• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Euro NCAP: 9 aut rozbitych na pięć gwiazdek

mJ
25 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Od początku roku organizacja sprawdzająca bezpieczeństwo debiutujących na rynku modeli przetestowała 14 samochodów. Dziewięć z nich zakończyło testy zderzeniowe Euro NCAP z pięcioma gwiazdkami bezpieczeństwa. Najlepiej wypadł Mercedes-Benz Klasy A, a najsłabiej Suzuki Jimny.



Czy przy zakupie auta sugerujesz się wynikami testów zderzeniowych?

Przypomnijmy, że test Euro NCAP składa się z serii różnych zderzeń, na podstawie których wydawane są noty w czterech kategoriach: bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, bezpieczeństwa przewożonych dzieci, bezpieczeństwa pieszych oraz ocena asystentów bezpieczeństwa. Suma ocen składa się na liczbę gwiazdek, a tych można otrzymać maksymalnie pięć.

Czołowe zderzenie w pionową ścianę z prędkością 64 km/h, uderzenie boczne z prędkością 50 km/h czy boczne wgniatanie w słup przy prędkości 32 km/h - to tylko niektóre próby, którym poddawane są samochody podczas testu Euro NCAP. Niezwykle istotne są także oceny systemów bezpieczeństwa.

Lista aut rozbitych w tym roku. Lista aut rozbitych w tym roku.
W tym roku testerzy z Euro NCAP mają zdecydowanie mniej pracy niż chociażby w roku ubiegłym, w którym sprawdzili bezpieczeństwo w ponad 60 modelach. W roku 2018, w ciągu dziesięciu miesięcy przetestowali tylko 14 samochodów.

Dziewięć aut otrzymało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek: Mercedes-Benz Klasy A, Lexus ES, Volvo XC40, Audi A6, Hyundai Nexo, Mazda 6, Volkswagen Touareg, Nissan Leaf i Ford Focus.

Nieco słabiej, bo z czterema gwiazdkami na koncie test ukończyli: Ford Tourneo Connect, Citroen Berlingo, Peugeot Rifter i Opel Combo. Cała czwórka to przedstawiciele segmentu tzw. kombivanów. Na szarym końcu tegorocznej listy testowanych aut znalazło się Suzuki Jimny. To jedyny samochód w zestawieniu, który otrzymał trzy gwiazdki.

Czytaj także: Nowa Klasa A - Mercedes, z którym porozmawiasz

W tym roku najsłabiej w testach wypadło Suzuki Jimny. W tym roku najsłabiej w testach wypadło Suzuki Jimny.
Warto również rzucić okiem na poszczególne kategorie. W pierwszej z nich, czyli "bezpieczeństwo dorosłych pasażerów" najlepiej wypadło Volvo XC40 (97 proc. punktów). W kategorii "bezpieczeństwo przewożonych dzieci" najwięcej punktów zgromadziły dwa modele - Mazda 6Mercedes-Benz Klasy A (91 proc. punktów).

Kompaktowy Mercedes okazał się najlepszy także w kategorii "bezpieczeństwo pieszych", w której uzyskał 92 proc. możliwych do zdobycia punktów. Z kolei najbardziej niezawodnymi systemami bezpieczeństwa może pochwalić się VW Touareg (81 proc. punktów).

Czytaj także: Nowy Touareg - VW pręży muskuły

Póki co w tegorocznych testach zderzeniowych najlepiej wypadł Mercedes-Benz Klasy A. Póki co w tegorocznych testach zderzeniowych najlepiej wypadł Mercedes-Benz Klasy A.
mJ

Opinie (42) 3 zablokowane

  • Ktoś się zmierzy z Dodge RAM, hmm? (9)

    • 5 25

    • Ja!

      • 18 0

    • chetnie

      • 9 0

    • RDZA

      RDZA !

      • 15 0

    • i ja!

      • 7 0

    • A propos RAM-a przy uderzeniu czołowo składa się w pół. Widziałem osobiście wiele takich w stanach (2)

      Więc nie byłbym przekonany tak mocno do jego możliwości...

      • 10 0

      • (1)

        i jak się składa w pół przy czołówce to do przodu wystrzeliwują świnie przewożone na pace? Bo w końcu to auto do wożenia małej trzody chlewnej i paszy

        • 6 1

        • Ale buraki w kartuzach myślą że to limuzyna :)

          • 5 0

    • Kamaz ma w d*pie twojego RAM-a trolu (1)

      • 8 0

      • Kamaz ma w rzyci wszystkie gwiazdki świata

        • 1 0

  • Testy zderzeniowe takie jak euro ncap, gdzie producenci dostarczają auta do testu są niewiarygodne (4)

    Ostatnio ujawniono, że w trakcie oględzin eksperci znajdują w takich autach różne częsci oznaczone napisami "Przeznaczone tylko do testów". Są to różne elementy kluczowe dla bezpieczeństwa i tylko takie np. moduły poduszek powietrznych, mocowania pasów czy fotelików dziecięcych. Oczywiście producenci do niczego się nie przyznają, oni też nie są w stanie na 100% udowodnić, że producenci dają inne części niż do aut seryjnych, ale podejrzenia są.

    • 12 10

    • a mówi Tobie coś numer seryjny i stan magazynowy? (1)

      takie części właśnie po to są oznaczane w ten sposób. Nie widnieją w ewidencji firmy. Każda część od momentu powstania ma swój numer i jest jasno określona do i jakiego auta trafia.

      Części do testów są specjalnie produkowane i nie maja jakiś innych właściwości tylko te same co seryjne.

      • 6 6

      • Tak się tłumaczą producenci zapytani o to przez euro ncap... a czy to prawda to inna sprawa

        Amerykański IIHS stwierdził dokładnie to samo. Co więcej, gdy wprowadzono w Stanach testy obrysowe, w którym auto uderzało około 1/4 szerokości maski w przeszkodę od strony kierowcy, nagle te "5 gwiazdkowe superbezpieczne auta" składały się jak zapałki.
        Oczywiście producenci szybko to poprawili, ale i tak na jaw wyszedł szwindel koncernów.

        Wiecie co się okazało? IIHS postanowił w pewnym momencie zmienić stronę, którą uderza auto ponownie sprawdzając 7 aut, które w tym teście osiągnęły najwyższą ocenę - 4 punkty na 4 możliwe: Hyundai Tucson, Opel Mokka, Honda CR-V, Mazda CX-5, Nissan Rogue, Subaru Forester i Toyota RAV4.

        Rezultat był szokujący. Okazało się, że 6 z tych 7 aut przy takim samym uderzeniu od strony pasażera zachowuje się zupełnie inaczej i prawa strona zostaje bardziej uszkodzona niż lewa. Jedynym z testowanych aut, które osiągnęło taką samą ocenę z obu stron był Hyundai Tucson.
        Po prostu większość producentów zastosowała wzmocnienia tylko od strony kierowcy. Na ich kanale na youtube znajdziecie nawet filmiki, gdzie pokazują jednocześnie takie testy dla obu stron.

        • 10 0

    • HAHA, co za kretyn :D Tylko do testów?

      To chyba jasne, że auta do testów są oznaczane, żeby nie wyjechały "przypadkiem" na drogi i ktoś zapomniał ich przetestować?

      • 1 7

    • A ziemia jest płaska tak?

      • 0 2

  • (3)

    Passat B5 6 gwiazdek

    • 19 2

    • a po ilu dzwonach? (1)

      • 4 3

      • Po wymontowaniu dpfa

        • 5 0

    • W oczach - po zaliczeniu przystanku.

      • 0 0

  • Odkupie

    Szpachla i jak nowy

    • 6 0

  • Paaanie...my ze śwagrem kiedyś poloneza pospawali

    Czeba by go tam było dać na te testy, to by rozdupił w pył te zapory!

    • 8 0

  • Euro NCAP są przestarzałe (8)

    20 lat temu gdy auto dostało 5 gwiazdek to było coś. Dziś to już praktycznie norma, a auta bez 5 gwiazdek to margines. Należałoby zweryfikować kryteria bo są przestarzałe dla dzisiejszych warunków.

    • 9 1

    • (5)

      na przestrzeni lat podniesiono zdaje sie predkosc zderzenia o pare km
      auta chinskie nie przechodza testow albo wypadaja bardzo slabo 1-2 gwiazdki

      a jakie warunki masz na mysli? to ze ktos jedzie 160 km/h droga publiczna na czołówkę jak na slowacji? zderzenie czolowe czy boczne wystepuja najczesciej i pewnie mozna bylo by jeszcze auto rozbijac od tylu albo dachowac tylko pytanie po co ?

      • 1 2

      • Ale crash-testy ze ścianą to nie wszystko (1)

        Do ogólnej oceny wliczają sie też obrazenia pieszego przy potrąceniu (słynne poduszki dla potrąconych w volvo) obrażenia pasażerów.. Powinno się też premiować inteligentne systemy zapobiegajace wypadkowi. Jest cała masa kwesti do rozważenia.

        • 0 1

        • To o czym mówisz wpływa na ocenę łączną. Wejdź na stronę NCAP, tam są pokazane składowe oceny.

          • 2 0

      • Auta Chińskie oceny na 1-2 gwiazdki to dostawały... jakieś 10 lat temu. (2)

        Teraz to nie ma zazwyczaj jakichś znaczących różnic, jeśli chodzi o wiodących Chińskich producentów. Ba, nawet w 2013 roku chiński Qoros 3 sedan został przez Euro NCAP określony jako najbezpieczniejszy samochód roku dostając od nich 5 gwiazdek.

        • 2 1

        • volvo to auto chinskie

          • 0 2

        • Ta a w teście łosia przewracają się na bok. Dziękuję za taki samochód ...

          • 0 0

    • Największy problem tych testów to taki że są idealnie takie same

      A kolizja na drodze jest zawsze inna. Tak więc pod testy mogą zrobić auto, ale w życiu bywa różnie

      • 4 1

    • Dokładnie. Bardziej wiarygodne na tą chwilę są testy amerykańskiego IIHS

      • 2 0

  • Większość firm, wyłączając Volvo, tak konstruuje samochody by takie testy zaliczyć.

    Wzmacnia i pracuję się nad tymi elementami, które są poddawane ocenie

    • 10 1

  • Test testem (2)

    A czołówka przy 60-80 z innym autem, to dużo wyższe przeciążenia

    Grunt to zapięte, dociągnięte pasy i właściwie przewożone dzieci, co ma być to będzie

    • 4 1

    • Nie masz racji. Jak większość. (1)

      Przeciążenia przy uderzeniu 60-80 w ścianę są takie same, jak uderzenie 60-80 z innym autem na czołówce.

      • 2 0

      • Dodam tylko, że tak jest jeżeli oba auta mają taką samą masę. Zderzenie 1000kg autka miejskiego z 2300kg suvem czy 40 000kg "Tirem" to zupełnie inna historia.

        • 3 0

  • KUPIĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ..wszystkie hurtem !!!!!!!

    • 4 0

  • (1)

    Gwiazdki gwiazdkami a stary dobry Patrol Y60 zrobiłby z tych samochodów miazgę. I pojechał dalej :)

    • 0 3

    • Cóż

      Prawdopodobnie twarde zawieszenie ze sztywną linią podwozia przeniosło by całą siłe uderzenia na kręgosłup. Co z tego że faktycznie, Patrol pojedzie dalej i pewnie nawet bez większych wgniot, skoro jego kierowca w tym czasie będzie wykrwawiał się do otrzewnej z urazem narządów i połamanym kręgosłupem.

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego dealera należy sopocki salon Porsche?

 

Najczęściej czytane