• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Skoda Enyaq iV już w Trójmieście

Michał Jelionek
25 maja 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Elektryczna Skoda Enyaq iV dostępna jest w trójmiejskich salonach. Elektryczna Skoda Enyaq iV dostępna jest w trójmiejskich salonach.

W trójmiejskich salonach Skody zadebiutował elektryczny model Enyaq iV. Przestronny SUV oferuje naprawdę spory zasięg na jednym ładowaniu, a jego cennik dla wersji z mniejszą baterią rozpoczyna się od 182 300 zł. Za większy zasięg trzeba dopłacić blisko 30 tys. zł.



Czy podoba ci się elektryczna Skoda?

Debiutujący na polskim rynku "elektryk" Skody to brat bliźniak Volkswagena ID.4. SUV na prąd dostępny jest w dwóch wersjach pojemności akumulatora, które oznaczone są liczbami 60 i 80.

Pierwsza z nich została wyposażona w baterię o pojemności 62 kWh (58 kWh netto), a druga - 82 kWh (77 kWh netto). Podczas jazdy testowej pod lupę wzięliśmy pojemniejszy i mocniejszy wariant.

Elektryczna Skoda Enyaq iV. Elektryczna Skoda Enyaq iV.
Skoda Enyaq iV 80 według informacji producenta jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu nawet do 536 km. Oczywiście na wartości przedstawione przez WLTP należy brać poprawkę. Realnie do osiągnięcia zasięg jest zazwyczaj niższy, choć w przypadku Enyaqa można być pozytywnie zaskoczonym.

Podczas krótkiej jazdy testowej po przejechaniu 64 km z całkowitego zasięgu ubyły zaledwie 42 km. Średnie zużycie prądu wyniosło 16,4 kWh - a to rewelacyjny wynik. Gdybym z takim "spalaniem" wyczerpał całą baterię, to jak nietrudno policzyć, przejechałbym na jednym ładowaniu około 500 km.

Elektryczna Skoda Enyaq iV. Elektryczna Skoda Enyaq iV.
Fakt, jazda odbywała się głównie w trybie miejskim. Przy prędkościach autostradowych z dostępnego zasięgu zniknęłoby zdecydowanie więcej kilometrów. Wynik jednak napawa optymizmem. Moim zdaniem, przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym, z uruchomioną klimatyzacją i radiem, Enyaq iV jest w stanie przejechać ponad 400 km na jednym ładowaniu.

Dodam tylko, że zgodnie z danymi WLTP mniejszy wariant (60) na pełnej baterii może pokonać do 412 km.

Elektryczna Skoda Enyaq iV. Elektryczna Skoda Enyaq iV.
Ile trwa ładowanie elektrycznej Skody? Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC (prąd stały) o mocy 125 kW uzupełnienie baterii od 5 do 80 proc. trwa niespełna 40 minut. Podczas korzystania z dedykowanego wallboxa o mocy 11 kW ładowanie akumulatora potrwa do 8 godzin. Natomiast użycie konwencjonalnego domowego gniazda elektrycznego 230 V wiąże się z kilkunastogodzinnym ładowaniem.

Więcej artykułów na temat aut elektrycznych



Elektryczna Skoda Enyaq iV. Elektryczna Skoda Enyaq iV.
Skoda Enyaq iV w wersji 80 napędzana jest silnikiem elektrycznym generującym moc 204 KM i 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Słabsza wersja oferuje taki sam moment obrotowy, ale moc jest mniejsza o 25 KM. Przyspieszenie "80" od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 s (wersja 60 jest o 0,2 s wolniejsza). Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Co istotne, moment obrotowy w Skodzie Enyaq przekazywany jest wyłącznie na tylną oś.

Kierowca do wyboru ma w sumie pięć trybów jazdy: ekonomiczny, komfortowy, normalny, sportowy i indywidualny.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
Bardzo mocnym argumentem przemawiającym za zakupem elektrycznej Skody jest przestronność, szczególnie w drugim rzędzie. I rzeczywiście, we wnętrzu nie można narzekać na brak wolnej przestrzeni. Także w bagażniku, który oferuje 585 litrów pojemności.

Wyglądający trochę jak minivan Enyaq mierzy 4649 mm długości (rozstaw osi - 2765 mm), 2147 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Samą stylistykę pierwszego elektrycznego SUV-a Skody trzeba uznać za udaną, przyjemną dla oka. Całość pięknie uzupełniają olbrzymie, 21-calowe felgi.

  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
Kolejnym niewątpliwym atutem Skody Enyaq jest wyciszenie wnętrza. Sama kabina została wykończona materiałami z naprawdę niezłej jakości. Co ciekawe, w modelu Enyaq premierowo pojawiła się opcja Design Selections, która daje klientom do wyboru kilka kompozycji wnętrza (loft, lodge, lounge, ecoSuite i suite soul). Dostępna kolorystyka i materiały inspirowane były nowoczesnymi przestrzeniami życia codziennego. Projektanci wykorzystali materiały naturalne, pochodzące z recyklingu.

W kabinie panuje raczej minimalizm połączony z praktycznością. W oczy rzuca się przede wszystkim duży, 13-calowy ekran multimedialny wysokiej rozdzielczości. Tak dużego wyświetlacza nie ma w żadnej innej Skodzie. Ekran można obsługiwać przy pomocy dotyku, suwaka dotykowego, gestów dotykowych multi-touch i ruchów dłoni. Mało tego, urządzeniem można sterować przy użyciu cyfrowego asystenta głosowego Laura. Pokładowy pomocnik rozumie 15 języków, a w 6 z nich rozpoznaje płynnie wypowiadanie zdania. Oczywiście nasze centrum rozrywki jest kompatybilne z technologiami SmartLink, Android Auto, Apple CarPlay i MirrorLink.

Przed oczami kierowcy znajduje się kolejny ekran o przekątnej 5,3 cala, który pełni funkcję wirtualnych zegarów.

  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
  • Elektryczna Skoda Enyaq iV.
Zdecydowanie największym minusem Skody Enyaq iV jest jej cennik. Ceny wersji z mocniejszym silnikiem i większą pojemnością baterii startują od kwoty 211 700 zł. To dość dużo. Natomiast za "60" trzeba zapłacić co najmniej 182 300 zł.

Chcąc dorzucić do swojej konfiguracji dodatkowe gadżety i rozwiązania, trzeba się liczyć, że cena wyraźnie podskoczy. Na liście wyposażenia opcjonalnego są m.in. pompa ciepła (dopłata 5700 zł), boczne poduszki bezpieczeństwa z tyłu (1900 zł), dach panoramiczny (4700 zł), przygotowanie pod hak (950 zł) i sam hak (4400 zł), reflektory Full LED Matrix (6350 zł) czy możliwość ładowania prądem stałym do 125 kW (2500 zł).

Elektryczna Skoda Enyaq iV. Elektryczna Skoda Enyaq iV.
Na sam koniec dodajmy, że w dniach 28-29 maja we wszystkich salonach Skody Plichta odbędą się dni otwarte modelu Enyaq iV (standardowe godziny otwarcia salonów). Będzie to doskonała okazja dla osób zainteresowanych, żeby odbyć jazdę testową "elektrykiem". Auta będą dostępne w różnych konfiguracjach.

Auto do jazd testowych użyczył dealer Skoda Plichta. Sesja zdjęciowa odbyła się dzięki uprzejmości przedstawicieli Galerii Metropolia.

Miejsca

Opinie (62) 3 zablokowane

  • (7)

    Super ale gdzie mam to ładować?

    • 11 1

    • W garażu. (1)

      Tak jak się tankowało pierwsze samochody :)

      • 3 1

      • Pierwsze samochody to się tankowało w aptece.

        • 6 0

    • u eko-rotszylda w ogródku

      • 1 0

    • w ładowni

      • 0 0

    • U Sabriny vel Akumulator, cała dzielnia ją ładuje.

      • 1 0

    • Tylko w Gdańsku w ciagu roku ma powstac na ulicach miasta 500 ładowarek informacje z UMGdańsk

      • 0 0

    • U obajtka

      • 1 0

  • (4)

    Widać mariaż Skody z Vw wyszedł na dobre a nie jak Polakom FSO z Daewoo. Póki co wkrótce milion elektrycznych samochodów zaleje nasze ulice

    • 12 4

    • Akurat mimo że nasi krajnie paprają dużo rzeczy, tak tutaj nie ma ich winy (3)

      W tamtych czasach daewoo było idealnym inwestorem strategicznym, o wiele większym konsorcjum niż Vw. Daewoo posiadało kilka stoczni, fabryki elektroniki, a nawet przejeli segment zbrojeniowy dla korei, oraz produkowali części promów do koreańskiego programu kosmicznego.
      Nikt nie mógł przewidzieć gigantycznego kryzysu na azjatyckich rynkach. Do tego zarząd daewoo był zbyt pewny siebie, dlatego mimo kryzysu otwierał kolejne oddziały podczas gdy np. LG oraz Samsung zwalniali ludzi żeby przetrwać. No i się rypło. Polonez nie był technicznym szczytem marzeń, ale dzięki jego cenie sprzedawał się świetnie i do tego był naszym hitem eksportowym (za granicę poplynęło 230 000 egzemplarzy). Do dziś w polskich klubach FSO pojawiają się.. Egipcjanie którzy odziedziczyli te dziwne auta po rodzicach.

      • 5 1

      • (1)

        Przestań...
        Polonez to było g...o, a eksportowali to do krajów 3 świata... Tak, wiem na zachód też, ale prawie nikt tam tego nie kupował...chyba, że jako pierwsze auto co by wytrzymało rok, dwa.
        Dełu dobry wybór? Hehehe przecież te ich samochody to też g....o jak Polonez na tamte czasy

        • 1 6

        • Daewoo w tamtych czasach było jak Hyundai czy Kia

          bardzo podobna jakość. Chyba już zapomniałeś jak te dwie marki wtedy wyglądały. Były to auta budżetowe, ale nie były złe. Polonez to się zgodzę. Niezły był w latach 80, potem mocno odstawał od aut zachodnich.

          • 4 0

      • zgodzę się że to był świetny inwestor, ale czy było większy od VW, nie sądzę, porównywalny wielkościowo

        mimo że Daewoo miało bardziej zdywersyfikowaną produkcję to pod względem produkcji samochodów nie mogli się równać z VW w żadnym momencie, a to ten segment wymagał najwięcej pracowników. Segmentu zbrojeniowego nigdy nie przejęli, tutaj brylował zawsze Hyundai. Najwięcej robili w elektro i AGD. Tu im trzeba oddać.

        • 3 0

  • Nasz polonez lepszy!

    • 4 2

  • Fajny (1)

    Najlepsza Skoda w histori

    • 3 9

    • Najlepsza Skoda w historii to 135R. No może jeszcze Favoritka, bo przełomowa.

      • 1 0

  • ładnie wyszła, może troche bułowata ale ładna

    niby miała wyglądać jak SUV ale zawieszona nisko jak Octavia. Tak jak napisali, wygląda jak minivan. Pewnie sporo miejsca pod podłogą zajmują akumulatory

    • 3 1

  • Pytanie, czy autor zdjęć może wyjaśnić, co chciał pokazać

    na zdjęciach z rozmazaną kierownicą na pierwszym planie, na drugim z fragmentem fotela, albo majaczącym w ciemności przyciskiem ?

