Wiadomości

Fiat 500. Włoski brzdąc

Fiat 500. Coś dla wygodnych mieszczuchów.



Trochę sentymentów, sporo wspólnych genów z Pandą, styl i wygoda. Jeśli to ma być przepis na udane miejskie auto, to Fiatowi nawet się udało. Pięćsetka to dobra konstrukcja. Niestety droga.



Gdy się pojawił, wzbudził spory entuzjazm, zwłaszcza w rodzimej Italii. Nic dziwnego, to przecież drugie wcielenie samochodu, który niegdyś zmotoryzował Włochy. Z Fiata 500 także my możemy być dumni.

Autko powstaje w tyskiej fabryce Fiata, a ta ostatnio nawet zwiększyła produkcję pięćsetek. W naszym kraju Fiat 500 nie okupuje jednak czołówek rankingów sprzedaży. Co ciekawe nowe egzemplarze najchętniej kupują nie Włosi, lecz... Litwini. To w tym kraju nowe egzemplarze Fiata 500 cieszą się olbrzymią popularnością.

Mały fiacik wzbudza swoim wyglądem sympatię. Włoski brzdąc jest także bardzo wygodny, głównie za sprawą dość sprężystych przednich foteli, pozwalających się wygodnie rozsiąść. Fiat 500 z przodu oferuje całkiem sporo miejsca, z tyłu pasażerów nie zmęczymy tylko na krótkich trasach.

Środkowa konsola autka z dźwignią zmiany biegów mocno kojarzy się z Pandą. Okrągła dźwignia w stylu retro świetnie leży w dłoni i bardzo wygodnie zmienia się nią biegi. To, co jednak denerwuje w tym nie najtańszym przecież samochodziku, to brak dwuosiowej regulacji kierownicy. Owszem, w pięćsetce można rozsiąść się bardzo wygodnie, głównie dzięki dobrej regulacji fotela, gdyby jednak producent nie oszczędził na tej drobnej, a jednak bardzo przydatnej funkcji byłoby o wiele lepiej.

Dodatkowe plusy samochodzik zbiera za świetną widoczność z wnętrza. Po bagażniku nie można się spodziewać za wiele. To miejski pojazd, zmieścimy więc w nim zakupy. O upychaniu w nim bagaży na długie wyprawy możemy zapomnieć.

Fiat 500 nastawiony jest przede wszystkim na komfort. Zawieszenie skutecznie tłumi nierówności, pochwalić należy wydajne hamulce i układ kierowniczy z dobrze dobraną siłą wspomagania. Gdy za kierownicą fiacika zasiądzie filigranowa blondynka, z pewnością doceni funkcję city, dzięki której układ kierowniczy pracuje bardzo lekko, co ułatwia parkowanie.

Mały fiat, dzięki dobremu komfortowi dobrze sprawdza się też na dłuższych trasach. W czasie jazdy z autostradowymi prędkościami przeszkadzać może głównie szum spory szum powietrza owiewający karoserię. Dzięki dobremu wyciszeniu nie słychać za to silnika.

Ten ma 1.2 litra pojemności i moc 69 KM. To wystarczy by sprawnie poruszać się w mieście. Oprócz dobrego wyciszenia ma jeszcze jedną zaletę. Spala niewiele ponad 6 litrów paliwa na setkę. W trasie, w czasie spokojnej jazdy, ze stałą prędkością, można zaoszczędzić dodatkowy litr.

Pięćsetkę czasami porównywano z Mini. Naszym zdaniem niesłusznie. Jedyne co łączy oba samochody, to nawiązanie do słynnych poprzedników. O ile Mini rzeczywiście oferuje sportowe doznania za kierownicą, w przypadku Fiata 500 można o tym zapomnieć. W tym modelu więcej jest stylu niż sportu.

Fiat 500 to dobra miejska propozycja dla zamożniejszych kierowców, którzy cenią sobie eleganckie wnętrze, dobry komfort jazdy i odrobinę indywidualizmu, a pięćsetkę można personalizować na wiele sposobów. Cena samochodu z benzynowym silnikiem 1.2 zaczyna się od ok. 44 tysięcy zł.

Samochód do testów udostępniony przez P.U.H. Auto-Mobil, przedstawiciela marki Fiat.


Znajdź trójmiejskie salony fiata

Opinie (64) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Pozdrawiam wszystkie użytkowniczki 500ek, zwłaszcza białych - mistrzynie parkowania i płynnej jazdy o nieograniczonych możliwościach percepcji.

    • 34 7

    • (2)

      no i bez telefonu nawet nie ruszy jedna z drugą

      • 5 1

      • ten Fiat ma system glosnomowiacy na bluetootha (1)

        Wiec nie pie..prz

        • 0 1

        • dobrze że chociaż ty jesteś tak błyskotliwy

          • 0 0

  • Padło (1)

    Jak wszystko od Fiata. Mój dziadek mawiał, że o jakości Fiatów to żarty już przed wojną chodziły.

    • 26 27

    • przyczyną awarii większości lokomotyw SU-45 były płonące silniki

      produkcji właśnie Fiata

      • 5 0

  • Szroty jak cc sieny i inne punta. (3)

    • 13 33

    • Pochwal się czym jeździsz Zyga! (1)

      • 8 3

      • tico ale nie jest taki ladny jak twój cienias

        • 3 3

    • szrot masz we łbie....

      jak dbasz tak masz...

      • 4 2

  • Z tyłu jest zaskakująco dużo miejsca! (2)

    7letnie dziecko mogło spać na siedzeniu.

    • 11 13

    • wow

      • 2 0

    • ale chyba bez łachów

      • 2 2

  • Przejdźcie się na parking pracowniczy salonu i warsztatu Fiata. (6)

    Same golfy III, audi 90r., BMW 85r.

    O czymś to świadczy.

    • 38 13

    • (2)

      o małych zarobkach?

      • 19 2

      • (1)

        też

        • 7 2

        • tylko!

          • 9 2

    • tez mi tych chłopów żal

      że muszą starymi autami jeżdzić

      • 13 0

    • jeśli chodzi o awaryjność to najelpiej kupić toyotę albo mazdę

      ale jeśli sam lubisz grzebać przy aucie to golfa albo audi, bo na forach jest pełno informacji jak naprawiać te auta. Wszystko zależy od potrzeb, ludzie z fiata kupują takie auta bo wiedzą że części są tanie a robociznę mają za free.

      • 4 2

    • O tym, że pracują tam kartuziaki.

      • 1 3

  • Spece od marketingu

    próbują reklamować, zapinając mu blachy dodające niewątpliwie uroku i stylu. A ta filigranowa blondi z filmu, faktycznie pięknie parkuje. Na trawniku. No i cena autka działa jak magnes. Jednobiegunowy. Klient docelowy o kolorze włosów niezbyt ciemnym.

    • 16 13

  • facet w fiacie 500- ale jest mi ,,ciepło,,....

    ...przyciszcie gęby co by italiani nie usłyszeli bo kolejną fabrykę zlikwidują

    • 7 7

  • Za stawianie autka na trawniku do 500zł się należy.

    • 8 7

  • Fiat ma dryg do małych, ładnych aut.

    • 21 3

  • Całkiem fajnie toto wygląda w wydaniu od abarth'a.

    • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Co oznacza skrót PAB?