Wiadomości

Feralny zakręt na ul. Potokowej

Wypadnięcie z niebezpiecznego zakrętu najczęściej kończy się dachowaniem.
Wypadnięcie z niebezpiecznego zakrętu najczęściej kończy się dachowaniem. fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Niebezpiecznych punktów na drogowej mapie Trójmiasta jest sporo. Do listy takich miejsc można dopisać ul. Potokową i feralny zakręt, który co rusz zbiera żniwo. Od września 2017 roku doszło tu do siedmiu zdarzeń. Warto poważnie zastanowić się nad rozwiązaniem, które poprawi bezpieczeństwo na tym odcinku drogi.



Pod koniec października opisywaliśmy temat zakrętu-katapulty na Trasie WZ. Zdaje się, że podobnym przykładem jest łuk drogi na ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska. To w tym miejscu kierowcy prowadzący swoje samochody z nadmierną prędkością, przy niesprzyjających warunkach pogodowych, często po prostu z nich wypadają, najczęściej kończąc... na dachu.

Pechowy zakręt znajduje się tuż przed salonem samochodowym Auto Plus, na skrzyżowaniu z ul. Ogrodową zobacz na mapie Gdańska. Codziennie pokonują go kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę.

- Najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Główny problem leży w kwestii przestrzegania przez kierujących przepisów drogowych i dostosowania techniki jazdy do warunków panujących na drodze - tłumaczy nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Gdańsku.
Pechowy zakręt jest zlokalizowany na ul. Potokowej. Wypadają z niego kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę.
Pechowy zakręt jest zlokalizowany na ul. Potokowej. Wypadają z niego kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę. graf. Trojmiasto.pl
Samochody, które wypadają z zakrętu na ul. Potokowej są bardzo dużym zagrożeniem dla przechodniów, bo przecież najczęściej auto po kilkudziesięciometrowym poślizgu czy dachowaniu zatrzymuje się dopiero na ogrodzeniu salonu samochodowego, na wysokości zatoczki przystanku autobusowego i przejścia dla pieszych. O tragedię nietrudno.

- Od początku istnienia naszego obiektu, czyli od września 2017 roku, w lokalizacji, o której mowa, miało miejsce siedem zdarzeń drogowych i wypadków. Większość z nich zmuszało nas do naprawy ogrodzenia. Uszkodzone były również maszty, a nawet zaparkowane na terenie obiektu samochody - wyjaśnia Malwina Dunst z salonu Auto Plus.
Czytaj także: Najniebezpieczniejsze ulice w Trójmieście

Auto po poślizgu zatrzymało się dopiero na ogrodzeniu, zaraz za przystankiem autobusowym i tuż przed przejściem dla pieszych.
Auto po poślizgu zatrzymało się dopiero na ogrodzeniu, zaraz za przystankiem autobusowym i tuż przed przejściem dla pieszych. fot. czytelnik Trojmiasto.pl
Dopuszczalna prędkość na ul. Potokowej wynosi 50 km/h.

- Prowadzimy w tej sprawie korespondencję z Urzędem Miejskim w Gdańsku. Na zlecenie UM zostały wykonane pomiary prędkości, z których jasno wynika, że znaczna część kierowców przekracza na problematycznym odcinku ul. Potokowej dozwoloną prędkość. Zmierzona średnia prędkość pojazdów wyniosła 61 km/h, a 15 proc. pojazdów przekroczyło 70 km/h. Obecnie czekamy aż Komisja ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego podejmie stosowne kroki celem zabezpieczenia tej lokalizacji - dodaje.
Ten samochód dachował... na przystanku autobusowym.
Ten samochód dachował... na przystanku autobusowym. fot. czytelnik Trojmiasto.pl
Co można zrobić w celu poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu? Pomysłów jest kilka. Nieoficjalnie mówi się o przeniesieniu przystanku autobusowego i przejścia dla pieszych w bardziej bezpieczne miejsce, a także o zabezpieczeniu pasa biegnącego wzdłuż salonu barierami energochłonnymi. Takie działania z pewnością podniosłyby bezpieczeństwo pieszych, ale wciąż nie rozwiązałyby problemu wpadających w poślizg aut.

- Mamy kilka sugestii na poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu. Warto pomyśleć o przebudowaniu profilu zakrętu, aby ograniczyć siły działające na samochody pokonujące łuk. Można przeprowadzić śrutowanie nawierzchni, czyli dokładnie taki sam zabieg, który wykonano na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Poprawa przyczepności nie zniweluje złego profilu jezdni, więc jest to jedynie półśrodek. Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest ustawienie przed newralgicznym punktem fotoradaru - zakończyła Dunst.
Warto zaznaczyć, że niełatwe zadanie mają również kierowcy, którzy włączają się do ruchu, wyjeżdżając z ul. Ogrodowej w ul. Potokową w kierunku Moreny. Skrzyżowanie zlokalizowane na łuku drogi, niesie za sobą spore ryzyko kolizji bądź wypadku.

Opinie (291) 4 zablokowane

  • (21)

    Zauważyłem dziwne zjawisko na polskich drogach. Nie ważne jaki samochód posiadają to w mieście ogień 50km/h to oni tylko na znaku widzą i to samo na zwykłych drogach pozamiejskich. A jak wpada na autostradę lub drogę szybkiego ruchu to nagle nie jadą więcej jak 100-110 i często spowalnia swoim Innym zachowaniem ruch

    • 230 20

    • (1)

      Twoja opinia, to dobra zagadka logiczna na uruchomienie myślenia z rana. Finalnie ją rozwiązałem i z jej przesłaniem się zgadzam :)

      • 14 7

      • Można się TYLKO domyślać...

        • 5 0

    • Amen

      • 2 0

    • jedynym rozwiązaniem - to podwyższenie wys. mandatów x10 (6)

      x10 przynajmniej za prędkość i nieustąpienie pieszemu na pasach !!!! ...

      • 26 11

      • (5)

        Ty weś się sam najlepiej ukaraj a potem opowiedzialnych za projekt tak spapranej drogi, kto wyraził zgodę na budowę takiego bubla? jak i na wiele innych w Gdańsku, weś się jego czep a nie użytkowników drogowego bubla. Możemy jeździć i 30km/h narobić więcej świateł tylko wtedy całkowicie zakorkujesz ulice

        • 3 10

        • A ty WEŹ kup słownik matołku jeden! (2)

          Spaprana droga... jasne. Na tym zakręcie 90% kierowców jedzie około 100km/h. Raz prawie ludzi zabili którzy tamtędy szli chodnikiem.

          • 6 4

          • Bo tam powinno być 100 (1)

            • 2 2

            • Jasne przecież to nie jest osiedlowa droga

              • 1 3

        • Ty weś = wieś

          Należy jechać 50 km/h i tyle. A korki robią właśnie ci, którzy jadą szybciej, bo przez to w jednostce czasu do węzła dojeżdża większa liczba pojazdów powodując zator.

          • 3 1

        • Ta droga w tym stanie jest już kupę lat...

          I to nie ja trzeba zmienić, tylko sposób jazdy kierowców... strach tamtędy chodzić, nie mówiąc już o tamtejszym przystanku autobusowym.Moja mama czekając na autobus prawie została potrącona- uratowało ją to, że uciekła na sąsiadującą skarpę. Gdyby parzala w przeciwną stronę, strach pomyśleć co by bylo

          • 2 2

    • Prosiłbym o nie używanie mowy nienawiści w stosunku do kierowców przekraczających prędkość

      • 21 9

    • spowalnianie ruchu w wielu przypadkach ma głęboki sens (3)

      MIeszkaniec ma przypuszczalnie trudności ze zrozumieniem prostego faktu: ograniczenie prędkości do mniej niż 50 km/h zwiększa przepustowość pasa drogowego - to jest oczywiście istotne w mieście, na autostradzie poruszają się pociągi tzw. TiRów które spowalniają ruch jedynie wtedy, gdy na sąsiednim pasie nie ma miejsca do wyprzedzenia ich.

      • 7 7

      • ograniczenie oograniczenia a pozniej jad i szczekanie jeden drugiego. Typowe dla prymitywu ktoremu wmawia sie ze jest jednak czyms wiecej i w dodatku dobrze mysli :)

        • 1 2

      • (1)

        Tylko czy biedne społeczeństwo na to stać? Ja teraz rozworzę towar do 15 slepów. Jak spowolnisz ruch czyli do reszty zakorkujesz miasto to dojadę do może do 7 sklepów. Czyli pracodawca będzie musiał wysłać drugiego a może i trzeciego do pozostałych 7 sklepów. czyli podniesie cenę i sklep też podniesie cenę towaru i będziesz miał drożej ale wolniej. Komputer sobie spowolnij, będzie wydajniejszy.

        • 5 8

        • Przeczytaj poprzedni wpis ze zrozumieniem

          • 3 1

    • Co za bzdura

      • 5 3

    • Najgorsi są "górale" - stała prędkość 70 km/h na obszarze zabudowanym i poza, przewożenie dzieci w bagażnikach swoich poniemieckich Transporterów T4...

      • 5 3

    • Misiowi przy aucie

      Juz sie nie spieszy

      • 1 0

    • (1)

      Najlepiej nie prostować drogi lecz wręcz przeciwnie - należy ustawić jakiś slalom.

      • 5 1

      • Dobrze ze nie masz za dużo do powiedzenia

        • 1 2

    • Czy w tym kraju nikt juz nie potrafi myslec????

      Mijacie sie z prawda na tym portalu!
      OPONY, opony i jeszcze raz opony. Jadac na smietnikowej oponie to nawet przy ograniczeniu do 10km/h w pozlizg wpadniecie.
      Patrzcie na tego GOLFa z czerwonym zderzakiem, ma smietnikowe opony i to kazde kolo jest INNE!

      • 3 3

  • Prędkość (10)

    Wystarczy zwolnić i tyle. To nie zakręt robił prawo jazdy tylko ludzie.

    • 447 8

    • Zgadzam sie wystarczy stosować sie do przepisoe

      Jesli kierowca ma w poważaniu bezpieczeństwo innych użytkowników i swoje to niech kończy jazdę do góry kołami.

      • 35 0

    • jedynym rozwiązaniem - to podwyższenie wys. mandatów x10 (6)

      x10 przynajmniej za prędkość i nieustąpienie pieszemu na pasach !!!! ... We Francji 20 lat temu było tyle samo wypadków co w Polsce ... a jak podwyższyli mandaty 2x ... i proszę Francja z początku listy wypadków śmiertelnych spadła na sam dół ... ( ps) typowy polak taki "janusz kierownicy" nie ma szans przejechać przez Paryż bez mandatu ... nóżkę ma za ciężką?)

      • 16 8

      • demagogia w najprostszym wydaniu. wysokosc mandatow wplywa na ilosc wypadkow smiertelnych (4)

        ajnsztajnie wracaj do swoich partyjnych akcji

        • 5 21

        • żadna demagogia (2)

          mój kolega (na stałe) w Norwegii się przekonał jak to dobrze działa... za przekroczenie tylko o 5km/h dozwolonej prędkości mandat ... 3x mandat i 6 punktów ... ponad 6 punktów i zabrali mu prawko na pół roku ... dostał jeszcze pisemko pouczające z urzędu, z ostrzeżeniem, że kolejna taka "seria" to może się MU zakończyć jeszcze dłuższym pauzowaniem lub odebraniem prawka ....

          • 20 5

          • Tylko, że Norwegia jest cywilizacyjnie 100 lat za Murzynami

            Więc przykład od czapki. d**ilom co nie potrafią jeździć powinno się zabierać prawo jazdy i więcej nie oddawać. Pytanie tylko czy ci co wylecieli z zakrętu to faktyczni sprawcy tych zdarzeńdrogowych czy np. jakiś łoś ich staranował podczas zmiany pasa

            • 7 11

          • tylko co zmienia odbierania prawa jazdy

            jak potem sobie jeżdza dalej i nie ma ich kto kontrolowac, mnie od 5 lat nikt nie kontrolował , ale tez nie mieli za co

            • 5 0

        • na liczbę, nie ilość, i tak- wpływa, gdyż takie wypadki są spowodowane w większości nadmierną prędkością

          • 12 0

      • Chyba dawno w Paryżu nie byłeś...

        • 4 4

    • Nie wytłumaczysz tego mistrzom prostej. Cały czas but a jak pojawia się zakręt, to albo hamują, albo bączki kręcą

      i często sprawdzają wytrzymałość dachu. Tylko co ja tam wiem. Przecież my Polacy jesteśmy najlepszymi kierowcami na świecie...

      • 17 0

    • a ja na tym zakręcie nie mam problemów

      a somochod mam wysoki, słuchajcie 50 km/h nie przewraca samochodów, tam wystarczy postawic 10 razy radiowóz lub fotoradar, nie dosc ze sie zwroci szybko to spowolni ruch

      • 4 0

  • (9)

    Proponuje progi zwalniające, zarówno przed jak i za zakrętem

    • 61 134

    • Popieram. Jeśli tak łatwy zakręt jest problemem dla miszczów kierofnicy (mieszkałem na Morenie kilka lat, więc znam miejsce), to tylko progi zwalniające. Ewentualnie ruch wahadłowy wprowadzić :) takie naturalne spowolnienie będzie.

      • 5 9

    • Uwielbiam progi zwalniające (3)

      Zawsze rozpędzam się do 80 km/h i przelatuję. Wiecie ,że jak się przejedzie po nich z 2 krotna prędkością to mniej je czuć? Te progi zwalniające są super szczególnie zimą i po deszczu przed przejściem dla pieszych. Wówczas samochód tak fajnie sie na nich ślizga , zawsze to ruletka pieszy zdąży czy go walnę.

      • 15 4

      • (2)

        Za walnięcie pieszego zabierają prawko i masz sprawę w sądzie, szybko by ci przeszła ta satysfakcja.

        • 4 7

        • aha, z pewnością pieszemu to naprawi kości :D (1)

          • 8 3

          • Ciekawe czy taki radosny i zabawny będziesz

            jak to się przytrafi komuś Tobie bliskiemu, Twoim rodzicom, Twojemu małżonkowi, Twoim dzieciom?

            • 2 0

    • Proponuję ostrogi zamiast ogrodzenia.

      • 4 0

    • (1)

      I na zakręcie najlepiej dwa

      • 1 0

      • Rowy przeciwczołgowe

        i pole minowe byłyby skuteczniejsze

        • 2 0

    • To może rozłożyć kolczatkę?

      Próg zwalniający w celu uzyskania pewności, że miszczowie kierownicy wykonają udany start do lotu?

      • 2 1

  • Skończmy z tym! (24)

    Idioci się rozbijają, a cierpieć maja wszyscy??!! A jak pieszego zabija na przejściu, to przeniosą ulice z „dala od przejścia?” Kto wymyślił żeby za moje pieniądze coś srutowac albo za miliony przebudowywać??!! Nie zgadzam się. Jak nie potrafią jechać 50 w mieście to albo radar albo szykanę z betonu zwężająca do 1 pasa bo 2 to za szeroko dla polskiego miszcza. W samym Gdańsku radarów powinno być kilkaset. Ruch by się upłynnił bo tak to ciagle na zielonym muszę hamować do zera jak miszczowie zamiast dojechać na zielonym kwitną tam na czerwonym od minuty bo nie wiedza co to 50.

    • 282 29

    • Z tym śrutowaniem to nie do końca. Jeżdżę codziennie słowackiego i jeszcze przed poprawa przyczepności zdarzyło mi się zatrzymać i wysiąść żeby zobaczyć czy ktoś po wypadku nie potrzebuje pomocy. Wystawienie nogi z auta na tej drodze było jak stanięcie na lodowisku. Nie zmienia to faktu, że większość wypadków powoduje prędkość i bezmyślność ale ta poprawa przyczepności nie była złym pomysłem.

      • 23 5

    • bardzo dobry komentarz w pełni się zgadzam (4)

      Jest tylko jedno miejsce gdzie gaz do dechy jest pożądany: wjazd na autostradę. Mam dość torów wyścigowych jakim są dwupasmówki w mieście i to że lewy pas jest do wyprzedzania dla ludzi mających w d.. ograniczenia prędkości. Na lewym i prawym obowiązuje ograniczenie i nic Wam do tego jeśli jadę lewym równo z prawym.
      Przekraczanie prędkości to szczególny wyraz egoizmu wśród ludzi wobec okolicznych mieszkańców (większy hałas) i pieszych.

      • 23 5

      • (3)

        A wiesz, że jest nakaz jezdzenia prawym pasem?

        • 2 4

        • a wiesz że nei obowiązuje na trzypasmowej jezdni? (2)

          • 3 5

          • obowiązuje zawsze (1)

            wyprzedzać można prawym ale jeśli możliwa jest jazda prawym to lewym ani środkowym nie wolno, chyba że skręcamy ze skrajnego lewego

            • 2 0

            • Jeżeli możliwa jest jazda prawym - kluczowe sformułowanie

              • 1 0

    • jedynym rozwiązaniem - to podwyższenie wys. mandatów x10 (2)

      x10 przynajmniej za prędkość i nieustąpienie pieszemu na pasach !!!! ...
      W Rosji nie mogąc sobie poradzić z wariatami na przejazdach kolejowych .. wprowadzili szykany stalowe wychodzące spod drogi wraz z opadającymi szlabanami .... i w necie jest pełno zdjęć nieposłusznych ruskich kierowców typu "a przejadę na ostatnia chwilę"... których podwozie zostało zatrzymane, a kabina pojechała dalej :)))))))))) może to jest to dobre rozwiązanie? ... a przynajmniej przed szkołami?

      • 10 4

      • (1)

        Co za zboczeni masochiści w tym kraju. Karaj mnie proszę, chcę większych mandatów!

        • 3 3

        • a jak inaczej to zrobić?

          a jak inaczej nauczyć polskiego kierowcę "janusza kierownicy" do przestrzegania przepisów i respektowania ograniczeń prędkości? ... tym bardziej, że w innych krajach gdzie mandaty i represje są tak samo śmiesznie niskie jak w PL ... tak samo jest wolna amerykanka i śmiertelność wypadkowa na drogach... - Polska (80 ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców) jest nadal na czwartym od końca miejscu w całej UE. Gorzej liczby wyglądają jedynie w Rumunii (98), Bułgarii (96) oraz Chorwacji (80).

          • 1 0

    • popieram

      • 2 0

    • gdzie ci sie upłynni ruch od jedżenia 50km/h?! (12)

      1. w trojmieście praktycznie nie ma zielonej fali (chyba że grzejesz 70-80km/h)
      2. od kiedy im mniejsza prędkość tym więcej pojazdów przejedzie w tym samym czasie? Jakaś rewolucja w fizyce nastąpiła ostatnio?

      • 2 12

      • Ad.2

        Przy założeniu, że większa prędkość to większe odstępy (co nie jest regułą jak niestety doskonale wiemy z przykładu naszej obwodnicy), funkcja przepustowości nie będzie liniowa tylko asymptotyczna bądź nawet będzie posiadać maksimum. Trzebaby to przeliczyć, ale pytanie jakie warunki przyjąć dla odstępu: stałoczasowy czy jakiś inny.

        • 1 0

      • im szybciej jedziesz tym więcej "powierzchni" zajmujesz w danym momencie (3)

        gdzieś czytałem że największa przepustowość jest przy ok 35 kmh. Wtedy odległości w stosunku do prędkości są najbardziej optymalne. Przepustowość to maksym ilość aut mogących przejechać przez jakiś punkt w jakimś czasie, ale nie jest to czas jazdy danego auta przez jakiś odcinek drogi. Największa przepustowość to jest ten moment gdy jest gęsty ruch ale jeszcze nie ma korka. Nie pośmigasz wtedy ale dla ogółu kierowców jest największa korzyść. Stąd ograniczenia prędkości przyczyniają sie do zwiększenia przepustowości - wtedy więcej osób może skorzystać z drogi bez ryzyka korku). Gwałtowna jazda zbyt silne przyspieszanie i hamowanie przed czerwonym zamiast wcześniej zwalniać nie upłynniają ruchu.

        • 5 2

        • zajmujesz zawsze tyle samo powierzchni (2)

          Przy 60 km/h przejeżdżasz dwa razy większy dystans niż przy 30 km/h. Zatem więcej samochodów przejedzie. To co ty czytałeś mówiło o tym że nie przejedzie ich 2 razy więcej, ale na pewno nie mniej. Stosunek ilości aut które przejechały do prędkości może być największy w pewnych okolicznościach, szczególnie w mieście. Ale nie będą to wartości bezwględne, tylko ów wspomniany iloraz. Powodów jest wiele, choćby stan i szerokość dróg, częstotliwość zmiany świateł, kultura jazdy kierowców itp.

          • 1 5

          • przy szybszej jeździe zajmujesz więcej miejsca, (1)

            bo musisz zachować większy odstęp od innego pojazdu. Wolniejsza jazda = mniejsze odstępy = więcej samochodów jadących na danym odcinku. Przy wolniejszej jeździe na danym odcinku zmieszczą się nawet trzy samochody, a przy 60km i szybszej tylko 1. Dochodzi do tego czas rekcji na nieoczekiwane zdarzenie, przy wolniejszej jeździe szybciej wyhamujesz i masz większe szanse na uniknięcie stłuczki, które to tak naprawdę najbardziej korkują daną trasę. Niestety Janusze kierownicy uważają, że przepisy i znaki są dla mięczaków i dlatego na naszych drogach mamy jak mamy.

            • 5 2

            • bzdura

              przy 60 km/h zmieści się 10 aut, a przy 30 km/h 15. Sumarycznie przy 30km/h będzie nadal wolniej, ale nie aż 2 krotnie. Tą 300% różnicę to se dopasowałeś do własnych potrzeb.

              • 1 2

      • Jak wjadę na Grunwaldzką koło opery, to na światłach staję dopiero za błędnikiem.

        Chłopska - jak ruszysz z Piastowskiej to dojeżdżasz do Wrzeszcza bez czerwonego.

        Tylko trzeba nie grzać 70-80km/h.

        • 7 0

      • największa plynność na drodze jest przy ~35km/h (5)

        wynika to z mniejszych odległości między pojazdami, a więc krotszych faz na światłach, płynniejszego włączania się z bocznych ulic, mniejszego niebezpieczenstwa najechania na tyl poprzedzającego auta itd.

        Tego uczą już na studiach, ale żaden polityk nie zgodzi się na ograniczenie predkości, bo go słoiki w pasatach w wyborach popędzą

        • 7 1

        • płynność to nie jest to samo co liczba aut które ten dystans przejadą w tym czasie (4)

          to harmonijność, mniej hamowań, mniej zatrzymań. Ale nie oznacza to większej przepustowości

          • 0 2

          • lepsza płynność ruchu - wystarczy (3)

            przepustowości - bez kosztownej przebudowy dróg i zmiany organizacji ruchu - tego nie przeskoczysz / ... tu szybkość w gęstym ruchu miejskim - to niewiele, lub nic nie zmieni /

            • 2 1

            • nie przeskoczysz, ale jak ograniczysz prędkość do 35 to tę przepustowość pogorszysz (2)

              tyle ile jest teraz jest na tyle wolno że nie ma sensu zmniejszać kosztem przepustowości

              • 0 0

              • ale nikt tego 50km/h nie przestrzega (1)

                najczęściej dochodzą do 70-80km/h i potem haaaaaaamowanie na kolejnych światłach

                • 3 0

              • 30 też nikt nie będzie przestrzegał

                wszyscy dopasowują styl jazdy do jakości drogi, z lepszym lub gorszym skutkiem

                • 0 0

    • 100% racji, tępe oszołomy z małymi k.....mi to inaczej chcą samicom szpanować i tak się kończy. ale...od tego nie urośnie

      • 0 0

  • Hmm (12)

    Jeżdżę tamtendy codziennie i jeszcze nie przywaliłem i nie dachowałem. Czy ze mną jest coś nie tak?

    • 272 4

    • Tak! Jeździsz stosunkowo bezpiecznie.

      • 22 1

    • trzeba cie skierowac na powtórny kurs

      zapewne prawko robiłeś 30 lat temu na maluchu - dlatego jeździłeś powoli - bo wiadomo - cokolwiek maluchem trącisz to nie masz nóg albo głowy.
      Teraz robi się prawko na lepszych autach

      • 7 15

    • :)

      Chyba jest nas więcej.
      P.S. "tamtędy"

      • 12 0

    • Przesiądź się z Autobusu do BMW... (3)

      To zobaczysz :-)
      PS..
      Auta na F nie wypadają tam ...

      • 1 5

      • (1)

        Przecież na jednym ze zdjęć w artykule jest przewrócony folkswagen!

        • 4 0

        • wolzwagen

          :D

          • 0 0

      • He

        Vw, Opel, Seat,.... nie widzę na zdjęciu BMW-i :-). Ktoś chyba ma jakiś kompleks ;-) hehe

        • 2 0

    • raz prawie wypadłem, wszystkie 4 koła piszczały (3)

      ale też się liczy że jednak nie

      • 0 0

      • czyli masz sprawne hamulce :) brawo (2)

        • 0 0

        • nie hamowałem, ale potwierdzam że są sprawne

          • 0 0

        • w takiej sytuacji trzeba kontrować i lekko dodać gazu i żeby nie stracić przyczepności

          • 0 2

    • Poprostu jeździsz po ulicy. A ten pan chyba po chodniku.

      • 0 0

  • (6)

    Wystarczy dostosować prędkość do warunków jeżdżę tam 6 lat codziennie i dacha nie zrobiłem jakoś

    • 218 3

    • Zgadza się! (5)

      Zdarzyło się 7 zdarzeń w przeciągu 1,5 roku i tzn że coś jest nie tak z zakrętem??? A czy podano ile setek tysięcy aut tamtędy przejechało bez żadnych problemów i nic się nie wydarzyło?? Jaki to jest procent... przepraszam, promil... udziału pojazdów w ruchu dla tych zdarzeń??!
      Śmiech na sali.

      • 34 0

      • (1)

        Nawet nie promil hehe :) Pewnie to skala nano bo pewnie nie i mikro :)

        • 5 0

        • No pewnie, skoro to skala nano

          to nie róbmy nic i niech będzie jak było. Dopiero jak ktoś zginie to się będziemy martwić. Albo też nie bo co to jest jedna smierć na kilka, kilkanaście lat.

          • 0 0

      • no jak? można napisać jak to źle i niebezpiecznie, postawić radar i zarabiać pieniążki

        przecież to nigdy nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o słupki polityczne, statystyczne i kasę...

        • 0 0

      • jak zmusić "januszy kierownicy" do zwolnienia w tamtym miejscu?

        jedynym rozwiązaniem - to podwyższenie wys. mandatów x10.......... te mandaty x10 przynajmniej za prędkość i nieustąpienie pieszemu na pasach !!!!

        • 0 0

      • Jest problem, bo to droga w mieście a nie poza

        tu jest 50 km/h

        • 0 0

  • Przyczyna tkwi w usytuowaniu salonu (16)

    To nie jest miejsce inie bylo od poczatku na postawienie takiego obiektu. Skutki Sami wyliczacie

    • 20 149

    • (2)

      A co ma salon do tego? Akurat obrywa rykoszetem, ale problemem są wypadki.

      • 28 3

      • salon! samochodowy w tym miejscu to tak jak jak inny salon np z panienkami przy autostradzie (1)

        rozprasza uwagę co niektórych kierowców

        • 2 6

        • Macie rację, w tym miejscu powinien być cmentarz

          W razie czego po prostu się do dołka wrzuci, przyklepie ziemię i po kłopocie, nie trzeba wozić karawanem kilometrami.

          • 9 0

    • masz rację. w poblizu drogi, tak w odleglosci do 20 metrów, niczego nie powinno być (4)

      • 6 7

      • nie niczego bo to słowa konowicza czy konowała (3)

        po prostu jest to ciąg drogowy i naturalny jest chodnik , przystanek autobusowy a nawet ewentualnie droga rowerowa ale ten salon został nieprzemyślany. Ot za tanioche kupiono dzialkę o dziwnym kształcie i postawiono budkę z lodami

        • 1 2

        • tam sie przekracza predkosc , to jest przyczyna wypadkow (2)

          • 4 0

          • ale nie zrobiono porównania

            ile było przed budową salonu a ile wypadków zdarzyło się po otwarciu. porównanie prawdę Ci powie (nie tylko cyganka)

            • 0 2

          • Projekt drogi jest zdooopcony, nie spełnia norm. Jakiś osioł kiedyś wydał zgodę na budowe od tak jak i teraz forumowicze specjaliści od karania nigdy tam nie będąc. Jak kiedyś będziesz potrzebował pomocy karetki lub straży poż, to też nie dojedzie na czas bo się tam wyp.... bo przecież przekroczyli prędkość. Ot logika.

            • 1 3

    • zamknąć centra miast dla kierowców./ (1)

      od razu będzie luźniej, ciszej, bezpieczniej, mniej zanieczyszczenia.
      są przecież autobusy, skm, pkm, rowery, chodniki, tramwaje, itp.
      ale to można dujżymiu literami tłumaczyć a lobby samochodowe ciśnie i ciśnie żeby więcej i więcej i jeszcze więcej kupili żeby w centrum był najlepiej ruch wielopoziomowy.

      • 5 3

      • przecież rondo de la salle i okolice to absolutne wydupie a nie centrum miasta, gorzej już tylko kokoszki i rębiechowo

        • 1 2

    • Trzeba ściąć drzewo - taką mam koncepcję (2)

      Czyli salon do przeniesienia, zresztą chodnik, przystanek i piesi też.

      • 6 1

      • wina leży po stronie salonu projektodawcy i wykonawcy

        a ci wszyscy pokrzywdzeni powinni wystąpić o odszkodowanie do salonu plusa

        • 0 5

      • Trzeba Morenę przenieś na Niedźwiednik

        albo na odwrót. Wtedy nie będą jeździć z jednego osiedla na drugie więc wyeliminuje się wypadki całkowicie. To moja autorska koncepcja.

        • 5 0

    • każdy chce miec jepa i zamist prowadzic oglada jepy

      • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Ale bzdura...

      Jak salonu tam nie było też były dachy i strzały w skarpę. A co się działo 10lat temu jak na zakręcie były wymalowane pasy dla pieszych , i w deszczowy dzień m.in 2 auta dziennie

      • 1 0

  • Fotoradar (15)

    Postawic fotoradar i problem sie rozwiaze.

    • 154 39

    • (7)

      no i czemu ktoś minusuje, przecież to racja. Skuteczny fotoradar rozwiąże problem niby niebezpiecznego zakrętu.

      • 25 5

      • "czemu ktoś minusuje". Bo jeżeli z tego co pamiętam, to można mieć własne zdanie i nie zgadzac (6)

        się z tym co twierdzą inni. Tak trudno zrozumieć?

        • 5 8

        • (5)

          o pewnie z tym że tutaj liczy się interes więcej osób, przecież taki ktoś kto dachuje bo jedzie grubo ponad 50 może zabić nie tylko siebie ale i również kogoś kto za tym płotem stoi.

          • 3 1

          • Czerwone światło. (1)

            Tam można bezpiecznie jechać 70 km, tylko trzeba dostosować się do warunków pogodowych. Wielu nie przeszkadza czerwone światło na rondzie De la Salle w kierunku Moreny. Nagminnie łamane są przepisy, rzadko który kierowca się zatrzymuje na czerwonym.

            • 1 3

            • nie nie mozna bezpiecznie 70 bo tam jest 50

              • 1 0

          • zaskoczę cię, dachować można i przy 30 km/h (sprawdzone w praktyce)... (2)

            • 0 1

            • gratulacje (1)

              mam nadzieje ,ze ubezpieczyciel dowlail ci regres :) za głupotę.

              • 0 1

              • eeeeehhhhhh

                • 0 0

    • (3)

      Dokładnie, powinien stanąć fotoradar. W dodatku wyjdzie dużo taniej niż przebudowa.
      Czy wypadł tam kiedyś ktoś jadąc 50km/h
      A ta sama droga w dół to kolejna historia.. tam zdecydowana większość kierowców ma prędkość ponad 70km/h .. a widział ktoś kiedyś patrol policji tam? ...

      • 16 3

      • widziałem patrol policji. dodam, że wielokrotnie (1)

        • 5 0

        • jak dachował chyba

          • 0 0

      • Często suszyli stojąc na Ogrodowej.

        • 2 0

    • Fotoradard nie rozwiaze problemu, (2)

      bedzie tylko straszakiem, zeby kierowcy ograniczyli predkosc. To takie naklejanie plastra na zlamana kosc... Czesc kierowcow i tak nie ograniczy predkosci, a czesc z nich wypadnie z drogi. Rozwiazaniem problemu bylaby zmiana profilu jezdni, "wyprostowanie" zakretu, moze w jakims zakresie srutowanie nawierzchni.

      • 0 7

      • bzdura, tam problemem jest nadmierna predkosc

        czyli ograniczenia spowoduje ze nie będzie problemu. a prostowanie drogi ? po co, ja jezdze tam ok 50 i nie wypadam z drogi, czyli 50 jest ok, droga tez ,ale matoły przekraczaja prędkosc

        • 2 0

      • Sam sobie przeczysz T. .... piszesz że ograniczy prędkość a inni nie ograniczą, wiec jak będzie fotoradar to ci co nie zastosują się zapłacą mandaty ...proste co nie ?

        • 0 0

  • stosować się do przepisów (3)

    tylko tyle

    • 195 3

    • tak jest

      Zgadza się, tylko trzeba mieć mózg zamiast g.... .

      • 12 1

    • (1)

      pamiętam, że ponad 20 lat temu (jak jeszcze poginałem maluchem, a z tip'a 5zł z rozwożenia pizzy starczało na ponad 3L paliwa) ten zakręt był wyprofilowany w sprzeczności z prawami fizyki i wyrywało na nim kierownicę, dodatkowo słaba widoczność jadąc od strony Niedźwiednika

      • 0 1

      • Profil zakrętu się nie zmienił tylko do samochodów wprowadzili wspomaganie kierownicy :-D

        • 2 0

  • Należy zamknąć tę ulicę (3)

    Jak był sztorm to molo w Sopocie zamknęli

    • 126 7

    • zamknąć ,bo jest zagrożeniem .Albo przynajmniej inwigilować !

      • 2 1

    • zgoda!

      • 3 0

    • Przypuszczam, że największym problemem byłoby,

      w który miejscu zamknąć? Jedni by chcieli na początku inni przy salonie i już powód do kłótni.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?