• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fuso Canter. Outsider z diamentem

Mart,Bawo,Zuz
22 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Fuso. Lekki dostawczak rodem z Azji, dobrze sprawdza się także w naszych warunkach.



Nie jest liderem w statystykach sprzedaży, mimo iż ma sporo zalet. W sprytny sposób zagospodarowuje niszę pomiędzy pojazdami dostawczymi i ciężarowymi. Mitsubishi Fuso Canter - dostawczy zawodnik wagi lekkiej.



Pierwsze wcielenie Fuso Cantera zadebiutowało na rynku w marcu 1963 roku. W roku ubiegłym "stuknęło" mu 50 lat. Jubilat przez ten czas zaprezentował się aż w ośmiu odsłonach. Okrągłą rocznicę mogło świętować ponad 3,7 milionów egzemplarzy pojazdu, oferowanego w 150 krajach świata. Fuso, a także inne pojazdy z tego segmentu są niezwykle popularne w Azji.

Produkcją lekkiej ciężarówki zajmuje się Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, spółka zależna koncernu Daimlera. Dlatego Fuso znajdziemy w ofercie samochodów dostawczych Mercedesa. Na rynek europejski od 1980 roku pojazd trafia z portugalskiej fabryki koncernu.

Daimler zapewnia, że na Starym Kontynencie Fuso radzi sobie coraz lepiej. W naszym kraju lekki dostawczak jest produktem raczej niszowym, warto jednak przyjrzeć się mu bliżej. Pozornie skromna kabina z ramą to, mimo szczupłej sylwetki, prawdziwy dostawczy atleta.

- Niewątpliwa zaleta tego pojazdu to niska masa własna, wysoka ładowność i wytrzymałość na obciążenie - mówi Jacek Florysiak z firmy Eurotruck, posiadającej w swojej ofercie Fuso. - Możemy nabywać go w różnych wersjach DMC (dopuszczalnej masy całkowitej). Najniższa to 3,5 t., pośrednie to 6 i 7,5 t., najnowsza to 8,5 t. W tym przypadku, w zależności od masy zabudowy istnieje możliwość uzyskania ładowności prawie 6 ton, czyli porównywalnej z dziesięciotonowymi typowymi pojazdami ciężarowymi.

Fuso ma niezależne zawieszenie przednich kół, trzy rodzaje kabin, opcjonalną, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów Duonic, a nawet wersję hybrydową, gdzie silnik elektryczny wspomaga motor dieslowski.

Standardowo jednak pod maską Fuso pracuje trzylitrowy diesel o mocy 130, 150 lub 175 KM. Zamontowano go z tyłu, pod kabiną pasażerską, dzięki czemu optymalnie można wykorzystać przestrzeń do zabudowy. W środku kabiny znajdziemy twarde materiały o przeciętnej jakości spasowania, schowki o przepisowych, "dostawczych" gabarytach, oraz bardzo wygodne fotele, jak na auto dostawcze nie umieszczone przesadnie wysoko. Fuso jest także przestronne i zwrotne.

Cena Fuso rozpoczyna się od ok. 82 tysięcy złotych netto za model z krótkim rozstawem osi, standardową kabiną i 130-konnym silnikiem. Do tego należy doliczyć koszty zabudowy.

Trójmiejskie salony Mercedesa. Znajdź samochód dostawczy lub osobowy.



Mart,Bawo,Zuz

Miejsca

Opinie (10) 3 zablokowane

  • Dziadostwo (5)

    Są lepsze auta tego typu. Jak na przykład mercedes sprinter lub vw crafter w zabudowie typu kontener. Zarejestrowany na 3.5t ale 5-6 ton spokojnie dźwignie. Co ciekawe istnieje możliwość zarejestrowania tych aut na C i wtedy legalnie można wozić większe ładunki. Ale jak wiadomo nikt tego nie robi ;) Co do wnętrza to bez porównania, w sprinterze więcej miejsca i wygodniej.

    • 8 15

    • 5-6 ton dźwignie

      a potem zabudowa się w Sprintku z kabiną spotyka. :D

      • 6 0

    • ech...wiecznie kombinują... żeby ci te nadmiarowe 2 tony na palec spadło.

      • 8 0

    • kierowca bombowca-odp

      jak zawsze Polak chce pokazac swoja madrosc i przebieglosci przeladowujac sprintera o 3 tony. Pamietaj dziad zawsze bedzie dziadem ty pokazujesz swoje male mozliwosci i biede ktora uczy cie takich kombinacji. Niestety biedne kraje maja to do siebie ze sie w nich tak kombinuje.

      • 6 0

    • nic nie wiesz bo nigdy chyba nie jeździłeś fuso

      MAM cantery fuso oraz starsze, sprintery, lt fiaty wszystko przerabiałem... W starym caterze może i miejsca mniej niż w sprinterze ale nigdy go nie naprawiasz auto jak czołg, masz ramę po całości a nie przyspawana do szoferki jak zabawka typu wader :)... Silniki mitsubishi biorą do trzeciego świata jako agregaty itd nie słyszałem aby chcieli sprintera spalanie w sprinterze także wyższe ceny części serwis masakryczny... Natomiast w nowszym fuso masz tyle miejsca co w ciężarowce komfort niesamowity i spalanie w granicy 10 litrów.

      • 0 0

    • awe

      Widac że na autach i transporcie znasz sie tak jak swinia na gwiazdach !!!

      • 0 0

  • Nic dziwnego ,że nie jest liderem w statystykach sprzedaży

    Cena Fuso rozpoczyna się od ok. 82 tysięcy złotych netto za model z krótkim rozstawem osi, standardową kabiną i 130-konnym silnikiem. Do tego należy doliczyć koszty zabudowy.

    • 6 1

  • Ciekawy samochód...

    ... chyba podjadę go obejrzeć

    • 7 1

  • lachonarium na kółkach

    • 1 4

  • **@gmail.com

    Fuso Canter. Outsider z diamentem; fuso canter, mitsubishi, samochód dostawczy, dostawczak, ciężarówka, pojazd dostawczy, mercedes - GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT pre owned louis vuitton ygozmpuanmbcygcr louis vuitton discount rtfyoqhpatsewwmwhj louis vuitton louis vuitton dxpgltfxfxnmsxzgef louis vuitton alma rziavfqwdemlkxjnl

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Stelvio to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane