Wiadomości

stat

Frankfurt Motor Show: elektryczne nowości, które niebawem trafią do Trójmiasta

Najnowszy artukuł na ten temat

W Maździe też kupisz auto elektryczne

EQV to auto elektryczne w wersji XXL.
EQV to auto elektryczne w wersji XXL. fot. Mercedes-Benz

W niedzielę zakończyła się jedna z ważniejszych motoryzacyjnych imprez tego roku na świecie. Mowa oczywiście o salonie samochodowym Frankfurt Motor Show, podczas którego premierowo zaprezentowano najnowsze modele aut, w tym bardzo dużo "elektryków". Sprawdziliśmy, jakie samochody elektryczne już za kilka miesięcy pojawią się w Trójmieście.



IAA to zdecydowanie jedna z ważniejszych motoryzacyjnych wystaw na świecie. Targi we Frankfurcie odbywają się co dwa lata, na przemian z salonem samochodowym w Paryżu. To ogromne przedsięwzięcie, któremu przez kilkanaście dni bacznie przyglądał się motoryzacyjny świat. Podczas tegorocznej wystawy rządziły auta elektryczne. Poniżej przedstawiamy wam - naszym zdaniem - najciekawsze debiutujące "elektryki".

Porsche Taycan



Taycan - pierwszy w pełni elektryczny samochód Porsche.
Taycan - pierwszy w pełni elektryczny samochód Porsche. fot. Porsche
To zdecydowanie największa elektryczna bomba targów we Frankfurcie. Pierwszy w pełni elektryczny model Porsche ma namieszać na rynku elektromobilności i zdetronizować Teslę. Czy ta sztuka się uda? Wielu próbowało i wielu poległo, ale zdaje się, że Taycan ma solidne argumenty: niespełna trzy sekundy do "setki", ponad 400 km zasięgu na pełnym ładowaniu i naładowanie baterii umożliwiającej przejechanie 100 km w pięć minut. Cena rozpoczyna się od około 650 tys. zł, a pierwsze egzemplarze w Porsche Centrum Sopot pojawią się w 2020 roku.

Volkswagen ID.3



Czy miejski ID.3 ma szansę zostać elektrycznym hitem?
Czy miejski ID.3 ma szansę zostać elektrycznym hitem? fot. VW
Podczas Frankfurt Motor Show swoją elektryczną nowość pokazał również Volkswagen. To ID.3, czyli mały elektrowóz do miasta. Auto, które zostało zbudowane na nowej platformie modułowej MEB, będzie można zamawiać z jednym z trzech dostępnych w ofercie akumulatorów, które różnią się pojemnością. Klient będzie wybierał między: 45 kWh, 58 kWh i 77 kWh. Według producenta - w zależności od wielkości baterii - zasięg auta ma wynieść od 330 do nawet 550 km. I, co ciekawe, zaledwie pół godziny ładowania wystarczy, aby ID.3 mógł przejechać około 290 km. Polski cennik startuje od kwoty 130 tys. zł, a pierwsze auta trafią do klientów w połowie przyszłego roku.

Honda e



Tak prezentuje się Honda e.
Tak prezentuje się Honda e. fot. Honda
Model e to pierwszy "elektryk" Hondy oferowany na rynku europejskim. Japończycy obiecują, że ich miejskie auto elektryczne na pełnym ładowaniu będzie w stanie pokonać nawet 200 km, a "tankowanie" baterii do 80 proc. potrwa 30 minut. Już teraz zainteresowanie Hondą e jest spore, bo w ciemno zamówienie na ten samochód złożyło już ponad 25 tys. klientów. Nie jest jeszcze znana oficjalna cena tego auta w Polsce, ale szacuje się, że będzie oscylowała w granicach 150 tys. zł.

Mercedes-Benz EQV



Elektryczne mogą być również auta w rozmiarze XXL.
Elektryczne mogą być również auta w rozmiarze XXL. fot. Mercedes-Benz
We Frankfurcie Mercedes-Benz zaprezentował auto na prąd w wersji XXL - model EQV. To kolejny członek elektrycznej rodziny EQ. Według informacji producenta ze Stuttgartu auto na pełnej baterii jest w stanie przejechać około 400 km, a szybkie ładowanie wysokonapięciowe od 10 proc. do 80 proc. zajmie niespełna 45 minut. Polska cena vana nie jest znana.

Opel Corsa-e



Opel Corsa-e ma za zadanie zawojować rynkiem małych "elektryków".
Opel Corsa-e ma za zadanie zawojować rynkiem małych "elektryków". fot. Opel
To bardzo ważna premiera Frankfurt Motor Show. Nowa Corsa w elektrycznej odmianie została wyposażona w baterię o pojemności 50 kWh, która pozwoli przejechać na jednym pełnym ładowaniu do 330 km. Fachowcy z Opla twierdzą, że bateria Corsy-e do 80 proc. naładuje się w ciągu 30 minut. Co ciekawe, ten filigranowy samochód będzie królem startów spod świateł, bo do 50 km/h rozpędzi się w zaledwie 2,8 s. Ceny w Polsce startują od niespełna 125 tys. zł. Pierwsze egzemplarze wjadą do trójmiejskich salonów na początku przyszłego roku.

Mini Electric



Swojego "elektryka" pokazało również Mini.
Swojego "elektryka" pokazało również Mini. fot. Mini
Swój w pełni elektryczny model zaprezentowali także przedstawiciele Mini. To Mini Electric, którego napęd został zapożyczony od BMW i3. Auto zostało wyposażone w baterię o pojemności 32,6 kWh i ma oferować kierowcy zasięg na poziomie do 180 km. Ładowanie od 0 do 80 proc. baterii zajmuje około 35 minut. Pierwsze samochody trafią do swoich właścicieli w pierwszym kwartale 2020 roku. Cennik Mini Electric startuje od kwoty 139,2 tys. zł.

Salony samochodowe w Trójmieście

Wydarzenia

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?