- 1 Mandat za rozmowę na parkingu (247 opinii)
- 2 Śnieg sparaliżował drogi w Trójmieście (125 opinii)
- 3 Ceny diesla w dół. Olej napędowy i benzyna kosztują niemal tyle samo (47 opinii)
- 4 Czy strażacy potrafią gasić "elektryki"? (185 opinii)
- 5 Kup sobie klasyka (47 opinii)
- 6 Miejsca parkingowe widmo w Sopocie (66 opinii)
Elektryczna Kia EV6 przedpremierowo w Gdańsku
Piłkarskie emocje po środowym finale Ligi Europy w Gdańsku już opadły. Pozostały jednak te motoryzacyjne. Oficjalny partner UEFA, firma Kia Motors, przygotowała dla trójmiejskich fanów motoryzacji nie lada gratkę. Do najbliższego poniedziałku przy Forum Gdańsk można obejrzeć na żywo najnowszy, elektryczny model Kia EV6. W polskich salonach auto pojawi się dopiero w październiku.
Dla Kii jest to pierwszy rynkowy model, który jest dostępny wyłącznie w wersji na prąd. EV6 to crossover zbudowany na płycie dedykowanej autom elektrycznym - Electric-Global Modular Platform (E-GMP).
EV6 otwiera nowy rozdział koreańskiej marki. Według hucznych zapowiedzi Kii do 2026 roku powstanie łącznie 11 nowych modeli typu BEV (to samochód, który do napędu wykorzystuje wyłącznie energię elektryczną zmagazynowaną w bateriach), w tym siedem właśnie na płycie E-GMP.
Elektrycznego crossovera wyróżnia oryginalna, przykuwająca wzrok i nieco futurystyczna stylistyka. W oczy rzuca się pas tylny z listwą świateł rozciągającą się niemal od koła do koła. W EV6 zastosowano to, co ostatnimi czasy w motoryzacji stało się bardzo modne, czyli wysuwane klamki. W crossoverze debiutuje także nowe logo Kii.
Auto mierzy 4,68 m długości, a rozstaw osi to aż 2,9 m. A to oznacza, że we wnętrzu EV6 powinno być bardzo dużo wolnej przestrzeni. 490 litrów - tyle z kolei pojemności oferuje bagażnik z tyłu. W koreańskim "elektryku" jest też kufer przedni, który pomieści 20 lub 52 litry (wszystko zależy od wersji napędowej).
To, co najważniejsze, EV6 będzie dostępne w czterech wariantach mocy: 170 KM, 228 KM, 325 KM i 585 KM. Topowa wersja GT do "setki" przyspiesza w zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Dwie pierwsze opcje oferowane są z napędem wyłącznie na tylną oś, natomiast w dwóch pozostałych moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.
Najsłabszy wariant został wyposażony w baterię o pojemności 58 kWh, która zapewnia zasięg do 400 km. Natomiast trzy pozostałe opcje oferują większy akumulator o pojemności 77,4 kWh. Dzięki niemu na jednym ładowaniu EV6 może przejechać do 510 km (zasięg zależy od mocy silnika elektrycznego).
Auto już teraz można zamawiać u dealerów Kii. Cennik EV6 startuje od kwoty 179 900 zł. W tej cenie klient otrzyma elektryczną Kię w bazowej cenie ze 170-konnym silnikiem, baterią o pojemności 58 kWh, zasięgiem do 400 km i napędem na tył.
EV6 pojawiło się w Gdańsku w środę, w dniu finału, w specjalnej przeszklonej ekspozycji. Kontener z egzemplarzem demonstracyjnym zniknie z terenu Forum Gdańsk w poniedziałek, 31 maja. Pierwsze dostawy EV6 do trójmiejskich salonów przewidziane są w październiku.
Trójmiejskie salony samochodowe
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-27 15:47
(3)
zaraz pojda kometarze ze te elektryki to takie nieekologiczne ale wszyscy chca nimi jezdzic a i spaliniarze je sprzedaja , troche to smutne ze traktuje sie potencjalnych klientow jak malpy , ten szklany kontener, troche zenujace
- 5 15
-
2021-05-27 21:31
ja nie chcę bo mnie nie stać
trochę ponad 150 tysięcy to mnie kosztowały używane samochody od 2001. To jest całkowity koszt wszystkiego z paliwem i ich zakupem opłatami i naprawami.
- 4 0
-
2021-05-31 22:50
(1)
Do szkoły podstawowej tam się dowiesz ile z 1kg węgla jest prądu a potem to zawodówki to się dowiesz jakie są straty przesyłowe w Polsce
- 0 0
-
2021-06-10 13:59
U mnie prąd pokonuje jakieś 10m z panelu do gniazdka, a na panele nie wysypałem nawet pół kilo węgla.
To że tkwisz w XIXw to akurat nie mój problem.- 0 0
-
2021-05-29 22:16
Napisze to co zawsze przy autach elektrycznych (2)
Hybrydy TAK jako układ wspomagający ale pełny elektryk na obecnym znanym rodzaju ogniw to nieporozumienie. Auto musi mieć zasięg 1kkm i mieć możliwość szybkiego kontynuowania jazdy. Realne zasięgi zima to pewnie jakieś 300km po mieście i to w pierwszych latach eksploatacji. Auto dla bogatych elektro naiwniaków
- 7 3
-
2021-05-30 19:06
(1)
Mnie tylko ciekawi ile zanieczyszczeń emituje elektryk w stosunku do spalinowych samochodów , chodzi o produkcje prądu
- 0 0
-
2021-06-10 13:56
W Polsce 624g CO2/kWh co przy średnim zużyciu 170W/km daje 107g CO2/km, przy czyn pamiętajmy że jesteśmy na szarym końcu jeśli chodzi o emisje przy produkcji energii, bo dla Niemiec emisja wyniosła by 51g CO2/km a dla Norwegii 5,1g CO2/km.
Pozdrawiamy węgiel szczególnie brunatny.- 0 0
-
2021-05-27 15:31
Korea i USA (11)
Też uważam, że wszyscy uciekają Niemcom w autach nowej generacji. Kolanem dociska ich jeszcze dodatkowo ich własna struktura handlowa, która nie rozumie, że czasy się zmieniają i wierzy, że serwisy będą jeszcze długo zarabiać na przeglądach aut spalinowych. Niemcy nie wiedzą jak sprzedawać elektryki, dlatego nie zrobią aut lepszych od Tesli, Kii, Hyundaia i tym podobnych. Zwyczajnie stoją w rozkroku.
- 31 5
-
2021-05-28 06:49
(2)
Wszyscy to uciekli nam. Wiele lat temu....
- 8 0
-
2021-05-28 09:08
dokładnie, nawet Czechy sa mentalnie 100 lat przed nami (1)
- 5 4
-
2021-05-28 17:26
Za to nasze kartofle są 200 lat przed knedlami !
- 3 1
-
2021-05-28 13:28
Odp. (1)
Pan nie wie co pisze.
- 1 1
-
2021-05-28 14:46
Myślę, że wiem
Mam auto elektryczne długi czas. Wiem, jak dilerzy "dbają" i zabiegają o ich sprzedaż. Wiem, że auta elektryczne to brak wizyt w serwisie i brak wydatków związanych z mechanicznymi układami, hamulcami itd. Pewnie, że im to nie na rękę, ale zamiast zrozumieć, że świat się zmienia, próbują go zatrzymać, na co nie mają wpływu.
- 3 2
-
2021-05-28 13:29
elektryki to rosnąca grupa, ale póki co to jeszcze margines (3)
Niemcy się z czasem dostosują.
- 2 0
-
2021-05-28 16:51
elektryk na autostradzie z butem w podłodze (1)
przejedzie 100km
- 3 1
-
2021-05-28 17:25
Nie jest aż tak źle ! Zrobisz lekko 130 km !
- 2 1
-
2021-05-28 17:25
To prawda. Jak postawisz taką Kię Niro ev i zaczniesz podlewać urośnie ona do wersji EV6 !
Sprawdzone ! Polecam !
- 0 0
-
2021-05-29 20:14
Bredzisz Kia, Hyundai robią sprzedaż na spalinowych - reszta to dodatki, wizerunek
zobacz na cenę - widzisz w PL duży rynek klientów, którzy wydadzą taką kasę na nie do końca sprawdzoną technologię, bez sieci zasilającej? Ogarnij się trochę, to jest biznes.
- 0 0
-
2021-06-07 19:50
Co ty wiesz o Niemczech?
Ich rozkrok to dla nas nieosiągalne marzenie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.