- 1 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (187 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (58 opinii)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (420 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (217 opinii)
- 5 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (104 opinie)
Gdynia: Autobusy po Małokackiej jadą już buspasem
Drogowcy wymalowali w weekend buspas na ul. Małokackiej w kierunku Witomina. Zaczyna się przy skrzyżowaniu z Olimpijską, a kończy przy stacji benzynowej.
Pod naciskiem mieszkańców
Urzędnicy przed buspasem na Małokackiej długo się wzbraniali, ale w ostatnich miesiącach pod naciskiem mieszkańców i Zarządu Komunikacji Miejskiej zmienili zdanie. W weekend drogowcy wymalowali poziomą linię i ustawili oznakowanie. Ingerencja w infrastrukturę nie była konieczna.
Droga ma niecały kilometr. Zaczyna się przy skrzyżowaniu z ul. Olimpijską i kończy przy stacji benzynowej.
W tym miejscu z dwóch pasów na jezdni robi się jeden, przeznaczony dla wszystkich pojazdów, by później ponownie na skrzyżowaniu rozdzielić się na trzy.
Będzie więcej buspasów w okolicy
- To część większego projektu. Docelowo buspas na ul. Małokackiej będzie łączył się z buspasem na ul. Kieleckiej oraz buspasem, który powstanie na ul. Chwarznieńskiej po jej przebudowie - informował kilka tygodni temu Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Jeśli rozwiązanie sprawdzi się, niewykluczone są zmiany w rozkładzie jazdy i zwiększenie częstotliwości autobusów kursujących na Witomino.
W ślad za stworzeniem drogi dla autobusów na Małokackiej pojawiły się też konkrety dotyczące buspasa na Rolniczej . W ostatnich dniach Gdynia podpisała umowę na opracowanie projektu koncepcyjnego rozbudowy ulicy Rolniczej poprzez budowę buspasa na odcinku od ulicy Kieleckiej do ul. Chwarznieńskiej .
Wykonawcą jest firma Matrprojekt, a wartość zamówienia wynosi ponad 116 tys. zł. Po otrzymaniu koncepcji zostanie zamówiony projekt budowlany. Czas realizacji inwestycji nie został jeszcze określony.
Miejsca
Opinie (173) 10 zablokowanych
-
2017-10-16 16:37
janusz
najlepszy prezydent idzie na skroty . na chwarzniejskiej codziennie czeka sie 30 minut zeby przejechac . nie ma rozwiazania bo nie ma pieniedzy .BRAWO SZCCUREK I BRAWO STEPA. TAK TRZYMAC.
- 14 1
-
2017-10-16 16:22
taxi ten buspas nie dotyczy ?????
- 7 0
-
2017-10-16 13:16
szczur weź ty już odejdź, daj nam żyć nierobie! (1)
- 31 3
-
2017-10-16 16:04
Przeprowadz sie do GA
Wtedy bedziesz mial prawo glosu. Wejo czy Danzig ?
- 0 5
-
2017-10-16 14:37
(1)
Tylko na tyle stać Gdynię? Bez nowej infrastruktury drogowej czeka miasto katastrofa.
- 23 5
-
2017-10-16 14:45
Tylko czekaj jak za parę lat załatają dziury i zlikwidują koleiny
na Chwarznieńskiej (o malowaniu pasów nie wspomnę).
Wszystkim niedowiarkom otworzą się usta z podziwu.- 5 3
-
2017-10-16 14:00
Ja też po Małokackiej jeżdżę buspasem :)
- 5 1
-
2017-10-16 13:49
(1)
Ależ Gdynia nam się rozwija!!
- 23 0
-
2017-10-16 13:59
Dobry źart tynfa wart.
- 7 1
-
2017-10-16 13:31
No i nareszcie (1)
W końcu można te autobusy swobodnie wyprzedzić, bo nie wleką się środkiem pasa tylko tym swoim poboczem.
Oczywiście jeśli chodzi o korek to nic nie pomoże bo na dole nie ma korka, a tam na górze do świateł gdzie korek jest (od stacji), to nie ma już buspasa- 11 9
-
2017-10-16 13:58
Korek zaczyna się juz od stadionu, więc nie gadaj głupot
- 9 0
-
2017-10-16 13:53
To ja jeszcze poproszę...
...kontrapas dla rowerzystów na tym buspasie.
A, co?! Mają kontrapasy w Centrum, na 3-go Maja, to dlaczego Witomino ma być gorsze?- 23 1
-
2017-10-16 13:42
Dziwna sprawa...
Gdy mieszkańcy prosili o drugi pas ruchu w stronę Witomina, żeby rozładować „korki”, to podobno było niemożliwe, bo ulica zbyt wąska. Teraz nadal jest wąska, ale bus pas wymalowali.
- 27 8
-
2017-10-16 13:04
I to jest bardzo dobre rozwiązanie. (1)
Jezdnia była tam bardzo szeroka więc nie wiem dlaczego tak długo się z tym ociągali.
- 57 15
-
2017-10-16 13:32
czekali na dotację z UE na zakup farby
- 23 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.