• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczne i hybrydowe Renault zaparkowały przy Forum Gdańsk

mJ
21 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Renault E-Tech Tour 2022. Renault E-Tech Tour 2022.

Renault pręży swoje muskuły i prezentuje gamę elektrycznych oraz hybrydowych modeli. Wydarzenie Renault E-Tech Tour 2022 zawitało do Trójmiasta, a dokładnie do Forum GdańskMapka. Auta będzie można oglądać do końca środy, 21 września.



Trwa polskie tournee elektrycznych i hybrydowych modeli Renault. Po Łodzi i Bydgoszczy kolejnym przystankiem na mapie Polski jest Gdańsk. Dwudniowe wydarzenie rozpoczęło się we wtorek, a zakończy się w środę.

Na miejscu przed Forum Gdańsk zaparkowało kilka ciekawych modeli francuskiego koncernu. To elektryczne: Megane E-Tech (zasięg do 450 km), Zoe E-Tech (do 395 km), Kangoo E-Tech (do 300 km) oraz dostawczy Master E-Tech (do 200 km), a także hybrydowe: Arkana E-Tech, Captur E-Tech i Clio E-tech.

Co istotne, w godz. od 14 do 20 można nie tylko oglądać zaparkowane samochody, ale i odbyć jazdy testowe wybranymi modelami. Na przejażdżkę można się zapisać na miejscu albo przez formularz na stronie.

Renault E-Tech Tour 2022. Renault E-Tech Tour 2022.
Największą atrakcją są jazdy próbne najnowszym, w 100 proc. elektrycznym modelem Renault Megane E-Tech. To kompaktowy samochód high-tech, pozwalający na nowo odkryć przyjemność z jazdy. Jest pierwszym modelem Renault "generacji 2.0", otwierającym nowy rozdział elektrycznej rewolucji rozpoczętej przez markę ponad 10 lat temu. Elektryczne Megane E-Tech to owoc zastosowania najnowszych technologii - został wyposażony w system inteligentnego ładowania, a docelowo będzie także mógł w razie potrzeby oddawać część energii do sieci, dzięki technologii vehicle-to-grid (V2G). To samochód połączony ze światem, zintegrowany zarówno z ekosystemem elektrycznym, jak i z cyfrowym ekosystemem użytkowników. Nowy Megane E-Tech elektryczny symbolizuje również początek zapowiadanego przez Renault mocnego powrotu do segmentu samochodów kompaktowych (segment C) - zachwalają organizatorzy.
Renault E-Tech Tour 2022. Renault E-Tech Tour 2022.
Na miejscu na odwiedzających czekają przedstawiciele marki Renault, którzy zapoznają gości z aspektami codziennego użytkowania samochodów z napędem elektrycznym, ich kosztami oraz szczegółami dotyczącymi uzyskania dopłat w ramach rządowego programu "Mój elektryk". Doradzą także, jak zainstalować domową stację ładowania oraz jak korzystać z publicznych stacji podczas dalszych podróży.

Przypomnijmy, że trójmiejskim przedstawicielem marki Renault jest Grupa Zdunek.

  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
  • Renault E-Tech Tour 2022.
mJ

Wydarzenia

Renault E-Tech Tour 2022

pokaz, dni otwarte

Miejsca

Opinie (51)

  • (7)

    A skąd prunt dla tych pseudo-samochodów, ciekaw jestem?

    • 29 2

    • Z fotowoltaiki. (4)

      W końcu samochód i tak 90% swojego życia spędza gnijąc na parkingu.

      • 6 6

      • W 2023 r. jazda na prądzie może opłacać się już tylko właścicielom instalacji fotowoltaicznych działających na starych zasadach (3)

        "Kto ma instalację fotowoltaiczną działającą na starych zasadach (tzn. za 1 kWh oddaną do sieci może w dowolnym momencie pobrać 0,8 kWh), ten jest w komfortowej sytuacji: jeśli uda mu się latem zaoszczędzić parę tysięcy kilowatogodzin, to prąd ten odbierze, ładując auto w nocy czy w dowolnej porze zimą, gdy panele fotowoltaiczne nie pracują. Na nowych zasadach to nie działa już tak dobrze. Prąd trzeba sprzedać tanio i kupić drożej. Zimą trzeba płacić za niemal 100 proc. zużycia. O jeździe za darmo, bo na prądzie, można zatem zapomnieć. Powstaje pytanie, czy to się w ogóle będzie opłacać. I w jakich warunkach."
        Za kilka lat wszyscy właściciele instalacji fotowoltaicznych, będą już mieli te nowe, gorsze warunki.

        • 12 2

        • Niekoniecznie, bo nowe zasady net-billing to loteria (1)

          Prąd się sprzedaje po hurtowych cenach rynkowych, ale kupuje po detalicznych z wszelakimi dopłatami, tarczami, zatwierdzane urzędowo po cenach niższych niż rynkowe. W takiej sytuacji jaką mamy dzisiaj net-billing może wygrywać z net-meteringiem.

          • 1 0

          • ładujesz prosto z solara w samochód

            tylko trzeba mieć dwa akumulatory albo dwa samochody. Jeden się ładuje.

            • 0 3

        • Za kilka lat wszyscy będą mieli nowe warunki? 15 lat to kilka?

          • 0 0

    • Prundu nie bedzie ake bedzuesz mogl go sobie parkowac jak te na obrazku

      • 4 1

    • jak chomiki będziemy biegać w takich kołach, żeby bogate jeździły

      • 3 2

  • Już teraz samochody elektryczne będą droższe w użytkowaniu niż większość spalinowych. Ze strony Auto świat. (8)

    "Przy limicie taniego prądu na poziomie 2000-2600 kWh na gospodarstwo domowe nie ma mowy, aby energii chronionej przed podwyżkami wystarczyło na ładowanie samochodu elektrycznego."
    "Właśnie wzrosły stawki na Superchargerach (SuC) Tesli do 2,65 zł za 1 kWh, dodatkowo użytkownik płaci 4 zł za każdą minutę "ponadnormatywnego" czasu ładowania. To i tak mniej niż w krajach Europy Zachodniej, gdzie 1 kWh na SuC kosztuje 0,7 euro, czyli ok. 3,30 zł. Portal Elektrowoz wylicza, że przy zużyciu energii na poziomie 20 kWh/100 km auto zużyje prądu za 53 zł, co jest równowartością 8,2 litra benzyny. Drogo!"
    "Tymczasem inni operatorzy ładowarek oficjalnie nie chcą straszyć, natomiast nieoficjalnie mówią o tym, że gdy skończą się aktualne kontrakty długoterminowe na dostawy energii elektrycznej, mogą być zmuszeni do podniesienia stawek za szybkie ładowanie do poziomu nawet 4 zł za 1 kWh."

    • 23 1

    • Paranoją jest pośrednie przymuszanie kierowców do zakupu samochodów elektrycznych, bez zapewnienia odpowiedniej liczby punktów (4)

      "Oto bowiem w miejscach, gdzie szybkie ładowarki są najbardziej potrzebne (w trasie, pomiędzy miastami, z dala od cywilizacji), zwyczajnie nie ma ich do czego podłączyć. Mogą działać z dużą mocą tylko wtedy, gdy w pobliżu postawi się ogromny magazyn energii, który w trybie ciągłym pobiera z sieci tyle energii, ile ta sieć może udźwignąć, a potem zapewnia ładowanie z mocą 100 czy 150 kW. Tyle że taka konstrukcja oznacza duże straty energii, ogromne nakłady inwestycyjne i duże koszty eksploatacji ładowarek wspieranych powerbankami wielkości budynku. Ktoś za to musi zapłacić."

      • 9 0

      • Heh - a teraz sobie wyobraź taki Władek czy Mielno (1)

        przyjedzie milion turystów z czego połowa "elektrykiem" - gdzie oni je tam niby naładują? Skończy się tak jak już się kończy podczas wielu imprez itp. - agregaty i generatory skąd tylko się da.
        Nikt nie będzie inwestował miliardów w sieć elektryczną np. Darłowa żeby można tam było jechać na sezon - a nawet jeśli to społeczeństwo nie udźwignie takich kosztów.

        • 9 2

        • Nie bedzie Mielna ani dlugich podrozy. Bedzie tak jak bylo w 60' latach, raz w roku pociagiem na wakacje.

          Najlepiej tam dokad ten pociag dochodzi. Ostatecznie jeszcze bedzie mozna kawalek dojechac elektrycznym busikiem :-)

          • 4 1

      • Moj sasiad kupil sobie wypasiona Tesle za ok.100k dol. Podlaczyl ladowanie do gniazdka w garazu i po calej nocy ladowania (1)

        doszlo do pozaru. Spalil sie garaz ze wszytkim co tam bylo+ Tesla i dwa garaze z znajdujace sie po obu stronach. Straty wielkie. Oczywiscie wlasciciel nie widzi swojej winy ( gniazdko w garazu pozwalalo na ladowanie max odkurzacza samochodowego) i teraz sadzi sie z Tesla bo chce odszkodowanie,ale czym sie sprawa skonczy to jeszcze nie wiadomo, narazie w 3 spalonych garazach jest prowadzone " sledztwo".

        • 3 4

        • Ale co to ma do samochodów elektrycznych?

          Gdyby podłączył dwie farelki po 1,8 kW każda to też by mu się zjarało.

          • 2 2

    • na starcie są droższe w utrzymaniu

      prąd nie jest za free. ale miejskie elektryczne jest 2x droższe od takiego samego spalinowego. ile muszę jeździć spalinowym, żeby przepalić jego cenę zakupu ?

      • 2 2

    • Ładowanie elektryka wyłącznie na stacjach się nie opłaca i nigdy nie opłacało (1)

      Elektryka w 90% przypadków się ładuje w domu w nocy, pozostałe 10% to dalekie wyjazdy. Elektryk jest dla tych, którzy mają gniazdko pod domem. Inaczej to nie ma sensu.

      • 2 0

      • Najbardziej oplaca sie ladowac w miejskiej latarni, tylko trudno podlaczyc.

        • 2 0

  • (6)

    No wyszło jaki to niewypał te elektryki
    Chodzi wyłacznie o biznes, a nie ekologię.
    Bo przecież nie można zrobić czegoś nawet w stylu golfa IV z ulepszonym silnikiem spalinowym (spalanie 4-5 litrów/100) w cenie około 50k.
    Jeździłoby to spokojnie 20 lat i obiketywnie byłoby bardziej ekologiczne...no ale nie byłoby z tego biznesu

    • 49 6

    • Pokaż mi samochód ktory w mieście pali 4-5l i nie ma silnika elektrycznego :D (4)

      • 3 20

      • Lupo 1,2 TDI
        Do tego napisałem ulepszony silnik bo nie wierzę, że w 2022 roku nie da się go ulepszyć.
        IKSDE

        • 26 2

      • moja toyota aygo 2014

        poniżej 5. poza godzinami szczytu...tzn. w godzinach szczytu, ale większość ślimaczy się tam skąd ja wracam.

        • 12 1

      • Peugeot 308 1,5 HDI

        • 4 1

      • Astra 1.4 turbo

        • 0 1

    • Niewypał to twój wpis. Samochód spalinowy to przede wszystkim zanieczyszczenie toksycznymi spalinami, oleje i cały ten syf.

      Nawet jeżeli elektryk jest zasilany wyłącznie prądem o pochodzeniu węglowym to jest duzo bardziej eko. Elektrownie węglowe mają filtry i spełniają wyśrubowane standardy. Spalanie benzyny czy diesla przy nowym silniku nie jest aż tak złę, przy starszym jest fatalne. Zanim napiszesz o utylizacji baterii pomyśl co się dzieje z olejami przy kolejnych wymianach (nie mówiąc o sytuacji kiedy samochód pali olej).

      • 2 3

  • Unia zakazuje aut spalinowych, pozwala tylko na elektryczne (2)

    Paradoks polega na tym, że elektryki mają przewagę nad spalinowymi tylko w mieście, gdzie na upartego jest alternatywa dla samochodu, np. rower, komunikacja miejska (nie dotyczy Trójmiasta) czy na upartego na krótkie dystanse nawet pieszo.

    Jednak poza miastem elektryk jest obiektywnie gorszy od spalinowego, bo baterie mają mniejszą gęstość energii, więc dla zbliżonych zasięgów muszą ważyć dużo więcej = więcej energii jest tracone podczas jazdy, większa masa resorowana to szybsze zużycie zawieszenia itd. Oprócz tego dłużej się ładują, co nie jest problemem w mieście, ale jest problemem na dłuższych trasach poza miastem. Poza tym podczas jazdy ze stałą prędkością 60-110km/h silniki spalinowe są w optymalnym zakresie pracy i palą najmniej.

    Podsumowując - Unia zezwala na kolejną opcję do jazdy po mieście, zabraniając jedynej sensownej opcji do jazdy poza miastem.

