• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce

Maciej Naskręt
6 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Korki w Gdańsku to dla wielu kierowców codzienność, ale zdaniem ekspertów są one mniej dolegliwe. Korki w Gdańsku to dla wielu kierowców codzienność, ale zdaniem ekspertów są one mniej dolegliwe.

W Gdańsku kierowcy tracą najmniej czasu i pieniędzy stojąc w ulicznych korkach w porównaniu z innymi dużymi miastami Polski. Dziennie kierujący pojazdami marnują 14 minut, co w przeliczeniu na pieniądze daje miesięcznie 202 zł straty.



Jak często stoisz w korkach w Gdańsku?

Jak informowaliśmy wczoraj w Trójmieście są duże kłopoty z uruchomieniem systemu Tristar, ale specjaliści z Deloitte Consulting przekonują, że mimo to sytuacja na drogach Gdańska i tak poprawiła się w 2014 r. względem 2011 r.

Czas spędzony w korkach nie jest wykorzystywany produktywnie, gdyż można byłoby go przeznaczyć na pracę lub odpoczynek. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to więc strata, której rozmiar można oszacować jako koszt utraconych korzyści.

Pracujący kierowcy w siedmiu największych miastach Polski - Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Gdańsku - tracili w korkach w 2014 r. średnio 13,7 mln zł dziennie, czyli prawie 301 mln zł miesięcznie i ponad 3,6 mld zł rocznie. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania jest to pogorszenie o ponad 5 proc. Koszt korków na statystycznego kierowcę wynosił 3034 zł, co stanowiło średnio 68 proc. miesięcznej pensji.

Według autorów najnowszego "Raportu" miastem o najmniejszej liczbie korków jest obecnie Gdańsk (czas tracony w korkach wynosi 14 minut i 46 sekund dziennie), co jest spadkiem o ponad 6 minut, a w skali miesiąca blisko dwóch godzin - jest to największy odnotowany spadek czasu w korkach w polskich miastach w ciągu czterech lat.

Oznacza to, że w Gdańsku stanie w korkach kosztuje nas 202 zł miesięcznie. To oznacza, że w ciągu roku tracimy pół średniej miesięcznej pensji, która w Gdańsku zdaniem analityków wynosi nieco ponad 4,8 tys. zł.

  • Eksperci odnotowali w październiu 2014 r. tylko sześć wąski gardeł.
  • W 2011 r. kierowcom utrudniało jazdę 11 "wąskich gardeł".
  • Poszczególne wąskie gardła na mapie Gdańska.
Autorzy "Raportu" zwracają też uwagę, że niezmiennym problemem miast są wąskie gardła komunikacyjne. Tegoroczny raport analizując wąskie gardła, porównuje je również do stanu z 2011 roku. Rozwiązanie problemu wąskich gardeł mogłoby przynieść skokową poprawę przejezdności nie tylko dla większego rejonu, ale i całego miasta. - Warto także zauważyć, że Gdańsk znacząco ograniczył liczbę wąskich gardeł, doganiając pod tym względem lidera poprzednich rankingów, czyli Katowice - czytamy w "Raporcie".

- Na poprawę sytuacji kierowców w naszym mieście istotny wpływ miało konsekwentne łączenie różnych form komunikacji (drogi, szyny, rowery, piesi) i współdziałanie gminy, samorządu województwa, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz inwestorów prywatnych. Nie bez znaczenia są także inwestycje we wspólne przystanki autobusowe, tramwajowe i kolejowe, budowa parkingów park&ride oraz bike&ride, dróg rowerowych czy też położenie nacisku na rozwój transportu zbiorowego i wyprowadzanie tranzytu z centrum miasta - komentuje wyniki raportu Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.

Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Kraków, na trzecim zaś Warszawa. "Raport o korkach" powstał w oparciu o badanie Korkometr zrealizowane przez serwis Targeo.pl i AutoMapę bazując na rzeczywistych pomiarach prędkości. Dla każdego miasta wyliczono wskaźniki opóźnień, pokazujące o ile korki wydłużają czas potrzebny kierowcom na dotarcie do miejsca docelowego.

Roczne koszty korków na kierowcę w zł | Create infographics

Szczegółowy raport Deloitte Polska na temat korków w największych siedmiu miastach.

Miejsca

Opinie (322) ponad 20 zablokowanych

  • Budujcie tory i buspasy z szybkimi i częstymi połączeniami a nie szerokie aleje. (20)

    Dla aut korkujących miasto. Teraz jadąc do Sopotu zawsze wybiorę auto bo jest taniej i szybciej.

    • 102 57

    • najważniejsze są ścieżki rowerowe (13)

      prosimy o więcej w imieniu Gdańśkiego klubu roweżystów

      • 19 55

      • roweŻysto (12)

        trzeba się było óczyć to byś miał samochód

        • 40 35

        • przecież to troll nieudolnie próbujący ośmieszyć rowerzystów (11)

          • 48 9

          • a jaki troll wpadł na pomysł Tristara, skoro Gdańsk nie ma problemów z korkami? (7)

            • 20 6

            • (5)

              taki sam jak ten co ubezpiecza mieszkanie mimo iż nie ma problemu z pożarami

              • 28 3

              • porównanie z d... wzięte (4)

                Tristar w kontekście mieszkania, to jest jak instalowanie rekuperatora, gdy zwykła (grawitacyjna) cyrkulacja powietrza funkcjonuje dobrze
                ---
                poza tym... ty wierzysz, że Tristar pomoże na korki??? no gratuluję optymizmu

                • 9 5

              • Grtuluję znajomości tematu. (3)

                Zwłaszcza nie odróżniania rekuperatora od wentylatora.

                • 4 1

              • (1)

                Zwłaszcza nie odróżnia... Zwłaszcza to ksywa jakiegoś kumpla? :)

                • 1 1

              • gołąb siada na dachu a zwłaszcza na parapecie

                taka to jest zwłaszcza,
                typowa miejska....

                • 0 0

              • Ok zamuliłem, katarek. Sorki:)

                • 0 1

            • miałby, gdyby nie tristar

              • 3 0

          • rowerzyści sami się najlepiej ośmieszą (2)

            • 10 11

            • wyśmiewacze rowerzystów już się ośmieszają (1)

              i tracą zdrowie swoje i swoich dzieci dowożonych do szkół i przedszkoli

              • 6 9

              • uspokój się, czemu jesteś agresywny

                miasta nie są i nie będą dla rowerów,
                to po prostu nie działa w każdym klimacie
                i w każdym mieście,
                to nie ma sensu ani logicznego uzasadnienia,
                to się nie kalkuluje,

                rower to jest zabawka
                rower może być środkiem transporu w ekstremalnych przypadkach

                nikt nie będzie budował infrastruktury rekreacyjnej
                kiedy mamy poważniejsze wydatki np. autostrady, ronda,
                PKM itp

                • 1 1

    • tory są już zbudowane (4)

      warto zwiększyć częstotliwość SKM i poprawić warunki dojścia pieszych do peronów: dlaczego nie zbudowano dojścia pieszych do przystanku Gdańsk Śródmieście od strony ulicy Toruńskiej? dlaczego nie planuje się budowy dojścia do peronu SKM w Oliwie od strony ulicy Śląskiej/ Droszyńskiego?

      • 26 4

      • dojście jest wybudowane.. (3)

        Ten słynny tunel co wszyscy się bulwersują że pieszych pod ziemie znowu sprowadzają...
        Tylko ze będzie on jeszcze zamknięty bo budują ta galerię w centrum i przebudują wszystko dookoła...

        • 5 1

        • Też się zastanawiam (2)

          czemu miłośnicy uwalniania Podwala nie protestują przeciwko tunelom pieszym pod torami kolejowymi? Czy LK 201 nie jest już krwawym sznytem na obliczu miasta, który należałoby przerobić (zwęzić do dwóch torów i puścić pieszych w poprzek na poziomie torowiska)?

          • 7 6

          • lepiej budować tunele pod torami niż kładki nad torami

            pociąg SKM się nie zatrzyma jak się pieszy pojawi na torach, kierowca samochodu jadący zgodnie z przepisami (traktujący ograniczenie do 50 km/h poważnie, a nie jako dolną granicę dopuszczalnej prędkości) przepuści pieszego zwalniając lub zatrzymując się przed przejściem na poziomie jezdni. Skądinąd warto, byś wiedział, że jak obrażasz inaczej myślących to znaczy że masz problem. Widzę też, że zmieniłeś sposób kradnięcia nicków, ale żółć płynie jak płynęła.

            • 5 4

          • ruch kolejowy ma inny charakter niż drogowy

            tam przejścia pod/nad torami są złem koniecznym. E-65 oraz LK250 są na tyle dobrze poprowadzone, że nie ma z nimi problemów.

            • 2 0

    • Dziekujemy Ci

      Dr Oetker

      • 4 0

  • No i w końcu ktoś to potwierdził niezależnym badaniem. (19)

    To tylko pokazuje jak roszczeniowi są kierowcy - najlepsze warunki do jazdy w Polsce a i tak spora grupa krzyczy, żeby dalej zalewać miasto asfaltem i protestuje przed cywilizowaniem ruchu, buspasom i drogom rowerowym.
    Bez obaw - Podwale Przedmiejskie i tak zostanie przebudowane :-)

    • 130 84

    • (11)

      Krzyczą ci dla których podróż do Kartuz do wielka wyprawa. Co nigdy nie wychylili nosa za Gdańsk i jeżdżą codziennie max. 5 km do pracy i z powrotem. Jakby pojechali do: Warszawy, Łodzi czy Poznania to raz dwa by zobaczyli co to znaczy korek i co to znaczy jazda w nim. Raz dwa też by się nauczyli jak w korku należy się poruszać.

      • 73 10

      • Święta prawda, jak ktoś wróci z Warszawy to ma wrażenie że u nas po mieście jeździ się jak po autostradzie. (9)

        • 65 3

        • (1)

          bo po stolycy, to trzeba umic jezdzic

          • 21 10

          • No własnie ja mam takie wrażenie, ze tam właśnie nie trzeba, i mało kto umie...

            • 15 2

        • Nie do końca (6)

          Owszem, Warszawa jest dużo bardziej zakorkowana niż Gdańsk, ale już w takich Katowicach jest dwie klasy lepiej, praktycznie nie ma tam korków w porównaniu z Trójmiastem. Poza tym, istotne jest to na bazie czego ten raport przygotowano. Południe Gdańska jest dużo bardziej zakorkowane niż było 4-5 lat temu, chociaż zrobili pętlę tramwajową i wybudowali Havla. Morena wcale też nie ma lepszej sytuacji niż przed paroma laty. Z Osowej także dojeżdża się do centrum odczuwalnie dłużej. Nie wiem, gdzie oni znaleźli te różnice na plus. Gdańsk musi równać sam do siebie, tzn. poprawiać swoją sytuację, a nie robić porównania do innych miast. Takie porównania uwsteczniają, bowiem włodarze mogą teraz osiąść na laurach i się chwalić pseudoosiągnięciami, podczas taki Tristar nadal nie działa, a miał działać dwa lata temu.

          • 30 19

          • Chyba po innych Katowicach jeździmy.

            Ostatnio na Średnicówce miałem do przejechania 7 km i mogłem w tym czasie przeczytać Ogniem i mieczem taki był korek.

            • 31 2

          • tak może pisać tylko gostek, który sobie nie wyobraża innego sposobu poruszania się po mieście (3)

            jak tylko samochodem. Na Morenie od dwóch lat trwają prace nad budową linii tramwajowej, która była zapowiadana już w 1980 roku, gdy się dużo budowało. Od tego czasu przez 35 lat ładowano pieniądze w trasy "szybkiego" ruchu (por. Słowackiego) których powstanie potwierdziło znaną od pół wieku tezę, że poszerzanie ulic korków nie likwiduje, tylko najwyżej przesuwa je gdzie indziej. Całe szczęście że powstaje PKM i parkingi dla rowerów na stacjach SKM - dzięki podróżom typu rower i SKM od roku korki mnie nie obchodzą, mimo że do pracy mam w jedną stronę 15 km.

            • 26 14

            • nie pitol, bo jesli ktoś mieszka na Morenie czy Niedzwiedniku to ma teraz duzo lepszy dojazd z i do obwodnicy i raczej (1)

              • 15 3

              • No dojazd i raczej w ogóle jest najlepszy.
                Mógłbyś to napisać jeszcze raz, tym razem po polsku?

                • 7 3

            • Tak ładowano w te trasy przez 35 lat

              że pierwszy dwujezdniowy dojazd z dolnego tarasu do obwodnicy powstal dopiero niedawno.

              • 8 0

          • lepiej pod jakim względem?

            odległości, którą trzeba pokonać dla zrobienia podstawowych zakupów w mieście? czasu traconego na dowożenie samochodem dzieci do szkół i przedszkoli? Zużyciem paliwa i energii na mieszkańca? Może znasz jeszcze jakieś zaawansowane wskaźniki jakości życia?

            • 2 2

      • oczywiście, najlepiej równać w dół

        • 7 0

    • jeśli się nie zgodzisz z tym co poniżej, to przyznam Ci rację: (4)

      1. aktualne rozbudowanie infrastruktury drogowe dotyczy obszarów poza centrum
      - Bulońska która się kończy w polu, Armii Krajowej, która się do niedawna kończyła w polu, totalny brak infrastruktury na nowych obszarach miasta... i można tak mnożyć obiektywne powody do budowy dróg. Pomijam konieczność remontowania starych, po których autobusy też jeżdżą.
      2. Buspasy ok, ale w sensownych miejscach, a nie na Dmowskiego, gdzie autobusy są zmuszone jechać lewym pasem, a osobowe w najbardziej newralgicznym punkcie buspasem. Buspas ok, ale jeśli ma zakorkować cały Wrzeszcz po to żeby po Grunwaldzkiej przejechały 2 autobusy na pół godziny, to gdzie tu jest logika
      3. Podwale oczywiście, że do przebudowy, tylko o przebudowie można by sobie pomarzyć, gdyby nie południowa obwodnica i powstające drogi do portu.
      4. Jeśli spojrzysz na inne badania, to dowiesz się, że jeśli chodzi o drogi rowerowe, to mieszkańcy Gdańska też nie mają powodów do narzekania.

      • 16 8

      • na drogi rowerowe w Gdańsku być może nie mają powodów do narzekania mieszkańcy Gdańska nie jeżdżący rowerami (3)

        całe szczęście, że jest buspas na Dmowskiego - to poprawia warunki funkcjonowania ruchu pieszego i rowerowego w okolicach stacji SKM Wrzeszcz.

        • 7 17

        • chyba żartujesz?! (2)

          co chwilę dochodzi tam do niebezpiecznych sytuacji z powodu miejsc do parkowania po prawej stronie jezdni, a skoro autobusy jeżdżą lewym pasem, to znaczy, że buspas jest im nieprzydatny... zresztą - ODCINEK PRZED SKRZYŻOWANIEM Z GRUNWALDZKĄ NIE MA BUSPASU, więc autobus i tak stoi w korku za osobowymi.

          Jaki to ma wpływ na poprawę warunków dla pieszych i rowerzystów na prawdę nie wiem! piesi buspasem chodzą?! rowerzyści? jakoś nie kojarzę, żeby tam był pas dla rowerzystów wydzielony, ani w jezdni, ani w chodniku....O.o

          • 4 2

          • (1)

            Rowerzyści mogą jechać po buspasie.

            • 3 4

            • do minusujących ignorantów - buspas na Dmowskiego dopuszcza ruch rowerów i taksówek

              • 2 0

    • badanie guzik warte jak zwykle wazeliniarzski artykuł

      • 5 11

    • Pół rodziny wyjechało za chlebem i auta stoją pod blokiem

      Bieda w mieście to się mało jeździ.

      • 2 3

  • Taka prawda (10)

    Jeździ się nieźle na tle innych miast. To dobrze.

    • 99 17

    • Gdyby nie sieć tramwajów na osobnych torowiskach i SKM to byłoby dużo gorzej (2)

      Szkoda, że raport pisali "specjaliści" którzy nie zastanawiają się nad pośrednim wpływem jakości systemów komunikacji szynowej i rowerowej na poziom korków w omawianych miastach. Analiza wpływu buspasów jednoznacznie pokazuje, że trzeba ich sieć rozszerzać, z korzyścią również dla korzystających z samochodów.

      • 7 7

      • a po co gdybać co by było? liczy się sytuacja jaka jest. i cóż w tym dziwnego że komunikacja zbiorowa rozładowuje korki? przecież właśnie po to się ją rozwija

        • 11 1

      • No ale po to jest ta sieć tramwajów i SKM aby było lepiej, więc co się plujesz?

        • 11 0

    • Anko- czy ty aby dobrze się czujesz?czy siedzisz u UM?

      • 3 20

    • a czy Gdańsk nie jest (5)

      przypadkiem najmniejszym z tych miast? Jeśli tak, to wynik jest logiczny. Jeśli miasta nie są zbliżone wielkością - wynik nie jest miarodajny.

      • 4 15

      • (2)

        Nie jest, chociażby Katowice są mniejsze.

        • 15 1

        • Katowice same tak, ale cała aglomeracja (1)

          (sosnowiec, chorzów, zabrze, dąbrowa górnicza itp.) jest dużo większa

          • 4 2

          • Ale wtedy licz u nas Gdańsk z gdynią, Wejcherowem itd.

            • 0 0

      • (1)

        Gdyby miasta miały być zbliżone wielkością, to w żadnym z rankingów nie mogłaby figurować Warszawa, gdyż jest ponad dwukrotnie większa od drugiego pod względem wielkości Krakowa.
        A jak ktoś wspomniał, to Gdańsk nie jest najmniejszym miastem w tym zestawieniu. Poza tym po Gdańsku jeżdżą też mieszkańcy Sopotu i Gdyni.

        • 11 1

        • a po Katowicach mieszkańcy Rudy Śląskiej, Chorzowa, Bytomia, Zabrza, Gliwic, Mysłowic, Śiemianowic,

          Dąbrowy Górniczej, Tychów, Mikołowa...

          • 1 1

  • Propaganda (15)

    Co za propaganda. Jak jest tak dobrze to czemu jest tak źle? Jak inni siedzą w szambie po uszy to ja mam się cieszyć że siedzę tylko po szyję?

    • 66 95

    • nie zdawałem sobie sprawy, że aż tylu ludzi wyemigrowało za chlebem i ruch się zmniejszył (8)

      • 15 15

      • minusującym zalecam spojrzenie w roczniki statystyczne o ilości mieszkańców Gdańska w kolejnych latach (7)

        w ciągu ostatnich 12-lat liczba ta wzrosła o 600 mieszkańców (50 rocznie)
        Czyli praktycznie nie zmieniła się. Gadacie o napływie słoików na południe Gdańska to jak widzicie ich napływ ledwo zdołał zrekompensować emigrację z miasta. Odświeżcie pamięć i zastanówcie się ilu Waszych znajomych wyjechało. Nie znacie nikogo? jestem przekonany, że większość ludzi zna przynajmniej kilka takich osób.

        • 18 14

        • (5)

          Większość moich znajomych została w Gdańsku. Wyprowadziła się od rodziców, pożeniła się, powychodziła za mąż, mieszka bez ślubu ze swoim partnerem lub partnerką i zamieszkała w dzielnicach południowych. Ględzenie o słoikach masowo wykupujących mieszkania w Gdańsku jest mitem. Nie stać ich na żywienie się za swoje a stać na mieszkania. Śmiechu warte. W większości, powyjeżdżali ci, dla których "zmywak" tam jest konkurencyjny dla pracy "na kasie" w hipermarketach tutaj.

          • 20 7

          • stać ich za to na mieskzanie w 5 na trzypokojowym mieszkaniu i to że każdy ma pełnoletniego szrota pod oknem (4)

            • 4 11

            • (3)

              Nie wiem w jakim towarzystwie się obracasz. Moi znajomi mieszkają w różnych mieszkaniach. Mniejszych i większych. Część z nich nie ma samochodu i nie widzę u nich szczególnego przygnębienia spowodowanego tym faktem.

              • 15 1

              • za dużo smalcu z cebulą przywozisz od mamy, polecam jakąś dietę nieskotłuszczową (2)

                • 3 11

              • (1)

                Czyżbyś był kolejnym nieudacznikiem, który własne klęski tłumaczy układami, przyjezdnymi, autochtonami ale żydami, ukrytą opcją niemiecką itd itp. Może weźmiesz się za siebie i od jutra przestaniesz być mazgajem i niezgułą. Wstaniesz o szóstej rano, znajdziesz sobie pracę i przestaniesz wylewać żale na necie.

                • 13 5

              • Szlachta nie pracuje

                • 3 10

        • Chora statystyka

          Osoby które wyjechały musiały mieszkać już więc ktoś te osoby zna, przyjezdnych nawet gdyby ich było 50% nie znasz. Więc proszę nie stosować demagogii

          • 4 1

    • raport nie mówi że jest dobrze (2)

      raport tylko pokazuje, że w Gdańsku jest mniej źle niż w innych dużych miastach Polski. autorzy nie uwzględniają pośredniego wpływu dużego znaczenia rozbudowy sieci linii tramwajowych i SKM na warunki poruszania się po mieście: piszą o ruchu pojazdów, a nie o warunkach mobilności mieszkańców, którzy w znacznym (niekiedy dominującym procencie) poruszają się inaczej niż samochodami.

      • 10 1

      • "mniej źle", to niedobre słowa i na dodatek przeciwko naszej umiłowanej wieloletniej władzy

        I jak to brzmi? "mniej źle" podczas gdy hasłem przewodnim jest "by żyło się lepiej" i "konsekwentnie dla Gdańska" - musisz iść na szkolenie do nowego managera omnibusa od promocji miasta jak już go zatrudnią

        • 1 10

      • Typowy Polak

        • 4 2

    • O tobie to już mocno nie pasuje (1)

      że ktoś coś dobrego o twoim mieście napisał. W tym mieście, w tym kraju nie może się okazać, że coś zmierza w dobrym kierunku. Przecież w TV Republika mówili że państwa nie ma, wszystko to skandal i sprzedali nas w całości...
      Puknij się czasem w te swoje wypociny.

      • 10 4

      • gość pisze, jak masochista, który lubi korki

        albo jako człowiek, który nie wyobraża sobie innego sposobu poruszania się po mieście jak tylko samochodem - albo wykazuje obie te cechy na raz. To że w Gdańsku jest lepiej niż gdzie indziej nie musi znaczyć, że jest dobrze - wiele rozwiązań mogących przyczynić się do redukcji korków w Gdańsku nie zostało wdrożonych - rower miejski na przykład funkcjonuje już w Rzeszowie, Toruniu i wielu innych mniejszych od Gdańska miasta.

        • 2 5

    • Koszt korków na statystycznego kierowcę wynosił 3034 zł, co stanowiło średnio 68 proc. miesięcznej pensji.

      • 1 4

  • Bo to dużych miast dotyczy... (1)

    • 45 6

    • CHE CHE

      O tym samym pomyślałem :)

      • 6 2

  • Nie mamy co narzekać (17)

    byłem ostatnio w Warszawie, cuda na kiju się tam dzieją, jeden wielki korek

    • 75 9

    • (2)

      Nie porównuj stolicy 40 milionowego kraju do Gdańska...

      • 11 33

      • musiałeś podeprzeć się zawyżoną liczbą mieszkańców całego kraju aby przerazić nas ludnością Warszawy ?

        • 12 4

      • żadnego 40 milionowego a co najwyżej 35 milionow to i tak będzie lekko zawyżona liczba

        • 8 3

    • Protesty kierowców (12)

      Czytałem, że kierowcy w wawie będą (chyba dzisiaj) blokować WEJŚCIE DO METRA w proteście przeciwko BUSPASOM.
      Takiego debilizmu dawno nie widziałem, niektórym to spaliny z aut mózgi do końca wyżarły :-D

      • 31 10

      • Jutro będą blokować pas startowy na lotnisku :D (11)

        Organizatorami są młodzi gniewni od Korwina.

        • 20 5

        • (10)

          Czyli stado kucy z wypranymi mózgami i kultem samochodu...

          • 16 8

          • (9)

            Odezwał się cyklista terrorysta, we łbach wam sie już przewraca od tych siodełek. Asfalt jest dla samochodów, a jak coś ci nie pasuje to zbieraj na koronki po spotkaniu z lusterkiem w moim samochodzie!

            • 16 14

            • lubię takich (8)

              akurat samochód posiadam, nowy z salonu na widok którego pewnie leci ci kisiel nogawkami, ale posiadam też zdolność logicznego myślenia i śmieje się z idiotów którzy chcą walczyć z korkami przez blokowanie wejścia do metra

              • 23 6

              • Ja też bym chciał się śmiać, ale jak widzę takich krótkowzrocznych debili to mi się raczej smutno robi...

                • 1 12

              • Nowy. Z salonu. Jeszcze z folia na siedzeniach. I stoi w garazu bo oszczedzam na paliwie.

                • 7 5

              • (5)

                Akurat udowodniłeś brak podatności na kult samochodu, hehe...

                • 4 0

              • niektórzy kupuja bo nie chcą płacić podatków i po prostu z tak błahego powodu że ich stać (4)

                a nie oznacza to że za wszelką cenę pchać się wszędzie samochodem

                • 3 3

              • Kupujesz wóz z kratką żeby stał w garażu? (3)

                W sumie kto bogatemu zabroni...

                • 6 1

              • widac że etatowiec i o DG nie ma zielonego pojęcia, nie trzeba kupic wozu z kratka żeby zaoszczędzić na podatkach (2)

                • 1 1

              • Fakt, mój błąd

                Ale jeśli masz DG to tym bardziej jeździsz samochodem, chyba że lubisz tracić 5 godzin dziennie na komunikację miejska tylko po to, żeby przemieszczać się od klienta do klienta...

                • 1 1

              • "Zwolnienie z VAT" "aut z kratką" to jedna z większych patologii polskiego systemu podatkowego. Potem stoi sobie i kłuje w oczy sportowe Audi R8, TT, czy Porsche "z kratką", a Ty, wyrobniku, weź się machnij o 5 PLN w odliczeniach...

                • 2 0

    • Kraków tragedia

      w Krakowie się dosłownie STOI w korkach. Przynajmniej z 40 minut.

      • 9 0

  • Korki (18)

    Ja na samej spacerowej codziennie ok. 40 min.

    • 48 15

    • (7)

      Widocznie złe godziny do jazdy wybierasz, ja tam najdłużej jechałem jakieś 9 minut podczas mega ulewy.

      • 18 9

      • (4)

        Kupilbys sobie rower z silnikiem elektrycznym to byś jechał codziennie bez problemów i wysiłku 20minut leśną drogą relaksując się śpiewem ptaków.
        Korki są dla chętnych :-)

        • 20 13

        • ty głupi jestes czy udajesz ze tak nachalna reklama komus wode z mózgu zrobisz

          dawno takiej bzdury nieczytałem ale co tam ten speudo rower elektryczny kosztuje tyle szmalu co zwykłe auto ,Jesli juz to wystarczy zwykły rower za 300 zł

          • 6 4

        • jak się jedzie samemu to ok, ale jak masz np 2dzieci to co? przyczepki z silnikiem? (1)

          • 7 2

          • tak już wy wszyscy macie dwójkę dzieci, a ja zawsze widze jak jezdzicie zawsze pojedynczo - te dzieci do w bagażniku pewnie

            • 15 4

        • Ty tłukiem jesteś czy udajesz tylko?
          Nie każdy ma pracę taką a nie inną że może rowerem dojeżdzać.
          Są różne zawody, czasami jest dresscode itd. Nie zawsze jest gdzie wziąść prysznic.
          Poza tym ludzie różne rzeczy załatwiają wracając z pracy, gdzie rowerem to by zajęło wieki.

          • 4 2

      • A póżniej takich zbierają z drzewa lub rowu (1)

        • 1 11

        • policz nakłady na odbudowę band chroniących kierowców przed wypadnięciem z trasy

          na leśnym odcinku Słowackiego i zacznij coś kojarzyć.Jazda rowerem poruszającym się po drodze dla rowerów, na którą nie wjeżdżają i nie parkują inne pojazdy wiąże się z mniejszym ryzykiem niż jazda samochodem po mieście.

          • 8 6

    • Tak to jest jak się mieszka na zadupiu. (5)

      Ja dojeższam sprawnie w 20 minut do centrum :)

      • 12 7

      • mieszkam na zadupiu - okolice Pruszcza (3)

        i do centrum dojeżdzam też w 20 min

        • 10 5

        • tak ci deweloper powiedział, (2)

          ale przemilczał, że chodziło mu o przejazd o godz. 4 rano

          • 11 2

          • 20 minut (1)

            wjazd na obwodnicę przed bramkami 6.55
            zjazd obwodnica południowa
            zjazd na port
            miałki szlak
            podwale
            Hilton - 7.15

            max do 20 minut

            • 4 4

            • też tą trasą jeżdzę i masz rację.

              Ale 20 minut to nie czas dla wąsatych Panów w skodach i Pań w yarisach

              • 1 3

      • Orunia Górna to zadupie

        Miłego stania w smierdzacych korkach na Malomiejskiej. Mieszkalem tam kilkanascie lat, wynioslem sie za obwodnice i nigdy bym nie wrocil z powrotem na orunie.

        • 1 1

    • (3)

      To prawda, dojazd z Osowej, a więc nie zadupie, do Oliwy zajmuje w godzinach szczytu właśnie 40 minut. Jest to średnia z pominięciem sytuacji, gdy niektórzy wariaci powodują wypadki próbując pokonać tę drogę w 9 minut, zapominając o przebiegających zwierzętach i ostrych zakrętach.
      Dlatego ja kilka lat temu się poddałem i przesiadłem na rower. Średnia z górki i z powrotem pod górkę wynosi ok. 35 minut (z górki tylko 30 minut), za to jadę sobie lasem i nie muszę się martwić, czy tafię na wypadek.
      Przy okazji codzienny trening mam z głowy, więc popołudniami czas wolny!

      • 11 5

      • (2)

        to ja nie wiem jak Ty jeździsz z tej górki, chyba hamujesz, bo mi zjazd do Oliwy rowerem z okolic gimnazjum zajmuje zawsze jakieś 20-22 minut, nawet jak śnieg leży ;)
        A w godzinie popołudniowego szczytu to faktycznie szybciej rowerem na wet pod górę niż samochodem.

        • 5 0

        • Już wyjaśniam:) (1)

          Po pierwsze mam większą odległość, jakieś 2 km, więc to już daje ok 3-5 minut więcej.
          Po drugie ja jeżdżę Drogą Węglową, bo jest w lepszym stanie, szczególnie o tej porze roku, która jest krótsza od Kościerskiej o 2,5 km, co daje kolejne 5 minut.
          Mój rekord Kościerską przy dobrych warunkach to było w dół ok. 25 minut, więc podobny do Twojego wyniku.

          • 4 0

          • Pomyłka: oczywiście Drogą Węglową jest 2,5km dalej niż Kościerską:)

            • 4 0

  • Za to mamy najbardziej narzekających kierowców. (4)

    Przyzwyczajonych do prucia przez miasto 100km/h i jak jest w szczycie korek na 15 minut to lament.

    Do tego co zauważyłem to w Gdańsku najłatwiej jest za darmo parkować, a jak nawet złamie się jakiś przepis to i tak straż miejska przymknie oko.

    • 61 21

    • ...

      Sam często parkując w centrum, odchodzę od samochodu z lekką niepewnością, czy aby na pewno nie ma gdzieś zakazu parkowania i czy straż się nie doczepi.

      • 7 7

    • zwłaczcza na rowerzystów (2)

      Informacja dla kierowców. Jeżeli te ok 10% mieszkańców przesiadłoby się z rowerów na samochody, to stalibyście o ładnych kilka minut dziennie dłużej w korkach.

      Więc może czas zrozumieć, że rowerzysta, to twój największy przyjaciel w mieście. Nawet, jażeli nie umie za bardzo jeździć po jezdni...

      • 5 1

      • (1)

        Jak nie ma ścieżki rowerowej, to rowery są jeszcze więszym opóźniaczem niż samochody. Do tego często niewidoczni rowerzyści po zmroku, jadący środkiem asfaltu.

        • 2 1

        • zwłaszcza, jak rower jedzie w środku porannego korka. No jak śmie wlec się między samochodami...

          • 3 0

  • Zapraszam Bojana Na przejazd Świętokrzyska-Małomiejska rano i wieczorem i mądry komentarz do tego przejazdu. (20)

    • 40 25

    • (15)

      A co mnie obchodzą problemy mieszkańców Kowal i Jankowa?

      To że nikt wam nie zabrania pisać na tym portalu nie oznacza że macie prawo żądać czegokolwiek od władz miasta w którym nie mieszkacie i nie płacicie podatków.

      Obudźcie się my zaczynamy troszczyć się o swoich mieszkańców i wyborców, dlatego inwestujemy w rozbudowę linii tramwajowej, zwężanie ulic, ograniczanie wjazdu samochodami, ograniczenie parkowania, budowę dróg i pasów dla rowerów i docelowo stworzenie strefy tempo 30 w całym mieście.

      A jak będziecie pyskować dalej to postawimy na rogatkach bramki i będziemy pobierać opłaty za wjazd.

      • 41 21

      • Małomiejska jest w Gdańsku, Świętokrzyska prawie cała zresztą też. (5)

        zresztą ja niczego nie żądam, po prostu zapraszam Bojana do przejazdu, żeby jako cywilizowany biały człowiek wyrobił sobie pełne zdanie i błyskotliwie to skomentował

        • 19 20

        • (2)

          Świętokrzyska korkuje się przed granicą miasta, a dalej są efekty tego co tworzą mieszkańcy Kowal i Jankowa.

          • 27 9

          • (1)

            Świętokrzyska korkowana jest na całej długości. Jak najszybciej potrzebna jest tzw. Nowa Świętokrzyska, którą miasto wykreśliło z planów inwestycyjnych (mieszkańcy Łostowic podziękują Panu przy wyborach, Panie "Burmistrzu")

            • 9 6

            • było mu w listopadzie podziękować, teraz to zapowiadasz dopiero?

              jeśli ktoś po kilku owocnych kadencjach dalej głosował na Budynia to niech teraz pije piwo, które sobie nawarzył. tak samo jak frankowicze, którzy chwalili się kilka lat temu jak to załatwili kredyty najtaniej i najlepiej a teraz krzyczą "oszukali mnie"

              • 6 7

        • zapraszam do bojana ;) (1)

          nie dzięki... na cholerę normalny mieszkaniec Gdańska miałby jechać do bojana :P Problemem jest, że to właśnie ludzie emigrujący z Gdańska na te wsie okoliczne robią największe korki, a prezentują jednocześnie najbardziej roszczeniową postawę.

          • 24 8

          • "zapraszam Bojana" a nie "do Bojana"

            chodziło mi o zaproszenia dla wiceprezydenta, który w tym artykule komentuje wyniki i powtarza jakieś frazesy napisane mu na kartce przez referat ds propagandy.

            nie przeczytałeś artykułu, nie kojarzysz nawet gdzie jest Bojano i gdzie przebiega Małomiejska-Świętokrzyska więc nie troluj

            • 10 7

      • To ty SUPERBAŁWANIE nie pyskuj (8)

        Mieszkam na Czterech Porach Roku i jeżdżę samochodem a ty pasożycie żyjesz z moich pieniędzy, więc grzecznie słuchaj/czytaj i rozwiąż problem. Tylko nie powtórz tej papraniny z remontem Małomiejskiej i Świętokrzyskiej, gdzie ciągle jeden pas w obu kierunkach. O pseudo rondzie przy pętli Łostowice szkoda pisać

        • 9 18

        • hahah ;) co za gość... (1)

          uwaga uwaga... on jeździ samochodem... jemu się należy! Co za postawa, no aż mi wstyd za ciebie... W dodatku robisz nam - normalnym kierowcom samochodów mieszkających w centrum - złą opinię takimi gadkami.

          • 17 6

          • To samochody też mieszkają w centrum? A ja myślałem,że w garażu...

            • 3 6

        • Płać i płacz lemingu

          • 4 7

        • (1)

          to że jeździsz samochodem to twój wybór

          • 17 2

          • Albo przymus kolego, trochę obiektywizmu

            • 1 6

        • po co kupiles samochod? trzeba bylo zamiast tego dorzucc do lepszego domu (1)

          • 13 4

          • dodaj że domu w centrum

            chociaż szkoda mi lemingów co kupowali na 4 porach roku w 2007 roku po 6,5k/m2 bo nowe zamiast np. w bloku 5 piętrowym na Przymorzu po 5,8k/m2 bo przecież z emerytami nie będzie mieszkał

            • 9 1

        • I stoisz w korasku razem z resztą podobnych tobie buraków cepeeraków, co to nie pojadą jeżdżącym co kwadrans autobusem z jedną przesiadką drzwi w drzwi do centrum, bo wolą się kisić w korku.

          • 6 2

    • zamiast wypisywać żale poprzyj budowę trasy rowerowej wzdłuż doliny potoku oruńskiego

      zbudowano tam drogę dla rowerów i pieszych, ale w poprzek - być może była ona tam potrzebna, ale ruch rowerów wzdłuż doliny potoku na pewno okazałby się dużo większy, z korzyścią dla zakorkowanych kierowców.

      • 14 5

    • trzeba myśleć

      gdzie się kupuje mieszkanie albo o ile to możliwe parkować na park&ride przy Pętli Świętokrzyska i jechać dalej tramwajem lub autobusem.

      • 7 2

    • (1)

      Więcej słoików z okolic w pojedynczych autach i utkniesz marudo na amen!!!

      • 3 3

      • Co masz do zamknięcia typu słoik?

        Wolę fasolkę ze słoika przyrządzoną przez moją mamę, niż śmierdzącą pseudo pizzę z kartonu kartoniarzu.

        • 5 3

  • (1)

    Wystarczy poczytać Raporty Drogowe i ten raport włożyć między bajki. Powinni go opublikować 1 kwietnia.

    • 37 27

    • Często jeździsz po Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach i Poznaniu, że się wypowiadasz?

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

XC90 to model z gamy którego producenta?

 

Najczęściej czytane