• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fiat. Panda do kwadratu

Bawo,Mart,Ps
12 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Mały fiat panda w wielkim mieście. Zobacz jak sobie w nim radzi.



Fiat na szczęście nie stwierdził, że lepsze jest wrogiem dobrego. Nowy fiat panda to udana ewolucja poprzednika. Proste, miejskie auto. Nie zapatrzone w konkurencję i mające własny, bezpretensjonalny styl.



Poprzednia panda była na tyle udanym modelem, że konstruktorzy fiata nie zdecydowali się rozgrzebać całości by stworzyć coś zupełnie nowego. Z zewnątrz tylko lekko pandę napompowali, a w środku wygospodarowali nieco więcej miejsca. To zasługa m.in. wąskich przednich foteli, dzięki czemu siedzący z tyłu nie muszą dokonywać akrobacji by usiąść wygodnie.

Panda zapewnia całkiem przyjemny komfort jazdy, pod warunkiem, że przyzwyczaimy się do wysokiej pozycji za kierownicą i dość wąskich siedzeń, które sprawiają, że pozycja kierującego jest nieco "krzesełkowa". Narzekać będą jednak głównie wysocy kierowcy.

W środku pandy dominuje motyw kwadratu, który znajdziemy dosłownie wszędzie, na konsoli środkowej, fotelach czy nawet podsufitce. Spójna i miejmy nadzieję ponadczasowa "kwadratowa" stylistyka sprawia, że wnętrze samochodu nie jest nudne. Co ważne, w pandzie wszystko jest praktycznie rozplanowane. Jak na tak mały samochodzik, cieszy bardzo głęboki schowek przedni. Nie ma się co dziwić, że plastiki są twarde. Duży plus za staranny montaż.
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2


Wrażenia z jazdy

Wyraźnie czuć, że pracując nad nowym modelem poprawiono nieco jego właściwości jezdne. Panda dzielniej znosi teraz poprzeczne nierówności, mimo wysoko położonego środka ciężkości, "kładzie się" dopiero przy bardzo szybko pokonywanych zakrętach. Mało pali, a 69 KM mechanicznych wyciskanych z 1.2litrowego 8v pozwala całkiem sprawnie poruszać się po mieście. Na trasie panda dostaje lekkiej zadyszki. Lepiej trzymać się prawego pasa w spokojnym tempie i dobrze przemyśleć każdy manewr wyprzedzania.

Funkcja "city" sprawiająca, że kierownicę można obracać jednym palcem, przyda się tylko w mieście i to raczej komuś, kto właśnie dowiedział się, że ma galopującą anemię. W małym i tanim samochodzie nie można też wymagać wzorowej komunikacji na linii jezdnia-koła-kierowca. Panda zapewnia jednak całkiem przyzwoite wyczucie drogi. Oczywistym wydaje się komplement, że jest zwrotna, a widoczność z wnętrza jest bardzo dobra.

Włosi zawsze wiedzieli jak projektować małe pojazdy, idealnie sprawdzające się w miejskich warunkach. Projektując najnowszą Pandę nie szukali nowych rozwiązań i nie starali się na siłę modernizować tego, co w samochodzie było po prostu dobre. Można się tylko zastanawiać czy katalogowe 31 990 zł za podstawową wersję fresh (wyposażoną m.in. w przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy, przednie szyby sterowane elektrycznie, centralny zamek i komputer pokładowy), to mimo wszystko nie jest odrobinę za dużo, tym bardziej, że poprzedniczka, także w podstawowej wersji kosztuje 5000 zł mniej. Dobrze, że do nowej pandy Fiat oferuje atrakcyjne pakiety wyposażenia w przystępnych cenach (od 2000 do 3000 zł) pozwalające doposażyć auto w manualną, lub automatyczną klimę tudzież nawigację.

Samochód do testów udostępniony przez PUH AUTO-MOBIL, przedstawiciela marki Fiat w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (59) 4 zablokowane

  • (1)

    'mało pali' to dośc ogólnikowa informacja panie redaktorze, nieprawdaż? w dobie drożyzny paliwowej wypadałoby podać choćby katalogowe spalanie tego silnika.

    • 2 2

    • katalogowe spalanie jest nic nie warte, bo spalanie zależy głównie od stylu jazdy - możesz małym silnikiem spalić 5 litrów, ale możesz i 9 jeśli będziesz cisnął gaz jak głupi.

      • 1 0

  • No sorry ale (1)

    Najtańsza Fabia jest tylko 3tyś droższa, lub np. peugeot 206 droższy 5 tyś, a są to jednak bardziej pełnowymiarowe samochody i jakby nie patrzeć porządniejsze.

    Fiat jak zawsze najlepszy w "swojej klasie" i pewnie jak zawsze "samochód roku" - tja...

    • 2 3

    • Nie do końca. Samochodem rok został UP. Cena jest dość wysoka. Auto w sumie złe nie jest jak na mieszczucha, ale 35-37 tys za optymalną wersję to dużo. Skoda daje to samo za 35 a do tego dodaje np ESP

      • 1 1

  • Fiat opinię w Polsce ma taką a nie inną z powodu polskich serwisów ASO (1)

    w większości spuścizna po komunistycznym polmozbycie z pracownikami z taką samą mentalnością. Zwykła usterka, która w innych markach nie jest problemem i jest usuwana od ręki, we Fiacie urasta do rangi "ten typ tak ma". Cokolwiek się zepsuje poważniejszego to ASO, powtarzam autoryzowany serwis, naprawia to metodą prób i błędów aż do ustąpienia widocznych dla kierowcy objawów. Moje osobiste doświadczenia ze wszystkimi ASO Fiata w Gdańsku zawierają:
    zgniecenie rantów podwozia na podłużnicach i zdarcie z nich ocynku od nieudolnego ustawienia łap podnośnika,
    rysy lakieru na przednich nadkolach po naprawie w przedziale silnika,
    oszukiwanie na wymianie części, których się faktycznie nie dokonało,
    zdewastowanie plastikowych elementów deski rozdzielczej,
    WYBICIE PRZEDNIEJ SZYBY,
    zniszczenie lakieru myjąc samochód prawie bez wody,
    wydanie samochodu z suchym silnikiem BEZ OLEJU po naprawie cieknącego korka spustowego,
    wpisywanie do faktury ceny prac, których w ogóle się nie zlecało, ani nie było się poinformowanym o konieczności ich przeprowadzenia,
    zdewastowanie aluminiowych felg przykręcając je i odkręcając kluczem pneumatycznym przy okazji zdzierając lakier gdzie się dało,
    i wiele innych. Teraz trzy ASO w Gdańsku mogą rozważać wytoczenie mi procesu za zniesławienie. Chyba nie będziecie tak głupi, bo na wszystkie wasze fuszerki mam dowody na papierze. W dodatku wy chcecie serwisować Alfy Romeo i Lancie. Gdzie chłop z gnoju na salony króla.

    • 4 0

    • ASO w Gdyni

      jadę z wymianą żarówki w tylnej lampie bo za chiny ludowe wyjąć lampy nie mogę,myslę rozpiepszę jakis plasticzek.Tak,bardzo dobrze,wysmienicie pan zrobił,bardzo,mówi kolo z servisu w Gdyni.Płacę,wyjeżdzam,mija jakis czas,patrzę lampa ułamana w narożniku...

      • 2 0

  • Panda III (3)

    Do miasta i do firmy idealna. Dwójkami przejeździłem u mnie w firmie setki tyś km sprawowały sie świetnie, teraz mysle nad trzecią generacją.

    • 1 0

    • (2)

      Nie lepsza bedzie Citigo?

      • 0 0

      • Skoda? (1)

        Raczej nieeeeee.... Do Pandy mam zaufanie, miałem tez u siebie dwa Citroeny C3 - cały czas w serwisie.

        • 1 0

        • Franc to Franc

          • 0 0

  • ?

    Przymierzam się do zakupu takiego auta dla żony. Jest przestronniejsze i bardziej komfortowe niz poprzedniczka. Jeśli tylko bedzie tak niezawodne jak II to sie nie zawiodę :)

    • 0 0

  • ceny (2)

    Pierwsze wersje cenowe były dość duże... teraz jest zdecydowanie lepiej 30 z kawałkiem to cena która mnie satysfakcjonuje.

    • 2 0

    • wyposażenie (1)

      I to wersje z klimą, trzeba tylko autko w rozliczeniu zostawić :)

      • 0 0

      • 35 tys. tyle wychodzi po dopłacie do klimy.

        • 0 0

  • ładny samodzód i tyle

    a jak kogoś nie stać to kupować nie musi

    • 1 0

  • Za tylachna Zł (3)

    można 5 letniego Merca przyprowadzic

    • 3 4

    • (2)

      my tu mówimy o samochodach nowych, a nie pięcioletnich

      • 1 1

      • 5 letnie lepsze (1)

        od nowych elektronicznych gazdżetów

        • 1 1

        • Faktycznie, 5 lat temu nie było elektronicznych gadżetów - zwłaszcza w przedmiotowym Mercu.
          Brawo.

          • 4 0

  • Tata i jego Nano tańsze

    i hinduskie

    • 1 0

  • droga (3)

    za takie pieniążki kupię Passata B6 TDI kombi od niepalącego dziadka lekarza z Niemiec przebiego 97 tys niepalone, książka serwisowa, 200% bezwypadkowy

    • 4 1

    • A coś stuka albo puka?

      • 0 0

    • Zawsze możesz kupić Alfe i w ten sposób potroisz liczbę znajomych na FB, o tych

      których w serwisach poznasz

      • 0 0

    • Nic nie puka, do kościoła tylko jeździł raz w tygodniu

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane