• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na podniesienie trakcji przy wiadukcie nad al. Hallera

Szymon Zięba
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Ciężarówka uderza w wiadukt na al. Hallera.

Dwie firmy chcą przebudować trakcję na al. HalleraMapka, by nie zrywały jej jeżdżące tędy ciężarówki. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.



Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Czy stałe(a)ś w korku przez zerwaną trakcję na al. Hallera?

Okolica wiaduktu kolejowego nad al. Hallera to jeden z newralgicznych punktów w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Aby móc bezpiecznie "zmieścić" się pod budowlą, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra.

Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

Nierzadko zdarzają się jednak sytuacje, kiedy kierowcy lekceważą oznakowanie, a duże pojazdy zrywają wiszące przewody trakcyjne, paraliżując ruch w okolicy na kilka godzin.

  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
  • Zrywanie trakcji przez zbyt duże pojazdy zdarza się w rejonie wiaduktu na al. Hallera dość regularnie.
Rozwiązaniem problemu ze zrywaną trakcją może być jej przebudowa, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

Dwie oferty, jedna trafia w finansowe oczekiwania miasta



Teraz urzędnicy otworzyli oferty, które złożyły firmy zainteresowane przebudową. Jedna z propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.

Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera. Oferty złożone w odpowiedzi na przetarg ws. przebudowy trakcji al. Hallera.
- Trwa sprawdzanie i analiza ofert. Komisja ma na to pięć dni. Po sprawdzeniu może zostać ogłoszony wybór wykonawcy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z wykonawcą - podsumowuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Przypomnijmy: zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm, wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej, które mają pozwolić na ruch tramwajowy w relacji Hallera - Kliniczna w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera.

Ciężarówka zerwała trakcję na al. Hallera. Materiał archiwalny.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • co to jest 5 cm... zamontowali by specjalną bramę to by rozwiązało problem a tak nic sie nie zmieni

    • 10 0

  • jedyne rozwiazanie, ktore rozwiaze definitywnie ten problem to obnizenie jezdni

    ale to kosztuje ...

    • 3 9

  • A poco podnosić, żeby TIR-y z Portu na skróty zapier......y

    Plaga TIR-ów w Gdańsku. Przez nowo wybudowany port kontenerowy bandy w nocy jadą na skróty przez miasto do obwodnicy. Policja i Straż Miejska śpi albo porno ogląda. Kategoryczne zakazy wjazdu do miasta TIR-om i autom powyżej 6 ton. Dulkiewicz , Alanku, Grzelak do roboty lenie.

    • 14 3

  • g. to da

    po co to całe zamieszanie? zacznijcie myśleć. Ach chcecie dać zarobić swoim ziomkom. a to sorry.

    Duża solidna metalowa brama przed i sprawa załatwiona.

    • 12 1

  • myśliciele...

    no w końcu...

    • 1 1

  • Na filmie ewidentnie widać, że tir uderza w wiadukt (2)

    Efektem tego jest zerwanie trakcji. Czyli te 5 cm nic nie da. Nawet laik to dostrzega ale uczeni nie. Obniżenie drogi o 0,5 metra to rozumiem.

    • 8 3

    • ty jesteś laikiem bo nie widzisz, że bezpośrednie naruszenie trakcji jest tu problemem (1)

      niech tir wali sobie w niższą część łuku wiaduktu. Kable będą wyżej i nie zahaczy. Problem jest w tym, ze gdańskie służby są nieporadne w sytuacjach awaryjnych. Powinny być kamery i szybkie uprzątnięcie terenu na koszt sprawcy - ustalonego na podstawie zapisu zdarzenia.

      • 0 2

      • Widzę, że że wzrokiem coś nie tak.

        Dlatego ważna jest edukacja, jeżeli tir nie mieści się pod wiaduktem, o żeby trakcja nie została uszkodzona musiała by wisieć wyżej niż wiadukt. A to nie wykonalne.

        • 1 1

  • Ale to nie kwestia trakcji

    tylko kierowców, którzy ją zrywają. Czemu mamy płacić tyle za rozwiązanie, które prawdopodobnie nic nie zmieni

    • 15 0

  • (1)

    5 cm i 500 tys zl wydaje... co za marnotrawstwo.... tam trzeba szukac rozwiazania lepszego a nie wydawać z kasy podatnikow lekka reka srodki... tam tzreba obnizyc jezdnie i tory przynajmniej o 30 cm i to bedzie właściwe rozwiązanie a nie bawic sie w 5 cm

    • 7 4

    • a co zmieni 30 cm ?

      na Armii Krajowej wiadukt ma około 5 - 6 metrów wysokości i też ktoś w niego trafił...

      • 0 0

  • 5 cm robi różnicę, ale w sypialni

    • 17 1

  • Większość starych wiaduktów jest za niska. Trzeba budować nowe!

    • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście swoją siedzibę ma Mercedes-Benz?

 

Najczęściej czytane