• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska premiera Jaguara XE

Michał Jelionek
13 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

To ponoć najbardziej zaawansowana technologicznie sportowa limuzyna jaką kiedykolwiek wyprodukował Jaguar. Mowa o modelu XE, którego trójmiejska premiera odbyła się w piątkowy wieczór w salonie JLR Gdańsk. Czy najmniejszy reprezentant brytyjskiego Jaguara zawojuje segment aut klasy średniej? Czas pokaże.



Jak ocenisz nowego Jaguara XE?

To miała być skromna, a zarazem treściwa prezentacja najnowszego modelu Jaguara w gdańskim salonie JLR zobacz na mapie Gdańska. Obyło się bez zbędnych fajerwerków, a dla przybyłych gości najważniejszy był on, czyli XE. A w zasadzie oni, gdyż zaprezentowano cztery premierowe egzemplarze najmłodszego brytyjskiego dziecka. I choć otoczka pokazu wyglądała dość skromnie, to z pewnością najnowsze samochody z kotem na masce do skromnych nie należą.

Czy można sobie wyobrazić samochód będący fuzją BMW i Audi? Nie i nawet nie wypadałoby tego robić. Byłoby to motoryzacyjne faux pas. Chociaż patrząc na Jaguara XE z boku, można dojść do wniosku, że już gdzieś się to widzieliśmy. Profilowy przód następcy wysłużonego X-Type do znudzenia przypomina BMW serii 3, natomiast tył moglibyśmy pomylić z tym z nadwozia Audi A4. Na całe szczęście spoglądając na przód XE wracamy na odpowiednie tory i widzimy już tylko dobrze znaną nowoczesną linię Jaguara. Nie bez powodu nawiązaliśmy do BMW i Audi. Okazuje się, że to własnie z tymi przedstawicielami niemieckiej motoryzacji debiutującemu XE przyjdzie rywalizować o prym w segmencie D, czyli klasie średniej.

- Model XE rozpoczyna nową linię Jaguara. To samochód, który posiada niezwykle aerodynamiczne kształty. Nadwozie XE było wzorowane na szkielecie modelu F-Type. Co istotne, ten Jaguar został zbudowany na konstrukcji aluminiowej. W końcu, to pojazd wyposażony w masę innowacyjnych rozwiązań. Mocno liczymy, że XE rozwinie skrzydła i będzie znaczącym konkurentem w nowej klasie - zdradza Magdalena Larczyńska, kierownik salonu Jaguar JLR Gdańsk.

  • Na pierwszy rzut oka przód Jaguara XE bardzo mocno przypomina "dziób" BMW serii 3.
  • Jaguar XE w najmocniejszej wersji S.
W ofercie Jaguara XE znajdziemy pięć opcji wyposażenia: Pure, Prestige, R-Sport, Portfolio oraz najbardziej muskularną S-kę. Producent przygotował dla miłośników marki kilka propozycji silnikowych. W zasadzie wszystkie warianty z wyjątkiem najmocniejszej S-ki mają pojemność 2 litrów. Do wyboru mamy silniki benzynowe (200, 240 oraz 340 KM) oraz jednostki diesla (163 i 180 KM).

- Warto zaznaczyć, że cena samochodu jak na markę Jaguar jest dość niska. Dolna granica rozpoczyna się od 159 900 zł, a górna kończy się w zależności od doboru wyposażenia. Cena maksymalnie naszpikowanego XE będzie oscylować w granicach 400 tys. zł. Dodajmy, że auto posiada 5-letnią gwarancję oraz 3-letni pakiet serwisowy. Aktualnie salon JLR dysponuje czterema modelami XE: to dwa pojazdy demonstracyjne oraz dwa auta zupełnie nowe. W tej chwili można już zamawiać Jaguara XE. Okres oczekiwania to 3-4 miesiące - dodaje.

Podczas oficjalnej prezentacji XE goście liznęli trochę historii Jaguara, o której na przykładzie dwóch swoich "perełek" z przełomu lat 60-tych opowiedział pasjonat marki Juliusz Sargun. W jego kolekcji znajdziemy unikatowe Jaguary XK 150 oraz MK 2.

Legendarne Jaguary można było podziwiać podczas piątkowej prezentacji modelu XE. Legendarne Jaguary można było podziwiać podczas piątkowej prezentacji modelu XE.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (45) 4 zablokowane

  • Brzydki (6)

    Nie podoba mi się. Rzeczywiście trochę hybryda BMW i Audi, ale przede wszystkim wygląda jak koreańska odmiana Mondeo. Środek dość ładny, ale to wszystko są plastiki.
    Jaguar chyba czasy świetności ma dawno za sobą, serwis drogi, w Gdańsku beznadziejny, auta nie trzymają ceny i są symbolem kaszubskiego luksusu.
    Dla mnie 2/10

    • 20 19

    • Kolego! (1)

      Nie zapomnij swojej spawarki i biletu do Oslo. Poczytaj trochę, a później się wypowiadaj.

      • 7 6

      • pamiętam w podstawówce takimi tekstami się częstowaliśmy...

        • 6 1

    • Haha "wszystko są plastiki" ciekawe jak to wygląda w twoim służbowym Seicento w gazie. Żenada widać że nie masz pojęcia o czym piszesz

      • 9 1

    • (2)

      A tak naprawdę to Jaguara chyba tylko na ekranie widziałeś, co?

      • 5 2

      • Niestety Jaguar odszedł od swojej tradycji. Dzisiaj te auta mają niewiele wspólnego ze starszymi, pięknymi autami gdzie dbano o każdy detal.

        • 2 2

      • Ty chyba też. Wygląda jak zwykły januszowóz na promocje do dyskontów.

        • 0 1

  • Heeheh (2)

    Ciekawe dla kogo ta ankieta.

    • 5 1

    • xzy (1)

      dla kazdego , ale jak ktos ma iloraz inteligencji porownywalny z golembiem to zadaje takie pytanie

      • 5 4

      • Z gołombem

        Jak już. Dbajmy o nasz język

        • 5 0

  • Przede wszystkim silniki nie ma szału. (1)

    Konkurencja ma o wiele mocniejsze diesle często połączone z napędem na cztery łapy, silniki benzynowe też bez szału tak naprawdę są zacofane o jakieś 5 lat w stosunku do konkurencji.

    • 12 5

    • Które są lepsze? albo podaj przykład albo nie pisz bzdur

      • 1 0

  • Nareszcie! (4)

    Samochód dla frankowicza.
    Klitka w Sea Tower, milion długu i taka bryka pod blokiem. Marzenie.

    • 28 4

    • W SeaTowers nie ma klitek :) (3)

      • 6 6

      • (2)

        A gdzie szczotki chowają?

        • 4 1

        • Służba przynosi z sobą . (1)

          Współczujemy ci ...

          • 2 1

          • korporacyjne szczurki maja sluzbe?

            dobre...

            • 4 0

  • Jakakolwiek reklama tych wszystkich samochodów z górnych półek powinna brzmieć: (2)

    "Jeśli w najbliższym czasie chcesz stracić prawo jazdy - zakup nasz wyrób"! Przecież wiadomo wszem i wobec, że nasza - pożal się Boże polycja drogowa postawiła sobie za punkt honoru polowanie i urządzanie wyścigów z posiadaczami takich właśnie samochodów!

    • 6 9

    • jakoś nie zauważyłem

      ale myślę, że chciałbyś uzupełnić swoją wypowiedź
      o kilka faktów, które pominąłeś,
      czyż nie?

      • 6 0

    • Jak na razie to zabieramy prawo jazdy opasłym Januszom z wąsem w Passerati z tablicą rejestracyjną z trzema literami o dowolnej kombinacji zaczynające się w większości na G lub N.

      • 7 0

  • (2)

    Brzydki jak kupa. Mondeo dla wzbogaconych bambrów.

    • 12 18

    • Mondeo ? bardzo fajne auto,a czym ty sie przemieszczasz?

      • 5 1

    • A co niby tu jest z mondeo, bo konstrukcja została zapożyczona z f-type

      • 4 0

  • 2.0 dizel @ 163 km, hehehe.

    W bida wersji za ~165k PLN zwojuje rynek prezesów i ich superbów %-)

    • 13 2

  • Czemu tylko RWD? (3)

    Samochód całkiem ładny, silniki też przyzwoite. Ale dlaczego produkowany jest tylko w wersji na Sardynie gdzie deszcz pada rzadko a śniegu i lodu w ogóle nie widać? Czy naprawdę Jaguar nie potrafi zrobić normalnego nowoczesnego napędu na przednią oś lub na wszystkie koła? Tylko stosuje rozwiązania techniczne z przed 50lat? Niestety ale w naszym klimacie odpada tak samo jak BMW, Mercedes i Lexus. Po upadku Saaba z klasy premium zostało tylko Audi, Subaru i może jeszcze Chińskie Volvo, cała reszta która w kwestii napędu tkwi jeszcze w zacofanej technologi z przez prawie 100lat odpada w przedbiegach. No cóż ale w sumie w Indiach (a głownie na ten rynek obecnie projektuje się te auta) śniegu raczej nie ma, choć pora deszczowa się zdarza, nikomu nie przeszkadza takie prehistoryczne rozwiązanie w sumie z porównaniem do rikszy to i tak postęp. Szkoda że rządy Forda nie trwały długo, bo może więcej fajnych Jaguarów jak X-type by się pojawiło.

    • 7 11

    • .

      Jak się nauczysz jeździć to nie będziesz miał problemu, napęd na tył zawsze był stosowany w autach , które miały być wygodne, ale amatorzy nie potrafiący poradzić sobie z autem większym od tico uznają tylni napęd za przestarzały, a tak naprawdę poprostu auto jedzie zupełnie inaczej, o wiele bardziej komfortowo.

      • 7 2

    • Panie zygfryd, widać że nie masz zielonego pojęcia o motoryzacji

      • 4 1

    • Czemu nie RWD

      Przedni napęd ma sens w samochodach do 120 KM i jest tańszy w produkcji.
      Większe moce nie przeniesie przedni napęd w 100% nawet na suchej nawierzchni
      Dochodzi do tego fatalne wyważenie przednionapędówek (Większa część masy na przedniej osi) co prowadzi do podstarownośći i wpływ napędu na układ kierowniczy. Reasumując przedni napęd stosują firmy produkujące tanie samochody. Nie spotkałem Ferrari, Lambo czy Porsche z przenim napędem

      • 3 0

  • Fakty

    Super żadne rozdupcenie.

    • 0 4

  • (1)

    Dla mnie po prostu brzydki...
    Niestety jaguar skończył się całkowicie po seriach X - type oraz S - type to były ostatnie, które miały choć marny cień dawnego charakteru... A szkoda.
    Aut o takiej klasie i estetyce jak Jaguar Mark 2 już chyba nie ujrzymy.

    • 12 3

    • Nowy właściciel wprowadza swoje standardy estetyki a niestety te daleko wschodnie odbiegają trochę od europejskich. To samo tyczy się Volvo tylko w Volvach Chińscy projektanci skopali jeszcze wiele innych rzeczy, które w Szwedzkim praktycznym podejściu do życia by nie przeszły w szczególności ergonomia świecącego tanim kiczem wnętrza, ale na dalekim wschodzie sprzedaje się co innego niż w europie.

      • 4 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile autobusów elektrycznych dotarło do Gdańska w 2022 roku?

 

Najczęściej czytane