• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie ciekawe motoryzacyjne nowości w Trójmieście

mJ
21 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa Toyota RAV4 jest już dostępna do jazd testowych. Nowa Toyota RAV4 jest już dostępna do jazd testowych.

Motoryzacyjny rok w Trójmieście rozpoczął się od mocnych akcentów. W salonach marek Toyota i Kia pojawiły się dwie nowości. Pierwszą z nich jest kolejna odsłona popularnej RAV4, a drugą usportowione kombi ProCeed.



Kilka dni temu do trójmiejskich stacji Toyoty dotarła długo oczekiwana przesyłka. To piąta generacja modelu RAV4, która może się pochwalić bardziej odważną stylistyką od swojego poprzednika.

Dzięki nowej płycie TNGA auto jest przestronniejsze i ponoć lepiej jeździ. To z kolei zasługa nisko umieszczonego środka ciężkości i zmodyfikowanej, sztywniejszej konstrukcji zawieszenia. Przedstawiciele Toyoty mówią też o dobrych właściwościach terenowych RAV4.

Najnowsza Toyota RAV4 jest co prawda krótsza od poprzedniej generacji o 5 mm (mierzy 4600 mm długości), ale za to rozstaw osi został powiększony o 30 mm (2690 mm). SUV jest też szerzy o 10 mm i niższy o 10 mm. Nieznacznie, bo o 15 mm zwiększono także prześwit.

Urósł bagażnik, który pomieści teraz 580 litrów. To więcej o blisko 80 litrów od przestrzeni bagażowej w poprzedniej generacji.

  • Piąta generacja Toyoty RAV4.
Na rynku europejskim RAV4 dostępne jest z napędem hybrydowym z silnikiem o pojemności 2,5 litra. W bazowej konfiguracji, z napędem 4x2 układ generuje moc 218 KM. Z kolei wersja czteronapędowa rozwija moc 222 KM, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,1 sekundy. Alternatywą dla napędu hybrydowego jest wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 173 KM.

Klienci mają do wyboru napęd na jedną bądź obie osie, a także 6-biegową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową przekładnię automatyczną Direct Shift CVT.

Cennik nowej RAV4 otwiera kwota 109 900 zł (wersja wyposażenia Active, silnik 2-litrowy i manualna skrzynia biegów). Za odmianę hybrydową należy dopłacić co najmniej 20 tys. zł.


ProCeed - absolutna nowość w ofercie Kii. ProCeed - absolutna nowość w ofercie Kii.
Drugą tegoroczną nowością na trójmiejskim rynku jest Kia ProCeed, czyli premierowy "shooting brake" w segmencie kompaktowych aut popularnych. To absolutna nowość także w ofercie koreańskiego producenta, choć nazwę - o nieco bardziej skomplikowanej pisowni - doskonale znamy z innego modelu. Na pewno kojarzycie Kię Pro_cee'd, trzydrzwiowego hatchbacka drugiej generacji.

Nowe ProCeed to samochód, który otwiera nieznany dotąd rozdział w historii Kii. Co charakteryzuje ten model? Przede wszystkim proporcje. Auto jest dość niskie, ale za to szerokie, a całość podkreśla wyraźnie opadająca linia dachu. Mimo mocno opływających kształtów nie ucierpiała przestrzeń bagażowa, która pomieści aż 594 litry.

Trzeba przyznać, że koreańska nowość prezentuje się bardzo gustownie i elegancko. Usportowione kombi oferowane jest jedynie w dwóch topowych wersjach wyposażenia - GT Line i GT.

Czytaj także: Stinger - tak, to naprawdę Kia

  • Kia ProCeed, czyli usportowione kombi.
Klienci, którzy zdecydują się na zakup ProCeeda, będą wybierać między czterema silnikami. W wersji wyposażenia GT Line to benzynowe 1.0 (120 KM) i 1.4 (140 KM), a także jeden diesel o pojemności 1.6, generujący moc 135 KM. Natomiast topowa wersja GT została wyposażona w 204-konny silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra.

Za bazową odmianę ProCeeda z litrowym silnikiem pod maską i 6-biegową skrzynią manualną należy zapłacić 94 990 zł. Cennik najmocniejszej wersji GT otwiera kwota 109 990 zł. Co ciekawe, ceny wersji wysokoprężnej rozpoczynają się od 107 490 zł.

Porównaliśmy ceny bazowego ProCeeda (1.0 i 120 KM) ze standardową odmianą Ceeda Kombi z tym samym silnikiem w wersji GT Line. Okazuje się, że "zwykłe" kombi jest tańsze o zaledwie 500 zł. Dopłacając te kilkaset złotych otrzymamy atrakcyjnie wyglądające i lepiej jeżdżące auto.

Czytaj także: Kia Ceed - jest coraz lepiej

ProCeed dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: GT Line i GT. ProCeed dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: GT Line i GT.
mJ

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • Ja nie wiem... (1)

    co to za jakaś idiotyczna moda z koziego anusa, z tymi czarnymi alufelgami.

    • 0 0

    • Według mnie wygląda super. Ale nie rozumiem jak jedynym wyznacznikiem nowego auta może być wygląd. JA bym się bardziej skupił na hybrydzie 2,5l, jej 222 koniach i 8 sekundach do setki. To juz podoba mi się bardzo :)

      • 0 0

  • Jak dla mnie tylko i wyłącznie japońska motoryzacja. Mam rav4 trzeciej generacji i nie mam zamiaru go zmieniać. Niby ma już 10 lat a,le napraw mam przy nim mniej nż w nie jednym pięciolatku. Tylko płyny, klocki i filtry. To jest przykład auta na lata

    • 0 0

  • Drogo

    Niby fajne ale cena odstrasza... Wolę mieć nowego korando za 70 tys z silnikiem 2.2 i 178 końmi. Marka mało znana ale ostatnio zyskuje na popularnsći

    • 0 0

  • jest ok

    Cena jak za silnik 2.5 i tą wersję hybrydową oraz wyposażenie jest serio adekwatna do tego co oferuje rav4. W Polsce jest o tyle dobrze, że każda generacja rav4 zawsze dobrze się przyjmowała. NIezawodne jednostki miała i nadal ma toyota

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane