• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera

Szymon Zięba
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.

Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. HalleraMapka, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy stałe(a)ś w korku przez zerwaną trakcję na al. Hallera?

Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta



Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.

Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera. Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.

Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Kto wierzy, że podniesienie trakcji... (8)

    ... o 5 centymetrów cokolwiek tam zmieni?

    • 113 3

    • Ten kto wymyślił ze 5cm zmieni sytuacje to taki sam jelop jak ten co odwrócił ruch na piramowicza!ogarnijcie się !!!!

      • 6 1

    • zmieni wszystko (2)

      po podniesieniu sieci, zostaną zamontowane izolatory
      od tego czasu tramwaje będą mogły kursować nawet po zerwaniu sieci

      jakbyś potrafił czytać ze zrozumieniem, to byś wszystko wiedział

      • 4 9

      • Z góry to jeszcze mógłbym uwierzyć...

        ... a pod górę?

        • 1 0

      • czlowieku nawet nie wiesz o czym piszesz! jak beda mogly kursowac po zerwaniu? izolator sekcyjny zmniejszy pole wylaczenia trakcji a podniesienie o 5cm nic nie da. rownie dobrze mozna nakazywac kierowca ciezarowek spuszczac powietrze przed wjazdem haha

        • 11 1

    • (1)

      Głównie chodzi o izalotary czyli możliwość przejazdu przez Kliniczna

      • 12 0

      • i te izolatory...

        ... pół miliona kosztują?

        • 5 1

    • Problemem nie jest to że trakcja jest za nisko a to że wjeżdżają tam zbyt wysokie samochody.

      • 25 1

    • zmieni ;)

      jako dobry kolega urzedników moja firma zarobi na tym krocie i udam się na egzotyczne wakacje. Jak wróce oczywiscie znowu bedzie zerwana ale kontrakt na jej naprawe tez mam. Cokolwiek zatem to zmieni. Moze nie tam ale tu - znaczy u mnie.

      • 26 4

  • Obniżyć poziom jezdni o 1 m a chodniki pozostawić na obecnym poziomie

    A nie prościej byłoby:
    wariant 1. obniżenie jezdni pod tym wiaduktem na Hallera o 1 m, pozostawiając chodniki na obecnym poziomie? Oczywiście trzeba sprawdzić, przeprojektować i wykonać skuteczne odwodnienie z pompą na ulewy.
    Wariant 2. zlikwidować odcinek trakcji pod samym mostem i puścić tramwaje z kołem zamachowym lub akumulatorem pod podłogą co nawet po zatrzymaniu pod mostem ruszy tramwaj aby przejechał te 20 m do trakcji po drugiej stronie mostu?

    • 1 2

  • Wystarczy zrobić zakaz wjazdu powyżej 3,5 tony i problem z głowy

    • 4 1

  • Aby taniej

    Co za dziadostwo.

    • 2 0

  • Szanowni państwo. (2)

    Tu chodzi tylko o to, żeby ktoś zarobił. W kwestii komunikacyjnej to niczego nie zmieni.

    • 19 1

    • Niezrozumiałeś, czy jesteś trolem i manipulujesz ? (1)

      Przecież to zmienia wszystko, jak zamontują te izolatory to po zerwaniu sieci tramwaje będą nadal normalnie kursować

      • 1 3

      • w jaki sposób?

        nie będą normalnie kursować tylko pojada przez Kliniczną.
        Ograniczą sekcję

        • 1 0

  • Nie można tego starego wiaduktu rozwalić i zbudować nowy wyższy.

    • 5 5

  • to nie moj problem

    • 1 1

  • Przed wiaduktem trzeba postawić stalowe bramki.

    Koszt nie będzie duży. Po co podnosić trakcję ?

    • 8 0

  • Będzie nudno ....

    • 0 0

  • podnieść 5cm :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) (3)

    • 22 1

    • Jak się chce (prowizja) to cena oferowana z kwotą zaplanowaną (1)

      Zgadza się idealnie
      Podobnie za drugim przetargiem na tramwaje Pesa trafiła idealnie.
      Takie przypadki

      A nowa warszawska od kilku lat ma przestrzelone przetargi. Widocznie nikt nie ma interesu zeby to wybudowac. ( poza mieszkańcami oczywiscie, ale z nimi nikt się w Gdansku nie liczy)

      A 5 cm to robi róznicę, ale w sypialni

      • 6 2

      • Trafione w punkt :)

        • 0 0

    • Główna sprawa to izolatory pozwalające na jazdę przez węzeł Kliniczna. I naprawa polatanej sieci

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane