• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Skoda Enyaq teraz także w wersji Coupe

Michał Jelionek
6 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (81)
Skoda Enyaq Coupe Skoda Enyaq Coupe

W połowie 2021 r. w Trójmieście zadebiutowała elektryczna Skoda Enyaq iV. Teraz SUV na prąd doczekał się modniejszej wersji nadwozia - coupe.



Który Enyaq prezentuje się lepiej?

Blisko dwa lata temu miałem okazję przetestować debiutującą wówczas na rynku elektryczną Skodę Enyaq iV. I przyznam szczerze - to auto zrobiło na mnie spore wrażenie. Pod koniec ubiegłego roku do oferty Skody "wjechały" Enyaq Coupe i najbardziej drapieżna wersja RS (w obu nadwoziach).

Wersję Coupe, która dopiero niedawno pojawiła się po raz pierwszy w parku testowych aut Skody Plichta, najłatwiej oczywiście rozpoznać po charakterystycznej, dość wyraźnie opadającej linii dachu. To bardzo modny zabieg stosowany przez motoryzacyjnych projektantów od kilku lat. Takie nadwozie ma na celu nadać zadziorności, sportowego charakteru. I rzeczywiście, coś w tym jest. W szczególności gdy zestawimy obok siebie ten sam model w obu nadwoziach - standardowym SUV i coupe, właśnie.

Tak prezentuje się standardowa wersja Skody Enyaq iV. Tak prezentuje się standardowa wersja Skody Enyaq iV.
Czy ta zmiana w jakimkolwiek stopniu wpłynęła na użytkowanie tego auta? Tylko nieznacznie, bo pojemność bagażnika zmalała o 15 l - z 585 do 570 l. Co ciekawe, mimo opadającej linii dachu, przestrzeń nad głowami w drugim rzędzie nie uległa zmianie. To wciąż 990 mm od siedziska kanapy do dachu. Zatem wybór między standardowym nadwoziem a coupe to tylko i wyłącznie kwestia gustu.

Trzeba przyznać, że Skoda Enyaq Coupe prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Również po zmroku, głównie za sprawą podświetlenia Crystal Face w miejscu standardowej atrapy chłodnicy i interesującej grafiki świateł z tyłu. Ponadto gra świateł bardzo przyjemnie działa na "dzień dobry", czyli gdy zbliżamy się z kluczykiem do auta, a także na "do widzenia".

Elektryczna Skoda Enyaq iV już w Trójmieście Elektryczna Skoda Enyaq iV już w Trójmieście
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
Egzemplarz demonstracyjny to "80 Coupe", czyli tylnonapędowy "elektryk" z 204-konnym silnikiem elektrycznym (310 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,7 s (prędkość maksymalna - 160 km/h). Pierwsza "setka" (jakkolwiek to brzmi) nie robi wrażenia, ale - jak to w autach elektrycznych bywa - odejście od startu do 50 km/h jest naprawdę przyjemne. Pamiętajmy jednak, że ten samochód swoje waży - około 2,2 tys. kg.

Enyaq Coupe został wyposażony w baterię o pojemności 82 kWh. Według producenta SUV na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać nawet 535 km. Na papierze wygląda to imponująco. W rzeczywistości jest nieco gorzej. Fakt, podczas jazd testowych sporo czasu spędziłem na drogach ekspresowych i autostradach. Przy tych prędkościach auta elektryczne zdecydowanie szybciej "gubią zasięg".

  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe

Szczegółowy cennik i lista wyposażenia Skody Enyaq Coupe


Podczas jazd testowych średnie zużycie wyniosło 22,5 kWh na 100 km. Większe prędkości, niskie temperatury, korzystanie z wszystkich dobrodziejstw (ogrzewanie, radio itp.) zrobiły swoje. Gdyby taki apetyt na prąd utrzymał się dłużej, to cała bateria wystarczyłaby na przejechanie około 365 km.

Uważam jednak, że przy użytkowaniu Enyaqa Coupe na "wolniejszych" drogach, głównie w mieście, średnie zużycie energii oscylowałoby w granicach 18 kWh na 100 km, co pozwoliłoby przejechać na jednym ładowaniu już 450 km. A to już bardzo przyzwoity rezultat.

  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
Skoda Enyaq Coupe RS iV z zasięgiem ponad 500 km przedpremierowo w Gdańsku Skoda Enyaq Coupe RS iV z zasięgiem ponad 500 km przedpremierowo w Gdańsku
Elektryczny SUV oferowany jest w trzech wariantach wyposażenia: Sportline, Sportline Advanced i Sportline Maxx (nie uwzględniam wersji wyposażenia dla RS). Testowany egzemplarz to środkowy poziom. Wyposażenie tej wersji obejmuje m.in. wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, podgrzewaną przednią szybę, system audio marki Canton, podświetlany grill, oświetlenie Full LED z reflektorami Matrix, kamerę cofania, bezkluczykowy system obsługi auta, 13-calowy ekran centralny, indukcyjna ładowarka dla smartfonów czy panoramiczny dach.

  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
Jak opisałbym wnętrze Enyaqa Coupe? Minimalistyczne, wygodne, przestronne, z bardzo dobrej jakości materiałów. To, co dziś wielu kierowców bardzo sobie ceni, to fakt, że mamy pod ręką wszystko to, czego - siedząc w fotelu kierowcy - potrzebujemy. Bez tej masy niepotrzebnych ustrojstw.

Dużym plusem jest także przestronność kabiny. Zdecydowanie nikt nie powinien narzekać w tym aucie na brak miejsca, także w drugim rzędzie. I choć linia dachu opada znacznie, to - jak już wspomniałem na wstępie - nie jest to odczuwalne dla pasażerów.


Cennik elektrycznej Skody Enyaq Coupe (80) otwiera kwota 283 950 zł w wersji Sportline (to o blisko 10 tys. zł więcej od standardowego nadwozia Enyaqa). Testowany egzemplarz został skonfigurowany na 295 tys. zł. To bardzo dużo. Trzeba jasno napisać, że cena to zdecydowanie największy minus elektrycznej Skody. Ale - jak mawia popularne ostatnimi czasy powiedzenie: tanio... to już było.

Samochód do jazd testowych użyczył dealer Skoda Plichta.

  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe
  • Skoda Enyaq Coupe

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (81)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane