- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (166 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (95 opinii)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (84 opinie)
- 4 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (72 opinie)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (132 opinie)
Fuso Canter. Outsider z diamentem
Fuso. Lekki dostawczak rodem z Azji, dobrze sprawdza się także w naszych warunkach.
Nie jest liderem w statystykach sprzedaży, mimo iż ma sporo zalet. W sprytny sposób zagospodarowuje niszę pomiędzy pojazdami dostawczymi i ciężarowymi. Mitsubishi Fuso Canter - dostawczy zawodnik wagi lekkiej.
Pierwsze wcielenie Fuso Cantera zadebiutowało na rynku w marcu 1963 roku. W roku ubiegłym "stuknęło" mu 50 lat. Jubilat przez ten czas zaprezentował się aż w ośmiu odsłonach. Okrągłą rocznicę mogło świętować ponad 3,7 milionów egzemplarzy pojazdu, oferowanego w 150 krajach świata. Fuso, a także inne pojazdy z tego segmentu są niezwykle popularne w Azji.
Produkcją lekkiej ciężarówki zajmuje się Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, spółka zależna koncernu Daimlera. Dlatego Fuso znajdziemy w ofercie samochodów dostawczych Mercedesa. Na rynek europejski od 1980 roku pojazd trafia z portugalskiej fabryki koncernu.
Daimler zapewnia, że na Starym Kontynencie Fuso radzi sobie coraz lepiej. W naszym kraju lekki dostawczak jest produktem raczej niszowym, warto jednak przyjrzeć się mu bliżej. Pozornie skromna kabina z ramą to, mimo szczupłej sylwetki, prawdziwy dostawczy atleta.
- Niewątpliwa zaleta tego pojazdu to niska masa własna, wysoka ładowność i wytrzymałość na obciążenie - mówi Jacek Florysiak z firmy Eurotruck, posiadającej w swojej ofercie Fuso. - Możemy nabywać go w różnych wersjach DMC (dopuszczalnej masy całkowitej). Najniższa to 3,5 t., pośrednie to 6 i 7,5 t., najnowsza to 8,5 t. W tym przypadku, w zależności od masy zabudowy istnieje możliwość uzyskania ładowności prawie 6 ton, czyli porównywalnej z dziesięciotonowymi typowymi pojazdami ciężarowymi.
Fuso ma niezależne zawieszenie przednich kół, trzy rodzaje kabin, opcjonalną, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów Duonic, a nawet wersję hybrydową, gdzie silnik elektryczny wspomaga motor dieslowski.
Standardowo jednak pod maską Fuso pracuje trzylitrowy diesel o mocy 130, 150 lub 175 KM. Zamontowano go z tyłu, pod kabiną pasażerską, dzięki czemu optymalnie można wykorzystać przestrzeń do zabudowy. W środku kabiny znajdziemy twarde materiały o przeciętnej jakości spasowania, schowki o przepisowych, "dostawczych" gabarytach, oraz bardzo wygodne fotele, jak na auto dostawcze nie umieszczone przesadnie wysoko. Fuso jest także przestronne i zwrotne.
Cena Fuso rozpoczyna się od ok. 82 tysięcy złotych netto za model z krótkim rozstawem osi, standardową kabiną i 130-konnym silnikiem. Do tego należy doliczyć koszty zabudowy.
Trójmiejskie salony Mercedesa. Znajdź samochód dostawczy lub osobowy.
Miejsca
Opinie (10) 3 zablokowane
-
2014-01-22 15:07
Dziadostwo (5)
Są lepsze auta tego typu. Jak na przykład mercedes sprinter lub vw crafter w zabudowie typu kontener. Zarejestrowany na 3.5t ale 5-6 ton spokojnie dźwignie. Co ciekawe istnieje możliwość zarejestrowania tych aut na C i wtedy legalnie można wozić większe ładunki. Ale jak wiadomo nikt tego nie robi ;) Co do wnętrza to bez porównania, w sprinterze więcej miejsca i wygodniej.
- 8 15
-
2014-01-22 15:55
5-6 ton dźwignie
a potem zabudowa się w Sprintku z kabiną spotyka. :D
- 6 0
-
2014-01-22 17:05
ech...wiecznie kombinują... żeby ci te nadmiarowe 2 tony na palec spadło.
- 8 0
-
2014-01-22 19:25
kierowca bombowca-odp
jak zawsze Polak chce pokazac swoja madrosc i przebieglosci przeladowujac sprintera o 3 tony. Pamietaj dziad zawsze bedzie dziadem ty pokazujesz swoje male mozliwosci i biede ktora uczy cie takich kombinacji. Niestety biedne kraje maja to do siebie ze sie w nich tak kombinuje.
- 6 0
-
2014-11-10 10:49
nic nie wiesz bo nigdy chyba nie jeździłeś fuso
MAM cantery fuso oraz starsze, sprintery, lt fiaty wszystko przerabiałem... W starym caterze może i miejsca mniej niż w sprinterze ale nigdy go nie naprawiasz auto jak czołg, masz ramę po całości a nie przyspawana do szoferki jak zabawka typu wader :)... Silniki mitsubishi biorą do trzeciego świata jako agregaty itd nie słyszałem aby chcieli sprintera spalanie w sprinterze także wyższe ceny części serwis masakryczny... Natomiast w nowszym fuso masz tyle miejsca co w ciężarowce komfort niesamowity i spalanie w granicy 10 litrów.
- 0 0
-
2017-03-05 15:45
awe
Widac że na autach i transporcie znasz sie tak jak swinia na gwiazdach !!!
- 0 0
-
2014-01-22 15:29
Nic dziwnego ,że nie jest liderem w statystykach sprzedaży
Cena Fuso rozpoczyna się od ok. 82 tysięcy złotych netto za model z krótkim rozstawem osi, standardową kabiną i 130-konnym silnikiem. Do tego należy doliczyć koszty zabudowy.
- 6 1
-
2014-01-22 19:22
Ciekawy samochód...
... chyba podjadę go obejrzeć
- 7 1
-
2014-01-23 14:13
lachonarium na kółkach
- 1 4
-
2014-03-02 03:12
**@gmail.com
Fuso Canter. Outsider z diamentem; fuso canter, mitsubishi, samochód dostawczy, dostawczak, ciężarówka, pojazd dostawczy, mercedes - GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT pre owned louis vuitton ygozmpuanmbcygcr louis vuitton discount rtfyoqhpatsewwmwhj louis vuitton louis vuitton dxpgltfxfxnmsxzgef louis vuitton alma rziavfqwdemlkxjnl
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.