    • 7 4

  • (3)

    Nie wiem jaki jest sens wielkiego elektrycznego suwa. W trasę się nie nadaje, a do miasta za duży.

    • 15 1

    • Grunt by sąsiedzi widzieli, że mam elektryka.

      • 2 0

    • (1)

      Też nie bardzo to czaję. Jakbym potrzebował suva to kupiłbym jakiegoś diesla, a do miasta wolałbym hybrydowego yarisa. Tu połączenie jest zupełnie nietrafione

      • 3 0

      • to prawda, aczkolwiek ...

        w droższych autach cena elektryczności tonie w ogólnej cenie samochodu. Może skoda to jeszcze nie ten poziom, ale przy tej ogólnej cenie całkiem całkiem to ukryli

        • 1 0

  • Dajcie spokoj z tymi elektrykami

    Ani to eco,ani ekonomiczne, maly zasieg!!!!!!!! do miasta tak, ale ne za taka kase!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Za male tablety, czekam nna wyswietlacze 32 cale!!!!!!!!! i conajmiej 4

    • 18 3

  • Kolejny drogi potworek bardziej do zabawy niż praktycznego użytku

    Eh, ciekawe kiedy polskie oddziały znanych dealerów zorientują się że u nas to nie przejdzie.

    • 11 2

  • (9)

    Cała akcja z autami elektrycznymi pod płaszczykiem ekologii to jedno wielkie kłamstwo.
    1. Auto elektryczne konstrukcyjnie jest bez porównania prostsze niż spalinowe - płacisz jednak za nie więcej.
    2. Jest ogromny problem z utylizacją baterii, a ich produkcja jest tak szkodliwa dla środowiska, że szkoda gadać
    3. W warunkach Polskich gdzie prąd w większości uzyskuje się z węgla - promowanie pojazdów elektrycznych ma się nijak do ekologii
    4. Szukanie ładowarek, brudzenie się kablami - rozwijanie/zwijanie/chowanie/podłączanie, czas potrzebny na ładowanie - nawet mi się nie chce o tym myśleć i tego robić.
    5. Ruch samochodowy odpowiada za kilka procent CO2...

    To jest jakiś błędny kierunek i zdecydowanie bardziej wolę wybrać (na dziś) auto spalinowe niż pseudo eko w pełni elektryczne coś co utrudnia życie - ostatecznie jakąś hybrydę.

    • 23 2

    • Z tymi kilkoma % to przesadziłeś (6)

      99% zanieczyszczeń w powietrzu to przemysł, piece i statki. Transport cywilny to gdzieś poniżej 1%.

      • 7 0

      • (3)

        Tak przesadziłem - masz rację to ,,aż 1%" a z samochodu osobowego robi się głównego winowajcę.

        • 6 0

        • Pomyśł... (2)

          ...teraz ile powierzchni kuli ziemskiej zajmują miasta i autostrady. Wtedy pomyśl ile punktowo ten światowy 1% znaczy.
          1. Efekt skali. Większa produkcja niższy koszt. Normalna ekonomia. Zaraz będzie taniej.
          2. Już teraz na początku nie ma problemu. Odzysk na poziomie 95%. A to początek.
          3. To prawda ale w Polsce. To nie wina elektryków tylko naszych rządzących. Wystarczy mieć fotowoltaikę.
          4. Przez 3 lata może 2x kabel wyciągałem. Każda poważna ładowarka ma kable. Jak nie masz garażu to jeszcze za wcześnie na elektryka.
          5. Tak jak pisałem. W skali masz rację, punktowo się mylisz

          • 0 5

          • (1)

            Pozwolę jednak nie zgodzić się z kilkoma sprawami.
            1. Efekt skali - tu nie ma akurat nic do rzeczy. Poziom skomplikowania technicznego, wysiłek materiałowy, technologia - jest bez porównania prostsza i tańsza niż dzisiejsze zaawansowane silniki spalinowe. Producenci aut znaleźli nową modną niszę na której można generować wysoką marżę. Jeśli nawet zaraz będzie taniej - to w takim razie po co przepłacać już dziś i generować sobie całą masę problemów.
            W zasadzie gdyby zrobić krok wstecz... i zamiast wprowadzania nowych modeli lub liftingu w autach co 2-3 lata i poprzez nachalny marketing sugerować konsumentom by ciągle kupowali nowy samochód - przy jednoczesnej produkcji według dawnej filozofii (długa żywotność i używanie przez jednego właściciela ponad 10 lat) - to mielibyśmy znacznie lepszy efekt dla środowiska niż wprowadzanie nowej technologii, która tylko pozornie jest czysta, a tak naprawdę znacznie bardziej brudna i toksyczna.

            2. Nie wiem skąd dane o 95% odzysku - proszę poczytać o setkach porzuconych miejskich autach elektrycznych których nikt nie chce i nikt nie chce zutylizować.

            3. Co do rządzących - pełna zgoda. Co do OZE także - z jednym wszakże warunkiem... najpierw to miejmy, a później wykorzystajmy

            4. Zapewne wynika to z tego, że przemieszcza się Pan na niewielkich odległościach - a jak z wyjazdem np. na mazury, w góry, wyjazdem biznesowym do innego miasta. Jeśli porusza się Pan w obrębie miejsca zamieszkania to znacznie bardziej ekologicznym rozwiązaniem jest komunikacja zbiorowa.
            Co do garażu tak się składa, że mam ich kilka - w tym dwa nowe mieszkania oddane do użytku w tym roku w nazwijmy to centrach miast. Na żadnym z tych miejsc parkingowych nie ma przyłączy do ładowania aut.

            5. Punktowo nie można rozpatrywać skażenia powietrza. W zasadzie proszę punktowo rozpatrzeć proces produkcji ogniw i wpływ na środowisko. Proszę zobaczyć także jak sama w sobie Europa jest czysta. To nie tu jest główna produkcja szkodliwych gazów.

            • 5 0

            • linki

              wysłałem kilka linków na poparcie słów, nie wiem, czemu post został zdjęty. proszę wygooglować.

              • 0 0

      • Krowy robią dużo gazu

        • 1 0

      • Z tego co się orientuje to wiekszy problem jest z tlenkami azotu (Nox) niż z CO2

        • 0 0

    • Tak jasne dzbane :) Obojetnie ile jeszcze wyposisz tej totalnej głupoty nikogo ona nie obchodzi. (1)

      Cały świat przestawia się na samochody elektryczne i tak właśnie będzie.Ale ty jesteś dzbanie mądrzejszy bo jesteś z kręgu tych co twierdza ze ziemia jest płaska a Kopernik była kobietą i to wszystko to kłamstwo :)
      Tak spaliny balchoszrotów i to najbardziej widać w Trójmiescie sa największymi szkodnikami dla ludzi zatruwają nas praktycznie 24 na dobe.I niemoge się doczekać kiedy w końcu wprowadza strefy wolne od spalin i opłaty za jazde nimi w miescie!.

      • 0 6

      • Twój poziom dyskusji jest tak niski, jak poziom intelektualny - typowy dla "fb ameby", która nie potrafi pojąć złożoności zagadnień i widzi tylko "eko jest super". Najpierw miej jakąś głębszą wiedzę, coś zrozum, następnie wróć do rodziców po dobre wychowanie (dziś dzień mamy - więc pewnie warto o tym porozmawiać gdzie zostały popełnione błędy i jak je naprawić), wróć do szkoły podstawowej i poproś nauczycieli by jeszcze raz wytłumaczyli w jaki sposób prowadzi się dyskusję i jak kulturalnie oponować w rozmowie przedstawiając argumenty - po tym procesie wróć, przeproś i podyskutuj jak dorosły inteligentny człowiek.

        • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane