• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa elektryczne radiowozy dla straży miejskiej

mJ
2 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Renault ZOE w barwach gdańskie straży miejskiej. Renault ZOE w barwach gdańskie straży miejskiej.

W środę, 1 lipca, flota gdańskiej straży miejskiej powiększyła się o dwa elektryczne radiowozy - Renault ZOE. Koszt zakupu aut wyniósł 360 tys. zł.



Napędzany 135-konnym silnikiem elektrycznym Renault ZOE zostało wyposażone w akumulator o pojemności 52 kWh, dzięki któremu - według informacji producenta - auto jest w stanie przejechać na pełnej baterii do 395 km. Proces ładowania z domowego gniazdka 230 V trwa około ośmiu godzin. Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki, bateria do pełna naładuje się w nieco ponad godzinę. Cennik ZOE startuje od kwoty 124 900 zł.

Do tej pory patrole strażników miejskich korzystały z jednego elektrycznego auta - Nissana Leaf. Teraz na gdańskich ulicach radiowozów na prąd będzie więcej. W środę prezydent miasta, Aleksandra Dulkiewicz, przekazała strażnikom z sekcji odpadów kluczyki do dwóch egzemplarzy Renault ZOE.

- Świadomie tworzyliśmy referat ekologiczny, referat, który zajmuje się przede wszystkim kontrolą jakości powietrza i jakości spalanych śmieci, jest on nieustannie doposażany. Najważniejsze to mówić i robić to samo, czyli w tym wypadku referat ekologiczny będzie miał najbardziej ekologiczne pojazdy - powiedziała Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Elektryczne radiowozy dostarczył dealer Renault Zdunek.

Czytaj więcej na temat aut elektrycznych



mJ

Miejsca

Opinie (93) 1 zablokowana

  • Rower (3)

    A na rowery to nie łaska darmozjady

    • 12 3

    • Kk (1)

      Mówisz o swojej uposledzonej matce???

      • 0 0

      • rower

        podniesie sprawnosc fizyczna "strozow" prawa

        • 0 0

    • Rower to srodek frajerow

      • 1 1

  • juz nie beda

    zatruwac powietrza?

    • 0 0

  • czy kto wie, dlaczego Straz Miejska wieczorem zdejmuje blokady autom, którym wczeniej je załozyla? (4)

    stoją auta z blokadami a po kilku godzinach te same auta w tym samym miejscu stoją bez blokad

    • 21 0

    • Wniosek

      Oni nie świadczą wewnętrznym zarzadzeniem komendanta pracy nocnej w Gdańsku.
      Z automatu kieruje się w takiej sytuacji wniosek o ukaranie kierowcy do sądu.

      • 1 0

    • Bo w nocy nie ma strażników... Sopot ma tylko w weekendy, Gdynia jedynie ma całą dobę.

      • 1 0

    • Zeby nie ukradli. Ale pozostawione są mandaty za wycieraczką

      • 1 2

    • Tak.

      Jak masz samochód na rejestracjach spoza gminy to zdejmują sami blokadę przed zjazdem zmiany dziennej do godziny 22. Od lat jest taka praktyka, mandatu kierowca jednakże nie uniknie.

      • 11 1

  • I bardzo dobrze (1)

    teraz będzie wymówka jak im się nie będzie chciało przyjechać, że samochód się dluuugo ładuje.

    • 22 2

    • No wg ich rachub to strasznie krótko

      W 8h z gniazdka 230V - z matematyką ktoś tu jednak na bakier, licząc 46kWh baterii (bo nie cała pojemność jest dostępna) i 10A/2,3kW (faktycznie pewnie 1,7-2kW, bo straty) to jednak 20h nie 8. Ale z siły 11kW, jaka prawie wszędzie występuje, to już robi się 4-5h. Siłę 22kW nie każdy ma, ale jest częsta na ładowarkach publicznych, tam to już 2,5h wystarczą.

      • 0 0

  • Zimą nikt nie będzie chciał ich brać, bo ciężko się śpi w nieogrzewanym samochodzie. (1)

    • 28 4

    • Ale on ma ogrzewanie, wiesz?

      Twój nie ma?

      • 0 0

  • A czy ekologiczne jest marnowanie pieniędzy? (2)

    130k za miejskie autko? Serio?

    • 35 3

    • Te akurat były po 180kPLN/szt

      • 0 0

    • Tak. Po za tym miasto musi mieć określony procent nisko emisyjnego taboru. Wynika to z ustawy o elektromobilności.

      • 0 0

  • Ekologia ekologią (16)

    Zobaczymy za kilka lat jakie są koszty utrzymania takich pojazdów.

    • 43 5

    • (11)

      Jak każdego elektryka - koszt prądu niższy o wiele od kosztu paliwa, koszty serwisu to ułamek kosztów serwisu spalinówki i w zasadzie nie bardzo ma się co psuć.
      Uszczelka pod głowicą nie walnie, nie martw się.

      • 10 9

      • (2)

        nie liczysz opłat za leasing baterii. W tym aucie baterie nie są Twoją własnoscią , pomimo,ze kupiles auto, baterie są w leasingu. Koszt przejechania kilometra elektrykiem (biorąc pod uwage koszty zakupu auta i uytrzymania), wbrew pozorom, jest najwyzszy. Najtaniej wychodzi lpg albo cng. Dwa male auta , zadna klasa premium kosztowaly 360 000 pln :-)

        • 5 3

        • Tak było kiedyś

          Płaciłeś wtedy 80kPLN/szt, a te kosztowały 180kPLN/szt, bateria jest na własność.

          • 0 0

        • tak, to jest koszt

          ale jednocześnie przy spadku pojemności baterii do 80% dostaje sie nowe za darmo - przynajmniej tak to ma wyglądać w UK.

          • 2 1

      • Chyba, że wymiana baterii np. za 30 tys. (1)

        • 4 1

        • Wymiana niejednego silnika spalinowego też tyle kosztuje

          A nawet jak 10k w serwisie to jednak spaliniaki są kupowane, nie? Może jednak się tego zwykle nie robi? Wiesz że jest masa Tesli z przebiegiem ponad pół miliona km? I wiele innych elektryków po 200-300 tys. km?

          • 0 0

      • Zawieszenie , maglownica , klocki hamulcowe , to takie same koszty (2)

        A to naprawiamy najczęściej , silnik raczej sporadycznie. To taka ściema z tymi oszczędnościami . A zakup jak za wersję sportowa ...

        • 6 2

        • Turbina, EGR, rozrusznik, alternator, przepustnica, wtryski, świece, świece żarowe, układ wydechowy. Już nie wspominam o głowicy, albo przekręconych panewkach.

          • 1 0

        • Elektryk?

          Klocki hamulcowe w elektryku? Gdzieś czytałem że jeden pan po 280tys km nie wymienił jeszcze. W elektryku klocki są w razie czego. Normalnie hamujesz elektromagnetycznie ładując baterię.

          • 2 0

      • (2)

        brawo marketingowiec, takie bajki to dla ciemnego luda

        • 7 6

        • no dobrze

          a konkretnie co ma się zepsuć w elektryku? elektryka - to pewne. a to jest mniej awaryjne niz cały ten sprzet zawieszony na silniku spalinowym. gdyby ktoś pisal o utylizacji baterii to jest to takze juz nieaktualne. baterie sie recyklinguje, i producentowi sie to oplaca zamiast wywalenia i stworzenia nowej baterii. oczywiscie przy zalozeniu ze robi sie to w cywilizowanym kraju a nie bangladeszu, gdzie kolo bierze klasyczny akumulator kwasowy, wylewa za chalupa...

          • 8 2

        • Chłopie, nigdy nie pracowałem w handlu ani marketingu. Jest takie coś jak internet, możesz sobie poszukać i sprawdzić koszty sam, zamiast pluć na ludzi, którzy Ci na pytanie odpowiadają. Już trochę tych aut jeździ, także w Polsce.
          Poszukaj sobie danych.

          • 8 4

    • Przede wszystkim chodzi oto ze nie trują spalinami!!I niema hałasu ,ale akurat oni powiini dostac rowery (1)

      • 6 1

      • Sm

        Jakie rowery? Ich nie powinno wogule być. A jak już są to z buta na patrole.

        • 0 0

    • za kilka lat kupia nowe.

      • 0 0

    • Na pewno niższe niż koszty leczenia , chorobowości i przedwczesnych zgonów wywołanych smogiem. Oczywiście, trzeba jeszcze wyłączyć stare, kopcące elektrownie węglowe na rzecz OZE, względnie atomu. Ale to krok w dobrą stronę, bo jak przejedzie stary TDi to dech zapiera.

      • 3 2

  • Szastanie publicznymi pieniędzmi (2)

    Prywaciarz nie wszedłby w to

    • 4 1

    • Dlaczego?

      Ja wszedłem i jestem zadowolony. I nie szastałem, opłacało się. Nie będę cię przekonywał, policz sobie biorąc pod uwagę serwis i spadek wartości. O przyjemności z jazdy nie wsponmę

      • 0 0

    • Szastanie publicznymi pieniędzmi

      A kasa do prywatnego Dilera ciekawe czy przetarg znów ustawiony?
      Kto to klepnął kto otwierał koperty ilu było oferentów? Jakie były marki
      Zoe to pojazd który notorycznie się psuje a serwisy w gda tego Pana nie mają pojęcia w obsłudze tego pojazdu nawet salon nie posiada pojazdów elektrycznych jako auta zastępcze za tą kwotę można by było im kupić paredziesiąt rowerów elektrycznych

      • 0 1

  • hej

    dla nierobów nowe auta szok jak takich można wspomagać jak sobie nadają rady na wzywanie do interwencji przyklad nie dają rady żeby nie parkowaly na osiedlach dostawcze auta psują wszystko chodniki trawniki itp.a mieszkancy nie mogą zaparkować pojazdu swojego pod blokiem

    • 1 0

  • (3)

    Straż Miejska potrzebuje rowerów. Wystarczy zobaczyć jaką formę fizyczną prezentują strażnicy. Rower to same zalety. Wjedzie tam, gdzie nie wjedzie radiowóz a i podniesie sprawność i kondycję strażnika.

    • 57 2

    • tylko jak rowerem przewiezc opierajacegos sie, pijanego kibola?

      • 1 0

    • Straż miejska do likwidacji (1)

      nie potrzeba nam takiej formacji

      • 1 1

      • raczej do znacznej rozbudowy

        Ktoś w końcu powinien zrobić porządek z niezważającymi na nikogo i na nic: kierowcami parkującymi gdzie popadnie, śmieciarzami czy brudasami niesprzątającymi po swoich psach albo palących śmieciami...

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane