- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (279 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (217 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (196 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (97 opinii)
- 5 Ile aut skonfiskowała policja? (139 opinii)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
To ponoć najbardziej zaawansowana technologicznie sportowa limuzyna jaką kiedykolwiek wyprodukował Jaguar. Mowa o modelu XE, którego trójmiejska premiera odbyła się w piątkowy wieczór w salonie JLR Gdańsk. Czy najmniejszy reprezentant brytyjskiego Jaguara zawojuje segment aut klasy średniej? Czas pokaże.
Czy można sobie wyobrazić samochód będący fuzją BMW i Audi? Nie i nawet nie wypadałoby tego robić. Byłoby to motoryzacyjne faux pas. Chociaż patrząc na Jaguara XE z boku, można dojść do wniosku, że już gdzieś się to widzieliśmy. Profilowy przód następcy wysłużonego X-Type do znudzenia przypomina BMW serii 3, natomiast tył moglibyśmy pomylić z tym z nadwozia Audi A4. Na całe szczęście spoglądając na przód XE wracamy na odpowiednie tory i widzimy już tylko dobrze znaną nowoczesną linię Jaguara. Nie bez powodu nawiązaliśmy do BMW i Audi. Okazuje się, że to własnie z tymi przedstawicielami niemieckiej motoryzacji debiutującemu XE przyjdzie rywalizować o prym w segmencie D, czyli klasie średniej.
- Model XE rozpoczyna nową linię Jaguara. To samochód, który posiada niezwykle aerodynamiczne kształty. Nadwozie XE było wzorowane na szkielecie modelu F-Type. Co istotne, ten Jaguar został zbudowany na konstrukcji aluminiowej. W końcu, to pojazd wyposażony w masę innowacyjnych rozwiązań. Mocno liczymy, że XE rozwinie skrzydła i będzie znaczącym konkurentem w nowej klasie - zdradza Magdalena Larczyńska, kierownik salonu Jaguar JLR Gdańsk.
W ofercie Jaguara XE znajdziemy pięć opcji wyposażenia: Pure, Prestige, R-Sport, Portfolio oraz najbardziej muskularną S-kę. Producent przygotował dla miłośników marki kilka propozycji silnikowych. W zasadzie wszystkie warianty z wyjątkiem najmocniejszej S-ki mają pojemność 2 litrów. Do wyboru mamy silniki benzynowe (200, 240 oraz 340 KM) oraz jednostki diesla (163 i 180 KM).
- Warto zaznaczyć, że cena samochodu jak na markę Jaguar jest dość niska. Dolna granica rozpoczyna się od 159 900 zł, a górna kończy się w zależności od doboru wyposażenia. Cena maksymalnie naszpikowanego XE będzie oscylować w granicach 400 tys. zł. Dodajmy, że auto posiada 5-letnią gwarancję oraz 3-letni pakiet serwisowy. Aktualnie salon JLR dysponuje czterema modelami XE: to dwa pojazdy demonstracyjne oraz dwa auta zupełnie nowe. W tej chwili można już zamawiać Jaguara XE. Okres oczekiwania to 3-4 miesiące - dodaje.
Podczas oficjalnej prezentacji XE goście liznęli trochę historii Jaguara, o której na przykładzie dwóch swoich "perełek" z przełomu lat 60-tych opowiedział pasjonat marki Juliusz Sargun. W jego kolekcji znajdziemy unikatowe Jaguary XK 150 oraz MK 2.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (45) 4 zablokowane
-
2015-06-13 09:33
Brzydki (6)
Nie podoba mi się. Rzeczywiście trochę hybryda BMW i Audi, ale przede wszystkim wygląda jak koreańska odmiana Mondeo. Środek dość ładny, ale to wszystko są plastiki.
Jaguar chyba czasy świetności ma dawno za sobą, serwis drogi, w Gdańsku beznadziejny, auta nie trzymają ceny i są symbolem kaszubskiego luksusu.
Dla mnie 2/10- 20 19
-
2015-06-13 10:06
Kolego! (1)
Nie zapomnij swojej spawarki i biletu do Oslo. Poczytaj trochę, a później się wypowiadaj.
- 7 6
-
2015-06-13 10:51
pamiętam w podstawówce takimi tekstami się częstowaliśmy...
- 6 1
-
2015-06-13 11:13
Haha "wszystko są plastiki" ciekawe jak to wygląda w twoim służbowym Seicento w gazie. Żenada widać że nie masz pojęcia o czym piszesz
- 9 1
-
2015-06-13 14:21
(2)
A tak naprawdę to Jaguara chyba tylko na ekranie widziałeś, co?
- 5 2
-
2015-06-14 01:33
Niestety Jaguar odszedł od swojej tradycji. Dzisiaj te auta mają niewiele wspólnego ze starszymi, pięknymi autami gdzie dbano o każdy detal.
- 2 2
-
2015-06-14 12:40
Ty chyba też. Wygląda jak zwykły januszowóz na promocje do dyskontów.
- 0 1
-
2015-06-13 09:43
Heeheh (2)
Ciekawe dla kogo ta ankieta.
- 5 1
-
2015-06-13 12:03
xzy (1)
dla kazdego , ale jak ktos ma iloraz inteligencji porownywalny z golembiem to zadaje takie pytanie
- 5 4
-
2015-06-13 15:58
Z gołombem
Jak już. Dbajmy o nasz język
- 5 0
-
2015-06-13 10:32
Przede wszystkim silniki nie ma szału. (1)
Konkurencja ma o wiele mocniejsze diesle często połączone z napędem na cztery łapy, silniki benzynowe też bez szału tak naprawdę są zacofane o jakieś 5 lat w stosunku do konkurencji.
- 12 5
-
2015-06-13 23:18
Które są lepsze? albo podaj przykład albo nie pisz bzdur
- 1 0
-
2015-06-13 11:08
Nareszcie! (4)
Samochód dla frankowicza.
Klitka w Sea Tower, milion długu i taka bryka pod blokiem. Marzenie.- 28 4
-
2015-06-13 13:50
W SeaTowers nie ma klitek :) (3)
- 6 6
-
2015-06-13 16:19
(2)
A gdzie szczotki chowają?
- 4 1
-
2015-06-13 20:41
Służba przynosi z sobą . (1)
Współczujemy ci ...
- 2 1
-
2015-06-13 21:12
korporacyjne szczurki maja sluzbe?
dobre...
- 4 0
-
2015-06-13 13:25
Jakakolwiek reklama tych wszystkich samochodów z górnych półek powinna brzmieć: (2)
"Jeśli w najbliższym czasie chcesz stracić prawo jazdy - zakup nasz wyrób"! Przecież wiadomo wszem i wobec, że nasza - pożal się Boże polycja drogowa postawiła sobie za punkt honoru polowanie i urządzanie wyścigów z posiadaczami takich właśnie samochodów!
- 6 9
-
2015-06-13 14:23
jakoś nie zauważyłem
ale myślę, że chciałbyś uzupełnić swoją wypowiedź
o kilka faktów, które pominąłeś,
czyż nie?- 6 0
-
2015-06-13 14:37
Jak na razie to zabieramy prawo jazdy opasłym Januszom z wąsem w Passerati z tablicą rejestracyjną z trzema literami o dowolnej kombinacji zaczynające się w większości na G lub N.
- 7 0
-
2015-06-13 14:06
(2)
Brzydki jak kupa. Mondeo dla wzbogaconych bambrów.
- 12 18
-
2015-06-13 20:39
Mondeo ? bardzo fajne auto,a czym ty sie przemieszczasz?
- 5 1
-
2015-06-13 23:16
A co niby tu jest z mondeo, bo konstrukcja została zapożyczona z f-type
- 4 0
-
2015-06-13 14:41
2.0 dizel @ 163 km, hehehe.
W bida wersji za ~165k PLN zwojuje rynek prezesów i ich superbów %-)
- 13 2
-
2015-06-13 15:04
Czemu tylko RWD? (3)
Samochód całkiem ładny, silniki też przyzwoite. Ale dlaczego produkowany jest tylko w wersji na Sardynie gdzie deszcz pada rzadko a śniegu i lodu w ogóle nie widać? Czy naprawdę Jaguar nie potrafi zrobić normalnego nowoczesnego napędu na przednią oś lub na wszystkie koła? Tylko stosuje rozwiązania techniczne z przed 50lat? Niestety ale w naszym klimacie odpada tak samo jak BMW, Mercedes i Lexus. Po upadku Saaba z klasy premium zostało tylko Audi, Subaru i może jeszcze Chińskie Volvo, cała reszta która w kwestii napędu tkwi jeszcze w zacofanej technologi z przez prawie 100lat odpada w przedbiegach. No cóż ale w sumie w Indiach (a głownie na ten rynek obecnie projektuje się te auta) śniegu raczej nie ma, choć pora deszczowa się zdarza, nikomu nie przeszkadza takie prehistoryczne rozwiązanie w sumie z porównaniem do rikszy to i tak postęp. Szkoda że rządy Forda nie trwały długo, bo może więcej fajnych Jaguarów jak X-type by się pojawiło.
- 7 11
-
2015-06-13 23:08
.
Jak się nauczysz jeździć to nie będziesz miał problemu, napęd na tył zawsze był stosowany w autach , które miały być wygodne, ale amatorzy nie potrafiący poradzić sobie z autem większym od tico uznają tylni napęd za przestarzały, a tak naprawdę poprostu auto jedzie zupełnie inaczej, o wiele bardziej komfortowo.
- 7 2
-
2015-06-13 23:14
Panie zygfryd, widać że nie masz zielonego pojęcia o motoryzacji
- 4 1
-
2015-06-15 11:46
Czemu nie RWD
Przedni napęd ma sens w samochodach do 120 KM i jest tańszy w produkcji.
Większe moce nie przeniesie przedni napęd w 100% nawet na suchej nawierzchni
Dochodzi do tego fatalne wyważenie przednionapędówek (Większa część masy na przedniej osi) co prowadzi do podstarownośći i wpływ napędu na układ kierowniczy. Reasumując przedni napęd stosują firmy produkujące tanie samochody. Nie spotkałem Ferrari, Lambo czy Porsche z przenim napędem- 3 0
-
2015-06-13 15:50
Fakty
Super żadne rozdupcenie.
- 0 4
-
2015-06-13 16:11
(1)
Dla mnie po prostu brzydki...
Niestety jaguar skończył się całkowicie po seriach X - type oraz S - type to były ostatnie, które miały choć marny cień dawnego charakteru... A szkoda.
Aut o takiej klasie i estetyce jak Jaguar Mark 2 już chyba nie ujrzymy.- 12 3
-
2015-06-13 16:29
Nowy właściciel wprowadza swoje standardy estetyki a niestety te daleko wschodnie odbiegają trochę od europejskich. To samo tyczy się Volvo tylko w Volvach Chińscy projektanci skopali jeszcze wiele innych rzeczy, które w Szwedzkim praktycznym podejściu do życia by nie przeszły w szczególności ergonomia świecącego tanim kiczem wnętrza, ale na dalekim wschodzie sprzedaje się co innego niż w europie.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.