• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Francuzi wolą Chiny. Dla nas dostawczaki

Bawo
16 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Peugeot stawia na sedany, Citroen na maluchy, a Renault promuje pojazdy dostawcze. Połowa tego roku będzie się nam kojarzyć z markowym winem, pleśniowym serem, nowymi modelami "francuzów" oraz... Chinami.



Peugeot od dobrych kilku lat z powodzeniem oferuje na chińskim rynku wiekowy już model 405 z lat 80. i zmodernizowany model 406, który był hitem naszych salonów w latach lat 90. XX wieku. Na tegorocznym salonie w Pekinie firma spod znaku lwa zaprezentowała najnowszy model 408 sedan. Samochód powstał na tej samej platformie EMP2, na której oparto tegorocznego laureata nagrody European Car of the Year, czyli Peugeota 308. Zgrabny sedan jest jednak przeznaczony wyłącznie na rynki rozwijające się, a przede wszystkim na chiński. Nie ma szansy, że zobaczymy go w Europie.

Jego lukę na naszym kontynencie ma wypełnić model 308 w wersji sedan. Pojazd będzie produkowany przez spółkę Dongfeng-PSA. Jako napęd nowemu Peugeotowi posłuży 1,6-litrowa jednostka generująca 118 KM mocy lub turbodoładowana wersja z 164 koniami pod maską. W ofercie znajdzie się również 140-konny silnik o pojemności 1,8 litra. Wszystkie silniki będą benzynowe, diesle nie są popularne w Chinach.

W Europie wersja sedan modelu 308 zadebiutuje najprawdopodobniej we wrześniu w salonie samochodowym w Paryżu. Ceny i silniki nie powinny odbiegać od obecnej oferty kompaktowego 308.

Salony Peugeota w Trójmieście

We wrześniu w polskich salonach pojawi się także inna francuska nowość, tym razem dostawcza. Po wprowadzeniu nowego modelu Trafic, Renault przygotowuje się do przedstawienia większego Mastera. Jego światowa premiera odbyła się kilka dni temu, podczas Salonu Samochodowego w Birmingham. Ten duży furgon napędzają silniki Twin Turbo zbudowane na bazie aktualnej jednostki 2.3 dCi. Dysponują one większą mocą (do 163 KM) przy obniżonym nawet o 1,5 l/100 km zużyciu paliwa. W pojeździe zastosowano szereg nowych rozwiązań i technologii, takich jak ESC najnowszej generacji, wspomaganie ruszania pod górę, system zapobiegania "myszkowaniu" przyczepy czy niezwykle praktyczne lusterko Wide View. Nowy Master pojawi się również w wersji furgon L4 z napędem na tylne, pojedyncze koła, przeznaczonej dla użytkowników pokonujących długie trasy oraz firm kurierskich.

Sprawdź dealerów Renault w naszej bazie

Jesienią pojawi się - także na naszym rynku - ostatni ze zmodernizowanych słynnych "trojaczków z Kolina", Citroen C1. Nowy maluch z interesująco wystylizowanym przodem zadebiutuje jako ostatni z trójki.

Front samochodu nawiązuje do modeli C4 i C4 Picasso. Nowe C1 będzie oferowane w wersji 3 oraz 5-drzwiowej. Prawie kabriolet to wariant z rozsuwanym miękki dachem, C1 Airspace o rozmiarze 80 na 76 cm. Auto urosło nieznacznie na długość (3,46 m), ale jednocześnie jest węższe (1,62 m) i nieco cięższe, waży 840 kg. Dokładną specyfikację oraz cennik zwinnego mieszczucha mamy poznać już niebawem.

A może Citroen?
Bawo

Opinie (5)

  • Renault/Opel

    A to samo co Renault znajdzie się w tym samym czasie w Oplu... i to w tych samych pieniądzach

    Tylko jak widzę coraz to bardziej skomplikowane silniki biturbo w wołach roboczych to aż strach...

    • 2 0

  • waga

    a mnie zastanawia czemu nie są podawane przedziały wagowe nowych modeli, bo co z tego że silnik jest o np. 10 % mocniejszy jak samochód jest cięższy o 20% od poprzedniego modelu

    mowa w artykule jest o 405 - waży od 1020 kg - obecnie 508 od 1400 kg - 40 %

    • 2 0

  • francuzkie auta kupuje tylko samobójca .... (1)

    • 1 2

    • samobojca

      idiot du village

      • 0 0

  • Już gen. Patton mówił:Wolę

    mieć dwie dywizje niemieckie przed sobą niż jedną francuską za sobą". I coś w tym jest!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na autostradzie wynosi:

 

Najczęściej czytane