- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (64 opinie)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 3 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (40 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Elektryczna Honda e w gdańskim salonie
Zamiast klasycznych lusterek bocznych - ma kamery, kokpit składa się z aż trzech ekranów rozpościerających się na całą szerokość auta, a do tego wygląda dość futurystycznie i jest oczywiście na prąd - poznajcie elektryzującą nowość od Hondy, czyli Hondę e, która właśnie zaparkowała w gdańskim salonie przy ul. Jabłoniowej 54a.
Elektryczna Honda e oferowana w dwóch opcjach silnikowych. Podstawowa wersja, która nazywa się dokładnie tak samo jak model, zapewnia 136 KM mocy. Mocniejsza opcja, czyli Honda e Advance, oferuje moc na poziomie 154 KM. W oby przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 315 Nm. Honda e do "setki" rozpędza się w 9 sekund, a Honda e Advance w 8,3 sekundy. Prędkość maksymalna dla obu wersji wynosi 145 km/h.
Oba warianty zostały wyposażone w baterie o takiej samej pojemności, która wynosi 35,5 kWh. Według Japończyków ich "elektryk" jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu około 220 km.
Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC naładowanie baterii do 80 proc. trwa zaledwie pół godziny. Ze standardowego, domowego gniazdka ładowanie do pełna wydłuży się do nawet kilkunastu godzin.
To, co z pewnością rzuca się w oczy - to brak lusterek. Zamiast standardowych lusterek bocznych zastosowano kamery, z których obraz wyświetlany jest na dwóch ekranach zlokalizowanych na kokpicie pod słupkami A. To rozwiązanie poznaliśmy przy okazji elektrycznego Audi e-tron. Z tym że Japończycy bardziej przemyśleli lokalizacje dla wspomnianych ekranów. W e-tron obraz wyświetlany jest na bocznych drzwiach i jest to niezbyt wygodne dla kierowcy.
We wnętrzu znajdują się aż trzy ekrany, które rozpościerają na całą szerokość kokpitu. To robi wrażenie. Dodajmy tylko, że Honda e dostępna jest także w dwóch wersjach wyposażenia - Base i Advance.
Cennik bazowego wariantu startuje od kwoty 152 900 zł. Za droższą wersję należy zapłacić co najmniej 165 900 zł. Nie są to małe kwoty, ale rynek przyzwyczaił nas do wysokich cen "elektryków". Więcej szczegółów przekażemy po jazdach testowych elektryczną Hondą.
Więcej na temat aut elektrycznych
Miejsca
Opinie (130) 5 zablokowanych
-
2020-12-17 07:44
A tak lubiłem hondę.
Ale brzydki
Ps. Trochę mało wyświetlaczy- 15 5
-
2020-12-17 07:43
Ale brzydactwo
- 40 25
-
2020-12-17 07:40
Jeśli dadzą rabat w wysokości 100 tysięcy...
... to zacznę się zastanawiać. Z ceną 65900zł była by wtedy już tylko odrobinę za droga.
- 62 8
-
2020-12-17 07:13
Przednie reflektory jak oczy C3PO z Gwiezdnych Wojen :)
- 53 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.