- 1 A1: kierowcy wciąż mylą się na bramkach (293 opinie)
- 2 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (43 opinie)
- 3 Wielkie motoryzacyjne święto przy stadionie (11 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (370 opinii)
- 5 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (378 opinii)
- 6 Koniec z alkoholem na stacjach? (52 opinie)
Dziewięciu chętnych na budowę obwodnicy Witomina
Dziewięciu oferentów i najniższa oferta o ponad 50 mln mniejsza niż środki przeznaczone na inwestycję - wszystko wskazuje na to, że w przetargu na budowę obwodnicy Witomina uda się wybrać wykonawcę, który zrealizuje kluczowy dla Gdyni projekt.
Zresztą i tu nie obyło się bez opóźnień, bo początkowo koperty z ofertami miały zostać otworzone w połowie maja, później w połowie czerwca, a ostatecznie otwarto je dziś - 28 czerwca 2024 r. Wszystko przez ponad 200 pytań dotyczących SIWZ, zadanych przez potencjalnych wykonawców.
Samą inwestycję - wciąż dla miasta flagową - będą zresztą realizować teraz zupełnie nowe władze.
Wszystko o budowie obwodnicy Witomina
Dobra wiadomość jest taka, że do przetargu stanęło aż dziewięciu oferentów, a każdy z nich złożył ofertę mieszczącą się w założonym przez Gdynię budżecie, który wynosi 130 mln zł.
Oferty w przetargu:
- Polimex Infrastruktura sp. z o.o. - 78 mln 574 tys. zł
- Budimex SA - 84 mln 492 tys. zł
- Kruszywo Sp. z o.o. - 85 mln 127 tys. zł
- NDI SA - 88 mln 660 tys. zł
- Starbag Sp. z o.o. - 89 mln 434 tys. zł
- PHUB Piotr Pawlica - 96 mln 690 tys. zł
- PORR SA - 98 mln 844 tys. zł
- Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 99 mln 229 tys. zł
- Konsorcjum Kobylarnia SA i Mirbud SA - 99 mln 261 tys. zł
Najniższa z ofert opiewa na kwotę nieco ponad 78,5 mln zł. Niemniej nie tylko cena będzie oceniana przez komisję przetargową.
O zwycięstwie w przetargu decydować będą:
- w 60 proc. cena,
- w 20 proc. doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zadania,
- w 20 proc. czas udzielonej gwarancji.
- To inwestycja drogowa, którą można nazwać strategiczną. Zarówno dla Witomina przez zredukowanie ruchu tranzytowego, jak i dla miasta, zapewniając skuteczniejszy dojazd do Obwodnicy Trójmiasta i zachodnich części Gdyni. Bardzo trudny czas projektowania, niezwykle ambitne założenia w kwestii doboru rozwiązań, ale oferty pokazały, że trud był opłacalny. To, co dodatkowo cieszy, to ogromne zainteresowanie wiodących wykonawców w Polsce - mówi Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni, a także jeden z głównych orędowników budowy obwodnicy Witomina.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Witominie, blisko centrum i niedrogo
Co ma zmienić realizacja inwestycji?
- Budowa obwodnicy Witomina ma odciążyć Witomino od ruchu tranzytowego pojazdów z zachodnich dzielnic do centrum miasta.
- Będzie się składać z dwóch dwupasowych jezdni, przy czym pasy skrajne będą pełnić funkcję buspasów.
- Przewidziano też ciągi pieszo-rowerowe oraz bezkolizyjne dojścia do terenów leśnych.
Opinie (179) 7 zablokowanych
-
2024-06-28 16:56
Trójmiasto.pl odwdzięcza się Szczurowi...Żenada. (2)
Dostaliście, redaktorzy, informację prasową na ten temat z UM Gdyni z wypowiedzią m.in. wiceprezydenta Bartłomieja Austena, który będzie bezpośrednio odpowiadał za przetarg i tę inwestycję. Poszło to do kosza i cytujecie Ubycha, który jest obecnie nieistotnym trybikiem w gdyńskiej maszynie inwestycyjnej. No ale, rozumiem, trzeba jakoś promować ludzi Szczurka za dawne frukta. Koniecznie idźcie potem z Ubychem do lasu, żeby pstryknąć mu foto, jak pierwszą łopatę wbija. Żenua dziennikarska.
- 14 5
-
2024-06-28 17:31
Bedzie odpowiadal ...
On jezt w UM 3 tygodnie. Podpisze umowę u tyle. Pewnie nawet nie wiem gdzie ta obwodnica
- 3 1
-
2024-06-28 17:32
Dialogi
No i poziom dialogu jest mega... płaczą w komentarzach
- 2 1
-
2024-06-28 17:04
Buspasy
Czyli komunikacja miejska autobusowa z i do Chwarzna i Wiczlina jadąc tymi buspasami będzie omijać Witomino a pasażerowie będą dochodzić do obwodnicy osiedla .Ciekawe prozdrowotne (cisza, spokój i ruch) rozwiązanie.
- 4 3
-
2024-06-28 17:21
Zgodnie z zapowiedziami Łucyka
Cokolwiek by nie mówić, to inwestycja przygotowana w tym kształcie przez Wiceprezydenta Łucyka - są projekty, wszystkie potrzebne decyzje administracyjne i oferty mieszczące się w budżecie.
- 3 3
-
2024-06-28 17:22
MTM ma jeszcze czelność stawać do przetargów?!
- 11 1
-
2024-06-28 17:30
Najpierw wywalone 50 mln w remont który nic nie daje,
Potem plany obwodnicy. Uśmiechnięta Gdynia! PS. Obwodnicy nie ma i nie będzie, wspomnicie moje słowa.
- 6 1
-
2024-06-28 17:54
Skoro UM ma nadwyżkę 50mln (5)
to uważam że powinien dać sobie spokój z dotacjami z UE i zrobić normalne dwupasmowe jezdnie. Przeciez korki na Chwarznienskiej z rana nie są z powodu przejazdu przez Witomino tylko z powodu zwężenia z dwóch na jeden pas. Obwodnica też ma mieć po jednym pasie więc oczywiście korki nie znikną po jej wybudowaniu.
- 44 17
-
2024-06-28 18:17
A kto powiedział, ze UM ma nadwyżkę??? (1)
Trzeba czytać ze zrozumieniem. O żadnej nadwyżce nie może być mowy dopóki inwestycja nie zostanie zakończona i rozliczona.
- 2 0
-
2024-06-28 19:45
Robi się dokumentację projektową i na jej podstawie zleceniodawca przygotowuje potrzebny jego zdaniem budżet (130mln), a wykonawcy z kolei wyliczają za ile są w stanie wykonać te robotę (np. 80mln). To znaczy że w budżecie zostanie różnica. Nikt w tych kosztach nie uwzględnia że po drodze mogą wykopać dinozaura, tryśnie ropa albo przyjdzie zima tysiąclecia. To się oczywiście może zdarzyć ale to już zupełnie inna historia i pieniadze
- 1 1
-
2024-06-28 18:38
Zle zalozenia i bledne myslenie
Ruch od strony obwodnicy przez Witomino, rozdziela sie obecnie na Witominie na dwa glowne kierunki. W kierunku centrum przez Rolnicza i Kielecka, oraz w kierunku Redlowa, Orlowa itd przez Malokacka. Obie nitki maja po 1 pasie i calkiem dobrze rozprowadzaja ruch w porannym szczycie. Dzieki pojedynczym pasom ruchu mamy plynnosc ruchu na wlotach do Wzgorza sw Maksymiliana oraz w okolicy Redlowa SKM. W kierunku powrotnym po poludniu, obie jezdnie beda laczyc sie tuz za WItominem na dwupasmowym odcinku lesnym. Bedzie dobrze, a projektowane oddzielne buspasy jeszcze ta sytuacje poprawia.
- 4 1
-
2024-06-28 20:06
To nie jest tak że miasto ma teraz luźne 50 milionów. Miasto zaciągnie proporcjonlanie mniejszy kredyt, bo i dofinansowanie z UE będzie rozliczane w proporcjach do wartości całej inwestycji.
- 6 1
-
2024-06-28 20:07
A przepraszam
Reszta Gdyni nie ma potrzeb? I tak 90 mln pójdzie na potrzeby jednej dzielnicy.
- 2 6
-
2024-06-28 18:03
Wykonawca Obwodnicy
Szczytem bezczelności i łamaniem ustawy o zamówieniach publicznych jest oferta MTM ! Firma która chyba żadnego zadania inwestycyjnego nie wykonała w terminie i za kwotę objętą umową !!! Do natychmiastowego zwolnienia naczelnik wydziału inwestycji UM Gdynia, to ten wydział przygotował kosztorys inwestorski i pomylił sie o dziesiątki milionów złotych ! skandal !!!
- 8 3
-
2024-06-28 18:28
Dobrze, że nie MTM (1)
Bo byłyśmy z 10 lat na to czekali.
- 5 1
-
2024-06-29 16:01
a potem uzasadnione lub nie - wnioski o przedłużenie terminu
- 0 0
-
2024-06-28 18:54
Wielka mi obwodnica
Z nazwy powinna być droga szybkiego ruchu. Po dwa pasy w każdą stronę, min 70km/h, zero rowerów, pieszych, autobusów. Ci dostali nową drogę przez Witomino to teraz pora na opcje tylko dla zmotoryzowanych.
- 5 1
-
2024-06-28 18:55
bus pas (2)
Po co buspasy na obwodnicy? Jaki autobus ma tam jezdzic i po co? Co to za kolejne absurdy jakies?
- 5 2
-
2024-06-28 19:17
Ludzie (1)
czytajcie te komentarze zanim coś napiszecie. Dziesiąty raz o to samo się pytasz
- 0 0
-
2024-06-28 22:06
odpowiedź
a ktoś odpowiedział?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.