• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera

Szymon Zięba
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.

Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. HalleraMapka, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy stałe(a)ś w korku przez zerwaną trakcję na al. Hallera?

Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta



Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.

Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera. Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.

Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Podniesienie trakcji o 5 cm? (1)

    Chyba ktos sobie zarty robi. Co da podniesienie trakcji w tym miejscu o 5cm.

    • 6 0

    • czytanie ze zrozumieniem się kłania - izolatory

      • 0 0

  • Ja nie rozumiem. (1)

    Dlaczego, w tym miejscu, nie pojawił się jeszcze wiadukt zwodzony. Elementy konstrukcji podnosiłyby się przed przejeżdżającą ciężarówką.

    • 4 8

    • Juz ci tłumacze.

      Gdybyśmy mieli tam zbudować wiadukt zwodzony to przez korupcję w mieście nie starczyło by na niego pieniędzy.... wyobraź sobie.... podniesienie trakcji za 500 tysięcy, makieta miasta za 3 miliony, złote dylizanse.... błagam tylko nie wiadukt zwodzony za 10000000000

      • 0 0

  • A kunszt wodny

    A kunszt wodny to co? 33 miliony złotych jak dobrze kojaze.... dalej nie zrobiony. Jak się Pani do tego odniesie Pani Olu? Koronawirus?

    • 5 0

  • Pogłębić!!!!

    A to głębszego "tunelu" nie mogą zrobić?

    • 3 1

  • (6)

    Moim skromnym zdaniem urzędnicy w mieście powinni się poważnie zastanowić nad budową drugiego, nowego przejazdu pod torami. Tym bardziej, że mowa jest o jednym z newralgicznych przejazdów!

    • 39 8

    • (3)

      W sensie, zwężenia jezdni do jednego pasa i stworzenia szerokiego pasa dla rowerów. Ciężarówki puścić po torach, niech jadą zgodnie z rozkładem PKP :D

      • 4 7

      • Ale jesteś śmieszny :D (2)

        • 2 0

        • szwajcarzy by chronić drogi ustawowo nakazali przewóz wszystkich TiRów przez alpy tylko koleją (1)

          można?

          • 1 1

          • Zamordyzm szwajcarski sobie darujmy.

            • 1 0

    • :)

      yhmmm... i zablokować skmkę na rok na odcinku śródmieście [ wrzeszcz - pomysł petarda gratulacje, nadto, ciekawi mnie gdzie można by taki przejazd umieścić?

      • 0 0

    • I odwrócić kierunek jazdy na Piramowicza

      • 3 0

  • E tam (1)

    Zamiast podnosić reakcję lepiej obniżyć podłoże

    • 4 1

    • jeszcze lepiej

      zmniejszać ilość powietrza w oponach przed wjazdem pod przejazd

      • 0 0

  • Jak przebuduja to nie bedzie o czym pisac

    a tak co jakis czas zawsze info bylo, ze siec znowu zerwana

    • 0 0

  • (1)

    ciezarowka brakuje z pol metra a oni wpadli na pomysl podniesc o 5cm ,inzynier miasta musi miec glowe nieodparady

    • 20 0

    • i na dodatek to podniesienie trakcji o 5cm pewnie bedzie kosztowalo 10 mln

      • 1 0

  • Oferta 584 (5)

    przy szacunku inwestora na poziomie 585 oznacza, że zanim zajmą się trakcją, najpierw muszą uszczelnić przecieki...

    • 57 1

    • Oczywisty przewał (3)

      • 17 2

      • (1)

        szansa 999/1000 że przewał ale dowodu nie ma.
        Zresztą lepszy taki przewał niż kwota za duża i przewał unieważniony albo kwota za mała i potem odstąpienie umowy od wykonawcy.

        • 4 2

        • lepszy taki przewał

          niż respiratory widmo i maseczki bez atestu

          • 3 1

      • jak masz taką wiedzę, to zgłoś gdzie trzeba

        w czym twój problem ?

        • 4 5

    • Dlaczego przewał? Bardzo często zdarza się, że Zamawiający informuje oferentów ile ma zabezpieczonych środków, a jeśli nawet nie podaje, to można się tych informacji doszukać w ogólnodostępnych planach budżetowych. Chyba nigdy nie startowałaś/startowałeś w żadnym przetargu?

      • 8 0

  • Jest to inwestycja niezbędna, wszak zawodowy kierowca nie musi umieć i stosować się do znaków.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane