• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Kia EV6 z zasięgiem 500 km

Michał Jelionek
20 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Elektryczna Kia EV6. Elektryczna Kia EV6.

Nie sposób nie obejrzeć się za tym samochodem na ulicy, bo prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Jeśli w parze z wyglądem Kii EV6 pójdą także deklarowane przez producenta osiągi i niezawodność - będziemy mogli mówić o naprawdę dobrym produkcie koreańskiego koncernu. Poznajcie w pełni elektryczną Kię EV6 nieco bliżej.



Czy podoba ci się Kia EV6?

Całkiem niedawno opublikowaliśmy artykuł o flagowym "elektryku" ze stajni BMW. Teraz pora przedstawić wam topowy model elektryczny stworzony przez koreańską Kię.

Przypomnijmy: pod koniec maja, przy okazji finału Ligi Europy rozgrywanego na gdańskim obiekcie, przy Forum GdańskMapka przedpremierowo pokazano model EV6. "Elektryk" na kilka dni zaparkował w przeszklonym kontenerze. Od kilku tygodni egzemplarze EV6 są już dostępne we flotach trójmiejskich dealerów.

O tym, że Kia buduje solidne auta na prąd, już wiemy. Najlepszymi tego dowodami są zachwalane modele e-Niro i e-Soul, dla których bazą są spalinowe odpowiedniki. EV6 to pierwszy w historii Kii model zbudowany od podstaw jako "elektryk".

EV6 otwiera nowy, jakże przełomowy rozdział Kii. Według hucznych zapowiedzi Koreańczyków do 2026 r. powstanie łącznie 11 nowych modeli typu BEV (to samochód, który do napędu wykorzystuje wyłącznie energię elektryczną zmagazynowaną w bateriach).

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Siedem ze wspomnianych wyżej modeli będzie bazować na platformie, na której zbudowano właśnie EV6. To płyta przeznaczona do aut elektrycznych: Electric-Global Modular Platform (E-GMP).

Crossover mierzy 4680 mm długości, 1880 mm szerokości i 1550 mm wysokości. Dzięki sporemu rozstawowi osi, liczącemu 2900 mm, udało się wygospodarować naprawdę dużo wolnej przestrzeni w kabinie. Żaden z pasażerów nie powinien narzekać na brak komfortu. Choć ci wyżsi mogą nieznacznie narzekać na przestrzeń nad głową, ale problem szybko znika - wystarczy zmienić kąt pochylenia oparć kanapy. Samo wnętrze - oprócz przestronności - jest funkcjonalnie urządzone.

Dużą pojemność oferuje także bagażnik, który pomieści 520 litrów (po złożeniu oparcia tylnej kanapy przestrzeń wzrośnie do 1300 litrów). Plusem jest łatwa dostępność z bardzo wysoko otwieraną klapą, a także foremność kufra. Drugi z bagażników, a w zasadzie schowek na kable, zlokalizowany jest pod maską. W tylnonapędowych egzemplarzach jego pojemność wynosi 52 litry, natomiast w wersji z napędem na wszystkie koła - 20 litrów.

Więcej artykułów o autach elektrycznych



  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Kia EV6 prezentuje się naprawdę atrakcyjnie i nowocześnie. Szczególnie gdy spotkacie to auto na ulicy. W moim odczuciu na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach. Projektanci stanęli na wysokości zadania i stworzyli spory crossover, zachowując przy tym zgrabne proporcje z dynamicznymi i sportowymi rysami.

Bardzo interesujący pas przedni z potężną maską i nowo nakreślonym grillem, ogromne koła, wysuwane klamki, nietypowy kształt lusterek bocznych, zadziorny spojler i... ten tył. Tył tego auta to prawdziwy stylistyczny majstersztyk. Rzadko to właśnie pas tylny jest znakiem rozpoznawczym samochodu, a tak jest w przypadku EV6. Świetlna listwa, rozciągająca się niemal od koła do koła, wygląda rewelacyjnie. A do tego w ciekawy sposób łączy się w jedną całość z listwą biegnącą wzdłuż dolnej krawędzi drzwi.

  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Kia EV6 dostępna jest w czterech wersjach: EV6, EV6 Plus, EV6 GT Line i EV6 GT. Warianty różnią się mocami silników, rodzajami napędu, zasięgami, wyposażeniem i oczywiście cenami. "Elektryk" oferowany jest z jednym silnikiem elektrycznym zlokalizowanym przy tylnej osi (napęd RWD) albo z dwiema jednostkami przy obu osiach (AWD).

Dostępne moce silników to: 170 (350 Nm), 229 (350 Nm), 325 (605 Nm) i 585 KM (740 Nm). Dwie pierwsze opcje oferowane są z napędem na tylną oś, natomiast pozostałe dwie z napędem na wszystkie koła. Topowa wersja GT od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.

Silniki zostały zestrojone z przekładnią redukcyjną o stałym przełożeniu (sterowanie elektryczne typu "shift by wire").

Dostępne są również dwie pojemności baterii litowo-jonowo-polimerowej: 58 kWh i 77,4 kWh. Oferowane napięcie ładowania to nawet 800 V, dzięki czemu napełnienie baterii od 10 do 80 proc. zajmuje jedynie 18 min (100 km zasięgu ładuje się w 4,5 min).

Zasięg oczywiście zależy od kilku czynników. Najbardziej wydajna jest wersja z większą baterią i napędem wyłącznie na tylną oś. Według producenta EV6 w takiej konfiguracji jest w stanie przejechać ponad 500 km na jednym ładowaniu. Mniejsza pojemność baterii pozwala na pokonanie ponad 350 km na pełnej baterii.

EV6 oferuje sześć stopni rekuperacji, czyli odzyskiwania energii. Siłę rekuperacji wyznacza kierowca przy pomocy łopatek znajdujących się za kołem kierownicy. W zasadzie przy najwyższym poziomie auto jest w stanie wyhamować do zera, natomiast na najniższym EV6 "żegluje".

Ważący ponad 2 tony crossover (w wersji RWD jest o 100 kg lżejszy) prowadzi się naprawdę dobrze. EV6 pomimo dużej masy bardzo zwinnie zachowuje się w zakrętach. Dość sztywno zestrojony "elektryk" lubi sportowo się prowadzić, a jednocześnie oferuje komfortowe podróżowanie. W trybie sportowym auto staje się bardzo drapieżne.

Zaglądamy do nowoczesnego wnętrza EV6, które przypomina nieco to z BMW iX. Tu również zastosowano zakrzywiony panel z dwoma ekranami (wirtualne zegary i ekran multimedialny). Każdy z nich mierzy ponad 12 cali. W EV6 również występuje "lewitująca" konsola środkowa z charakterystycznym przyciskiem do uruchomiana pojazdu skierowanym ku kierowcy. Do obsługi systemu multimedialnego trzeba się przyzwyczaić.

Kabina wykonana została z bardzo przyjemnych w dotyku, miękkich materiałów wysokiej jakości.

  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Cennik Kii EV6 startuje od kwoty 184 900 zł za bazową wersję. Topowy wariant GT to już wydatek rzędu 299 900 zł.

Co istotne, producent nakłada 7-letnią gwarancję na akumulator (bądź limit 150 tys. km). Producent gwarantuje minimum 70 proc. pojemności baterii na koniec okresu gwarancyjnego.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Kia JD Kulej.

Miejsca

Opinie (182) 1 zablokowana

  • Fajnie ze portfolio rośnie (3)

    tylko cenowo jeszcze poza moim zasięgiem. Tył samochodu to nie mój klimat. Ostatnie Kie spalinowe do mnie trafiały. X-Ceed , ProCeed. Tutaj troche brakuje ducha albo za dużo koreańskiego szaleństwa na tylnej klapie. Mimo wszystko , jak ktoś ma dom i fotowoltaike to jeszcze jeszcze :)

    • 23 3

    • (1)

      i jeszcze pracuje na nocki, żeby auto w dzień się ładowało z tej fotowoltaiki

      • 9 0

      • Od marca możesz odebrać np. w pracy prąd produkowany w domu

        • 0 0

    • Ale to ciagle KIA...Mechanicy je bardzo lubia.

      • 0 4

  • (1)

    Jakby kosztowała 68.900 zł to byłaby prawdziwym hitem hitów.

    • 28 4

    • no wiesz...

      dwutonowa pralka musi kosztować tyle co kosztuje. Na prawdę, warto.

      • 0 0

  • szok (17)

    rownie dobrze mogliby napisac zamien kawalerke na auto. Co to za ceny. ludzie nowe pokolenie juz tego kupowac nie bedzie a do tego w polsce jesli chodzi o stacje ładowania to wciaz bieda.

    • 70 9

    • Takie są ceny i kolejka chętnych. (16)

      Nie każdy bimba na etacie za 6 tys netto, ludzie zakładają firmy i mają 6 tys ale dziennie.

      • 14 30

      • w polsce zakladaja firmy :)? ? dobre...

        • 26 6

      • (12)

        Zgadzam się, ja od 3 roku życia wstawałem codziennie wcześniej niż moi rówieśnicy, pracowałem od najmłodszych lat, na początku w konsorcjum mojego ojca, a w wieku 16 lat wyszedłem na swoje. Dziś zarabiam ponad 1mln PLN miesięcznie. Jestem najlepszym przykładem, że wystarczy codziennie wcześniej wstawać, więcej pracować, dźwigać większy ciężar, a sukces stoi przed tobą otworem

        • 27 26

        • the bill

          • 19 3

        • (3)

          I jeszcze masz czas pisać głupie komentarze na trojmiasto.pl. Szacun.

          • 30 0

          • Nie musi... (2)

            ... pracować, to ma czas. Pieniądze po jakimś czasie same się namnażają. Za to Ty jesteś widać zaprzeczeniem tego, co opisywał bogaty kolega, bo komentujesz ze złością, zamiast w tym czasie popracować :) z wyprzedzeniem napiszę, że też już nie muszę pracować :)

            • 4 16

            • (1)

              Niby pracować nie musisz, ale nadal musisz się dowartościowywać pisaniem w necie. Czyli mimo pieniędzy, szczęśliwy w życiu nie jesteś. Gdybyś był, to swój czas poświęcałbyś tylko i wyłącznie temu co lubisz. Ale mało kto to zrozumie.

              • 7 0

              • daj spokój na necie to każdy może sobie tak pisać

                • 0 0

        • obudź się i posprzątaj kloca z wyra bo śmierdzi

          • 7 2

        • Ja tam wolę nie wchodzić w ten otwór... sukcesu

          • 5 0

        • Milion PLN miesiecznie? (3)

          jak na wczesne wstawanie juz od 3 roku zycia, to niewiele, he, he, he....

          • 7 0

          • W pierwszej pracy miałem 3,5 miliona miesięcznie. (2)

            Tak że ten milion mi nie imponuje.

            • 7 0

            • 7 milionów to na komunię zebrałem (1)

              • 8 0

              • ja też

                potem bezmyslnie wydałem część na radiomagnetofon za 260 tys. Do dziś go mam bo jeszcze mi się nie zamortyzował :D

                • 4 0

        • otworem to ty zarabiasz te miliony.......

          • 0 0

      • 6 tysięcy dziennie? chyba w dragach

        • 0 0

      • 6k dziennie to

        • 0 0

  • Nie (1)

    Samochody elektryczne, to przejściówka do samochodów z napędem wodorowym.

    • 11 10

    • pozyskiwanie wodoru jest bardzo drogie

      a produkuje się go z... gazu ziemnego!

      • 0 0

  • Każde auto elektryczne staje się hitem pobocza.... (4)

    .. jak nagle przywala -15 stopni i robi się koreczek na autostradzie.

    • 32 12

    • (1)

      Ale widziałeś jakiegoś na poboczu na autostradzie czy tak tylko piszesz co ci akurat do głowy przyjdzie?

      • 6 9

      • Niech jeszcze powie kiedy będzie te -15 stopni

        • 2 3

    • To dotyczy aut bez ogrzewania baterii te nowe maja ja wszystkie.wzime zasieg spada ale bez tragedii

      • 1 5

    • Baterie

      W danych producentów baterii są podane zakresy stosowania baterii litowych i jest tam od -20 stopni C do 50 stopni C. Są też baterie, które można stoswać od -50 stopni C do 70 stopni C.

      • 0 0

  • Hitem to będzie samochód gdzie produkcja i tankowanie nie będze degradowało środowiska (6)

    Na dziś wyprodukowanie samochodu elektrycznego jest tak samo niszczące środowisko jak zwykłego spaliniaka.
    Dodatkowo podniecanie się samochodem elektrycznym jest troche na wyrost gdyż w dalszym ciągu przygniatającą ilość prądu produkujemy z węgla. Więc czy benzyna czy olej czy ropa jeden pies.
    A na dokładkę skoro nasza miłościwie panująca władza PL uznała że stać nas na zapłacenie 200-400tyś za samochód dając ochłapy jako zachętę i akceptują wzrosty cen prądu na poziomie 50% to lada moment przejechanie kilometra na prądzie będzie droższe od benzyny. Kraj na głowie stoi i samochód elektryczny zda egzamin jak będzie refundowany zakup w 50% i ogólna dostępne darmowe tankowanie jak w Norwegii... A tak to nasza ukochana PL chce być świętsza od Papieża a za naszymi plecami wycina lasy na potęgę.
    A dla tych co uważają że w Polsce produkcja prądu do samochodów elektrycznych jest czystą energią to zachęcam do analizy w internecie ile węgla trzeba spalić na wyprodukowanie 1 kwh . I zdziwicie się że bilans jest taki sam jak przy użyciu benzyny i ropy:)

    • 32 8

    • Niemożliwe jest zbudowanie takiego samochodu który nie będzie degradował środowiska (2)

      Musiałbyś konno jeździć na oklep, bo nawet zbudowanie powozu to degradacja drzew. Produkcja elektryka i spalinówki prawdopodobnie rzeczywiście porównywalnie degraduje środowisko, ale jeśli chodzi o zasilanie to w spalinówce już nic więcej nie da się usprawnić, a energia elektryczna nie trująca środowiska jest w zasięgu ręki, a w zasadzie byłaby gdyby w końcu był u nas atom.

      • 4 2

      • GAZ (1)

        Poczytajcie o gazie, to jest ekologiczne paliwo. Prosty test, spalając gaz w kuchni nic się nie dzieje, spalając benzynę w niewielkiej ilości w małym pomieszczeniu zaraz byśmy się zatruli. I nie ma tutaj żadnych filtrów cząstek stałych..

        • 2 0

        • Kuchenki na beznynę też są, tu i tu musi działać wentylacja, więc nie pitol tu.

          • 0 0

    • Wybory

      Tak wybrałeś rządzących (statystycznie) to tak masz :) Nie poszliśmy do przodu tylko trochę cofnęliśmy się z węglem, więc będziemy płacić jeszcze przez długi czas... naród głupi po szkodzie.

      • 2 1

    • Już jest droższe, paczaj na ceny (1)

      W komercyjnych ładowarkach. Do darmowej postoisz w kolejce a i samo ładowanie trwa wolniej. Zimą spokojnie 50 PLN na 100 km.

      • 0 0

      • Jest zima i jeździmy z żoną za max 20zł/km naszymi elektrykami, tak że przestań pitolić.

        • 0 0

  • Hit (16)

    Nie bedzie hitem, za 300 tysięcy?? Chcemy mieć mniej smogu nad miastem czy nie? Nie dlugo odbieram diesla, zasieg 2 x wiekszy, gdy temo spadnie ponizej zera, zasieg pozostanie ten sam. Na razie dziekuje za elektryka.

    • 33 4

    • Niedługo to tym ropniakiem do miasta nie wjedziesz (9)

      • 7 12

      • nie wiem jak to chcą zrobić bo wszystkie dostawczaki to diesle (7)

        każdy sklep w centrum zaopatrywany jest przez pojazdy z takim zasilaniem

        • 7 2

        • (2)

          Pod ikeą stoją do wypożyczenia dostawczaki na prąd

          • 3 5

          • ale firmy przewozowe nie będą wypożyczać bo już mają swoje (1)

            z resztą ile ich tam jest? 5? Tu potrzeba tysięcy.

            • 2 1

            • Jeden stoi

              Starutki Renaut Zoe

              • 1 1

        • Po Gdańsku jeździ mnóstwo dostawczakow ma prąd (3)

          Nawet ja jestem zaskoczony ile ich jest z zieloną tablicą

          • 1 4

          • takie mnóstwo że może 1% (2)

            • 3 2

            • Dlatego z Kartuz na roboty będziecie mieli pks lub pkm (1)

              • 0 1

              • z Kartuz przyjeżdżają tu Passatami TDI

                prędzej będziesz wąchał ich spaliny niż zabronią dieslom wjazdu do miasta

                • 1 1

      • Bo po mieście się autem nie jezdzi

        • 0 4

    • up

      up

      • 0 1

    • weś wytnij odrazu fyrtl bo dyzel musi dymić

      • 1 1

    • (3)

      Za 10lat twoj disel nie dojedzie bez wymainy wtryskow itp do 300tys hehhe szrot

      • 1 5

      • za 10 lat za elektryka zapłacisz by ci go na złom przyjeli

        • 5 1

      • (1)

        Mój diesel CRDi ma 14 lat. Chodzi idealnie, DPF się nie zapycha, sprężarka również oryginalna. I daję głowę, że ten mój "szrot" będzie jeździł jeszcze długo po tym, jak w tych elektrycznych cackach baterie się wyeksploatują, a posiadaczom przyjdzie kupić nowe - za pół ceny auta. Szerokości!

        • 2 1

        • trochę przesadzasz, baterie po 10 latach będą miały połowę pojemności, a twój będzie miał wtedy 24 lata i rdza go zeżre. Nawet ci się nie opłaci go naprawiać. Silnik, owszem, pewnie będzie jeszcze działał.

          • 0 0

  • bardzo piękny i praktyczny (2)

    nie mam się co przyczepić do tego samochodu jakbym był bogaty to może bym kupił zasięg może dobry ale elektryki i tak muszą jeszcze przejść odpowiedni czas albo przynajmniej te sprzedawane w europie bo amerykańskie mają większy zasięg poprostu przejść odpowiedni czas by mieć odpowiedni zasięg z resztą kto robi codziennie 700 km

    • 3 11

    • zimową ptanocą Ci się rozładuje i co ? (1)

      • 2 0

      • Dlaczego miałby się rozładować? Nie jeździ się na oparach benzyny i nie jeździ się na resztkach prądu, jak ktoś tak robi to sam się prosił.

        • 0 0

  • nie widzę sensu elektryków w kraju, w którym podstawowym paliwem do uzyskania energii elektrycznej jest węgiel (3)

    samooszukiwanie level TVP

    • 29 9

    • (1)

      Różnica jest taka że smród i hałas powstają w strefie przemysłowej a nie na osiedlach

      • 5 2

      • w kraju w którym przeciętny wiek pojazdu to 13 lat, więc i wartość pojazdu niewielka, co wynika głównie z tego że jesteśmy uboższym społeczeństwem niż kraje zachodnie, elektryki nie przejdą bo chętnych na nie będzie niewielu. To nie Norwegia gdzie jest już zmierzch aut spalinowych ale spowodowany tylko tym że podatki nakładane na pojazdy elektryczne są niższe i elektryk wychodzi taniej niż auto spalinowe. Normalnie spalinówka jest tam 2x droższa niż u nas, a elektryki w tej samej cenie

        • 1 0

    • Pod każdym artykułem musi być jeden totalnie nawiedzony level borys budka.

      • 0 1

  • W zimę też trzeba uważać żeby się silnik nie rozładował jak akumulator ? (6)

    • 9 5

    • silnik (5)

      silnik się nie rozładuje ;), bateria może w skrajnym zimnie trochę, ale do zera to tylko wtedy jak jej zostawisz opary. poczytaj więcej, warto coś wiedzieć, nim się wypowiesz na tak szerokim forum

      • 0 1

      • bo nowy akumulator traci jakieś 50% co 3 dni stania na mrozie (4)

        a jak silnika nie ma to zostaje sama bateria, jak akumulator to też taka bateria, i nie trzeba wiele czytać żeby to zauważyć

        • 1 1

        • hmm (3)

          to jak ci Norwegowie je kupują? co za głupi ludzie, no popatrz. poczytałeś, czy sam wymyśliłeś?

          • 1 3

          • hmm a ci Niemcy dalej promują diesle

            co za głupi ludzie ...

            • 3 0

          • podczepię się pod wasz temat bo widzę że padło coś o Norwegach (1)

            Kumpel tam mieszka i też kupił elektryka. Pytam dlaczego to zrobiłeś. Wytłumaczył mi. Generalnie u nich z powodów podatkowych samochody są średnio 2 razy droższe niż w Polsce. No a właśnie elektryki są w tej samej cenie. Wychodzi na to że konkurencyjne spalinowe BMW jest droższe niż Tesla, albo Citroen e-spacetourer tańszy od spacetourera z dieslem. Do tego wiele darmowych ładowarek i parkowanie w Oslo za free. Tyle że z parkowania już się wycofali bo teraz 85% nowo nabytych aut to elektryki i znów brakuje miejsca :D Z darmowego ładowania też się chcą wycofać bo przecież nic nie jest darmowe, tylko płacone z podatków. I jeszcze jeden smaczek, cena prądu to 8,5 NOK czyli około 3,9zł za kWh :D :D :D gdzie ja z ostatniego rachunku mam 0,69zł brutto (niedługo pewnie 25% więcej ale to inna sprawa). Jak będą tyle płacić za ładowanie tych Tesl to im jazda wyjdzie dużo droższa niż spalinowcami. Ale to za jakiś czas.

            • 0 0

            • Prąd Norwedzy mają prawie za darmo (masa elektrowni wodnych), do tego pensje i ceny u nich duuuuużo wyższe

              Więc trudniej porównywać.

              • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest DPF?

 

Najczęściej czytane