Fiat Scudo (produkowany od 2002)

Scudo w wersji dostawczej jest typowym samochodem transportowym, natomiast wersja osobowa może z powodzeniem służyć jako wygodny minivan.

Cechy szczególne
Scudo jest zupełnie nową konstrukcją, średniej wielkości autem dostawczym plasującym się pomiędzy Doblo i Ducato. Zapewnia komfort jazdy samochodu osobowego oraz dużą uniwersalność i ładowność, jakiej wymaga się od samochodu dostawczego.

Linia nadwozia jest oryginalna, ale tylko w przedniej części. Tył musiał pozostać tradycyjny - proste ściany tworzące prostopadłościan, który zapewnia maksymalną przestrzeń ładunkową i dużą uniwersalność.

Scudo dostępny jest w wielu wersjach i odmianach: jako furgon do przewozu towarów, kombi do przewozu osób oraz samo podwozie do zabudowy. Posiada dwa rozstawy osi (3 m i 3,12 m), dwie długości nadwozia (4,80 m i 5,13 m) oraz dwie wysokości dachu (1,94 m i 2,28 m).

Wersja dostawcza ma skrzynię ładunkową o objętości od 5 do 7 m3 , a ładowność każdej wersji wynosi 1200 kg. Powierzchnia załadunku znajduje się na wysokości zaledwie 49 cm.

Wersja osobowa występuje w trzech odmianach. Standardowa przeznaczona jest raczej do przewożenia pracowników wraz ze sprzętem, natomiast wersje Family i Executive z racji bogatego wyposażenia i wysokiego komfortu jazdy, mogą z powodzeniem konkurować z minivanami,.

Stylistyka wnętrza Scudo jest nowoczesna. Elementy deski rozdzielczej i część przełączników przejęte zostały z osobowych Fiatów, więc kierowcy po raz pierwszy zasiadający za kierownicą tego auta nie będą mieli najmniejszych trudności z obsługą.

Silnik
Ten model Fiata napędzany jest wyłącznie silnikami diesla. Do wyboru są trzy jednostki Multijet 16V: 1,6 l/90 KM, 2,0 l/120 KM i 2,0 l/136 KM. Najsłabszy silnik łączony jest z skrzynią 5-biegową, natomiast dwa pozostałe jednostki napędowe współpracują z 6-biegową przekładnią.

Wrażenia z jazdy
Dźwignia zmiany biegów Scudo jest umieszczona na konsoli środkowej, więc podróżujący na środkowym fotelu pasażer ma wystarczająco dużo miejsca na nogi. Dzięki standardowej regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach oraz regulacji wysokości fotela każdy kierowca powinien z łatwością dobrać sobie wygodną pozycję. W kabinie jest dużo schowków, w tym jeden klimatyzowany.

Scudo prowadzi się bardzo łatwo, praktycznie tak jak samochód osobowy. Zawieszenie jest sprężyste, ale nie za twarde, co zapewnia wysoki komfort. Wersja z najmocniejszym silnikiem pozwala poruszać się naprawdę dynamicznie i niejedna „osobówka” będzie musiała uznać wyższość Scudo.


Podsumowanie
Scudo z pewnością sprawdzi się w roli rodzinnego minivana lub samochodu dostawczego, który na dodatek posiada atrakcyjne nadwozie.
Mimo że auto w standardzie nie oferuje zbyt wiele, gama dodatkowego wyposażenia jest imponująca i znajdziemy w niej m.in. pełny pakiet elektryczny, automatyczną klimatyzację osobną dla każdego rzędu siedzeń (w wersji osobowej), układ ESP, cztery poduszki powietrzne, kurtyny i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi.

Dane techniczne:

Silniki: 1,6 l/90 KM, 2,0 l/120 KM i 2,0 l/136 KM

Foto Moto

    Opinie

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
    zamknij

    Wydarzenia