiej. Po prostu trzeba mieć czym jechać, a nie na łysych oponach padliną, która sama z siebie rozpada się na prostej drodze przy stówce na godzinę.

      • 4 2

  • no pewnie, że jest mnie wypadków:
    jak drogowcy zablokują przejazd dla swojej machiny
    to janusze "szybcy i bezpieczni" muszą mniej szybko
    a przez to rzeczywiście jest mniej wypadków

    proste jak cep

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane