• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford Mondeo. Nadal się dobrze prowadzi

BachbaS
28 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Mondeo to samochód popularny wśród przedsiębiorców. Sprzedawcy "celują" też we floty.



Ford Mondeo to jeden z najważniejszych modeli tego producenta. W 1993 roku zastąpił tylnonapędową Sierrę. Nowy przedstawiciel średniej klasy Forda przyjechał do Europy z lekkim opóźnieniem. Od dobrych dwóch lat jest oferowany "za wielką wodą". Co przychodzi na myśl przy pierwszym kontakcie z flagowym Fordem?



Ewolucja to słowo, które dobrze opisuje sylwetkę aktualnej generacji. Szczególnie tylna część nadwozia z charakterystycznymi lampami zachowuje ewidentną ciągłość z dotychczasową linią Forda. Czy znaczy to, że nowy projekt nie wzbudza emocji? Nie, bryła jest wyraźnie niższa, dłuższa i szersza, przód jest odważny, charakterystyczny i nowoczesny, z wąskimi światłami - jak w Mustangu - i olbrzymim błyszczącym grillem, kolejnym z serii naśladujących Astona Martina.

W porównaniu do Mondeo poprzedniej generacji przeprojektowano zawieszenie tylnej osi, dzięki czemu auto prowadzi się jeszcze stabilniej i szybciej reaguje na komendy wydawane kierownicą, to ważne, gdyż nadal Fordy mają opinie świetnie prowadzących się samochodów. Między innymi za sprawą nowego zawieszenia tylnej osi w kabinie jest ciszej niż w modelu poprzedniej generacji. Nawet podczas gwałtownych manewrów kierownicą przy wyższych prędkościach Mondeo szybko podąża za poleceniami kierownicy i bez zbędnych przechyłów nadwozia pewnie ustawia auto we właściwym torze. Samochód zachowuje się przy tym tak, jak gdyby był jednolitą bryłą, da się wyczuć wyjątkową sztywność sporej karoserii.

  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo
  • Ford Mondeo


Są też innowacje niedostępne u konkurencji: pasażerowie głównych miejsc tylnej kanapy mogą przypinać się nowatorskimi pasami z wbudowanymi poduszkami powietrznymi (element Pakietu Safety za 3300 zł, dostępny tylko do wersji Titanium). W razie wypadku pasy aż pięciokrotnie zwiększają powierzchnię przylegania do tułowia i łagodniej wyhamowują ciało, dzięki czemu znacząco zmniejsza się siła oddziałująca na klatkę piersiową i maleje ryzyko odniesienia obrażeń wewnętrznych. Sprężony gaz, znajdujący się w niewielkich zbiornikach pod kanapą, w ciągu milisekund wypełnia poduszkę powietrzną znajdującą się w pasach, dostając się do niej przez klamrę pasa.

Wraz z wprowadzeniem do salonów Mondeo, Ford zainaugurował specjalny program dla swoich klientów o nazwie Ford Store, są to specjalne strefy w niektórych salonach salonach ( w Trójmieście w Euro Car w Gdyni), które wyposażono między innymi w interaktywne stoliki z wbudowanymi ekranami LCD. W założeniu Ford Store ma być miejscem, w którym będzie można nie tylko kupić i naprawić nietypowy model marki, ale także poradzić się, jak indywidualnie użytkować auto. Do dyspozycji klienta będzie oddzielny doradca serwisowy, oraz serwis "door to door" i usługa "Vignale OneCall", całodobowa pomoc klientom w całej Europie, kosmetyka wybranych elementów samochodu na życzenie klienta oraz bezpłatne mycie auta podczas każdej wizyty w salonie. Poza standardową paletą modelową w ramach programu opieką objęte zostaną też Mustangi i Mondeo Vignale (topowy, luksusowy wariant).

Liftback to druga, zaraz po combi, najchętniej wybierana linia nadwoziowa, w ofercie jest również sedan, ale dostępny jest tylko w wersji hybrydowej. Bagażnik Mondeo oferuje olbrzymie 541 litrów, z możliwością aranżacji kolejnych 1700 litrów. Pod maską 240-konny EcoBoost sprzężony z 6-biegowym automatem. Liczby? 8 sekund do setki, 235 km/h, ale realne średnie spalanie na poziomie 10 litrów w obszarze miejskich aglomeracji nie zachwyca, choć zdajemy sobie sprawę, iż jest wynikiem chętniejszego wciskania pedału gazu właśnie w wersji 240-konnej, która ma niebanalnie ładny pomruk, zwłaszcza na czerwonym polu wskazówki obrotomierza. Świetnie wykończone wnętrze z multimediami Sony, doskonałe fotele ze świetnym wyprofilowaniem. Cieszy to, że kokpit jest dużo bardziej stonowany niż w Focusie czy modelu Kuga, Ford doskonale wie, że Mondeo trafia do bardziej wymagającej klienteli. Cena? Testowy model to wydatek około 130 tys. zł przy niemalże kompletnym wyposażeniu z zakresy komfortu, bezpieczeństwa i rozrywki.

Samochód do testów użyczony przez Euro Car, przedstawiciela Forda w Trójmieście

Szukasz Forda, tutaj znajdujesz sprzedawców
BachbaS

Miejsca

Opinie (78) 1 zablokowana

  • Mondeo IV to padlina

    Kiedyś miałem Sierrę 2,3 Diesel. Nie do zajechania była.
    Teraz mam służbowe Mondeo i mogę stwierdzić, że jest to tandetna, plastikowo-blaszana taczka. Ma już 5 lat i całą historię usterek i ustereczek.
    Felgi stalówki to są chyba z blachy do konserw zrobione. Tragedia.

    • 1 4

  • Mam mk4 bardzo fajnw autko.

    • 0 0

  • Co tak narzekacie!

    Mam Forda Mondeo MK4 od 2008 r , benzyna 2,0 ,łańcuch,przejechane 196 tyś km. Jak do tej pory nic nie poszło tylko standartowo klocki ,filtry,opony i drobne naprawy ale drobne. Wspaniałe auto , dobrze się trzyma drogi.

    • 1 0

  • Piękne auto i komfortowe

    Wielowahaczowe zawieszenie robi swoje. Sama wygoda. Polecam :-)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane