- 1 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (89 opinii)
- 2 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (225 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (15 opinii)
- 4 Ten kierowca musi kochać Jezusa (20 opinii)
- 5 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
- 6 Alkoholowa mapa Polski (73 opinie)
Volvo myśli przyszłościowo i stawia na elektryfikację swojej gamy modelowej. Pierwszym w pełni elektrycznym samochodem, który wzbogaci ofertę szwedzkiego producenta, będzie XC40 Recharge. Kompaktowy SUV wskazuje drogę, którą w najbliższych latach podążać będzie Volvo.
Pewne jest jedno: przyszłość Volvo jest elektryczna, a trójmiejski dealer Drywa w 100 proc. utożsamia się z tą filozofią. Producent podkreśla, że jego celem do 2025 roku jest zmniejszenie śladu węglowego przypadającego na każdy samochód o 40 proc. w porównaniu z rokiem 2018 oraz osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku.
W ciągu najbliższych pięciu lat Volvo planuje wprowadzić elektryczną odmianę każdego modelu z oferty. Szwedzi chcą, aby auta w pełni elektryczne stanowiły połowę sprzedaży koncernu już w 2025 roku. Drugą połowę będą stanowić hybrydy, które już teraz można obejrzeć i przetestować w salonie Volvo Drywa w Gdańsku.
Nazwa Recharge będzie zarezerwowana dla wszystkich aut ładowanych z gniazdka - modeli w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in.
Pierwszym w historii w pełni elektrycznym samochodem Volvo jest model XC40 Recharge. Premierowy "elektryk" zadebiutuje na rynku w drugiej połowie 2020 roku. Auto oferuje klientom wszystko to, czego mogą oczekiwać od nowoczesnego samochodu elektrycznego.
XC40 Recharge został wyposażony w dwie jednostki elektryczne generujące łączną moc aż 408 KM. Auto dzięki dwóm silnikom napędzane jest na wszystkie koła. Sprint do "setki" trwa 4,9 sekundy.
Elektryczny SUV na pełnej baterii jest w stanie przejechać nawet 400 km. Ładowanie do 80 proc. pojemności baterii trwa 40 minut, w przypadku skorzystania z szybkiej ładowarki CCS.
XC40 Recharge został zbudowany na kompaktowej modułowej architekturze Volvo (CMA), którą zaprojektowano z myślą o elektryfikacji. Akumulator jest zintegrowany z podłogą samochodu, dzięki czemu nie zabiera przestrzeni w kabinie czy bagażniku.
Co ciekawe, dzięki silnikom umieszczonym przy obu osiach miejsce pod maską zaadaptowano na dodatkowy bagażnik o pojemności 30 litrów. To nie dużo, ale zawsze coś.
XC40 Recharged to pierwszy samochód, w którym zadebiutuje najnowszy system Android stworzony przez Google. Nie jest to zwykły Android Auto - to system znacznie głębiej zintegrowany ze sterowaniem funkcjami auta.
Warto dodać, że Volvo planuje potroić moce produkcyjne swoich zelektryfikowanych modeli, aby sprostać zapotrzebowaniu. Firma pracuje także nad skróceniem czasu dostawy.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł