Wiadomości

Fiat 500x 4x4: terenowy cukierek

Fiat 500x. To bardzo ważny model dla koncernu z Turynu.


Model 500x powstał na nowej platformie, którą dzieli ze spokrewnionym Jeepem Renegade'em. 500x jest wielkim przełomem w portfolio Fiata, nie można tak zwyczajnie nazwać go następcą udanego Sedici, czy kolejną, luźną wariacją na temat 500-tki. Za tym autem kryje się zdecydowanie więcej nowoczesności.



Czy podoba ci się Fiat 500x 4x4?

tak, ciekawie się prezentuje 52%
nie, wygląda przeciętnie 40%
nie mam zdania 8%
zakończona Łącznie głosów: 152
To jeden z najmniejszych kompaktowych crossoverów na rynku. Wnętrze auta okazuje się przestronne i funkcjonalne. Dużo miejsca mamy z przodu, gdzie zakres regulacji foteli jest szeroki. Z tyłu miejsca na nogi też jest pod dostatkiem. Narzekać nie można. Nad głowami też nie powinno brakować centymetrów, mimo opadającej linii dachu. Generalnie styl nie przeszkodził w opracowaniu funkcjonalnej przestrzeni dla pasażerów. Znalazło się nawet miejsce na bagaże, co w standardowej 500-tce nie jest już tak oczywiste.

Po otwarciu klapy, ukaże nam się rozsądny bagażnik z seryjnym zestawem naprawczym, który ma 350 l, czyli poziom poprzedniego Golfa. Rozczarują się ci, którzy po złożeniu tylnych siedzeń, oczekiwać będą pojemności "furgonetki", niestety, zadowolić będą się musieli 1000 litrami maksymalnej pojemności. Zastosowanie opcjonalnego koła zapasowego mocno ograniczy możliwości 500x. Model z tą opcją oferuje już tylko 245 i 910 litrów pojemności bagażnika.

Jednak dalej dostrzegamy plusy: podłoga bagażnika jest podwójna i ze złożonym oparciem kanapy tworzy płaską powierzchnię. Sam próg załadunkowy bagażnika umieszczono dość wysoko, a pokrywa unosi się tylko na 179 cm, czyli nieco za nisko. Ale dalej warto pamiętać, że mówimy o wersji z napędem 4 × 4.

We wnętrzu 500x nie brakuje półek i schowków, ale do tego Fiat już nasz przyzwyczaił, dwa schowki znalazły się przed przednim pasażerem, a jeden w podłokietniku. W przednich drzwiach pomieścimy 1,5-litrowe butelki z napojem, same kieszenie też są dość pojemne. To na co zwrócimy uwagę, zasiadając na fotelu kierowcy, to silna ingerencja systemów multimedialnych w 500x.

Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Fiata

W kokpicie znajdziemy dwa złącza USB, z których jedno schowano w podłokietniku, dzięki czemu można w nim ukryć np. Ipoda albo smartfona z muzyką i nie wyciągać go z auta. Nie kusi on z resztą też wtedy złodziei. Same multimedia obejmują nawigacje 3D, dobre audio czy rozbudowany komputer pokładowy. Najciekawszym elementem samochodu jest pokrętło wyboru trybu jazdy, ma ono trzy opcje: automatyczną, sportową i terenową. Każdy z nich, inaczej dawkuje moc silnika i steruje napędem. Po zaaplikowaniu modułu "terenowego" mamy do dyspozycji m.in. schemat rozdziału napędu na poszczególne osie. W trybie "sport" postawiono na... wskaźnik przeciążeń.

Serce testowanego modelu to dwulitrowy diesel o mocy 140 KM. Dzielnie walczy z masą własną, wynoszącą tu swoje 1495 kg. Auto do 100 km/h rozpędza się w czasie 10,4 sekundy co przy deszczowych warunkach, w jakich wykonaliśmy pomiar jest dobrym rezultatem. Kilka słów o skrzyni biegów. Na "pokładzie" była 9-biegowa przekładnia automatyczna - biegi zmienia płynnie, nie szarpie i reaguje jak powinna, a przy tym wszystkim jest wygodna w codziennym użytkowaniu.

Podczas jazdy stwierdziliśmy, iż zawieszenie auta pracuje cicho i zapewnia odpowiedni komfort. Włoski crossover oferuje też ciszę w kabinie, szczególnie przy 100 km/h. Podsumowując, 500x przekonuje do siebie całkiem przestronnym wnętrzem, doskonałym stylem, świetnym wyciszeniem kabiny oraz pewnym prowadzeniem. Cena? Należy przygotować ponad 96 tysięcy złotych.

Samochód do testów udostępniony przez Fiat Auto Poland

Opinie (29)

  • Terenowy to chyba za duże słowo. Takim autem można po głebszych kałużach,ale nie w teren. Fiat 500 w swojej normalnej 2d wersji jest najładniejszy.

    • 39 1

  • Fiat 500 4x4

    "Droga na Stogi" Edition :-)

    • 33 0

  • OMG

    ale brzydal. nie było czegos lepszego? i jaki terenowy? czy w ogóle wiecie co piszecie?

    • 16 22

  • Już w środę, przetestuję. Będzie ciekawie.

    • 4 8

  • Cena to trochę za duża nie ?

    • 16 1

  • Zaporowa cena (2)

    za tę cenę sukcesu rynkowego na pewno nie będzie. Byłaby szansa przy cenie około 60 tys zł.

    • 28 1

    • Od kiedy auta wycenia się na polski rynek?

      • 9 3

    • Spoko. przy 60 tysiącach bym powiedział, że zaszaleli, a przy prawie 100 tys wkładam to pomiędzy pozycje "fantastyka" a "opowieści mchu i paproci" . Bez poważnego traktowania....

      • 17 0

  • Jeszcze nie tak dawno reklamowane samochody miały zawsze rejestrację PO... a ten ma SB... ciekawe... ;) (3)

    • 16 5

    • (1)

      Niedługo wejdzie ustawa, że muszą mieć PIS

      • 8 2

      • Raczej będą się zaczynać na SORT ....

        • 1 1

    • GKA

      GKA i wszystko gra

      • 0 0

  • (2)

    Paskudztwo jeszcze brzydsze od zwykłego Fiata 500.

    • 13 19

    • (1)

      ladniejszy od twojej matki

      • 4 9

      • Nie mierz wszystkich miarą swojej czarownicy.

        • 6 1

  • Ja powiem tak: z małego Fiata, który był symbolem, zrobiono

    napuszone coś, pewnie w zapatrzeniu w mini (potem mini countryman itd). Gdzie jest to małe 500? Czy naprawde ktoś, kto robi takie posunięcia mysli o klientach, że są bezmyślnymi tłukami kupującymi oczami? Owszem, ładne, "urocze", "słodkie". Ale nie za tę cenę, i nie na poważnie.

    • 21 2

  • Fiat 500 kojarzy się z małym autem, a nie takim grubasem.

    • 8 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?