• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fiat. Panda do kwadratu

Bawo,Mart,Ps
12 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Mały fiat panda w wielkim mieście. Zobacz jak sobie w nim radzi.



Fiat na szczęście nie stwierdził, że lepsze jest wrogiem dobrego. Nowy fiat panda to udana ewolucja poprzednika. Proste, miejskie auto. Nie zapatrzone w konkurencję i mające własny, bezpretensjonalny styl.



Poprzednia panda była na tyle udanym modelem, że konstruktorzy fiata nie zdecydowali się rozgrzebać całości by stworzyć coś zupełnie nowego. Z zewnątrz tylko lekko pandę napompowali, a w środku wygospodarowali nieco więcej miejsca. To zasługa m.in. wąskich przednich foteli, dzięki czemu siedzący z tyłu nie muszą dokonywać akrobacji by usiąść wygodnie.

Panda zapewnia całkiem przyjemny komfort jazdy, pod warunkiem, że przyzwyczaimy się do wysokiej pozycji za kierownicą i dość wąskich siedzeń, które sprawiają, że pozycja kierującego jest nieco "krzesełkowa". Narzekać będą jednak głównie wysocy kierowcy.

W środku pandy dominuje motyw kwadratu, który znajdziemy dosłownie wszędzie, na konsoli środkowej, fotelach czy nawet podsufitce. Spójna i miejmy nadzieję ponadczasowa "kwadratowa" stylistyka sprawia, że wnętrze samochodu nie jest nudne. Co ważne, w pandzie wszystko jest praktycznie rozplanowane. Jak na tak mały samochodzik, cieszy bardzo głęboki schowek przedni. Nie ma się co dziwić, że plastiki są twarde. Duży plus za staranny montaż.
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2
  • Fiat Panda 1.2


Wrażenia z jazdy

Wyraźnie czuć, że pracując nad nowym modelem poprawiono nieco jego właściwości jezdne. Panda dzielniej znosi teraz poprzeczne nierówności, mimo wysoko położonego środka ciężkości, "kładzie się" dopiero przy bardzo szybko pokonywanych zakrętach. Mało pali, a 69 KM mechanicznych wyciskanych z 1.2litrowego 8v pozwala całkiem sprawnie poruszać się po mieście. Na trasie panda dostaje lekkiej zadyszki. Lepiej trzymać się prawego pasa w spokojnym tempie i dobrze przemyśleć każdy manewr wyprzedzania.

Funkcja "city" sprawiająca, że kierownicę można obracać jednym palcem, przyda się tylko w mieście i to raczej komuś, kto właśnie dowiedział się, że ma galopującą anemię. W małym i tanim samochodzie nie można też wymagać wzorowej komunikacji na linii jezdnia-koła-kierowca. Panda zapewnia jednak całkiem przyzwoite wyczucie drogi. Oczywistym wydaje się komplement, że jest zwrotna, a widoczność z wnętrza jest bardzo dobra.

Włosi zawsze wiedzieli jak projektować małe pojazdy, idealnie sprawdzające się w miejskich warunkach. Projektując najnowszą Pandę nie szukali nowych rozwiązań i nie starali się na siłę modernizować tego, co w samochodzie było po prostu dobre. Można się tylko zastanawiać czy katalogowe 31 990 zł za podstawową wersję fresh (wyposażoną m.in. w przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy, przednie szyby sterowane elektrycznie, centralny zamek i komputer pokładowy), to mimo wszystko nie jest odrobinę za dużo, tym bardziej, że poprzedniczka, także w podstawowej wersji kosztuje 5000 zł mniej. Dobrze, że do nowej pandy Fiat oferuje atrakcyjne pakiety wyposażenia w przystępnych cenach (od 2000 do 3000 zł) pozwalające doposażyć auto w manualną, lub automatyczną klimę tudzież nawigację.

Samochód do testów udostępniony przez PUH AUTO-MOBIL, przedstawiciela marki Fiat w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (59) 4 zablokowane

  • Za taka kase... (2)

    ...to wole kupic np. uzywane Audi a6 lub jakas terenowke.

    Generalnie Fiat Panda to auto jednoosobowe - dla mnie i mojej torebki.

    • 2 5

    • A ja za taką kasę to bym sobie na wakacje pojechał.

      • 2 0

    • Używane to używane, nowe to nowe, nie mieszaj kategorii.

      • 1 0

  • Fiat Panda

    Jeździłem sporo Pandą II. Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością wykonania auta. Tu jest prosta filozofia: małe zwarte auto miejskie, funkcjonalne, w miarę ładne, proste w konstrukcji i możliwie niezawodne. Panda sprawdza się w każdym z tych punktów. Przez 5 lat użytkowania nie zepsuło się nic, co nie powinno. Wymieniane były tylko płyny, klocki, akumulator - mówiąc krótko materiały eksploatacyjne. Aha, skorodował końcowy tłumik. O korozji nadwozia w ogóle nie ma mowy. Jeśli chodzi o przyspieszenie to oczywiście szału nie ma, ale wystarczy do energicznej jeździe po mieście. Dotychczas Fiaty kojarzyły mi sie z rdzą i tandetą, Panda udowodniła że jest niezawodna i praktyczna.

    Aha - a'propos ASO - w Gdańsku na Hallera przy przeglądzie powiedzieli mi, że "poci się" korektor siły hamowania. Jak się potem okazało - w Fiacie Panda nie ma korektora siły hamowania. To prawdziwy cud - "pociło się" coś, co nie istnieje.

    Ogólnie auto godne polecenia jeśli potrzebujemy samochodu na codzień do miasta.

    • 2 1

  • (1)

    myslałem ze ta panda bedzie lepsza ale widze ze tylko bude zmodernizowali 1.2 8 v co to ma byc sterej generacji silnik i całe 69 km wsiadze 4 osoby i silniczek wyje na wysokich obrotach bo inaczej sie nie da .

    • 1 1

    • Chyba sobie kpisz - akurat to, ze znajduje się tam taki niewysilony silniczek, to największa zaleta tego auta. Oczywiście, mogli tam wstawić motor, który generowałby większą moc, tylko spytaj sam siebie czy na pewno warto później wydawać kasę w warsztatach samochodowych! To jest samochód wyprodukowany głównie z myślą o poruszaniu się po mieście, a na miasto 70 KM w zupełności wystarczy.

      • 0 0

  • Nowa Panda... (1)

    ...który nowy pojazd w tej klasie i za takie pieniadze daje takie wyposażenie //kurtyny powietrzne itp/ , , a propos tych 6 latków vw audi itp z przebiegiegiem 90 tys. to mozna miedzy bajki włożyc, chyba x 4 lub 5razy tyle/ nie mówiąc o ,,wypierdzianych ,,siedzeniach aus golonka und bier.......

    • 0 0

    • Citigo daje np. ESP, co prawda 4 poduchy, ale boczne pełnią funkcję kurtyn (więcej nie potrzeba)
      Generalnie bez oddawiania auta w rozliczeniu mamy auto ze wszystkim co potrzeba tj klima, radio, ESP, kolorowy lakier za ok. 35. W dodatku to auto pali 6l/100 w miescie, przy 7l/100 Pandy.

      Fiat obniżył ceny ale mimo wszystko dalej jest jednym z droższych aut w segmencie.

      • 1 0

  • Jak miło na forum... (1)

    powitajmy pracowników 3miejskich dealerów konkurencji, starających się o premię za PR ;)

    • 2 1

    • niestety

      fiat robi wszystko by konkurencja nic robić nie musiała...

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane