- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (128 opinii)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (86 opinii)
- 4 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (72 opinie)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (132 opinie)
Elektryczna Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku
Piłkarskie emocje po środowym finale Ligi Europy w Gdańsku już opadły. Pozostały jednak te motoryzacyjne. Oficjalny partner UEFA, firma Kia Motors, przygotowała dla trójmiejskich fanów motoryzacji nie lada gratkę. Do najbliższego poniedziałku przy Forum Gdańsk można obejrzeć na żywo najnowszy, elektryczny model Kia EV6. W polskich salonach auto pojawi się dopiero w październiku.
Dla Kii jest to pierwszy rynkowy model, który jest dostępny wyłącznie w wersji na prąd. EV6 to crossover zbudowany na płycie dedykowanej autom elektrycznym - Electric-Global Modular Platform (E-GMP).
EV6 otwiera nowy rozdział koreańskiej marki. Według hucznych zapowiedzi Kii do 2026 roku powstanie łącznie 11 nowych modeli typu BEV (to samochód, który do napędu wykorzystuje wyłącznie energię elektryczną zmagazynowaną w bateriach), w tym siedem właśnie na płycie E-GMP.
Elektrycznego crossovera wyróżnia oryginalna, przykuwająca wzrok i nieco futurystyczna stylistyka. W oczy rzuca się pas tylny z listwą świateł rozciągającą się niemal od koła do koła. W EV6 zastosowano to, co ostatnimi czasy w motoryzacji stało się bardzo modne, czyli wysuwane klamki. W crossoverze debiutuje także nowe logo Kii.
Auto mierzy 4,68 m długości, a rozstaw osi to aż 2,9 m. A to oznacza, że we wnętrzu EV6 powinno być bardzo dużo wolnej przestrzeni. 490 litrów - tyle z kolei pojemności oferuje bagażnik z tyłu. W koreańskim "elektryku" jest też kufer przedni, który pomieści 20 lub 52 litry (wszystko zależy od wersji napędowej).
To, co najważniejsze, EV6 będzie dostępne w czterech wariantach mocy: 170 KM, 228 KM, 325 KM i 585 KM. Topowa wersja GT do "setki" przyspiesza w zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Dwie pierwsze opcje oferowane są z napędem wyłącznie na tylną oś, natomiast w dwóch pozostałych moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.
Najsłabszy wariant został wyposażony w baterię o pojemności 58 kWh, która zapewnia zasięg do 400 km. Natomiast trzy pozostałe opcje oferują większy akumulator o pojemności 77,4 kWh. Dzięki niemu na jednym ładowaniu EV6 może przejechać do 510 km (zasięg zależy od mocy silnika elektrycznego).
Auto już teraz można zamawiać u dealerów Kii. Cennik EV6 startuje od kwoty 179 900 zł. W tej cenie klient otrzyma elektryczną Kię w bazowej cenie ze 170-konnym silnikiem, baterią o pojemności 58 kWh, zasięgiem do 400 km i napędem na tył.
EV6 pojawiło się w Gdańsku w środę, w dniu finału, w specjalnej przeszklonej ekspozycji. Kontener z egzemplarzem demonstracyjnym zniknie z terenu Forum Gdańsk w poniedziałek, 31 maja. Pierwsze dostawy EV6 do trójmiejskich salonów przewidziane są w październiku.
Trójmiejskie salony samochodowe
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-27 15:47
(3)
zaraz pojda kometarze ze te elektryki to takie nieekologiczne ale wszyscy chca nimi jezdzic a i spaliniarze je sprzedaja , troche to smutne ze traktuje sie potencjalnych klientow jak malpy , ten szklany kontener, troche zenujace
- 5 15
-
2021-05-31 22:50
(1)
Do szkoły podstawowej tam się dowiesz ile z 1kg węgla jest prądu a potem to zawodówki to się dowiesz jakie są straty przesyłowe w Polsce
- 0 0
-
2021-06-10 13:59
U mnie prąd pokonuje jakieś 10m z panelu do gniazdka, a na panele nie wysypałem nawet pół kilo węgla.
To że tkwisz w XIXw to akurat nie mój problem.- 0 0
-
2021-05-27 21:31
ja nie chcę bo mnie nie stać
trochę ponad 150 tysięcy to mnie kosztowały używane samochody od 2001. To jest całkowity koszt wszystkiego z paliwem i ich zakupem opłatami i naprawami.
- 4 0
-
2021-05-29 22:16
Napisze to co zawsze przy autach elektrycznych (2)
Hybrydy TAK jako układ wspomagający ale pełny elektryk na obecnym znanym rodzaju ogniw to nieporozumienie. Auto musi mieć zasięg 1kkm i mieć możliwość szybkiego kontynuowania jazdy. Realne zasięgi zima to pewnie jakieś 300km po mieście i to w pierwszych latach eksploatacji. Auto dla bogatych elektro naiwniaków
- 7 3
-
2021-05-30 19:06
(1)
Mnie tylko ciekawi ile zanieczyszczeń emituje elektryk w stosunku do spalinowych samochodów , chodzi o produkcje prądu
- 0 0
-
2021-06-10 13:56
W Polsce 624g CO2/kWh co przy średnim zużyciu 170W/km daje 107g CO2/km, przy czyn pamiętajmy że jesteśmy na szarym końcu jeśli chodzi o emisje przy produkcji energii, bo dla Niemiec emisja wyniosła by 51g CO2/km a dla Norwegii 5,1g CO2/km.
Pozdrawiamy węgiel szczególnie brunatny.- 0 0
-
2021-05-27 21:12
a te zasięgi przy żeglowaniu? (10)
bo jak ja żegluję prawie 2 tonowym espace to na baku ponad 1200 km.
- 7 7
-
2021-05-27 21:36
a jak myślicie za 10 lat ile będzie warte to auto? (3)
10 tysięcy czy trzeba będzie zapłacić 5000 za utylizację? Kto kupi stare auto z padniętą baterią wartą połowę nowego samochodu?
- 17 7
-
2021-05-28 13:34
jeśli w Priusie bateria ma 90% sprawności po 18 latach
i taki 10 latek potrafi kosztować 20-40 zależnie od stanu to chyba nie będzie tak źle. Mimo wszystko ekonomicznie te auta się słabo opłacają
- 1 0
-
2021-05-27 21:40
(1)
A kto kupi padnietego Passata z przebiegiem milion km? Polak
- 7 6
-
2021-05-27 21:52
Ludzie głupi nie są i liczyć potrafią
Jeżeli w tanim pasacie za 3tysiące musiał byś wymienić silnik i kupić do niego jedynie nowy fabryczny za 40 tysięcy to byś kupił?
- 7 2
-
2021-05-27 22:04
(5)
"(zasięg zależy od mocy silnika elektrycznego)". Otoz, zasieg auta elektrycznego zalezy od temperatury zewnetrznej i predkosci podrozowania. Ten zasieg podwany przez producenta to przy 25st C i predkosci maksymalnej 70km/h. Wszystko odbiegajace od tych zalozen powoduje, ze zasieg spada o 30%.
- 5 2
-
2021-05-28 14:56
Zasięg (2)
Zasięg zależy od wielu innych czynników. Program dynamiki, który wybierzesz, czy ruszasz z garażu, czy z podwórza, czy przyspieszasz nagle czy nie. Spalanie wygląda trochę inaczej jak w spalinowych. Jeżeli jeździsz po mieście to paradoksalnie mniej palisz, niż przy przysłowiowym 120kmh ze stałą prędkością, czyli odwrotnie. Z moich długich
Zasięg zależy od wielu innych czynników. Program dynamiki, który wybierzesz, czy ruszasz z garażu, czy z podwórza, czy przyspieszasz nagle czy nie. Spalanie wygląda trochę inaczej jak w spalinowych. Jeżeli jeździsz po mieście to paradoksalnie mniej palisz, niż przy przysłowiowym 120kmh ze stałą prędkością, czyli odwrotnie. Z moich długich doświadczeń wynika, że o ile nie ścigasz się z innymi i jeździsz zgodnie z przepisami lub lekko powyżej to latem można jak najbardziej uzyskać spalanie nominalne WLTP, Zimą minus 25%. Jeżeli będziesz cisnął, żeby zaraz się zatrzymać, to jak w spalinowym, nie spalisz 8 tylko 12l
- 1 0
-
2021-05-28 16:49
mam V8 biturbo jakieś pytania? (1)
Tak pali 18, ale ja tankuje 2 minuty, a nie pół dnia haha
- 4 3
-
2021-05-28 18:10
serwis
a potem na 3 dni na serwis haha
- 3 3
-
2021-05-28 14:49
I jazda na wczasy do Chorwacji będzie trwała tydzień, powrót drugi. A kiedy wypoczynek? (1)
Priusem jedziesz na dwie raty, jeżeli sam prowadzisz. Nie martwisz się o gniazdo do ładowania.
- 0 2
-
2021-05-28 18:09
Chorwacja
Ładowania mogą wyglądać przeróżnie, ale wersja przykładowa to pierwsze ładowanie ok 45min w okolicach Łodzi (normalnie też bym się zatrzymał na 10min żeby odsapnąć). Drugie ładowanie ok 45min w Okolicach Ostrawy (też bym się zatrzymał np na obiad, czas w sam raz). Trzecie ładowanie kawałek za Wiedniem ok 45 min (normalnie też bym odsapnął dłuższą
Ładowania mogą wyglądać przeróżnie, ale wersja przykładowa to pierwsze ładowanie ok 45min w okolicach Łodzi (normalnie też bym się zatrzymał na 10min żeby odsapnąć). Drugie ładowanie ok 45min w Okolicach Ostrawy (też bym się zatrzymał np na obiad, czas w sam raz). Trzecie ładowanie kawałek za Wiedniem ok 45 min (normalnie też bym odsapnął dłuższą chwilę, albo nawet hotel na noc bo po co się zarzynać?). Ostatnie ładowanie w okolicach Zagrzebia jeśli jedziesz na Istrię to wystarczy. W sumie jak na mój styl jazdy (130kmh w PL i 120kmh w innych krajach bo tyle dozwolone) to spalanie pozwoli spokojnie przejechać 300km w zakresie od 10-90% naładowania. W stosunku do aut spalinowych stracę max godzinę. Jakie to ma znaczenie? Oczywiście jeśli ktoś łamie przepisy i gna jak wariat to przyjedzie dużo szybciej ode mnie, ale rozumiem, że tego nie porównujemy, bo jazda na wakacje chyba powinna być zrównoważona, bo to czas relaksu. Jest coraz więcej ładowarek 100kW, a będzie jeszcze więcej i szybszych.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.