    • 16 1

    • unia to sztuczna inteligencja z pokoju bez klamek

      • 11 0

    • Niby prawda

      Ale z drugiej strony, 90% czasu i przebiegu jest w mieście (nie dotyczy handlowców i ciężarówek). Więc kupując spalinówkę masz auto zoptymalizowane do jazdy w trasie, które jeździ głównie po mieście.

      • 1 0

  • Są za drogie w zakupie. (3)

    A niedługo będą też drogie w utrzymaniu.

    • 20 1

    • To jak to mozliwe ze w Norwegii obecnie 85% to elektryki? (2)

      • 1 6

      • Ich na to stać - bo siedzą na ropie

        Do tego jest ich mało a mają dużo taniego prądu dzięki świetnym warunkom hydrologicznym.
        To jest tak samo możliwe jak to, że w Beverly Hills 85% domów to pałace.
        Albo tak samo możliwe jak to, że człowiek jest na szczycie łańcucha pokarmowego.
        Niemożliwe jest jednak, aby wszystkie zwierzęta były na szczycie łańcucha pokarmowego, tak samo niemożliwe aby 85% z nas mieszkała w pałacach i tak samo niemożliwe, żeby w Polsce było 20 milionów elektrycznych aut.
        To właśnie dzięki temu, że Polak turla się z Kaszub rozklekotanym paskiem do Janusza do pracy za 1000 ojro, właśnie dzięki temu Norwegia ma elektryki, bogaci pałace itp.
        Dlatego kompletnie nie rozumiem zwykłych ludzi, którzy popierają eko-zamordyzm by inni mieli lepiej od nich.
        Nie będziesz miał nigdy żadnego elektryka człowieku, będziesz za to upadał na nos by inni go mieli - serio to tak trudno ogarnąć?

        • 4 1

      • najtańszy Nissan to Leaft -droga wersja wyposażenia 325 tys. koron, najtańsza Micra benzyna to 375 tys. koron

        dlatego

        • 1 0

  • Będzie jak w Kalifornii - najpierw bądź eko kup elektryka (3)

    A teraz proszą, żeby zostawić elektryki w domu bo maja sieci przeciążone hahahah a u nas dojdzie jeszcze koszt ładowania

    • 41 4

    • Bo to się zawsze sprawdza,

      że jeśli politycy do czegoś ludzi zmuszają to na pewno nie jest to dla ich dobra.
      Autorytaryzm może przyjść skądkolwiek - był już pod pretekstem obrony rasy, obrony klasy robotniczej, nie widzę żadnego problemu aby teraz był pod pretekstem ochrony klimatu.

      • 10 2

    • Ciekawe czym Kalifornijczycy beda ucuekac gdy wybuchna dzikie pozary , czeste na tych terenach? (1)

      • 5 3

      • na rowerach

        • 1 0

  • Stop Hybrid - Go Hydrogen ! (1)

    Niech żyje wodór ! Bez baterii, bez śmieci !

    • 9 2

    • Wodór bez baterii? Komuś tu cośdzwoni, ale nie w tym kosciele :-)

      • 0 0

  • ile będzie kosztował kw energii od 1 stycznia (3)

    do ładowania tych zabawek?

    • 9 1

    • coś koło litra 95 (1)

      • 3 1

      • chyba nie

        litr będzie po 20

        • 1 0

    • Mnie ok. 30gr jeśli moja instalacja fotowoltaiczna popracuje chociaż 20 lat.

      • 0 0

  • elektryki może za ileś lat ale na pewno nie w najblizszym czasie

    Zostawmy to rynkowi. Jak rozwiną sie technologie magazynowania energii i spadna ceny takich aut to ludzie sami sie przesiądą. Chyba że w tym czasie rozwinie się inna technologia napędu. Przymuszanie decyzjami administracyjnymi z definicji jest złe gdyż do dobrych rzeczy nie trzeba ludzi przymuszać.
    Na dodatek w kraju o tak nisko rozwiniętym przemyśle jak Polska niedopuszczalne jest branie na siebie winy za "produkcję CO2" (tak na marginesie okazuje się że bez tej produkcji rychło staną inne branże). Podpisywanie przez władze państwowe takich zobowiązań jak o zakazie sprzedaży pojazdów innych niż elektryczne nalezy zatem uznać jako działanie na szkodę państwa a nawet za zdradę

    • 17 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane