- 1 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (184 opinie)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (55 opinii)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (419 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (217 opinii)
- 5 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (104 opinie)
Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera
Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.
Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. Hallera, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta
Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozkłady ZTM w Gdańsku
Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.
Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-09-22 08:03
Podniesienie trakcji o 5 cm? (1)
Chyba ktos sobie zarty robi. Co da podniesienie trakcji w tym miejscu o 5cm.
- 6 0
-
2020-09-22 12:00
czytanie ze zrozumieniem się kłania - izolatory
- 0 0
-
2020-09-21 16:45
Ja nie rozumiem. (1)
Dlaczego, w tym miejscu, nie pojawił się jeszcze wiadukt zwodzony. Elementy konstrukcji podnosiłyby się przed przejeżdżającą ciężarówką.
- 4 8
-
2020-09-22 09:43
Juz ci tłumacze.
Gdybyśmy mieli tam zbudować wiadukt zwodzony to przez korupcję w mieście nie starczyło by na niego pieniędzy.... wyobraź sobie.... podniesienie trakcji za 500 tysięcy, makieta miasta za 3 miliony, złote dylizanse.... błagam tylko nie wiadukt zwodzony za 10000000000
- 0 0
-
2020-09-22 09:40
A kunszt wodny
A kunszt wodny to co? 33 miliony złotych jak dobrze kojaze.... dalej nie zrobiony. Jak się Pani do tego odniesie Pani Olu? Koronawirus?
- 5 0
-
2020-09-22 09:27
Pogłębić!!!!
A to głębszego "tunelu" nie mogą zrobić?
- 3 1
-
2020-09-21 15:27
(6)
Moim skromnym zdaniem urzędnicy w mieście powinni się poważnie zastanowić nad budową drugiego, nowego przejazdu pod torami. Tym bardziej, że mowa jest o jednym z newralgicznych przejazdów!
- 39 8
-
2020-09-21 16:22
(3)
W sensie, zwężenia jezdni do jednego pasa i stworzenia szerokiego pasa dla rowerów. Ciężarówki puścić po torach, niech jadą zgodnie z rozkładem PKP :D
- 4 7
-
2020-09-21 22:40
Ale jesteś śmieszny :D (2)
- 2 0
-
2020-09-22 08:20
szwajcarzy by chronić drogi ustawowo nakazali przewóz wszystkich TiRów przez alpy tylko koleją (1)
można?
- 1 1
-
2020-09-22 09:16
Zamordyzm szwajcarski sobie darujmy.
- 1 0
-
2020-09-22 07:29
:)
yhmmm... i zablokować skmkę na rok na odcinku śródmieście [ wrzeszcz - pomysł petarda gratulacje, nadto, ciekawi mnie gdzie można by taki przejazd umieścić?
- 0 0
-
2020-09-21 21:55
I odwrócić kierunek jazdy na Piramowicza
- 3 0
-
2020-09-22 08:30
E tam (1)
Zamiast podnosić reakcję lepiej obniżyć podłoże
- 4 1
-
2020-09-22 08:45
jeszcze lepiej
zmniejszać ilość powietrza w oponach przed wjazdem pod przejazd
- 0 0
-
2020-09-22 08:18
Jak przebuduja to nie bedzie o czym pisac
a tak co jakis czas zawsze info bylo, ze siec znowu zerwana
- 0 0
-
2020-09-21 20:24
(1)
ciezarowka brakuje z pol metra a oni wpadli na pomysl podniesc o 5cm ,inzynier miasta musi miec glowe nieodparady
- 20 0
-
2020-09-22 08:13
i na dodatek to podniesienie trakcji o 5cm pewnie bedzie kosztowalo 10 mln
- 1 0
-
2020-09-21 15:04
Oferta 584 (5)
przy szacunku inwestora na poziomie 585 oznacza, że zanim zajmą się trakcją, najpierw muszą uszczelnić przecieki...
- 57 1
-
2020-09-21 15:05
Oczywisty przewał (3)
- 17 2
-
2020-09-21 15:12
(1)
szansa 999/1000 że przewał ale dowodu nie ma.
Zresztą lepszy taki przewał niż kwota za duża i przewał unieważniony albo kwota za mała i potem odstąpienie umowy od wykonawcy.- 4 2
-
2020-09-22 08:12
lepszy taki przewał
niż respiratory widmo i maseczki bez atestu
- 3 1
-
2020-09-21 15:19
jak masz taką wiedzę, to zgłoś gdzie trzeba
w czym twój problem ?
- 4 5
-
2020-09-21 16:01
Dlaczego przewał? Bardzo często zdarza się, że Zamawiający informuje oferentów ile ma zabezpieczonych środków, a jeśli nawet nie podaje, to można się tych informacji doszukać w ogólnodostępnych planach budżetowych. Chyba nigdy nie startowałaś/startowałeś w żadnym przetargu?
- 8 0
-
2020-09-22 08:10
Jest to inwestycja niezbędna, wszak zawodowy kierowca nie musi umieć i stosować się do znaków.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.