- 1 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (94 opinie)
- 2 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (399 opinii)
- 3 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (214 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (280 opinii)
Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera
Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.
Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. Hallera, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.
Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników
Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.
Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta
Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozkłady ZTM w Gdańsku
Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.
Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-09-22 08:08
Trakcję? Chyba sieć trakcyjną
Trakcja to sposób zasilania - może być elektryczny, spalinowy, parowy czy nawet konny. To, co wszyscy tu nazywają trakcją, to sieć trakcyjna
- 2 0
-
2020-09-21 20:46
pół miliona a za kilka dni ktoś zerwie (2)
tam trzeba pogłębić przejazd z metr w głąb
- 9 2
-
2020-09-21 22:51
tramwaj ma ponad 40 metrów długości (1)
jak planujesz to zrobić ?
co z instalacjami pod ziemią, co z kanalizacją?
jak połączysz to z tramwajem na Klinicznej, też ją przebudujesz ?- 0 0
-
2020-09-22 07:48
dla chcącego - teraz to juz nawet piramowicza nie przeszkadza.
można ryć a nie marnować pół miliona.
- 1 0
-
2020-09-22 07:45
A nie można obniżyć poziomu ulicy pod wiaduktem ?
- 2 1
-
2020-09-22 07:44
A nie czas na obniżenie poziomu jezdni w tym miejscu? Podniesienie trakcji nie wyeliminuje durnoty z kierowców wielkich pojazdów, którzy to głownie zrywają tę trakcję i walą w wiadukt.
- 2 1
-
2020-09-22 07:41
przetarg to zawsze można coś przytulić
- 1 0
-
2020-09-21 15:04
(3)
Kierowcom którzy tam wjechali odebrałbym prawko dożywotnio.Wystarczy myśleć i patrzeć na znaki...a tak miasto zabuli za prawko znalezione w czipsach.Karawana komedii jedzie dalej....ehhh.
- 47 25
-
2020-09-22 07:30
Gufi jesteś i się nie znasz . Tobie łosiu nic nie trzeba zabierać bo nic nie masz jedynie swoje 500+ co mamusia bierze . Zjedz snikersa i się ogarnij .
- 0 0
-
2020-09-21 17:10
Tak, dożywotnio
I jeszcze ich rozstrzelać a przed śmiercią torturować. I jeszcze plusy dostajesz za takie głupoty. Może by ci dożywotnio zabronić pisać w necie?
- 13 7
-
2020-09-21 16:50
Znasz się na tym jak kura na jajku
- 8 2
-
2020-09-22 07:27
Dlaczego tam nie ma zakazu ruchu dla pojazdów ż ciężarowych?
powyżej 3,5 t
- 3 0
-
2020-09-21 18:31
Czemu bie postawią wcześniej silnych bramownic? (1)
Bo za tanie i za skuteczne?
- 11 1
-
2020-09-22 07:25
Taka brama moglaby mieć identyczne wymiary jak wiadukt
- 1 0
-
2020-09-22 07:24
Nie kumam
W czym ma pomóc podniesienie trakcji? Skoro auta tego typu tam nie mogą jeździć? Jeśli wjedzie to zatrzyma się chwile później na wiadukcie i tez zerwie przy okazji trakcje znów wypier.... kasę na cos co nic nie da lepiej niech załatają te dziury w torowisku przy Operze kretyni miejscy
- 2 0
-
2020-09-22 07:10
Białe laski
Skoro tylu kierowców jest ślepych, to może zamiast kierownicy dajmy im białe laski i niech tak podróżują na własnych nóżkach po ul. Hallera:) myślę, że mniej szkód wyrządzą:)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.