• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Ford Mondeo Hybrid: abstynent z prądem

Marcin Tymiński
7 lipca 2016 (artykuł sprzed 6 lat) 

Jeżdżąc hybrydową wersją Forda Mondeo szybko odzwyczaimy się od częstych wizyt na stacjach benzynowych. Pierwsza na europejskim rynku hybryda Forda skrywa też parę innych zalet. Czy warto więc z bogatego katalogu wersji Mondeo wybrać tę z "zielonym listkiem"?



W odróżnieniu od innych wersji, hybrydowy Ford Mondeo nie jest liftbackiem, a sedanem. Dla wyglądu zewnętrznego auta nie ma to żadnego znaczenia, bo hybrydowe mondeo wygląda równie dobrze jak tradycyjne wersje. Taka stylistyka szybko się nie zestarzeje, mondeo ma szansę przez długie lata wyglądać atrakcyjnie.

Bardzo duża ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu nikogo nie zaskoczy. Podobnie jak dobre materiały i jakość wykonania wnętrza. Z tyłu Mondeo oferuje praktycznie tyle miejsca co Audi A6, na brak przestrzeni ponarzekać mogą więc tylko naprawdę wysocy pasażerowie. A jeśli już przy przestrzeni jesteśmy, to ta - ze względu na umieszczone z tyłu baterie mocno zmalała w bagażniku auta. Hybrydowe Mondeo oferuje zaledwie 383 litry pojemności bagażnika. W praktyce oznacza to, że jeżeli komuś zależy na wyjątkowo przepastnym kufrze, to już na tym etapie powinien pożegnać się z hybrydą.

Ford Mondeo 2.0 Hybrid Ford Mondeo 2.0 Hybrid
Jeżeli nie wozimy ze sobą mnóstwa różnego dobra, to możemy siadać za kierownicą Mondeo. Po naciśnięciu przycisku start wita nas charakterystyczna dla hybryd cisza. Przed oczami kierowcy pojawią się zaś zegary, a właściwie dwa elektroniczne wyświetlacze. Ilość informacji, które podają, naprawdę może przyprawić o zawrót głowy.

Oprócz aktualnego wykorzystania silnika spalinowego i elektrycznego mamy także m.in. trenera ekologicznej jazdy (w zależności od tego, jak sprawnie wykorzystujemy hybrydowy układ Mondeo, na ekranie rozwija się roślinka, bądź opadają z niej listki), wykresy, wskaźniki tempomatu czy informacje z systemów pomagających kierowcy. Ilość informacji nieco przytłacza, za to nikt nie będzie narzekał, że siedzi niewygodnie lub czegoś nie widzi. Fotele, pozycja za kierownicą, szeroki zakres regulacji i widoczność wręcz zachęcają do jazdy.

Czytaj także: Nowy Ford Edge oficjalnie w Trójmieście

Hybrydowy zestaw Forda w postaci dwulitrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego i silnika elektrycznego zapewnia łącznie 187 KM i 173 Nm przy 4000 rpm. Zestaw zaprzęgnięto do pracy razem z bezstopniową skrzynią CVT. OD razu powiemy, że największe bolączki tego rodzaju skrzyń w dużym stopniu udało się w hybrydowym Fordzie wyeliminować, jednak to rozwiązanie nieco dusi całkiem niezły potencjał hybrydowego Mondeo. Spokojnie jeżdżący kierowcy niespecjalnie nawet zwrócą na to uwagę, jednak ktoś, kto lubi bardziej dynamiczną jazdę, może poczuć się lekko poirytowany np. czasem potrzebnym, by dynamicznie przyspieszyć.

  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid


Hybryda zachęca jednak do spokojnej jazdy. Sprawnie działający układ z bardzo efektywnym systemem odzyskiwania energii przy hamowaniu powoduje, że chce się go wykorzystywać maksymalnie. A "eko jazda" wynagrodzi nas naprawdę niewielkim zużyciem paliwa. Ford Mondeo Hybrid w czasie testu spalał średnio 5 litrów paliwa na setkę. To bardzo dobry wynik sprawiający, że hybrydowe Mondeo może być świetnym towarzyszem zarówno w mieście, jak i na trasie. Do dłuższych podróży zachęca zresztą świetnie zestrojone zawieszenie, jak i bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Mimo sporych gabarytów pojazdu, "łykanie" zakrętów czy pokonywanie nim odcinków autostrad to czysta przyjemność.

Salony Forda w Trójmieście

W swoim cenniku Ford ma naprawdę atrakcyjne pozycje, zarówno w wersjach benzynowych, jak i wśród tych z silnikiem diesla. Te cenowo zbliżają się do kwoty, za jaką możemy kupić hybrydę, czyli ok. 130 tysięcy złotych. Czy warto zdecydować się na to rozwiązanie? Jeśli zależy nam na naprawdę niskim zużyciu paliwa, hybrydę możemy wybierać w ciemno, gdyż oprócz mniejszego bagażnika nie odstaje niczym od innych wersji. Kierowcy, którzy nastawiają się bardziej na osiągi samochodu i czerpanie większej radości z jazdy (do hybrydy nie zamówimy np. opcjonalnego zawieszenia sportowego) potraktują ten samochód raczej jako ciekawostkę, a nie towarzysza podróży na dobrych kilka lat.

Samochód do testów udostępnił FordStore Euro-Car, przedstawiciel Forda w Trójmieście

Miejsca

Opinie (43) 6 zablokowanych

  • . (1)

    • 2 4

    • Hybrydy to strata czasu, potrzebny męski silnik spalinowy. Jak ktoś chce szybki samochód to nie martwi się o spalanie. A Polska cebula i tak kupuje przeważnie do 1.6 i to jeszcze w tdi

      • 3 5

  • (2)

    Takie ładne auto skrzywdzić nie dość, że hybrydą to i kolorem...

    • 13 15

    • (1)

      Widać, że przód tego samochodu jest bardzo mocno stylizowany na Mustangu

      • 0 9

      • Nie na Mustangu tylko Astonie Martinie, Ford kupił Astona a dezajn sobie przy okazji wzięli...

        • 15 1

  • (2)

    To reklama czy test ? Jeżeli to jednak test, to brak podania faktycznego spalania w różnych cyklach jest zwyczajnie żenujący. 5L testowane po jak dugim testowaniu _

    • 10 2

    • Pewnie spisał wynik z komputerka pokładowego :)

      • 1 0

    • jesteś w błędzie

      Mam 2.0 TDCi i wyobraź sobie że pali 6 - 7 w mieście i 5 na trasie

      • 5 0

  • (3)

    130000 zł.....masakra.Chyba trzeba by odkładać 20 lat i nic nie jeść nic nie pić....

    • 13 2

    • weź leasing to odliczysz sobie vat

      • 6 6

    • to weź się do roboty (1)

      Ja tyle odkładam w dwa lata.

      • 1 9

      • widocznie nie jesteś atrakcyjna... bo coś skromnie

        • 8 1

  • lektor krzyczy w filmie "o łącznej mocy silników 187 kilometrów"...

    • 10 1

  • (4)

    Ford? Nigdy!

    • 4 24

    • (3)

      Twój Passat B5 TDI 170.000 jest najlepszy. Na Allegro se kupisz zestaw wahaczy za 400zł, a Bogdan mechanik z Parzęczewa przerobi Twoje koło dwumasowe na zwykłe od B4

      • 11 4

      • (1)

        Nie mam Passata przyglupie, ale widze ze ty masz jakies chore kompleksy.
        Jezdzilem tym autem ale nie hybryda I jest slabe poprostu. Fordy kupuja ci co ich nie stac na cos lepszego. Tak samo jak ople skody I vw.

        • 1 6

        • Fordy kupuja ci co ich nie stac

          najpierw chciałem napisać o Fordzie Mustangu, ale ...wystarczy ta hybryda za 130tys zeta, no mnie nie stać ani na Ferrari ani na Forda Hybrydę ani nawet na Pande za 33 tys

          Forda nigdy !
          jak chcesz to nie kupuj
          w zeszłym roku osiągnęli przychód 7,5 mld.$ netto
          Ford zatrudnia 200 tys. ludzi
          koło d.im lata czy kupisz czy nie

          • 1 2

      • jaka głęboka znajomość tematu, fiuuu, fiuuu.

        • 2 0

  • skoro nie trzeba "często tankować" to jaki ma zasięg?

    Nigdzie takiej informacji nie ma. Art. z pupy.

    • 14 1

  • Ford.... (3)

    ... samochody może i OK, ale po tym jak serwis na Elbląskiej wykazał w przypadku mojego samochodu "wysokie kompetencje" a program Gwarancja 12 okazał się być wielką ściemą - Nigdy więcej forda.

    • 10 3

    • (2)

      Ale to Ford winien czy serwis z Elbląskiej? Popłacz jeszcze, że musisz paliwo do niego lać.Najlepiej na CB radiu.

      • 3 5

      • jeżeli to ASO to ford też winny

        • 6 0

      • Jeśli chodzi o Gwarancja 12, to większość winy spada na centralę w Warszawie,

        • 3 0

  • co po łącznej mocy jak to tylko się przydaje przy przyspieszaniu (1)

    przy ciągłej szybkiej jeździe działa tylko silnik spalinowy i pewnie pod górkę ma zadyszkę

    • 3 3

    • Za duży beton jesteś aby się tym autem poruszać.

      • 4 2

  • Winszuję autorowi materiału fimowego. (1)

    Moc wyrażana w kilometrach i silnik "dwucylindrowy" zamiast dwulitrowy.

    Jak się o czymś robi materiał to wypada mieć pół zwoju w głowie ogarniającego temat.

    • 10 0

    • A nie pomyślałeś, że ktoś się zwyczajnie pomylił? Ty jesteś doskonały i nigdy nie robisz błędów? Gratuluję.

      • 1 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile obecnie wynosi limit punktów karnych dla doświadczonego kierowcy?

 

Najczęściej czytane